Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Drew, AR.

27 Apr 2024 08:14:16

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR.

27 Apr 2024 07:21:23

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Apr 2024 07:00:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, AR; Union, LA.

27 Apr 2024 05:39:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Morris, TX; Red River, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Jackson, AR; Prairie, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Jackson, AR; White, AR; Woodruff, AR.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Lucas, IA; Marion, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:46:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
14 mei 2021, 23:34 uur | Bericht #496557
Budget: Zo goedkoop mogelijk als het maar kan.
Doel: Verwerken in een LaRo.
Wanneer: Voor de aanschaf en aanpassing LaRo.
Waarom: Extremen opzoeken.
Waar: Eerst NL en omgeving (ervaring opdoen).
Wat wil ik hebben: Livestream / foto, radar en basis aanverwanten voor binnen een straal van 50 tot 100km max. 
Hoe: Door hier te leren en informatie op te doen (geen haast).
Kernwoorden: Zelf doen/maken, energie zuinig en stealth.
Kennis: 0 (Hoewel...)

Denk dat dit een mooie basis uiteenzetting is voor mensen om vragen te stellen aan mij en mij informatie te geven en dingen te leren. 
  | Gewijzigd: 15 mei 2021, 15:30 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
15 mei 2021, 16:06 uur | Bericht #496562
Goed, om te beginnen moet ik een hands-on benadering gebruiken   - zie het al voor mij dat ik weer eindeloos informatie verzamel en het een eeuwigheid gaat duren voordat er dan iets is -   . Mijn doelstelling is dan ook klein te beginnen en zelf dingen te knutselen die verplaatsbaar zijn, het moet weinig energie verbruiken en niet mega opvallen (dat bedooel ik met stealth). 

Waar ik aan denk is mijn RPi 4B gebruiken; Ik wil temperatuur, luchtdruk, vocht en helderheidt kunnen meten die allen automatisch in een logboek geregistreerd worden. Ik denk dat dit een prima simpele basis is en er ruim voldoende mensen zijn met kennis om mij hierbij te kunnen helpen en dat internet vol moet staan met informatie om dit te realiseren. 

Wat dit topic leuk moet maken is het beschrijven van de projecten, filmen, foto's en etc. Ik begin dan ook als absolute amateur met niets en gaandeweg moet zich dit ontwikkelen naar diverse overlappende projecten. Dus laat ik eens een paar foto's plaatsen wat mijn werkplek in wording is, en waar ik straks ook lekker kan knutselen.









Dit is even een kleine impressie van waaruit ik dus begin en hoe ik overlappende hobby's heb. 

  | Gewijzigd: 15 mei 2021, 16:21 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
15 mei 2021, 16:46 uur | Bericht #496563
Voor mijzelf (edit dit regelmatig voor het samenstellen van mijn projectje), uitzoeken wat werkt en wat bij elkaar past.

1. BMP180 Barometrische druksensor GY-68
2. DHT22 Temperatuur- en luchtvochtigheidssensor 
3. TK0862 Geluid detectie sensor (automatische opname bij x Hz)
4. B0120 Arducam 4-poort (bedoelt voor 180º)
5. Led censor voor schutter (automatische foto funktie)
6. Radar (zal er niet inzitten gezien die dingen onbetaalbaar zijn) 
7. Drie goede zuignappen (kan ik het op elke auto plaatsen voor nu)
8. Wind meter voor als ik in het veld sta 
9. 180º live stream maken (geen idee of dat makkelijk mogelijk is).
10. Half ronde bol van glas of plexyglas (+/- 30cm)
11. Cluster maken zodat elke camera op HD blijft (zou kunnen werken en heb dan mega voordeel vanm processor warmte)
12. Accu pack

Buis ophalen!!! Morgen direct doen want kijk er al twee jaar na dat ik hem wel kan gebruiken en nu is het beste moment. Dop 30mm kopen en heb een stuk van de basis. Koepel er op en heb mijn huls.  Ga hem nu ophalen! Edit 21.30, die is in de pocket en iets groter met een dop er op. Mijn voet voor het project en moet dus 4 zuignappen hebben die goed zijn. 


Zal knap ingewikkeld worden allemaal, maar laat ik eerst maar een beetje uitdenken wat ik wil en dan verder verdiepen hoe alles goed bij elkaar past. En ik denk dat ik de Pi zero W er ook bij nodig ben. 




Danzij een tip besteld wat weer mooi verwerk kan worden in dit project: https://www.weerstationkopen.nl/bliksemdetectie/strike-alert-ii super leuk voor mij en niet duur. Mocht ik nu een beetje spotten en een vermoeden hebben kan ik daarna het mobiele station gebruiken. | Gewijzigd: 16 mei 2021, 09:30 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
15 mei 2021, 18:25 uur | Bericht #496565
Mijn eerste foto's om te oefenen (geen idee wat er op staat en maakt mij nu even niet uit), lekker met de Iphone toen ik net een boodschapje heb gedaan. Moet dit toch een beetje aanleren om dingen te herkennen en daar ook over te kunnen spreken, dus een foto zo nu en dan is hartstikke leuk om te doen en leerzaam voor mij.

Deze omdat het totaal plaatje wel mooi is. (Nimbostratus?)



Geen idee wat, maar ziet er wel spannend uit (stapelwolk klinkt wat saai, maar er kan een donderslag in zitten)



Deze is niet scherp helaas door teveel moeten inzoomen en geen instellingen op de Iphone, maar vind hem wel bijzonder (heb er geen naam voor) Fractus.

| Gewijzigd: 15 mei 2021, 22:25 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
15 mei 2021, 19:34 uur | Bericht #496566
Ha, hij zat er dus wel in en blijft nu al een poosje rommelen. Nu was het dus prachitg geweest als mijn project klaar was en ik op pad zou kunnen gaan. Vanaf een afstand filmen en proberen mooie plaatjes te schieten. Vervolgens de metreologische gegevens erbij over x periode en smullen maar  Dus hopelijk snel mijn eigen gegevens erbij.






@Een moderator/beheerder, kan de titel "Land Rover Defender 130 Crew-cab (Slow chat)." in iets beters verandert worden? Het geeft nu de indruk dat het om de Land Rover gaat en dat is niet de bedoeling (het is slechts een hulp middel voor later). Verzin maar een leuke titel wat beter bij dit topic past.  Bij voorbaat dank.  | Gewijzigd: 15 mei 2021, 21:11 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
16 mei 2021, 13:08 uur | Bericht #496571
Zo, vandaag gaat lekker. Tip voor OBS is perfect en kan ook op Linux wat mij perfect uitkomt. Ondertussen heb ik ook een livestream wat werkt en straks standaart op de RPi kan. Verder nog van alles uitgezocht voor een database en weergave grafieken die live zijn en perfect in combinatie met OBS verwerkt kunnen worden. Dan zou mij later alleen nog een keer een systeem voor 180 graden camera resten. Uiteraard kan ik er twee maken, 1 mobiel en 1 bovenop het dak van de woning of aan de mast. Het gelluid ben ik nog niet over uit.

Verder wolken leren te herkennen via voorbeelden van: https://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/wolken radars en weerkaarten bekijken en verdiepen in diverse weer vandaagmet betrekking tot laag/hoog en drukverschillen. Zelf ook een beetje geintereseert in douwpunt en etc. 

Verder snel de stream geprobeert en weer een mooie onweersbij te pakken gekregen (beetje saai filmpje):



Nu wou ik snel 1 foto maken (op de fiets) wat twee straten van huis was, maar telkens was het net niet lekker en belande dus steeds verder van huis.  Morgen ook mijn oude fototoestel oppoetsen en dan foto's maken, want dit ziet er slecht uit. 






| Gewijzigd: 16 mei 2021, 21:05 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Novi
Moderator
Woonplaats: Meppel
Berichten: 394
Lid sinds: 31 mei. 2018
17 mei 2021, 12:02 uur | Bericht #496580
Mooie foto's en livestream. Ga zo door!
Twitter account over het weer: twitter.com/weerextremen.



Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
18 mei 2021, 14:08 uur | Bericht #496588
Bedankt Thunderlover123, het is even allemaal oefenen en spullen uit de kasten trekken Dus nu bezig met een spoedcurses fotografie.



Iphone 6 zonder bewerking:



Konica Minolta (deed eerst niets door gelekte oude batt. dus ben fanatiek geweest met speciale haken en krabbers, het toestel is inmiddels 15 jaar oud) onbewerkt en op automatisch:


Nu kijken of ik meer uit het toestel kan halen (grappig om te proberen). 

  | Gewijzigd: 18 mei 2021, 15:21 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
18 mei 2021, 15:19 uur | Bericht #496590
Ondertussen ben ik zojuist naar dezelfde plek als eergister gegaan om het verschil te zien nu ik met dit toestel wat probeer (nog steeds op automatisch zonder bewerking). 



Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
18 mei 2021, 18:38 uur | Bericht #496591
Level:
Noob (althans, dat hoop ik voor mijzelf)   [:lol:]  

Doelstelling: 
Temperatuurmeting met een logboek. 

Benodigd/besteld:
RPi (had ik al)
DS18B20 Waterdichte digitale temperatuur sensor – 1 meter
Jumper Wires M/M, F/M, F/F 10cm 120st. (Ook voor latere projecten)
Breadboard 400 tie points
4.7K Weerstand


Hoe:
Geen idee nog, maar dit is alvast een begin en ga beetje bij beetje leren en mijn eigen weerstation opbouwen. In dit topic zal dit project er dan ook tussendoor lopen en leer dan ook een beetje programeren. 

---


Camera slopen en doen toch? :D https://www.onweer-online.nl/forum/topic/18850/doe-het-zelf-lightning-shutter-trigger/ Vind hem wel grappig en heb nog wel wat liggen. En als het mislukt dan was het in elk geval leuk.  | Gewijzigd: 19 mei 2021, 15:43 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
18 mei 2021, 22:20 uur | Bericht #496592
Citaat van Thunderlover123, maandag 17 mei 2021, 12:02 uur Mooie foto's en livestream. Ga zo door! | Gewijzigd: 19 mei 2021, 13:46 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
20 mei 2021, 22:26 uur | Bericht #496599
Vandaag een flink aantal mooie plekken gevonden om wat plaatje's te kunnen schieten rondom Veendam. Verder wat plekken gevonden richting Assen en Emmen in mooie wijde open velden, dus keuze genoeg later. 

Pakketje is ook binnen met spullen dus kan morgen wat gaan spelen met de eerste sensor en kijken of ik de gegevens in een database krijg. Aan de praat krijgen is niet super ingewikkeld, maar zo efficient mogelijk is een ander verhaal (weerstanden); immers moet het ook zelfstandig een poos kunnen blijven staan in een veld met minimale lek stroom op den duur (afhankelijk van de optie's). Uiteraard ook een zonnepaneeltje.

Kort verhaal: Data en ground gebruiken en de buffer in de sensor zelf gebruiken (heeft dan net voldoende) en de 4.7 er niet tussen maar via het bordje de pull-up regelen mits ik geen paralel ga doen; Klinkt logisch toch - geen idee waar ik mee bezig ben- ? Daarna een beschutte sensor voor temp en vocht, daarna zie ik wel weer. 



Ik ga geen GUI systeem gebruiken omdat het slechts data verwerken/uitlezen is en meer niet. Wel leer ik mij aan om zoveel mogelijk gebruik te maken van VIM (Niet bekend mee, maar wel handig en werkt prettig eenmaal aangewend). Zelf heb ik de voorkeur voor een Kali versie (nee het is niet alleen voor hacken, daar is wel beter spul voor) die speciaal voor de Zero W is, totaal gestript en basic op een paar dingen na, dus lekker simpel en geen fancy stuff wat niet nodig is. 

Verder nog bij de weg aan het struinen geweest en drie mooie platen te pakken gekregen (stormluiken voor de auto als er dikke tornado's komen) wie weet komen ze weer van pas bij iets om een kastje te maken. 

| Gewijzigd: 20 mei 2021, 23:20 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
22 mei 2021, 20:52 uur | Bericht #496609
Even voor mijzelf zodat deze niet verdwaalt (bliksem detector systeem tot 200 kilometer en uitgebreide registratie). Zal later een kunst worden om grond en lucht detectie te onderscheiden. Voor de wat meer gerichte detectie nog even uitzoeken: https://www.quora.com/How-do-I-make-a-cheap-homemade-weather-radar. Verder nog maar geen iligale magnetron foefje's (dat vertellen we hier gewoon niet) :p / Yung Lean - Volt



Ondertussen ook een leuk flatscreen geregeld (50+ inch tv) om mooi de radar beelden te kunnen volgen en etc. En aankomde tijd even struinen naar oude glasplaten om zelf te snijden op maat voor mijn project. 

GPRS/GSM + GPS A9G Pudding/SMS/Voice/Wireless Data Transmission + Positioning IoT Development Board https://elektronicavoorjou.nl/product/gprs-gsm-gps-a9g-pudding-sms-voice-wireless-data-transmission-positioning-iot-development-board/  bedoelt om ruwe data te versturen. 

40 extra pin connector cable. 

Reflectie sensor... draaimoment meten... Conische bearing rolls.



Weerstand meten... 







  | Gewijzigd: 23 mei 2021, 20:12 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
22 mei 2021, 22:00 uur | Bericht #496610
Zoals het nu op dit moment is:



Morgen ga ik hier mijn nieuwe werkplek maken. Ikmoet goed licht hebben, werkruimte voor mijn station te bouwen, videoopname/stream en etc. Extra monitors om alles bij te houden mijn boeken en schriften bij de hand om snel informatie te kunnen zoeken of weg te schrijven. Wellicht nog via de krinloop een 5e monitor aanschaffen voor de Pi zodat niet alles via SSH hoeft te gaan. Beetje extra ruimte maken voor aparatuur en opslag van projecten.  | Gewijzigd: 22 mei 2021, 23:09 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
23 mei 2021, 11:49 uur | Bericht #496613
Begin is er. 



Zo, geen zin meer vandaag en heb natuurlijk al met vanalles geprutst wat ik niet kon laten. 

Wellicht kan ik hier ook iets mee.... vind de vier vreemde stipjes wel grappig en die in het midden omdat het dan lijkt op 180 graden opname. En aangezien de RPi een audio chip heeft... Wie weet... Wellicht een panty kousje over de kap en dan insprayen met iets wat je gebruikt voor suede schoenen zodat de oppervlakte spanning voor water niet breekt? Maar wellicht is een windkap van een paar euro dan ook goed om te testen....




Morgen het veld in en alles in de gaten houden om te zien of ik wat foto's kan maken. Heb een beetje geleerd over ISO en etc. Wie wete kan ik er dan iets mee en moet ruim de tijd maken om veel te testen. Weet niet of het lukt maar heb de auto zoom er al uit weten te halen. 

Verder ben ik nog bezig om uit te zoeken hoe het werkt om een camera op 400x600 op 600 frames te krijgen vanuit ene HD camera. Maar ben steeds beetje bij beetje verder. Het is al gelukt om een ongeldige camera te laten herkennen dus dat is al een sucssesje, moet wel verder verwerken, maar hij is herkend. 

Ik beweer verder niet dat alles gaat werken omdat ik maar een Noob ben met geen kennis en slechts mijn ASS gedrag het leuk vind. 

  | Gewijzigd: 25 mei 2021, 00:07 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
25 mei 2021, 00:22 uur | Bericht #496620
Er was echt niet te fotograferen wat de moeite waard was vandaag, zag alleen in het begin van de avond nog een mooi wolkendekje maar had geen zin om er heen te gaan.

Uiteindelijk ben ik dus lekker bezig geweest voor mijn project en heb een redelijke camera gekocht voor 180 graden opname. Als ik deze omhoogricht heb ik dus een mooie opname voor de stream. 

Voor de microfoon ben ik er nog niet over uit... blijf het een lastig stukje vinden om iets te bedenken wat ook 180 graden kan opnemen en niet in de weg komt te zitten en tevens waterbestendigd is. Het enige wat ik kan bedenken is voor lief nemen dat de microfoon stuk gaat en dan eens een schakeling maken zodat de RPi geen kortsluiting krijgt. Weet niet of er componenten zijn die gevoelig genoeg zijn daarvoor (ik ga er dan ook maar vanuit dat er iets met phantoom voeding gaat komen). Afijn, ben er nog niet over uit.

Nu wil ik hem, zelfstandig kunnen laten staan en gewoon thuis zitten. Mijn gedachte was een sim module maar dat is niet echt handig en weer ingewikkeld kostbaar als er ook weer een abbonement bij moet komen. Nu heb ik een oplossing gevonden die wat interesanter is en qua kosten behapbaar blijft. Het komt er op neer dat ik kan inloggen op een afstand tot 25 kilometer, dus kan vanuit huis gewoon inloggen en info en film streamen. Verder de antenne boosten van de Pi zelf is ook verstandig om te doen. 

Foto voor mijzelf:


Om te bestellen: 


Verder nog even nagedacht over tild alert, voor het geval dat iemand hem wil stelen (maar kan hem ook via gps vinden straks).  Al met al komt het plan steeds verder en hoop weer wat spullen binnen te krijgen deze week. Het enige waar ik moeite mee heb is de windmeter goed krijgen, wellicht is 1 kopen voor 30 euro dan geen slechte optie maar haalt de lol van zelfbouw er weer uit waar ik dan van zou balen... 

Morgen weer verder zoeken en kijken hoe het verder gaat.  | Gewijzigd: 25 mei 2021, 01:52 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
25 mei 2021, 20:08 uur | Bericht #496625
Ging boodschappen doen en zag wel wat mooie wolken (moet wel leren mijn fototoestel mee te nemen ivv.) dus heb een paar foto's gemaakt. Wel tevreden omdat je prachtig mooi het verloop ziet van de bui en moet zeggen dat de foto's ook wel redelijk zijn gelukt om alles mooi op beeld te krijgen. 

Zo geeft de 3e foto mooi de regen weer en de 4e foto geeft naar mijn mening heel mooi lichtelijk de zonnestralen weer (voor mijn doen ben ik dan ook tevreden). 







| Gewijzigd: 25 mei 2021, 23:24 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
25 mei 2021, 22:53 uur | Bericht #496628
Super intereant voor mij om eens te zien:



Voor mijzelf (voor een niet mechganische anemometer):


Nu nog zoeken naar een censor (temperatuur) van 'Texas Instruments' die ik maar niet kan vinden om per stuk te kopen.. Alleen per 1800 stuks te koop... dus even doorzoeken naar verschillende optie's; had ene gecalibreerde foutmarge van 0.2  | Gewijzigd: 25 mei 2021, 23:45 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
26 mei 2021, 00:03 uur | Bericht #496629
Met een IR sensor kan ik hoogte verschil meten als het sneeuwt en idd de verwarming op de collector van regen kan daarbij een bevestiging geven/gecombineert worden. Het is allemaal super leuk en interesant omdat het nog behapbaar blijft. Het is alleen heel lastig om gekalibreerde censors te vinden (betaalbaaar) zodat je maar minimaal in code dingen hoeft aan te passen. Maar het project is steeds leuker aan het worden zolang ik het maar kan overzien; maar blijf in de realisatie dat niet alles gaat lukken en/of dat het veel tijd gaat kosten. 

Verder gewoon lekker foto's maken en leren hoe de weerkaarten en etc allemaal werken. Weet in iedergeval dat een pluim niets met wolken te maken heeft inmiddels :D Snap een beetje rasterpatronen en waarom je dan wat weer kunt voorspellen en laag/hoog met pascal is mij ook wat duidelijker aan het worden. Maar nog heel veel te leren en lekker genieten van alles en de onderwertpen en chat in de gaten houden. 


PS: Uitlezen is niet heel ingewikkeld op den duur, maar nog lastiger is je kabels ook mee nemen in de berekening en etc. Dat soort dingen zitten allemaal in goed apparatuur (uitlees boxen) meegenomen. En ook al mislukt alles, dan is het toch alsnog leuk om te proberen en mijn best te doen

Edit: Even opgeschoont en toevinging https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barometric_formula | Gewijzigd: 26 mei 2021, 20:31 uur, door Lullaby
Nil volentibus arduum
Woonplaats: Ergens
Berichten: 32
Lid sinds: 14 mei. 2021
30 mei 2021, 23:58 uur | Bericht #496642
Vastgelopen op de camera door error (stuk), maar wil ondertussen ook weer verder leren. Ik heb mij voorgenomen om voor mijzelf zo nu en dan een voorspelling/weerbericht te maken in dit topic (ik ga kaarten en informatie gebruiken van www.wxcharts.com). Het zal wat simpel (basic) worden in het begin en gaande weg zal ik dan meer leren. 

Het duurde ook even voordat ik doorhad dat iedereen over verschillende modellen sprak en waar welke gegevens vandaan kwamen, dus ik ga daar op oefenen de aankomende tijd:

Nil volentibus arduum
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 161 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 161, lezen 2 mensen het topic "Berichtgeving hitte USA / Canada 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden