Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Floyd, IN; Bullitt, KY; Jefferson, KY; Oldham, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Breckinridge, KY; Hardin, KY; Meade, KY.

19 Apr 2024 06:10:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cleburne, AR; Independence, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 06:10:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Independence, AR; Izard, AR; Stone, AR.

19 Apr 2024 05:36:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IN; Crawford, IN; Floyd, IN; Harrison, IN; Orange, IN; Perry, IN; Washington, IN; Meade, KY.

19 Apr 2024 05:35:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, IL; Hamilton, IL; Jefferson, IL; Wayne, IL.

19 Apr 2024 03:29:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gallatin, IL; Hamilton, IL; Saline, IL; White, IL; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clay, IN; Daviess, IN; Greene, IN; Knox, IN; Sullivan, IN; Vigo, IN.

19 Apr 2024 03:29:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, MO.

19 Apr 2024 03:29:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bollinger, MO.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Clark, IL; Coles, IL; Crawford, IL; Cumberland, IL; Jasper, IL.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Llano, TX.

19 Apr 2024 03:16:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Edwards, IL; Wabash, IL; White, IL; Gibson, IN; Posey, IN.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lawrence, IL; Richland, IL.

19 Apr 2024 03:16:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McCulloch, TX; Mason, TX; San Saba, TX.

19 Apr 2024 03:16:34
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 09:25 uur | Bericht #65215
Aangezien er momenteel geen kaarten beschikbaar zijn wegens een storing doe ik het maar even zo. Misschien later op de dag weer wel of dalijk van een andere site maar daar ben ik niet zo kapot want die geeft geen werkelijk beeld van de zwaarte van de buien.


Severe Weather Outlook Benelux


Vandaag blijven sneeuwproblemen waarschijnlijk uit tot de middag. Dan echter nadert een barocliene band BE met daarop ongeveer 2-4 cm verse sneeuw, al varieren de verwachtte hoeveelheden nogal van model tot model. Aangezien ik er voorlopig niet van uitga dat we meer dan 4 cm halen als nieuwe sneeuwaccumulatie, hou ik het voor vandaag nog bij een MDT RISK. Dit kan vandaag in de loop van de dag echter worden bijgesteld.

Update: ik ga momenteel, op basis van de laatste meso-model runs, uit van een mogelijke sneeuw accumulatie tussen 2 en lokaal 4-5 cm. Dit volstaat om een MDT RISK te geven in de laagland gebieden. Het is de verwachting dat de occlusie verder noordwaarts steeds meer verzwakt, vandaar de SLGT RISK in NL.

Voor maandagnacht en dinsdag dient zich opnieuw een potentieel gevaarlijke periode aan, de meeste kans daartoe over de zuidoostelijke helft van de regio. Doch meer details volgen later vandaag.

©Severe Weather Outlook Benelux
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 december 2009, 09:30 uur | Bericht #65220
code oranje had ik nu niet verwacht voor belgie
hoop echt van harte dat het geen ijzel is hoor ! dat kunnen we allemaal wel missen
het is zo al glad genoeg op de weg.
knesselare is momenteel bewolkt en het is -4
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Venray * Limburg *
Berichten: 726
Lid sinds: 18 dec. 2009
21 december 2009, 09:33 uur | Bericht #65221
Mooi kaartje Jan, ziet er goed uit voor limburg, tenminste ga ik van uit .. Ben weer benieuwd wat er vandaag gaat vallen
If you want to see the sunshine, you have to weather the storm!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 09:34 uur | Bericht #65222
Waar zie je ijzel te staan dan Ik zie dat nergens
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 december 2009, 09:36 uur | Bericht #65223
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 21 december 2009, 10:34 uur Waar zie je ijzel te staan dan Ik zie dat nergens

ston op het belgische weerbericht hoe meer naar het westen hoe meer kans op ijzel
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
blackjack
Lid
Woonplaats: zeeland
Berichten: 115
Lid sinds: 11 dec. 2009
21 december 2009, 09:40 uur | Bericht #65224
IK ZIE DIE BEWOLKING VANUIT FRANKRIJK HIERHEEN KOMEN .
WAT ZAL DAAR UIT KOMEN???
IK DENK NATTE SNEEUW OF IJZEL.
T IS HIER NU NET BOVEN NUL EN T IS NOG MEGA VROEG DE ZON KOMT NU EEN BEETJE DOOR.
ZAL FLINK GLIBBEREN ZIJN EN ER ZIJN AL 3 STROOIWAGENS VOORBIJ GEREDEN VANMORGEN.
GR JACQUELINE
wappy
Lid
Woonplaats: Haarlem-Schalkwijk
Berichten: 1195
Lid sinds: 26 jul. 2006
21 december 2009, 09:44 uur | Bericht #65225
Citaat van scull, maandag 21 december 2009, 9:40 uur IK ZIE DIE BEWOLKING VANUIT FRANKRIJK HIERHEEN KOMEN .
WAT ZAL DAAR UIT KOMEN???
IK DENK NATTE SNEEUW OF IJZEL.
T IS HIER NU NET BOVEN NUL EN T IS NOG MEGA VROEG DE ZON KOMT NU EEN BEETJE DOOR.
ZAL FLINK GLIBBEREN ZIJN EN ER ZIJN AL 3 STROOIWAGENS VOORBIJ GEREDEN VANMORGEN.
GR JACQUELINE


Volgens mij staat je CapsLock aan.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 09:45 uur | Bericht #65226
Citaat van debbieke, maandag 21 december 2009, 9:36 uur ston op het belgische weerbericht hoe meer naar het westen hoe meer kans op ijzel

Aha dat verklaard weer een hoop (lees eerder bericht vanmorgen)

Maar hier even kaartjes....

1.png

2.png

3.png

4.png

5.png
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 december 2009, 09:47 uur | Bericht #65227
Dit zegt piet paulusma nu:

Vandaag 09:07 uurDooiaanval Kerst gaat slagen

Voorlopig zijn we nog niet van gladheid en sneeuwplezier af.
Vandaag beperkt neerslag tot een enkele (natte) sneeuwbui in het kustgebied. Lter vandaag volgt nog wat lichte sneeuw vanuit het zuiden van het land.
Op de weerkaart deze week zien we dat zachte lucht vanuit het Middellandse Zeegebied nadrukkelijk aan de poort van west Europa klopt.
We krijgen te maken met twee heuse dooiaanvallen. De eerste volgt morgen met vooral op het eerste deel van de dag perioden met sneeuw en in het westen ook regen en/of ijzel. In het kustgebied loopt de temperatuur dan op naar 3 graden, landinwaarts blijft het een graadje vriezen. later volgen nog winterse buien en dus kunnen we weer overlast verwachten door deze neerslag. In de nacht vriest het dan weer licht.

Woensdag zorgt een stevige zuidwestenwind er voor dat het in het westen van het land (kustgebieden) al 5 graden kan dooien. Landinwaarts liggen de temperaturen rond nul of iets daar boven. En dus blijft ons land verstopt onder een dik pak sneeuw omdat die niet of nauwelijks wegsmelt.
Donderdag volgt een grootscheepse dooiaanval. Een kleine depressie koerst dan vanaf de Golf van Biskaje via ons land naar Denemarken. Dat geeft perioden met sneeuw, later ook ijzel en regen. Samen met een sterke oostenwind en temperaturen rond het vriespunt nog een keer een volle winterdag. Met de Kerst neemt een hogedrukgebied de regie over. Deze komt boven Duitsland te liggen en voert lucht aan vanuit het centrale deel van de Middellandse Zee. Op eerste Kerstdag nog een enkele regen of natte sneeuwbui, de tweede Kerstdag is het droog met regelmatig zon. Dan zij waarden van 5 graden ook landinwaarts haalbaar en zal de sneeuw gaan smelten. In de nachten blijft het licht vriezen. Ik zie ook in het weekend de winter nog niet weer terug keren.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 09:50 uur | Bericht #65228
Laten we eerst deze dagen maar eerst afwachten. Vorige week vrijdag gaven ze ook flinke dooi aan en daar is nu ook niets meer van over.
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 december 2009, 09:53 uur | Bericht #65229
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 21 december 2009, 9:50 uur Laten we eerst deze dagen maar eerst afwachten. Vorige week vrijdag gaven ze ook flinke dooi aan en daar is nu ook niets meer van over.

Volledig mee eens;
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
21 december 2009, 09:54 uur | Bericht #65230
Citaat van dfromdwgn, maandag 21 december 2009, 9:47 uur Dit zegt piet paulusma nu:

Vandaag 09:07 uurDooiaanval Kerst gaat slagen

Piet je geeft me verdriet, laten we hopen dat Jan het anders ziet

By the way, @Jan, ik moet vanmiddag om 16:00 in Apeldoorn zijn voor een kerstdiner tot 20:30 is dat verstandig qua sneeuw ? (heb winterbandjes, die me tot nu toe niet in de steek hebben gelaten)
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
21 december 2009, 09:55 uur | Bericht #65231
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 21 december 2009, 9:50 uur Laten we eerst deze dagen maar eerst afwachten. Vorige week vrijdag gaven ze ook flinke dooi aan en daar is nu ook niets meer van over.
Wijze hoopvolle woorden...
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
MamaAsz
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 1098
Lid sinds: 16 dec. 2009
21 december 2009, 09:56 uur | Bericht #65232
Ik ben benieuwd! We wachten rustig af... vanacht is er weer een paar centimeter bij gevallen en zo te zien komt er nog wat aan.
Blijf positief!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 09:57 uur | Bericht #65233
Citaat van PolderPS, maandag 21 december 2009, 9:54 uur Piet je geeft me verdriet, laten we hopen dat Jan het anders ziet

By the way, @Jan, ik moet vanmiddag om 16:00 in Apeldoorn zijn voor een kerstdiner tot 20:30 is dat verstandig qua sneeuw ? (heb winterbandjes, die me tot nu toe niet in de steek hebben gelaten)


Ja wat is verstandig? Zoals wat er gisteren was en de dagen daarvoor zal het zeker niet worden maar je moet wel rekening houden met ernstige vertraging op de weg en gladheid. Ik zou thuisblijven maar die keus is geheel aan je zelf
PolderPS
Lid
Woonplaats: Emmeloord
Berichten: 872
Lid sinds: 8 jul. 2009
21 december 2009, 10:02 uur | Bericht #65234
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, maandag 21 december 2009, 9:57 uur Ja wat is verstandig? Zoals wat er gisteren was en de dagen daarvoor zal het zeker niet worden maar je moet wel rekening houden met ernstige vertraging op de weg en gladheid. Ik zou thuisblijven maar die keus is geheel aan je zelf
Tja gereserveerd diner met de zaak... keuzes keuzes.. wij wachten de berichtgeving nog ff af. We hebben wel allemaal winterbandjes, ben benieuwd naar de opkomst..
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 747
Lid sinds: 7 aug. 2006
21 december 2009, 10:03 uur | Bericht #65235
afgelopen nacht is er niet veel meer bijgekomen aan sneeuw.
het was wel een beetje de woonwijkuitglibberen en het bedrijventerrein op. maar de parkeerplaats(gilze-rijen) hadden ze geruimt dus daar hoefden we niet tot de schenen in de sneeuw te staan

hoe zit het met de oud en nieuw voorspelling?
Firstwing
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
21 december 2009, 10:04 uur | Bericht #65236
Imposant sneeuwdek. Later vandaag opnieuw enige sneeuw.

Er gaan winters voorbij waarin we geen vlokje sneeuw zien, officieel is de winter van 2009-2010 nog (net) niet begonnen en nu al is er sprake van een bijna nationaal sneeuwdek. In veel regio’s ligt dik 20, in het noordoosten van het land (omgeving Drachten) circa 40 centimeter. Na de zware sneeuwval van gisteren (niet in de laatste plaats de heftige Noordzeebuien van gisteravond en de afgelopen nacht) wees de meetlat vanochtend in Bunnik 23, in Veen, Brabant 24, Zuidhorn 25 en Ten Post 27 centimeter aan. Dat zijn on-Hollandse sneeuwhoogten. De buien van gisteravond en de afgelopen nacht gingen gepaard met felle bliksemontladingen (blauwe flitsen). De felheid van de buien heeft alles te maken met grote kou op hoogte. Op het 500 hPa-vlak (5 kilometer) was het boven De Bilt -34, boven de Noordzee -38º.



Vanochtend vallen vooral in het Waddengebied en in het westen nog enkele sneeuwbuien. Onweer is daarbij niet uitgesloten. Op de nadering van een warmtefront stabiliseert de atmosfeer in de loop van de dag en daarmee verdwijnt de buiigheid. Bovendien laat de zon zich geregeld zien. Vanmiddag worden de wolkenpartijen weer dikker en gaat het in het zuiden en midden sneeuwen: vanavond ook in het noorden sneeuw. De middagtemperatuur ligt net iets onder nul. Ook in het noordwestelijk kustgebied, waar Vlieland om 7 uur 3,7º meldde, daalt de temperatuur weer. Dat komt omdat de zuidwestenwind naar zuidoost krimpt en weer koude vastelandslucht aanvoert.



De komende nacht veroorzaakt een frontale golf hoofdzakelijk in het zuidoosten enige sneeuw. Verder vriest het in de nacht licht tot matig. Dinsdagochtend wordt het op veel plaatsen droog met wat zon. Later op de dag komt vanuit het zuiden een volgende storing dichterbij. Daardoor vooral in het zuiden en oosten opnieuw enige sneeuw. De middagtemperatuur komt rond het vriespunt uit, aan zee een paar graden boven nul. Veder een zwakke tot matige wind uit het zuiden.

© jan visser
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 december 2009, 10:06 uur | Bericht #65237
ma 21 dec 2009, 08:23

KNMI: Maandagmiddag enkele uren sneeuw DE BILT - Het gaat maandagmiddag opnieuw sneeuwen. Een sneeuwgebied zal een het begin van de middag vanuit het zuiden Nederland binnentrekken en trekt vervolgens over het midden en noorden van het land, aldus het KNMI. De sneeuwval houdt naar verwachting enkele uren aan.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
21 december 2009, 10:07 uur | Bericht #65238
Citaat van PolderPS, maandag 21 december 2009, 10:02 uur Tja gereserveerd diner met de zaak... keuzes keuzes.. wij wachten de berichtgeving nog ff af. We hebben wel allemaal winterbandjes, ben benieuwd naar de opkomst..


Oordeel zelf maar... Vanuit zuid nadert het...

Meteociel.jpg

Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 145 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 145, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden