Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
iemanss
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 391
Lid sinds: 28 jul. 2006
9 augustus 2008, 22:38 uur | Bericht #17833
Grado-Italië - Twee Noorse toeristen, een 44 jarige man en zijn 8 jarige zoontje zijn overleden nadat ze door een omgevallen boom getroffen werden. De tornado trok langs het Noord-Oostelijke zeekust van Grado trok.



De Noren werden geïdentificeerd door de ANSA. De twee waren in hun tent toen de boom op hun viel. De moeder en tevens de vrouw van de slachtoffers kwam er met wat schaafwonden er van af.

In een andere deel van het gebied is een 61 jarige man gewond geraakt toen takken die van de bomen werden gerukt door de tornado.

Ook zijn er een aantal gebouwen inclusief woningen beschadigd door de tornado.

onweer-online
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
9 augustus 2008, 22:46 uur | Bericht #17836
Denk je lekker te liggen onder een tent, geen last van regen, krijg je een boom op je kop.....wat een afknapper.
R.I.P!
Check out the light show:)
Waarom deze advertentie?
mrijkhals
Lid
Woonplaats: Goes
Berichten: 1200
Lid sinds: 1 dec. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 augustus 2008, 14:23 uur | Bericht #17902
Tornado in italie,.... crap!

Nog een jaartje of 2/3 en we kunnen twister2 opnemen in nederland....

Komt wel akelig dichtbij. Een jaartje of 2 terug was er een 'net niet' tornado in london als ik me niet vergis...
Radiografische Hobby's ?..kijk op: http://www.mrdracing.nl
HappyFeet
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 11 aug. 2008
11 augustus 2008, 17:34 uur | Bericht #17910
Ja, ik zat vrijdag op één van de getroffen campings. Een ongelofelijk harde wind en slagregens. Onze stacaravan stond te schudden op zijn poten. Een goede zaak was dat het personeel van de camping alles razendsnel op poten had. Het restaurant werd ingericht als noodhospitaaltje en een crisis opvang bij de receptie. Na de storm was de ravage enrom. In een strook van ongeveer 50 meter diep en een lengte van ongeveer 400 meter waren meerdere bomen omgevallen on geknakt en waren er caravans, tenten, auto's e.d. totaal vernield. Gelukkig was de Italiaanse overheid snel paraat met heel veel materieel om de ravage op te ruimen. Maar van mensen van de "Protezzione Civil" kregen we al te horen dat het mogelijk wel een week ging duren voordat alle troep was opgruimd. Toch wel angstig hoe de natuur plotseling kan toeslaan met een enorm geweld. Ik hoop dat de kinderen weer allemaal rustig kunnen gaan slapen ( de volwassenen natuurlijk ook).
Want het maakte erge grote indruk op de kids om totaal vernielde tenten, caravans en auto's te zien worden afgesleept. | Gewijzigd: 11 augustus 2008, 17:36 uur, door HappyFeet
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 11 aug. 2008
11 augustus 2008, 21:47 uur | Bericht #17924
Ook wij waren vrijdagnacht op camping Al Bosco, waar de tornado veel verwoest heeft. Het was doodeng, we hebben gerend voor ons leven met twee kleine kinderen in onze armen. Het is bijzonder om te zien dat er anderen nog tijd en energie hebben gehad om zoveel foto's en film te maken van de ellende waar we op deze camping inzaten.
We hebben vreselijke dingen gezien, waar ik nu nog ellendig van ben. Ik hoor nog steeds het geraas van de storm, hoor en zie de bomen vallen. Het kan niet anders dan dat er meerdere mensen dood zijn gegaan, of in ieder geval ernstig gewond zijn geraakt. Ik heb bomen om zien vallen, o.a. op auto's van mensen die op de vlucht zijn geslagen. We zijn zelf langs vallende bomen gerend. Onverantwoord misschien met twee kleine kinderen, maar in de caravan afwachten tot de bomen op ons dak zouden vallen, kon ook niet.
Wij hebben hulp gezocht in het restaurant, waar ze in eerste instantie niet in de gaten hadden dat er een ramp gaande was. Alles was uitgevallen; stroom en telefoon. Na ons kwamen nog vele mensen binnenvallen. Eén man kwam voor half één binnen met een gapende hoofdwond, en kon door de vele omgevallen bomen pas na half 2 geholpen worden door de italiaanse hulpdiensten. Ik heb zelfs begrepen dat de ambulance pas na half 3 via het strand weer weg kon!!!
Op televisie ziet het er in een film eng uit, om het te ervaren, voelen, horen, is nog veel erger...

Degenen die er die nacht met ons zaten: we hopen dat het goed met jullie gaat.
Groeten van Marcel, Hedy en de twee meiskes.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
11 augustus 2008, 21:54 uur | Bericht #17926
Verschrikkelijk wat jullie allemaal hebben mee moeten maken
iemanss
Lid
Woonplaats: Tilburg
Berichten: 391
Lid sinds: 28 jul. 2006
11 augustus 2008, 22:10 uur | Bericht #17928
ik leef mee.
blids
Lid
Woonplaats: nunspeet
Berichten: 352
Lid sinds: 26 jul. 2006
11 augustus 2008, 23:24 uur | Bericht #17932
Zo het komt steeds meer voor in europe. 2 weken terug was er ook al 1 in frankrijk met 3 dode en gewonden. ook 1 in noord nederland gelukkig raakte daar boven wonder niemand gewond wel heel veel schade. wat moet dat erg zijn geweest
Milaluna
Lid
Woonplaats: somewhere down the crazy river
Berichten: 57
Lid sinds: 29 sep. 2006
12 augustus 2008, 22:15 uur | Bericht #17992
Heftig heur.. je moet er toch niet aan denken.
Wij kwamen hier vroeger met mijn ouders....

Maar het blijft een mooie verschijning!!
Rainbows apologize for angry skies...
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 12 aug. 2008
12 augustus 2008, 22:20 uur | Bericht #17993
Wij zaten op dat moment aand de overkant van het getroffen gebied, in Porec ( Kroatsië ).
ook daar merkten we iets van de storm en waren er tenten weggewaaid.
apwissink
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 14 aug. 2008
14 augustus 2008, 12:35 uur | Bericht #18201
IMG_5972.JPG
hoi,
ook wij waren in Italie Grado op camping tenuta primero waar op 13 juli ook al een grote storm was en die vonden wij al eng een tent die voor onze carvan stand was toen ook zo maar weg en naast ons was de voortent kapotgewaaid en ook op de camping bomen en lantaarnpalen omgewaaid catamarans uit zee geblazen boten gezonken in de haven, wij hadden gelukkig als 1 van de weinigen geen schade. maar als ik dit allemaal gezien en gelezen heb was dat van ons maar een voorbode voor erger nog geen maand later dit ben ik blij dat ik op 31 juli vertrokken ben uit Grado ik hoop alleen dat mijn carvan nog heel is want die staat bij de camping op een weiland in de opslag.

Maar na dit alles gaan we volgend jaar gewoon weer naar Grado dit is 38 gelden ook gebeurt dus hebben we weer ff.

sterkte voor iedereen die er niet zo goed vanaf is gekomen.
groet ap
Markezey
Lid
Woonplaats:
Berichten: 533
Lid sinds: 3 jul. 2008
14 augustus 2008, 12:46 uur | Bericht #18202
Dat zijn hele heftige en angstaanjagende dingen die je daar zo even meemaakt.
Ik leef echt mee, ik kan mij uit die verhalen best inbeelden wat voro een paniek en angst er dan opeens over je heen komt.
De enorme kracht van de natuur is heel bijzonder, interresant en spectaculair, maar als je in zo'n situatie komt denk je daar lijkt mij even heel anders over.
Woonplaats: Utrecht
Berichten: 571
Lid sinds: 8 jul. 2008
31 augustus 2008, 20:14 uur | Bericht #19361
Citaat van mrijkhals, maandag 11 augustus 2008, 13:23 uur Tornado in italie,.... crap!

Nog een jaartje of 2/3 en we kunnen twister2 opnemen in nederland....

Komt wel akelig dichtbij. Een jaartje of 2 terug was er een 'net niet' tornado in london als ik me niet vergis...

nou het kan erger, vorig jaar 3 sterke tornado´s in Duitsland.
hoe dichtbij kun je het hebben.
'' It's the wonder of nature baby''
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 245 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 245, lezen 2 mensen het topic "Lancering van de atlas 5 uitgesteld vanwege bosbranden".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden