Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Tippah, MS.

6 May 2024 09:18:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Pontotoc, MS; Union, MS.

6 May 2024 09:14:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Panola, MS; Pontotoc, MS; Union, MS.

6 May 2024 09:09:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MS; Tippah, MS; Union, MS.

6 May 2024 08:56:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, MS; Lafayette, MS; Marshall, MS; Tippah, MS; Union, MS.

6 May 2024 08:49:21

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafayette, MS; Marshall, MS.

6 May 2024 08:25:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Webb, TX.

6 May 2024 07:00:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Arkansas, AR; Monroe, AR.

6 May 2024 05:50:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Kenedy, TX.

6 May 2024 01:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 01:11:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dimmit, TX.

6 May 2024 01:11:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Kleberg, TX.

6 May 2024 00:46:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Jim Hogg, TX.

6 May 2024 00:43:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 00:28:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX; Webb, TX.

6 May 2024 00:01:37
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Uden
Berichten: 169
Lid sinds: 11 jun. 2009
19 november 2009, 16:42 uur | Bericht #56060
"het zou dan -1 gaan vriezen."

Betekent dat dan dat het 1 graden boven nul blijft?

van mij mag de winter nu wel komen, als de sneeuw maar blijft liggen
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
19 november 2009, 16:52 uur | Bericht #56061
Citaat van PascalvdBerg, donderdag 19 november 2009, 16:42 uur van mij mag de winter nu wel komen, als de sneeuw maar blijft liggen

Wat mij betreft mag het weer snel zomer zijn
Waarom deze advertentie?
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
19 november 2009, 18:18 uur | Bericht #56072
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, donderdag 19 november 2009, 16:52 uur Wat mij betreft mag het weer snel zomer zijn

exact....... lekker warm buiten-zit weer. met hier en daar een forse onweersbui
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 518
Lid sinds: 9 jun. 2009
19 november 2009, 19:03 uur | Bericht #56075
Citaat van PascalvdBerg, donderdag 19 november 2009, 15:42 uur "het zou dan -1 gaan vriezen."

Betekent dat dan dat het 1 graden boven nul blijft?

van mij mag de winter nu wel komen, als de sneeuw maar blijft liggen

ik ben het met jou eens lekker ijs en sneeuw
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 november 2009, 19:34 uur | Bericht #56067
Ik ook, kom maar op met die winter! Voor een elfstedentocht hoeft het niet, want ik heb een gruwelijke hekel aan schaatsen, maar winter is altijd leuk. Als het tenminste ECHTE winter is, zoals vorig jaar hier toch wel een paar dagen het geval was
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
20 november 2009, 09:38 uur | Bericht #56124
Terrasjesweer vlak voor de winter in Limburg

Een paar weken voor het officiële begin van de winter voelt het buiten in het geheel niet aan alsof de herfst zijn einde nadert. Vandaag wordt het in Limburg mogelijk zeventien graden. Uitstekend terrasjesweer dus voor einde november. Overigens geniet heel Europa van een ‘hete’ herfst. Zelfs in de Alpen, waar het skiseizoen volgend weekeinde van start zou gaan, stijgt het kwik tot een lente-achtige 20 graden.

Het zachte weer houdt nog twee weken aan. Pas begin december verwachten weersvoorspellers eerder normale temperaturen. “Met een gemiddelde temperatuur van 9,4 graden is november drie graden warmer dan normaal”, zegt weerman Eddy De Mey. “Een record zit er niet in. In 1994 was het in november gemiddeld 10,4 graden.”



Niet skiën
In de Alpijnse landen wordt inmiddels met een bang hart naar de barometer gekeken. Verschillende skistations hadden voor dit of volgende weekeinde de opening van hun toeristisch winterseizoen gepland. Maar door een gebrek aan sneeuw wordt een en ander op verschillende plaatsen uitgesteld. De toestand is er dramatisch.

“De sneeuwgrens stijgt in de Alpen dit weekeinde tot boven de 3.500 meter”, zegt Ruben Weytjens. “Begin volgende week zakt die grens wel even naar zo’n 1.500 meter maar later wordt dat weer eerder 2.000 meter.” Wie wil skiën, trekt best naar Amerika of Canada. Daar ligt op de skihellingen al tot drie meter sneeuw.


©HbvL
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
20 november 2009, 10:32 uur | Bericht #56128
Het scheelt een bom vol duiten op mijn gas rekening, maar er mag mij straks wel een stevige winter komen hoor..
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 november 2009, 23:19 uur | Bericht #56248
Weer afgelopen tien dagen extreem zacht

De afgelopen tien dagen was het weer in Nederland extreem zacht. Met een gemiddelde temperatuur in De Bilt van 7,8 graden is deze periode de op een na zachtste in ruim honderd jaar. Alleen van 11 tot 20 november 1994 was het warmer (8,5 graden), aldus het KNMI. Opvallend is dat het deze maand niet alleen zacht is, maar geregeld ook de zon schijnt, zegt Harry Geurts van het weerinstituut.

Ook zaterdag werden weer temperaturen gemeten van 17 graden. Dat is ongeveer 10 graden boven het langjarig gemiddelde voor deze tijd van het jaar. Een record is dat niet: in het begin van de maand is wel eens 21 graden gemeten, aan het einde van de maand 19 graden. Ook de komende week wordt het zacht en soms onstuimig weer. ''De winter is in de verste verte nog niet in zicht'', aldus Geurts.

© ANP
Frutsel
Lid
Woonplaats:
Berichten: 87
Lid sinds: 21 nov. 2009
22 november 2009, 13:46 uur | Bericht #56294
Nogff doorgaan en we kunnen kerst op het terras vieren en vuurwerk in een korte broek afsteken
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
22 november 2009, 14:02 uur | Bericht #56299
Citaat van Frutsel, zondag 22 november 2009, 13:46 uur Nogff doorgaan en we kunnen kerst op het terras vieren en vuurwerk in een korte broek afsteken

Zo dan ga je met kers naar Australië? Lekker kerstballen in de boom hangen tussen de kangoeroes.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 2 mensen het topic "Aardbeving van M=9.0 treft Japan op 11-03-2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden