Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; Motley, TX.

26 Apr 2024 07:19:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX.

26 Apr 2024 07:08:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 07:08:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:53:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:22:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS.

26 Apr 2024 04:49:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gaines, TX.

26 Apr 2024 04:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5
Stenne
Lid
Woonplaats: Dorst
Berichten: 84
Lid sinds: 8 jun. 2009
12 december 2009, 17:41 uur | Bericht #59214
Citaat van Isabelle, vrijdag 11 december 2009, 0:23 uur Ik denk niet dat ik al bij de oudjes hoor.
Heb je ooit al eens een hoog drachtig paard zien beuken tegen de muren, of paarden die zich laten vallen op de grond van doodsangsten? Waarschijnlijk niet. Mijn merrie heeft dit drie jaar terug meegemaakt, met een vroeg geboorte tot gevolg en met een dood veulen tot gevolg. Hoogdrachtige merries geef je ook niet zo maar een pilletje of laat je zeker niet plat spuiten.
Het zal jou paard maar wezen.

Of een verhaal van een vriendin van me, die liet haar hondje uit (was niet met oudjaar). Door onaangekondigd vuurwerk ging hij op de loop. Hondje weg, de dag erna gevonden naast de weg, DOOD gereden.



van dat hondje kan altijd gebeuren. Mijn ma heeft een keer een hondje doodgereden. stak tussen 2 auto's zomaar over precies voor het wiel! Het hondje rende ook net weg van zijn baasje!
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
12 december 2009, 23:10 uur | Bericht #59308
Inderdaad een hond kan wel van meer dingen schrikken, daardoor is vuurwerk niet gelijk het stomste wat er op aarde is. Vuurwerk hoort gewoon bij oud & nieuw, die paarden kunnen toch wel voor een nachtje ergens afgelegen slapen waar geen vuurwerk word afgestoken?
Daar kan best wat minder moeilijk over gedaan worden..
Waarom deze advertentie?
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
14 december 2009, 20:08 uur | Bericht #59868
Citaat van Svenn, zondag 13 december 2009, 20:08 uur Tevens krijgt 31 december een speciaal tintje dit jaar, dit kan misschien ook elders op het forum nog een keer uitgebreid verteld worden, maar tot nu toe post ik het maar hier:

op 31 december zal er namelijk naast vuurwerk nog een anders spektakel te zien zijn, namelijk een gedeeltelijke maansverduistering. Dus mocht je je mooie vuurpijl of cake staan te bewonderen en zie je de maan meekleuren dan weet je dat de natuur ook meedoet dit keer


thx voor de info
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
14 december 2009, 20:35 uur | Bericht #59893
Zo mijn vuurwerk is besteld en betaald, hoef me nergens druk om te maken
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
14 december 2009, 21:08 uur | Bericht #59919
Heb vuurwerk gekocht, geen illegaal dit jaar
Wel 200 knallers voor 1 euro, op pronkvuurwerk.nl
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
15 december 2009, 10:52 uur | Bericht #60060
Oogarts pleit voor vuurwerkverbod

15-12-2009 | Door: ANP

ROTTERDAM - Oogarts De Faber van het oogziekenhuis in Rotterdam pleit voor een vuurwerkverbod. Volgens hem is het de enige manier om door te dringen tot jongeren. Afgelopen weekend raakten twee tieners van 13 en 14 jaar zwaargewond nadat een vuurwerkbom ontplofte. Een van de jongens moet een oog missen.


® kpnvandaag.nl
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
15 december 2009, 10:59 uur | Bericht #60063
We gaan ook auto's verbieden aangezien er wekelijks weet ik veel hoeveel mensen dronken achter het stuur zitten. Tja, zo kan ik nog wel even door gaan.... | Gewijzigd: 15 december 2009, 20:17 uur, door talkyr86
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
15 december 2009, 11:07 uur | Bericht #60067
Kan me wel in vinden met die oogarts.... Wat is nu gezelliger? Vuurwerk of kratten bier die rijen dik tegen het plafond aan staan?
Woonplaats: Assen
Berichten: 233
Lid sinds: 7 aug. 2008
15 december 2009, 11:16 uur | Bericht #60069
lekker thuis vieren.
Schoonouders komen, drank / klaverjassen / 12 uur even buiten kijken / dan weer drinken en klaverjassen.

oneveer om een uur of 2 op bed, om 7 uur weer twee kids heerlijk (NOT).

Nieuwjaarsdag naar de rest van de familie.
Sense and Simplicity
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
15 december 2009, 16:58 uur | Bericht #60198
En wat is dan het gevolg als het meer gebeurt dat jongetjes van 13/15 jaar zich verwonden Kunnen wij die er wel normaal mee omgaan op de blaren zitten

Heb hier ook zeer zwaar vuurwerk uit belgie Haal het echt niet in me hoofd om daar gek mee te gaan lopen doen
Steek het al en neem zo snel mogelijk de pleitvaart Wil in 2010 graag alles aan lede maten nog hebben Dus ook ogen

Maarja Weer Vlaardingen Die blazen ook de hele binnenstad bijna op met een vreugde vuur met oud en nieuw 2 jaar geleden omdat die klojoos teveel benzine op het vuur gegooit hadden En door de mist de benzinedampen bleven hangen boven de grond
Sietse
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1772
Lid sinds: 10 sep. 2008
15 december 2009, 17:03 uur | Bericht #60203
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 15 december 2009, 11:07 uur Kan me wel in vinden met die oogarts.... Wat is nu gezelliger? Vuurwerk of kratten bier die rijen dik tegen het plafond aan staan?

Vuurwerk
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
Frenk78
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 1148
Lid sinds: 3 aug. 2008
15 december 2009, 17:12 uur | Bericht #60207
Citaat van bassmachine, dinsdag 15 december 2009, 16:58 uur En wat is dan het gevolg als het meer gebeurt dat jongetjes van 13/15 jaar zich verwonden Kunnen wij die er wel normaal mee omgaan op de blaren zitten

Heb hier ook zeer zwaar vuurwerk uit belgie Haal het echt niet in me hoofd om daar gek mee te gaan lopen doen
Steek het al en neem zo snel mogelijk de pleitvaart Wil in 2010 graag alles aan lede maten nog hebben Dus ook ogen

Maarja Weer Vlaardingen Die blazen ook de hele binnenstad bijna op met een vreugde vuur met oud en nieuw 2 jaar geleden omdat die klojoos teveel benzine op het vuur gegooit hadden En door de mist de benzinedampen bleven hangen boven de grond


Inderdaad, altijd die Vlaardingers! Wat een baggervolk.....
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
15 december 2009, 17:19 uur | Bericht #60211
Ik snap die hele commotie over het vuurwerk niet hoor, gebruik vuurwerk gewoon zoals het hoort, loop er dus niet mee te fucken en er is niets aan de hand, er zijn zoveel andere dingen waar een gevaar achter zit.
Gewoon ff normaal doen, en er is niets aan de hand
doemaar.JPG
Check out the light show:)
edje
Lid
Woonplaats: Den Haag Ypenburg.
Berichten: 164
Lid sinds: 26 jul. 2006
15 december 2009, 17:41 uur | Bericht #60226
Haha, leuke discussie, en niet eens over het weer. Ben zelf ook een vuurwerkfreak, wat ouder en de wilde haren zijn er bij mij af. Ik heb serieus in mijn leventje tot nu toe honderden kilo's vuurwerk afgestoken. ook heel veel illegaal vuurwerk. Dit jaar geen vuurwerk. Ik ben alleen met de vrouw, terwijl ik voorheen voor iedereen die het maar wilde zien, vuurwerk afstak. Ik moest dan ook altijd speciale dingen hebben die (bijna) niemand had. Vele duizenden euro's(en guldens) heeft het gekost. Toen ik heel jong was kon ik niet eens slapen rond deze tijd zo spannend vond ik het. Waar ik woon, werd oud&nieuw ook gevierd met de traditionele kerstbomenjacht en dus grote vreugdevuren. Tot diep de volgende ochtend was ik bezig. En eigenlijk was je heel december bezig met vuurwerk en kerstbomen voor het vreugdevuur. Met de uitspraken hier gedaan, ga ik mee met Svenn. Iedereen is jong geweest, vroeger waren er hier in Den Haag altijd rellen. Alhoewel ik in Delft heb gewoond vroeger en dus niet veel over het Haagse kan spreken dan alleen maar die nachten die ik daar meegemaakt heb als ik het bij mijn opa&oma vierde.(was toen wel onder de 10 jaar, want daarna tot mijn 26e wilde ik nergens heen dan alleen maar Delft). Wat ik wil zeggen is dat er vroeger net zoveel ongein was als nu. Maar omdat er veel verboden is voor de jeugd heb ik wel het idee dat er grotere excessen zijn. Een voorbeeld is kerstbomenjacht. Een jarenlange traditie. In Delft vermoord, door de overheid/gemeente. Er zijn een paar brandplekken aangewezen in bepaalde wijken, al het andere is verboden. Je wordt echt gearresteerd als je de 27e december met een kerstboom buiten loopt met de bedoeling die op oud&nieuw te verbranden op een vreugdevuur. Vroeger was dat ondenkbaar, bijna elke straat had wel iets. Met vuurwerk ook. Belgie was altijd een walhalla, tegenwoordig wordt je harder aangepakt als je een kilo illegaal vuurwerk over de grens meeneemt dan 10 kilo coke. Daarmee wordt de jeugd alleen maar extremer in zijn doen&laten doordat er zoveel al niet meer mag. Wel moet ik zeggen dat wij vroeger wel meer ons hoofd gebruikten. Zo dronk ik bijv. helemaal niks met oud&nieuw. Vuurwerk(illegaal) en alcohol gaan niet zo goed samen net zoals alcohol en verkeer. Ik hield rekening met dieren. Iedereen weet dat ze er bang voor zijn, dan ga je geen strijkers voor de deur afsteken van je buren terwijl je weet dat de herdershond bijna onder het tapijt kruipt. Het is inderdaad maar 1 dag. Laten we niet ook deze traditie vermoorden. Denk wel na bij wat je doet. En rotzooi niet met vuurwerk. Denk na op een avond met veel wind. Een paar jaar geleden stond er windkracht 6 en vlogen de pijlen door de straat omdat onbenullen vuurpijlen(grote) in een fles zetten, die dan natuurlijk omwaait. Ik gebruikte daar een verwarmingspijp voor. Halve meter de grond in, kan geen kant op. respecteer ook de mensen die bang zijn voor vuurwerk. Ik kende zat eikels die het naar mensen gooiden die er zo bang voor waren. Je moet maar zo denken dat die mensen de vraag naar een verbod alleen maar aanwakkeren. Het komt er dus weer op neer dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten. Respect!!! En laat is het meeste heel met oud&nieuw. De lol van de kapotte bushokjes, brievenbussen en telefooncellen heb ik nooit begrepen. Daar heb ik echt nooit aan meegedaan. Prettige Jaarwissleing allemaal.
corro
Lid
Woonplaats: oosterwolde fryslan
Berichten: 192
Lid sinds: 24 okt. 2006
15 december 2009, 17:48 uur | Bericht #60232
ik ben nu 32 en wil mn vingers houden nu..herken me in bovenstaande
ik heb mezelf gisteren n melkbus aangeschaft ivm carbid schieten
MAAR! zonder deksel das te link met drank op...men neme n rol komo vuilniszakken en wat binnenbanden vd fiets
zak dr dubbel om fietsband als elastiek en whoppa knalt netzo hard en zo veilig dat je het kunt doen in je straat,
beetje vroeg maar alvast fijne dagen en n veilig uiteinde
Robin B
Lid
Woonplaats: Tussen Alkmaar & schagen
Berichten: 945
Lid sinds: 18 mei. 2009
15 december 2009, 19:04 uur | Bericht #60263
pff vuurwerk verbieden? dachtbhet niet, ik ga gewoon door hoor en het zijn gewoon mafkezen die van vuurwerk explosieven maken, laat het gewoon wat het is
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
15 december 2009, 21:33 uur | Bericht #60341
Vuurwerkverbod? Die komt er niet, geloof me.
Als je een vuurwerkverbod gaat opleggen krijg je alleen maar meer criminaliteit, vandalisme en illegaal vuurwerk. Vuurwerk is een traditie en dat zal (en moet) altijd zo blijven. Als mensen gewoon hun botte hoofd normaal gebruiken komt er geen vuurwerkverbod. Inderdaad zoals Svenn al zegt, het komt niet door het stuk vuurwerk, maar door de mensen die het vuurwerk afsteken. Deze mensen moeten hard aangepakt worden, niet het vuurwerk moet aangepakt worden. Maar er zijn veel te veel mensen in dit kikkerlandje die dingen gaan vernielen, vuurwerk naar politie gooien en veel te veel drinken met oud & nieuw. Dat zijn wat mij betreft geen liefhebbers maar die staan juist meer aan de kant van de haters. Want áls er dan al zo'n vuurwerkverbod zou komen.. Komt het alleen door die malloten.

GEBRUIK DUS JE HERSENS EN LATEN WE DE TRADITIE GEWOON NORMAAL VOORTZETTEN!!
Stealth
Lid
Woonplaats: Wijchen
Berichten: 333
Lid sinds: 27 jun. 2009
16 december 2009, 00:43 uur | Bericht #60511
Citaat van TheWalker, dinsdag 8 december 2009, 22:50 uur

Ik ben met paar vrienden ook met een kas rookbom bezig. Doel: de rookbom in die video overtreffen. Ik schat onze rookbom straks 15 kilo!

We gaan zo'n 150 doeken gebruiken (waaronder ook dekbedlakens, theedoeken en badlakens)
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 4
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
16 december 2009, 02:30 uur | Bericht #60519
Citaat van corro, dinsdag 15 december 2009, 17:48 uur ik ben nu 32 en wil mn vingers houden nu..herken me in bovenstaande
ik heb mezelf gisteren n melkbus aangeschaft ivm carbid schieten
MAAR! zonder deksel das te link met drank op...men neme n rol komo vuilniszakken en wat binnenbanden vd fiets
zak dr dubbel om fietsband als elastiek en whoppa knalt netzo hard en zo veilig dat je het kunt doen in je straat,
beetje vroeg maar alvast fijne dagen en n veilig uiteinde


Wij doen hier dus ook carbid schieten met een melkbus. Ook wij gebruiken die deksel niet omdat dat te gevaarlijk is, ook al doe je er een touw aan of iets dergelijks. Wij gebruiken hier een oude voetbal die we erop duwen. Goed vast duwen, niet té vast uiteraard voor 't geval als ie eens een keer niet goed afgaat, maar het resultaat is nét zo goed.
Enig nadeel is dat je soms bijna 100m moet gaan lopen om die bal weer te vinden....
corro
Lid
Woonplaats: oosterwolde fryslan
Berichten: 192
Lid sinds: 24 okt. 2006
16 december 2009, 03:13 uur | Bericht #60520
inderdaad werkt ook redelijk veilig en goed
maar ik gebruik plastic om niet te hoeven lopen hahaha
moet alleen nog langs de fietsenboer om oude binnenbanden en n kilo carbid fixen ergens
heb er nu al zin in
Terug naar boven
1 2 3 4 5
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 257 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 257, lezen 3 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2015".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden