Klopt helemaal, inderdaad jammer dat je geen windmeter hebt.
Actuele windsnelheid is over een gemiddelde van 10 minuten 19,2 m/sec, dat is een forse windkracht 8.
Tijdens buien de komende uren zware tot zeer zware windstoten.
Het 2e windmaximum wordt ergens rond vanavond 21:00 verwacht.
Hele korte bui | Gewijzigd: 5 januari 2012, 19:47 uur, door Weatherman
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De mijne doet het nog..... opvallend dat nog steeds af en toe vlagen zijn van tegen de 80 km/h WZW . Neerslag van de afgelopen 24 uur is nu 18.20 mm.
( bron : RP-online )
Het voornamelijkste hier is dat het water overal zeer hoog staat.
De Duitse weerdiensten zaten er weer goed bij, kunnen de weerdiensten hier nog wat van leren. Ben blij dat ik meer Duitse weerdiensten lees dan alleen maar de Nederlandse
Het voornamelijkse vindt ik dat ze niet huiveren om waarschuwingen te plaatsen ....afgelopen zomer zaten ze hier er zeer goed bij en waarchuwde tijdig waar Nederlandse weerdiensten terughoudend tot geen waarschuwingen gaven.
Segelflugwetter klopte afgelopen zomer geen jota van!.. heeft me zeker 1 buitenlanding teveel gekost (thermiek stopte twee uur eerder dan verwacht)
Maar goed, terug naar de actualiteit. Het hagelde net even behoorlijk op Schiphol, bij de McDonalds. Op de A9 zowat van de weg gewaaid bij Beverwijk! Gemiddelde wind valt denk ik wel mee, minder dan gisteren, maar hij is enorm vlagerig met flinke uitschieters er tussen waar je niet op bedacht bent tijdens het rijden..schrik! even twee handjes aan het stuur...
Na een paar dagen storm komt er morgen dan eindelijk een rustige dag, maar later op dag komt daar toch verandering in.
Ik pak even een stukje van Guidance erbij.
Vrijdagmiddag passeert een rug van hogedruk, in de avond nadert van het westen uit het warmtefront van een volgende storing.
De warmtefront (Pluk zie je ook al op sat24). Maar als we de kaarten gaan bekijken zien we toch dat er morgenavond enige tijd weer windkracht 7/8 aan de kust komt te staan. En tevens zien we vanuit het NW morgenmiddag/avond de warmtefront dichterbij komen. Pakken beet kan er morgenavond dus weer 10mm over de kust vallen binnenland wat minder.
En over als het actief word kunnen we zien.
In ijsland zijn er overdag tempraturen van -5 in de avond -8.
Bij zuid-Engeland komt een rug van hogedruk te liggen . Die hogedruk en koude-lucht met een doorrammende warmtefront vormt zich een nieuw stormpje? We zullen moeten afwachten. Morgen weten we meer?
Gerard112..