Ook dan het Engelse reading (ECMWF)
Trouwens Jan, ik weet niet zo heel veel over accuweather. Zijn ze een beetje goed of is het net als Weerplaza (sorry Weerplaza )
Zo benieuwd. Het is allemaal zoveel giswerk ineens.
van Twaalf-tien-negentienachtenzeventig
Zal ik dan contact opnemen met die burgemeester van Moskou? Die had een hekel aan sneeuw en kou, dus dan kan ie het deze richting in blazen
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Vraag dan meteen of hij de sneeuw dat nu in Moskou ligt in wil laden in een stel "transport wolken" en het dan naar Nederland stuurd
16 dec
Maximum (°C) 29 27 28 28 23 26 29
Minimum (°C) 15 14 14 14 12 12 13
Weer
Wind 2 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft
Neerslag 6,8 mm 9,4 mm 0,4 mm 9,9 mm 12,1 mm 0,9 mm 3,1 mm
...nieuwste run GFS zeker???? | Gewijzigd: 9 december 2009, 21:07 uur, door stratocumulus
16 dec
Maximum (°C) 29 27 28 28 23 26 29
Minimum (°C) 15 14 14 14 12 12 13
Weer
Wind 2 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft 3 Bft
Neerslag 6,8 mm 9,4 mm 0,4 mm 9,9 mm 12,1 mm 0,9 mm 3,1 mm
...nieuwste run GFS zeker????
Nee Olaf, ik wil deze
Met natuurlijk een heleboel kou
lol hahahaha! Jat er maar een van de ANWB hoor, die heeft genoeg -->
Ja, laat die kou maar komen, heerlijk!! | Gewijzigd: 9 december 2009, 21:13 uur, door stratocumulus
mvg Jewaitit
Ook op Weerplaza nemen ze gas terug.
Bij foreca ook, maar wij weten wel beter
Ik bedoel, het zou nu wel heel erg raar zijn als het niet meer winters word
Dus, HOUD de moed erin Wolkje7
Nog een paar dagen en we weten wie er gelijk had, volgens mij gaat het wel meevallen allemaal.
Het is zo 'on-Nederlands' ook, dat extreme winterweer opeens.
Maar ach, een 11-stedentocht zou toch wel weer eens geweldig zijn
Vanavond en komende nacht is het zeer zacht met temperaturen die rond de 8 graden blijven hangen. Het is bewolkt en vanuit het westen gaat het opnieuw regen. In het zuiden van het land valt meer dan in het noorden.
Morgen kent de dag twee gezichten. ‘s Ochtends is het overwegend bewolkt en valt er in het noorden buiige regen. De regen trekt naar het oosten weg en geleidelijk klaart het op. In de kustprovincies is het zelfs ronduit zonnig in de middag. Ook de temperaturen zijn in lentesferen, want de 10 graden wordt met het grootste gemak gehaald.
Ook vrijdagnacht is er nog geen spoor van de winter te bekennen. Er zijn veel wolken en het wordt niet kouder dan een graad of 6.
Vrijdag zien we de wind kiezen voor de noordoosthoek. De luchtdruk begint te stijgen boven Scandinavië, waardoor de Russische kou langzaam onze kant op komt. We hoeven er echter niet op te rekenen dat het gelijk winter is in ons land. Wolkenvelden bepalen het weerbeeld en plaatselijk valt er lichte regen. De thermometers wijzen een graad of 9 aan.
Komend weekend wordt geleidelijk wat kouder. Zondag wordt er ook wat neerslag verwacht met een winters karakter, al is de lucht nog te zacht om een echte witte wereld toe te staan.
Als de weerkaarten van de diverse modellen ons niet bedriegen krijgen we volgende week met onvervalst winterweer te maken. Overdag komt het kwik vanaf dinsdag amper boven het vriespunt en ‘s nachts vriest het licht tot matig. Het weerbeeld wordt compleet gemaakt door een laagstaande winterzon en een straffe noordooster.
Winter 2009 discussietopic