Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Nodaway, MO; Worth, MO.

27 Apr 2024 03:05:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, IA; Ringgold, IA; Taylor, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clarke, IA; Decatur, IA; Ringgold, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buena Vista, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, IA; Warren, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Calhoun, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Pocahontas, IA; Sac, IA; Webster, IA.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bowie, TX; Camp, TX; Cass, TX; Morris, TX; Titus, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Camp, TX; Franklin, TX; Morris, TX; Titus, TX; Wood, TX.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lonoke, AR; Prairie, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Douglas, CO; Jefferson, CO.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; White, AR.

27 Apr 2024 03:05:08

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adair, IA; Clarke, IA; Madison, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 03:05:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Adair, IA; Adams, IA; Union, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Shelby, IA.

27 Apr 2024 02:02:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Faulkner, AR; Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

27 Apr 2024 02:02:39
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 2
Lid sinds: 30 jul. 2008
1 augustus 2008, 12:33 uur | Bericht #16758
30 juli 2008, vertrek Vlaardingen.

Zoals de meeste avonden zat ik na het eten even tv te kijken om het eten te laten zakken. In mijn achterhoofd wist ik al dat ik wel even een ritje zou gaan maken, dus zo tussendoor steeds de radar beelden in de gaten gehouden. Toen ik om een uur of 20:00 zag dat het boven België richting Zeeland kwam toen heb ik toch maar besloten om de tomtom er bij te pakken en zo rustig aan eens te gaan rijden.
Eenmaal in de auto heb ik als eerste de route richting Zierikzee ingezet. Het begon ook zo rustig aan donkerder te worden, maar tot een 25 kilometer voor Zierikzee was er nog niets van onweer te zien.
Yes dacht ik, toen ik eindelijk de eerst schicht zag. En al snel werden het er meer en meer.
Toen ik steeds dichterbij Zierikzee kwam zag ik dat er meerdere cellen waren en dat ze aan beide zijden van mij waren. Aangezien mijn ruiten helemaal onder de beestjes zat besloot ik eerst mijn ruit eens schoon te maken bij een verlaten benzine pomp, waar ik er dus achterkwam dat zelfs onder het dak ik nat werd van de regen die bijna horizontaal was. Maar snel weer verder op pad. 10 kilometer voor Zierikzee moest ik toch het roer omgooien richting Goes.
Eenmaal de richting Goes opgegaan, heb ik maar even genoten van de zendmast die zeer mooi verlicht boven alles uit prijkt aan deze donkere luchten. Maar mijn doel was om de bui te volgen.
Richting Goes bleek ik toch weer een andere route te moeten gaan volgen omdat zelfs daar er ook weer 2 cellen bleken te zijn of ik zat er midden in, dat kan ook. Dus had ik de route maar gewist omdat ik gek werd van mij tomtom die maar bleef roepen, keer om keer om. Tussendoor heb ik een paar keer stil gestaan om te kijken waar ik heen wilde gaan maar overal om mij heen was bliksem waar te nemen, dus uiteindelijk ben ik dus op zicht gaan rijden met de hulp van de kaart op mijn tomtom om toch een beetje te weten waar ik zat. Totaal verdwaald tussen alle weilanden en dorpjes heb ik maar een plek gepakt langs een weggetje op een dijkje met uitzicht over alles heen.
Daar nog geprobeerd een aantal foto´s te maken maar op 1 na is dat niet helemaal gelukt.
Toen het weer weg begon te trekken besloot ik maar om eens richting huis te gaan en aangezien ik wist dat ik er midden in zou komen was dat ook niet echt een straf. Dus tomtom weer aangezet om van de verdwaalde weilanden route weer thuis te komen.
Over Bergen op zoom terug richting huis bleek ik al snel de bui weer in te halen.
En een bui was het, ik heb nog zelden zoiets meegemaakt, wat een regen. Om veilig thuis te komen moest ik de snelheid soms terug gooien naar 75 kilometer per uur omdat de weg niet meer zichtbaar was. Overal om mij heen waren de flitsen en klappen, dus een ding was zeker, ik zat er middenin en mijn rit was dus gelaagd.
Zo richting de Europoort waar het iets minder werd, was het ook wel tijd dat ik zo eens thuis was, ik was het turen op de weg nu ook wel zat.
De grande finale kreeg ik eigenlijk nog toen ik de bocht nam richting de Benelux tunnel waar nog de laatste fly-over gekruist moest worden. Waar ik dus niet meer op berekend was,was dat precies daar de bliksem in zou slaan, jemig wat een licht en klap. Zoals het spreekwoord zegt, ik schrok mij dus een hoedje.
Maar tevreden thuis aangekomen en 240 kilometer te hebben gereden, ben ik voldaan naar bed gegaan, nog na genietend lag ik naar de laatste klappen te luisteren.

Heerlijk zo´n rit.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 augustus 2008, 21:42 uur | Bericht #16956
Toppie
Waarom deze advertentie?
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
7 april 2009, 22:59 uur | Bericht #27139
Dat is nog eens iets om te doen, nog even in de avond 240 km gaan rijden. Nice! Het zal je vast nog lang bij blijven.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 288 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 288, lezen 2 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 6".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden