Thanks + een veel belovende situatie
Nu alleen nog vallen dan is het mooi. Ik zal wel weer op pad gaan vannacht alleen buien inhalen zal wel niet gaan

De laatste modeldata en de recente satellietbeelden (o.a RGB Airmass) tonen aan dat de kansen op dynamische onweersbuien aanwezig blijft. Vooral na passage van het kata/split KF na middernacht, wordt de onstabiliteit snel hoger (deel te koppelen aan de interactie LU jetstreak/pot.onstabiele lucht door dry intrusion). De windshear is zowel LL als DL, als Storm-Relatief significant met vooral een belangrijke LL shear rond 15 m/s. De BRN shear blijft achter het KF nog schommelen rond 50-70 m²/s². De kans op lijnconvectie achter het KF is reëel , vlak in de LU van de forse jetstreak (overwegend straight). In dit gebied kan gedurende een paar uur dynamische convectie optreden met kans op low-topped supercells als bowing segments (meeste kans op de laatste). Veel zal afhangen van de onstabiliteit maar nu berekenen de modellen toch een een onstabiliteit achter het KF tot ongeveer 400 hPa (6-7 km) wat best veel is voor dergelijke dynamische situaties. Vandaar de MDT RISK.
De wind kan buiten de buien pieken tot zo'n 70 km/h landinwaarts en 80 km/h aan zee met een marge van ca 15%. Bij diepe buien kan dit gaan naar waarden tot zo'n 80-90 km/h.
Donderdag overdag vooral bij de kusten aanhoudend kans op onweersbuien met toppen tot zo'n 7 km. De kansen op dynamisch onweer is dan verdwenen.
©Severe weather outlook
Momenteel is het hier buiten nog heel rustig.
Mijn vader had zo iets van "Ze krijgt het weer" Dus nu hoop ik maar dat er ook werkelijk iets te gebeuren valt, anders verklaard hij me weer gek.
Komende nacht regent het in het hele land bij een temperatuur van ongeveer 14 graden. In de loop van de dag trekt de regen noordoostwaarts weg en kan de zon af en toe tevoorschijn komen. Vooral aan de kust komen dan nog wel enkele buien voor, later soms met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden. De wind draait naar een westelijke richting en neemt toe: boven land tot vrij krachtig of krachtig en langs de kust tot hard. In de loop van de dag is de wind langs de kust enige tijd stormachtig. Boven land komen windstoten tot ongeveer 85 km/uur voor.
Kunnen we vannacht nog iets verwachten?
anders ga ik slapexD
Komende nacht regent het in het hele land bij een temperatuur van ongeveer 14 graden. In de loop van de dag trekt de regen noordoostwaarts weg en kan de zon af en toe tevoorschijn komen. Vooral aan de kust komen dan nog wel enkele buien voor, later soms met onweer. De middagtemperatuur ligt rond 18 graden. De wind draait naar een westelijke richting en neemt toe: boven land tot vrij krachtig of krachtig en langs de kust tot hard. In de loop van de dag is de wind langs de kust enige tijd stormachtig. Boven land komen windstoten tot ongeveer 85 km/uur voor.
Kunnen we vannacht nog iets verwachten?
anders ga ik slapexD
Ik verwacht er weinig van, maar ja ik woon ook vrij noordelijk. Ga toch maar slapen. Mocht het toch losbarsten, dan word ik vast wel wakker en kan ik alsnog genieten van de voorstelling. Vrees voor nat en winderig nachtje zonder al te veel vuurwerk.. truste dus.. | Gewijzigd: 3 september 2009, 01:08 uur, door PolderPS
Onweerskansen van 1,2,3 en 4 september