Verder wil ik er even met klem op wijzen gewoon weer te nowcasten.....modellen neerslag zijn weer niet of naauwlijks te hanteren. Dus mijn verwachting hierboven is dus ook mede opgezet deels door op de sat te kijken en de ligging van de vore in te schatten.
Bedankt tatanka,
Ik heb alle hoop op morgen en nog wel een beetje op vandaag ook hier in het Westen.
Estofex helpt mij daar een beetje mee
| Gewijzigd: 4 juli 2015, 07:59 uur, door Jo Capelle
Vanmiddag neemt vooral in het oosten en noordoosten de kans op onweersbuien (mogelijk ‘georganiseerd’ grootschalig onweer) toe. JV
Dus, op naar het Oosten.
Make peace, not war 't is veel te warm om te knuffelen
Lol, sluikreclame voor deo
Het zal tijd worden enog wat regen zal welkom zijn,niet voor special onweer maar omdat sinds de laatste weken van de lente alles droger dan droog is.zelfs de plantjes in de openbare plantsoenen staan te verdorren.dus met of zonder onweer kom maar op met de regen/duien met of zonder onweer!!!
Het zal tijd worden enog wat regen zal welkom zijn,niet voor special onweer maar omdat sinds de laatste weken van de lente alles droger dan droog is.zelfs de plantjes in de openbare plantsoenen staan te verdorren.dus met of zonder onweer kom maar op met de regen/duien met of zonder onweer!!! Ik kom hier grasvelden tegen die al een tijdje de verkeerde kleur hebben. Van mij mag het ook gaan plensen. Met of zonder onweer.
Keraunos heeft het in de voorziening van vandaag over weinig actiieve onweders tijdens de dag (die momenteel vanuit Noord-Frankrijk naderen), met aan het einde van de dag sterkere onweersbuien, aantal, intensiteit en grootte zal afhangen in welke mate de convectieve inhibitie (CIN) doorbroken kan worden...
Keraunos heeft het in de voorziening van vandaag over weinig actiieve onweders tijdens de dag (die momenteel vanuit Noord-Frankrijk naderen), met aan het einde van de dag sterkere onweersbuien, aantal, intensiteit en grootte zal afhangen in welke mate de convectieve inhibitie (CIN) doorbroken kan worden...
die èchte onweders waren meer voor het noorden/oosten dacht ik
Onweerskansen week 27