Dar kun je donder op zeggen. Nou wil ik daar tegelijkertijd aan toevoegen dat gezonde bomen die goed kunnen wortelen behoorlijk veel wind kunnen hebben, ook als ze volop in het blad staan. Toch zie je bij bv windkracht 8 al heel veel foto's van ontwortelde of afgebroken bomen. Als je goed kijk zie je heel vaak dat bv de stam al rot was ( moet je wel weten waar je op moet letten) of dat er bijna geen kluit mee omhoog gekomen is. Dan is er vaak iets mis geweest met die boom of de beworteling. Ook takken, de eerste takken die afbreken zijn vaak de wat zwakkere takken, een oppervlakking boomonderzoek (waar je als boomeigenaar eigenlijk toe verplicht bent) zal dat in de meeste gevallen al kunnen laten zien en dan moet je maatregelen nemen. De windsnelheden in het grootste deel van het land zouden wat betreft bomen eigenlijk geen al te grote problemen moeten veroorzaken, al zijn uitzonderingen altijd mogelijk.
Voorbeeld:
't Veld
Was even met vakantie, maar wilde ook snel weer terug naar de kust gezien de laatste weersontwikkelingen.
Ik ben weer thuis en voel me als een vis in het water aan de kust met storm.
Het is genieten op en top hier in Den Helder.
Op de Noordzee ligt nog een trog (BB-occlusie) welke rond 12 UTC het waddengebied bereikt
KNMI Guidance
Op deze satelliet heel mooi te zien, benieuwd wat daaruit nog (gaat ontstaan) | Gewijzigd: 5 januari 2012, 13:51 uur, door TornadoCowboy
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwa...rdzee.html#Kust
Ze menen het, haha. Die woei die hier net voorbij kwam was een plaatje. Hele lange harde woei, bulderde heerlijk buiten.
Next
Zometeen met de hond richting de dijk
Onweer dagen 2012: 1 !
Trek die waarschuwing voor extreem weer maar weer in.
hier valt het ook wel mee, gewoon een stevige wind in pekela. de buien trekken hier allemaal langs, vanmorgen hagelbui gehad en dat was het alweer voor hier. valt weer smerig tegen, voor hier dan he