Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Basch
Lid
Woonplaats: Heemskerk
Berichten: 660
Lid sinds: 25 jul. 2006
4 augustus 2008, 07:27 uur | Bericht #17020
Mini-tornado raast door Frans dorp

LILLE - Een mini-tornado heeft zondagavond laat door het Franse dorp Hautmont geraasd. Een persoon kwam om het leven en zeven mensen raakten gewond doordat de tornado meer dan veertig huizen liet instorten. Dat maakten de autoriteiten bekend.

De reddingswerkers zoeken nog naar overlevenden. Mogelijk liggen nog mensen onder het puin.

In het nabijgelegen dorp Boussieres-sur-Sambre raakten twee mensen gewond. Hier raakten zes woningen zwaar beschadigd.

bron: ANP
I hope I didn't brain my damage.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
4 augustus 2008, 09:44 uur | Bericht #17021
Ravage door tornado's in Frankrijk


Een mini tornado zorgde gisteren voor heel wat ravage in het noorden van Frankrijk. Huizen stortten in en een groot aantal bomen en elektriciteitspalen gingen tegen de grond. Er vielen twee doden en negen gewonden. Ze kwamen allen onder brokstukken van hun instortende woningen terecht. In het Nederlandse Groningen werd na een windhoos een woning onbewoonbaar verklaard. Ook bij ons was er heel wat overlast. Vooral de provincies Limburg en Vlaams-Brabant, en enkele delen van Wallonië, kregen het hard te verduren. Door de zware regenval is het treinverkeer vanochtend op verschillende lijnen gestoord.

Dode en gewonden
Het noord-Franse Hautmont werd het zwaarst getroffen door de mini-tornado. Veertig huizen gingen gedeeltelijk tegen de vlakte, enkele bezweken helemaal onder het natuurgeweld. Zeven mensen raakten gewond, twee mensen kwamen om het leven onder het puin van hun woning. Vannacht werd het lichaam van een zeventigjarige vrouw geborgen. Vanochtend, rond 7.15 uur, werd het lichaam van een man vanonder zijn woning gehaald. De hulpdiensten zijn nog zoek naar zijn echtgenote die zich vermoedelijk ook nog onder de brokstukken bevindt.

Dak van rusthuis
In Boussières-sur-Sambre stortte een huis volledig in. De twee bewoners werden met ernstige verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Het dak van een rusthuis in Hautmont en het dak van het ziekenhuis van Maubeuge raakten beschadigd. Meerdere bewoners van het rusthuis, waar veel mensen met zware aandoeningen verblijven, moesten worden overgeplaatst naar andere instellingen. De zuurstofvoorziening in het rusthuis raakte defect, zodat de brandweer zuurstofflessen moest leveren vanuit Rijsel.

©Hln | Gewijzigd: 1 februari 2017, 15:27 uur, door Joyce.s
Waarom deze advertentie?
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
4 augustus 2008, 09:55 uur | Bericht #17023
Het weer is helemaal van slag...
Nu ook al in Frankrijk tornado's? Ben benieuwd wat we over 10 jaar voor rare dingen we kunnen verwachten...
Woonplaats: De Bilt
Berichten: 60
Lid sinds: 14 mei. 2008
4 augustus 2008, 10:06 uur | Bericht #17027
Zo zie je maar weer dat Estofex best goede voorspellingen doet. Op hun kaartje is dit gebied inderdaad gemarkeerd als threatlevel 1, wat niet de zwaarste categorie is maar toch wel aangeeft dat de ingrediënten aanwezig waren voor dit type weersverschijnsel.
Ik denk dat wij in Nederland in de nabije toekomst nog niet met dit soort zaken te maken krijgen maar op de iets langere termijn sluit ik dit zeker niet uit. Ik zie tegenwoordig weertypes in Nederland die ik 10 a 15 jaar geleden hier ook niet zag. Wat mij betreft mag het want een tornado blijft een spectaculair gezicht maar de persoonlijke en materiële schade die dit met zich meebrengt wegen hier niet tegenop...

Groet,

Maarten
supercel
Lid
Woonplaats: zuidlaren
Berichten: 339
Lid sinds: 4 jul. 2008
4 augustus 2008, 10:08 uur | Bericht #17029
van mij mag het ook
krijgen we een tornado alley in nederland
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
4 augustus 2008, 10:19 uur | Bericht #17030
Citaat van wallcloud, maandag 4 augustus 2008, 9:08 uur van mij mag het ook
krijgen we een tornado alley in nederland


Nou dat denk ik niet hehe
Woonplaats: De Bilt
Berichten: 60
Lid sinds: 14 mei. 2008
4 augustus 2008, 10:37 uur | Bericht #17032
Citaat van wallcloud, maandag 4 augustus 2008, 9:08 uur van mij mag het ook
krijgen we een tornado alley in nederland


Ha ha ha en welke vallei had je in gedachte dan in Nederland?? Ik hoop niet bij mij in de buurt... | Gewijzigd: 4 augustus 2008, 10:49 uur, door MaartenDeBilt
Kriske
Lid
Woonplaats: Tienen, BE
Berichten: 6
Lid sinds: 24 aug. 2006
4 augustus 2008, 10:42 uur | Bericht #17033
Citaat van Maarten, maandag 4 augustus 2008, 9:06 uur Zo zie je maar weer dat Estofex best goede voorspellingen doet. Op hun kaartje is dit gebied inderdaad gemarkeerd als threatlevel 1, wat niet de zwaarste categorie is maar toch wel aangeeft dat de ingrediënten aanwezig waren voor dit type weersverschijnsel.
Ik denk dat wij in Nederland in de nabije toekomst nog niet met dit soort zaken te maken krijgen maar op de iets langere termijn sluit ik dit zeker niet uit. Ik zie tegenwoordig weertypes in Nederland die ik 10 a 15 jaar geleden hier ook niet zag. Wat mij betreft mag het want een tornado blijft een spectaculair gezicht maar de persoonlijke en materiële schade die dit met zich meebrengt wegen hier niet tegenop...

Groet,

Maarten


De Estofex... waar kan je deze bekijken?
Woonplaats: De Bilt
Berichten: 60
Lid sinds: 14 mei. 2008
4 augustus 2008, 10:57 uur | Bericht #17035
Citaat van Kriske, maandag 4 augustus 2008, 9:42 uur De Estofex... waar kan je deze bekijken?


Estofex

Groet,

Maarten
Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
4 augustus 2008, 13:05 uur | Bericht #17047
Ik denk dat wij in de loop der jaren hier wel tornado's kunnen verwachten, ik denk niet de categorie 5, maar 2 of 3... Ook veel meer wateroverlast kunnen we denk ik verwachten.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 184 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 184, lezen 1 mensen het topic "Eerste hittegolf in Spanje".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden