Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, FL; Leon, FL; Brooks, GA; Thomas, GA.

27 Mar 2024 11:14:35
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 15 mei. 2008
1 juli 2008, 22:56 uur | Bericht #13830
Citaat van socboy68, dinsdag 1 juli 2008, 19:46 uur Help, ik ben bang voor onweer........dat wordt weer de 'kelder' in, lichten aan ,koptelefoon op, muziek aan.....hopelijk blijf t op enige afstand (regio rdam), ps: wie heeft een goede tip voor mij als je er bang voor bent...?

Ik woon in Rotterdam en hopelijk blijft het niet op afstand maar dan bedoel ik niet zo als de vorige keer he toen heb ik echt de gordijnen dicht gedaan, zie ergens dat verhaal hier op dit forum.
Ik trek wel alle stekkers er altijd uit voor de zekerheid. Ik vind het nu buiten niet echt bepaald een heldere hemel mensen, het kan aan mij liggen, is dit een voorbode voor morgen.

wat ik ga doen morgen is ...... werken dan vlug naar huis wilde eigenlijk alone in the dark spelen das een toepasselijke game voor onweer, alleen het is zo'n baggergame dat ik maar naar buiten ga kijken als het weer zoveel gaat flitsen dan doe ik de gordijnen echt weer dicht
Martijn
Lid
Woonplaats:
Berichten: 195
Lid sinds: 27 jul. 2006
1 juli 2008, 23:08 uur | Bericht #13832
Situatie lijkt steeds gunstiger te worden, verwacht morgenmiddag vroeg nog wel een update. Het wordt echt een nowcast dagje. PS Jan, Zaltbommel valt waarschijnlijk weer in de prijzen.... staat de koffie klaar?

Estofex:

showforecast.cgi.png

Storm Forecast
Valid: Wed 02 Jul 2008 06:00 to Thu 03 Jul 2008 06:00 UTC
Issued: Tue 01 Jul 2008 20:13
Forecaster: GATZEN

SYNOPSIS

East of amplifying trough centred over western Europe, a subtropical high ridges into Scandinavia. Warm air mass characterized by steep mid-level lapse rates as indicated by latest soundings over west Mediterranean spreads into north Mediterranean, Alps, south-western Germany, France, and Benelux to the east of a propagating cold front that is expected from the eastern Channel to eastern Pyrenees on WED, 18 Z. Most of the Balkans, eastern central Europe, and southern Scandinavia are dominated by dry and stable air mass in the range of the ridge axis. To the east, quite cool but unstable air mass is present in the range of low geopotential.

DISCUSSION

Eastern France, Benelux, western Germany

To the east of the cold front, an unstable air mass will spread northward. Some QG forcing is expected in the warm air advection regime and low-level convergence will likely assist for some convection in the night hours that will decay in the morning. During the day, diurnal heating will likely result in high CAPE over the eastern France region. New convection is expected to develop along of outflow-boundaries as well as further west along the cold front that moves eastward rather slowly. Most of the day, it seems that strong deep layer shear in the range of the jet at the eastern flank of the upper trough will not overlap with instability ahead of the cold front. Additionally, low-level forcing is expected to be quite weak. This may change in the evening hours as GFS indicates some cyclogenesis and a weak frontal wave along the cold front over eastern France. Thunderstorm cluster may organize along the leading gust front and severe wind gusts as well as large hail becomes more likely. North of the deepening frontal wave, increasing SRH may also support updraft rotation of more isolated convective cells, but current thinking is that storm coverage will be to high to allow for isolated cells. Embedded mesocyclones will be capable of producing isolated large hail and severe wind gusts, though. Tornadoes may also occur given favourable low-level veering profiles, but this will strongly depend upon the development of the surface frontal wave and convection. At this time, I would think that thunderstorm cluster will not be well-organized and chance for very large hail and strong tornadoes is not high enough to issue a level 2. An upgrade may be required in the early afternoon hours. Convection will likely spread into Benelux and western Germany during the night hours, where local severe wind gusts will be the main threat.

Estofex.org | Gewijzigd: 1 juli 2008, 23:09 uur, door Martijn
clickie says: Margaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
1 juli 2008, 23:12 uur | Bericht #13834
Citaat van Martijn, dinsdag 1 juli 2008, 23:08 uur Situatie lijkt steeds gunstiger te worden, verwacht morgenmiddag vroeg nog wel een update. Het wordt echt een nowcast dagje. PS Jan, Zaltbommel valt waarschijnlijk weer in de prijzen.... staat de koffie klaar?

Als je van tevoren ff aangeeft dat je komt zorg ik dat de koffie klaar staat. Ik ben altijd in de chat te vinden
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 15 mei. 2008
1 juli 2008, 23:12 uur | Bericht #13835
Maar er staat low coverage... betekend dat veel onweer of valt het allemaal wel mee
want ik begrijp niet echt veel van de kaart
socboy68
Lid
Woonplaats:
Berichten: 9
Lid sinds: 1 jul. 2008
1 juli 2008, 23:13 uur | Bericht #13836
Citaat van Black Identity, dinsdag 1 juli 2008, 22:56 uur Ik woon in Rotterdam en hopelijk blijft het niet op afstand maar dan bedoel ik niet zo als de vorige keer he toen heb ik echt de gordijnen dicht gedaan, zie ergens dat verhaal hier op dit forum.
Ik trek wel alle stekkers er altijd uit voor de zekerheid. Ik vind het nu buiten niet echt bepaald een heldere hemel mensen, het kan aan mij liggen, is dit een voorbode voor morgen.

wat ik ga doen morgen is ...... werken dan vlug naar huis wilde eigenlijk alone in the dark spelen das een toepasselijke game voor onweer, alleen het is zo'n baggergame dat ik maar naar buiten ga kijken als het weer zoveel gaat flitsen dan doe ik de gordijnen echt weer dicht


ik zal het ook doen....gordijnen dicht, groot licht, muziek, maar dan denk bij een goede kennis hier vlakbij....pfffff
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
1 juli 2008, 23:29 uur | Bericht #13839
Citaat van socboy68, dinsdag 1 juli 2008, 19:46 uur Help, ik ben bang voor onweer........dat wordt weer de 'kelder' in, lichten aan ,koptelefoon op, muziek aan.....hopelijk blijf t op enige afstand (regio rdam), ps: wie heeft een goede tip voor mij als je er bang voor bent...?
lekker uit eten in de euromast !!!:lol:


nee hoor ,grapje ik zou een goeie oorlogs/actie film regelen en lekker goed op de surround zetten.

groetjes en sterkte ruk.
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
1 juli 2008, 23:46 uur | Bericht #13840
Of gewoon oordoppen kopen en vroeg gaan slapen met alle ramen en deuren potdicht en opslot
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juli 2008, 23:49 uur | Bericht #13841
Hierbij heb ik weer een nieuwe update opgesteld!



SEVERE WEATHER OUTLOOK
Opgesteld: 2 July 2008 om 0:00u

!!!Kans op (zwaar)onweer woensdag!!!

Woensdagochtend tonen de weerkaarten een zuidelijke hoogte stroming die garant staat voor de aanvoer van warme en vochtige lucht (Spanish Plume). Aan de grond zien we een koufront met aan de voorzijde een convergentie lijn. De conv. line ligt in de ochtend al over het westen waarna het oostwaards voor het KF uit zal lopen. Zware onweersactiviteit lijkt er dan nog niet te zijn, maar naarmate de conv. line richting het oosten trekt lijkt er aldaar mischien genoeg onstabiliteit te zijn om hier (zwaar)onweer op te triggeren.

Na de doortoch van de termische vore is het afwachten op de komst van het KF.Het lijkt erop dat voor het front genoeg opklaringen zitten en de onstabiliteit goed kan oplopen. Er is dan volop WAA (warm air advection) we zien hoge CAPE van 2000 - 3000 J/Kg en een LI van -7. Ook lijkt de wind-shear een belangrijke rol te gaan spelen en komt de SRH richting de 150-200 m2/S2 bij de nadering van het front.

Deze waarden lijken genoeg te zijn voor het vormen van een supercell waarbij de kans op een windhoos niet uit te sluiten is. Gezien de shear is een bow-echo ook best mogelijk die garant staat voor meestal zware windverschijnselen. Als we gaan kijken naar de hagel grote komen we uit op stenen met een diameter van maximaal 1,5 cm die bij een evt. supercell groter kunnen zijn.

Het lijkt er nu op dat er vanaf de middag een aardige kans is op (zwaar)onweer voornamelijk voor het midden en oosten van ons land. De timing lijkt voor het westen niet zo goed omdat daar de onstabiliteit niet genoeg opgebouwd is voor de conv.line en KF. Het onweer lijkt te gaan komen in de vorm van een MSC (meso convective system) en squall-line met zware windverschijnselen (bow-echo).

Ook is het oppassen voor een evt. supercell (aan bv de zuidelijke uiteinden van de squall-line). Hierbij zijn hoosverschijnselen niet uit te sluiten.

We gaan de situatie morgen goed in de gaten houden en bij een gunstige ontwikkelingen zal er zeker een chase gaan volgen.
Mijn WebsiteMijn Twitter
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
1 juli 2008, 23:51 uur | Bericht #13842

©Meteoalarm

Woendag 02-07-2008
Overdag komt er op nadering van een onweersstoring bewolking opzetten.
Het is minder zonnig dan dinsdag, desondanks wordt het erg warm.
Op veel plaatsen zelfs tropisch warm met maxima van 30 graden of iets hoger.
Reeds in de ochtend kan er in het westen een lokale regen- of onweersbui vallen.
In de middag en avond is er een grote kans op zwaardere regen-
en onweersbuien, soms met hagel en windstoten.
De wind is eerst oost totzuidoost, matig, kracht 3 tot 4 en draait in de middag in het westen vanhet land naar een zuidwestrichting.

©KNMI | Gewijzigd: 2 juli 2008, 09:26 uur, door Kimmey
Rayo
Lid
Woonplaats: Wieringerwaard (N-H)
Berichten: 916
Lid sinds: 15 mei. 2008
2 juli 2008, 01:23 uur | Bericht #13844
Noord Holland Noord zal wel weer het minst krijgen
.:: Hevig onweer in het geheugen: (1) 14 Juli 2004, (2) 25/26 mei 2009, (3) 28/29 juni 2011, (4) 10 september 2011 ::.
Wolkje7
Lid
Woonplaats: Velp (Gelderland)
Berichten: 1534
Lid sinds: 24 mrt. 2008
2 juli 2008, 01:56 uur | Bericht #13845
Liever pas onweer op donderdag, want morgenmiddag ga ik met de trein naar Rheden (uit veiligheid, want terugfietsen vanuit Rheden naar Arnhem-Zuid zie ik niet zo zitten met zwaar onweer en evt. grote hagelstenen en tegenwind )

Nee, maar morgen moet de aandacht gericht zijn voor iemand die we in het zonnetje willen zetten, omdat ze geslaagd is voor schoolopleiding. Beetje sneu als we ons dan ineens moeten gaan richten voor onze weerhobby en haar aan ons neus voorbij zouden laten gaan (dames gaan voor bij mij )
Er is er nog ééntje bij die zich graag met onweer bezig houdt normaliter en ik ook, en zij niet trouwens. Dus vandaar liever onweer op donderdag.

Alsjeblieft, bestel geen onweer voor woensdag
Ik probeer er anders zo min mogelijk mee bezig te zijn. Tenzij het zo indrukwekkend wordt dat ze zelf ook iets zou krijgen als: wat gebeurd er nou?

Maargoed, we zien wel. Ik ben dus morgen niet online tijdens onweer, maar ik ben in Rheden vanaf 13.30 uur á 14.00uur, dus zal vast en zeker ruim vóór het onweer al daar zijn. Mocht Rheden in het nieuws komen , dan weten jullie dat ik daar ook aanwezig ben en dat ik alles live meemaak aldaar, want we zijn er 's avonds ook
Het is immers bij de Veluwe.

Veel plezier morgen met het onweer allemaal! | Gewijzigd: 2 juli 2008, 02:02 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4


Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)


Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
astritos
Lid
Woonplaats: koudekerke (walcheren)
Berichten: 1397
Lid sinds: 1 jul. 2008
2 juli 2008, 06:36 uur | Bericht #13846
hier rommelde het net al op zee, woon op walcheren,.
Hoop dat het wacht met die rolwolken ed tot een uur of 2, ben dan weer thuis. Heb uitzicht op de duinen, dus kan het mooi zien dan!!!
2012: 0 noemenswaardige onweersdagen
2013: 3 onweersdagen
2014: 7 onweersdagen
miranda
Lid
Woonplaats: utrecht
Berichten: 38
Lid sinds: 27 apr. 2008
2 juli 2008, 07:36 uur | Bericht #13847
ik hoop op onweer vandaag,ga denk ik wat eerder beginnen met werken,dan kan ik 3 uur naar huis,ik en mijn vriend gaan daarna denk ik naar mijn vader[die hoog in een flat in nieuwegein woont]om het onweer uit de lucht te kijken...het enige nadeel is dat ik daar geen internet verbinding heb,dus kan dan geen onweeronline bekijken maar hopenlijk komt er onweer dan kan ik een paar foto's maken

groetjes miranda.
Woonplaats: Voorhout (Z-H)
Berichten: 1407
Lid sinds: 31 mei. 2008
2 juli 2008, 09:59 uur | Bericht #13852
Onweer nu al vlak voor de kust, trekt vooral naar het Noord-noordoosten. Er is een mooie covergentielijn te zien op de radar. De activiteit is, op het onweer voor de kust na, nog niet echt groot, maar boven Frankrijk schieten de buien nu al uit de lucht. Dit trekt naar het noord-noordoosten. Conv. lijn is om ongeveer 1200 boven Zuid-Holland, waarna alles activerend over Nederland naar het Oosten trekt. Er is nu ook een gebied met veel neerslagactiviteit te zien ten zuidwesten van bovengenoemde lijn. Dit is het Koufront dat later zal passeren. Dit trekt lanzaam, en zal later vandaag (zeer) actief zijn. Op dit front zal waarschijnlijk veel neerslag vallen, omdat het maar zeer lanzaam van ZW naar NO zal trekken. Ook hier weer (zwaar) onweer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 15 mei. 2008
2 juli 2008, 10:04 uur | Bericht #13854
Hier in Rotterdam schijnt de zon volop geen wolkje te zien
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 118
Lid sinds: 26 jul. 2006
2 juli 2008, 10:15 uur | Bericht #13855
Denk dat wij het zullen moeten hebben van de buienlijn die zich momenteel boven Normandië bevind.
Woonplaats: Sappemeer (Groningen)
Berichten: 938
Lid sinds: 28 mei. 2008
2 juli 2008, 10:16 uur | Bericht #13856
Nou...ben nieuwschierig wanneer het onweer Drente aandoet. Ik sta momenteel op de kermis in Nieuw-Weerdinge. Denk dat ik me front maar inklap vanmiddag. T'zal niet de eerste keer zijn dat er iets kapot waait.

Het wordt al flink warm hier pfff. We zullen zien vanmiddag.


uw vermaak is onze taak!
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
2 juli 2008, 10:26 uur | Bericht #13857
hoop met heel mn hart dat het dit keer oostgroningen mist!
woensdagavonden ga ik altijd waterskieën, onweer is dus niet wenselijk!

:D
mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
2 juli 2008, 10:29 uur | Bericht #13859
Met een beetje geluk kun je voor de deur waterskieen

Vanuit het zuiden komt er ook al iets aan, zag ik op de radar. Kan nog wel eens leuk gaan worden vandaag!
Woonplaats: Sappemeer (Groningen)
Berichten: 938
Lid sinds: 28 mei. 2008
2 juli 2008, 10:38 uur | Bericht #13861
Citaat van jennifer83, woensdag 2 juli 2008, 10:26 uur hoop met heel mn hart dat het dit keer oostgroningen mist!
woensdagavonden ga ik altijd waterskieën, onweer is dus niet wenselijk!

:D


Denk dat je dat wel kunt vergeten vanaaf. Maar je weet nooit natuurlijk
Het zou hier het langst warm blijven dus mooie voeding voor de buien.
uw vermaak is onze taak!
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.841 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 189 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 189, lezen 3 mensen het topic "Wat was je heftigste onweer?".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden