Terecht ?? kan iemand (Jan ) daar een antwoord op geven ?
Lol dan komt het juist!! Die sukkels daaro kunnen niet voorspellen. Hele winter al fail na fail!
Ligt al een mooi klein laagje....
Veel plezier ermee Overigens lijkt dat buiengebiedje nu wel de geest te geven,grote hoeveelheden zullen er niet gevallen zijn,schat dat 1 cm niet gehaald is??
Als het goed is zie je de laatste run helemaal niet, want ze hebben niet geupdate volgensmij
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Want hoewel de scherpe kantjes van de maart-kou van komend weekend er in de loop van volgende week wel meer en meer uit zullen gaan.
Blijft in de Uitvoer ook voor de lange termijn vooruit eigenlijk onafgebroken het beeld te voorschijn komen, van meer van hetzelfde.
Waarbij vooral de situatie op de oceaan van een ongekende hardnekkigheid lijkt te zijn. Daarmee doel ik op het patroon waarin lagedruk zich vnl blijft richten op een positie ergens ten ZW van Groenland, waardoor (of is het dankzij?) er telkens vorming van westelijke hoogteruggen blijft optreden.
Lagedruk blijft hierbij manifest boven vooral het noorden van Scandinavie en het gehele zuiden van Europa.
Verschil tussen deze maand en de afgelopen maanden lijkt 'm vooralsnog vooral te zitten in de sterkte van noordoostelijke uitpuntingen van de westelijke hoogterug.
Zagen we bv in februari toen de Rus zich eenmaal met ons bemoeide, een giga afbouw binnen 24 uur door flinke lagedruk vanuit het noorden van Scandinavie.
Maar de uitloper die zich in de loop van komend weekend ten noordoosten gaat vestigen lijkt veel hardnekkiger ditmaal. De laatste runs zie je toenemend het beeld dat hogedrukuitlopers richting de Baltische Staten/Rusland langer verbinding met de westelijke hogedruk zullen houden. Samen met toenemende lagedrukactiviteiten boven, vooral, het zuidoosten van Europa.
Blijft de stroming hiermee volgende week langer continentaal dan eerder was ingeschat.
Dit dan in het bijzonder aan het oppervlak.
Daarom denk ik dat een groot deel van de volgende werkweek het stabiele en koude weer zich zal handhaven. Geleidelijk aan wordt de bovenlucht wel opgewarmd, waardoor ook aan de bodem de temperaturen niet zo laag zullen zijn als komend weekend.
Door de nabijheid van hogedruk, blijft het wel droog weer met redelijk veel zon.
Weerbeeld: droog weer met flinke zonnige perioden, N/O wind 1-3 Bft, en Tmax 3-7 C, hoogste waarden in het noordelijk kustgebied en Tmin -5/0 C, vooral de eerste nachten in het zuiden nog lagere waarden.
Tegen eind volgende werkweek zie je het beeld van opkomende lagedruk vanuit het westen dat opnieuw vorming van een hoogterug ten westen tot gevolg zal hebben.
De lagedruk trekt dan in afgezwakte vorm naar het continent, actievere delen trekken noordwaarts van de rug naar Scandinavie.
Met een waarschijnlijke toename van de wisselvalligheid, tijdelijk.
Maar ook met opnieuw dalende bovenluchttemperaturen in hernieuwde polaire aanvoer.
Lijkt het duidelijk dat ook de 2e decade van maart veel te koud voor de tijd van het jaar zal verlopen.
Mvg, Ronald.
Greetszzz,
Moneytree-troll
''in wachtstand op meer sneeuw'' | Gewijzigd: 4 maart 2010, 21:33 uur, door Moneytree-Troll
Greetszzz,
Moneytree-troll
''in wachtstand op meer sneeuw''
Komt het ook dan in Den Helder...lol...
-lang verhaal-
Mvg, Ronald.
Het is niet onmogelijik,de mensen uit het zuiden die dit forum lezen klappen achterover bij mijn ijs foto's terwijl Nederland toch echt maar een postzegel is op de wereld kaart.
Zelfs IJsland is jaloers op zulk extreem weer en een goede bank ;P
Zelfs IJsland is jaloers op zulk extreem weer en een goede bank ;P
Lol maar IJsland is qua weer helemaal niet extreem hoor 5 graden in de winter en 15 graden in de zomer Maargoed dat krijg je als je midden in de golfstroom ligt. Mja ze hebben er nooit onweer, da's jammer natuurlijk.
On topic: ben benieuwd naar de nieuwe GFS run
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
On topic: ben benieuwd naar de nieuwe GFS run Er zijn daar zeer lokale weertjes door warmtebronnen enzo,wat ik bedoel met weer op een postzegeltje.