Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
ntsj3
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 2 okt. 2008
2 oktober 2008, 15:51 uur | Bericht #20996
Hallo ,

Mijn naam is natasja ik ben 19 jaar en ik woon in Rotterdam.
Ik ben sinds vorig jaar februari door een hevige onweersbui heel erg bang geworden voor onweer.Sinds dat ik vandaag op de site heb gekeken heb ik wel wat meer begrip opgewekt en ook gezien dat het gezonde angst is als het hevig is maar dat het altijd wel een mooi natuurlijk verschijnsel kan zijn.

Ik was in de periode van 1 september t/m 14 september op vakantie in Curacao en heb daar net het staartje van Orkaan IKE meegekregen.Een hevige bui met onweer en regen die HEEL DE DAG duurde.Het mooiste daar was dat je het echt maar in 1 klein wolkje zag en niet hier zoals in nederland over een groot gebied zag verspreid.De wolken kregen een zilvere omlijning en was op het eerste gezicht mooi om te zien.Maar toen was het nog ver van mij vandaan..

Ik vind het ergens wel mooi maar kan de moed niet opbrengen om er echt naar te gaan zitten kijken zoals me nichten en tantes.Die gaan zelfs hier in Nederland naar het strand om onweer te bekijken.

Maar als het onweert bel ik gelijk me moeder op indien die niet thuis is en kruip ik weg onder de dekens.De flits vind ik net zo erg als de donder.Ik denk dat ik zow een zware angst heb omdat onweer niet voorspelbaar is.

Zou iemand misschien weten wat ik nog meer zou kunnen doen om hier vanaf te komen

Groetjes,

Natasja
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 oktober 2008, 15:55 uur | Bericht #20997
Namens de gehele crew heten wij je welkom op onweer-online en we hopen dat je een fijne tijd zult hebben.
Waarom deze advertentie?
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 oktober 2008, 17:06 uur | Bericht #21001
Welkom!

Misschien als je hier met onweersdagen de site en de chat een beetje volgt, ga je het misschien wel leuk vinden
Er staat veel informatie op het forum. en in de wiki. Blader daar eens doorheen, Misschien vind je de info die je zoekt
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
cyrilD_H
Lid
Woonplaats:
Berichten: 13
Lid sinds: 27 aug. 2006
2 oktober 2008, 17:31 uur | Bericht #21003
je angst over winnen doe je door je zelf er gewoon me te confronteren althans in mijn geval dan

dus wat ik jou alleen kan aanraden is ga er gewoon eens voor zitte en bekijk het eens en blijf kijken ook al vind je het eng ,zo eng is het niet en zorg dat je weet wat het gevaar er van is dan weet je ook wanneer het niet gevaarlijk is en hoef je dus ook niet bang te zijn zo als Pgs3000 al zij kijk en rond op de site en voor zie je zelf van info

btw welkom op `t forum | Gewijzigd: 2 oktober 2008, 17:34 uur, door cyrilD_H
mdb
Lid
Woonplaats: rijswijk (z-h)
Berichten: 301
Lid sinds: 27 jul. 2006
2 oktober 2008, 17:32 uur | Bericht #21004
welkom
wat je ook eens kan doen is gaan kijken naar filmjes en fotos die er zijn over onweer .
wie weet word je dan minder bang er voor
ruk
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 1694
Lid sinds: 10 jun. 2007
2 oktober 2008, 17:39 uur | Bericht #21006
ook welkom op 0-0 ntsj3 !!

wat je er aan kan doen....geen idee?!

je zeg zelf al dat je het best ergens wel mooi vind, ikzelf zie het als één grote vuurwerkshow, elke keer benieuwd wat en waar de volgende klapper komt!!!

sterkte en veel plezier hier, Ruk.


mcnaught3_kemppainen.jpg
vuurwerkshow in Australie
bron-NASA. | Gewijzigd: 2 oktober 2008, 17:42 uur, door ruk
één ding is zeker, er is ALTIJD WEER!!!!
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
2 oktober 2008, 17:46 uur | Bericht #21007
dat is nog eens een vuurwerkshow in ieder geval welkom op o-o ntsj3! ik denk dat het gewoon goed is om idd op onweersdagen hier op de site te kijken en erover te komen praten in de chat. je komt er meer over te weten en je raakt misschien wel van je angst af! heb al veel verhalen hier op o-o gehoord over mensen die hun angst behoorlijk zijn kwijtgeraakt door er over te praten en er over te lezen hier. ik wens je er iig sterkte mee
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 194 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 194, lezen 3 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2023".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden