Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Webb, TX.

6 May 2024 07:00:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Arkansas, AR; Monroe, AR.

6 May 2024 05:50:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Kenedy, TX.

6 May 2024 01:32:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 01:11:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dimmit, TX.

6 May 2024 01:11:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Kleberg, TX.

6 May 2024 00:46:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brooks, TX; Jim Hogg, TX.

6 May 2024 00:43:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX.

6 May 2024 00:28:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Jim Wells, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX; Webb, TX.

6 May 2024 00:01:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Live Oak, TX; McMullen, TX.

5 May 2024 23:42:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Duval, TX; Webb, TX.

5 May 2024 23:26:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; McMullen, TX.

5 May 2024 22:52:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dimmit, TX.

5 May 2024 21:52:50

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; McMullen, TX.

5 May 2024 21:48:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor La Salle, TX; Webb, TX.

5 May 2024 21:43:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Tesse
Lid
Woonplaats: Zevenbergen (NBr)
Berichten: 382
Lid sinds: 16 dec. 2009
2 januari 2010, 15:06 uur | Bericht #70519
Citaat van wiggelrode, zaterdag 2 januari 2010, 14:56 uur Rondje dorp.

Echt prachtig bij jullie tjonge mooi Wiggelrode
marja
Lid
Woonplaats: Velserbroek (Haarlem)
Berichten: 443
Lid sinds: 20 dec. 2009
2 januari 2010, 15:06 uur | Bericht #70520
Citaat van xzaz, zaterdag 2 januari 2010, 15:01 uur @wiggelrode
Staat daar nog een huis te koop of wat ^^
Het is trouwens best frustrerend voor een zuiderling om op dit moment dit forum te volgen


Hahah, ik zat ook al op Funda!
www.marmod.nlGeef O-O wat extra zon deze lente ;-)
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
2 januari 2010, 15:06 uur | Bericht #70521
@wiggelrode
Staat daar nog een huis te koop of wat ^^
Het is trouwens best frustrerend voor een zuiderling om op dit moment dit forum te volgen




Staan genoeg Te Koop voor 2 ton euro heb je een mooie geheel vrijstaande maar de sneeuw krijg je gratis en dat stelen ze nooit | Gewijzigd: 2 januari 2010, 15:09 uur, door wiggelrode
Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2010, 15:07 uur | Bericht #70523
Citaat van pandabeer, zaterdag 2 januari 2010, 15:04 uur Prachtige foto's! Zo zou ik het ook wel willen...

idemdito
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Kalle1979
Lid
Woonplaats: Heerlen
Berichten: 242
Lid sinds: 13 dec. 2009
2 januari 2010, 15:08 uur | Bericht #70522
Citaat van wiggelrode, zaterdag 2 januari 2010, 14:56 uur Rondje dorp.

Nice pics! Sneeuw genoeg zo te zien! Mocht het hier nog wat worden, zal ik morgen
even een rondje dorp doen, want het is nu nog wat te groen...
JVS
Lid
Woonplaats: Kop van Drenthe
Berichten: 14
Lid sinds: 26 jul. 2006
2 januari 2010, 15:10 uur | Bericht #70524
Voor iedereen hier nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

On-topic:
De foto's uit Oldambt en Groningen weerspiegelen de situatie zoals hij in Norg is.

Vanmorgen rond 08.00 deed ik mijn knippers open en dacht:"Shhhh, niks sneeuw, Sajonara......" om me nog even weer lekker om te draaien. Kom ik 2 uur later eindelijk bij mijn verstand, (ehm, nog 3 hersencellen waarvan bij tijd en wijle er 2 werken.....), sneeuwt het.
Vanaf 12.00 wordt de sneeuwval alleen maar intenser.

Ik ben persoonlijk dol op sneeuw, maar de eerlijkheid gebiedt me dat ik nu de schaatsers graag een fijne periode had gewenst en deze sneeuwval maakt het uitzicht op schaatsplezier voor het volgende weekeinde toch wel wat mager. Hopelijk springt de vorst er inderdaad, zoals is voorspeld, vanaf vanavond op en kan de ijslaag toch nog aangroeien. De meeste ijsverenigingen hebben wel veegmachines.

Het maken van echte schaatstochten (Oldambt-rit en DE Tocht-der-Tochten)? Dat zal denk ik zo alleen weggelegd zijn voor de echte bikkels over een week of 2 en, zo'n vermoeden heb ik, niet officieel worden toegestaan door de organisatoren. (Véél liefhebbers, gegadigden en animo, slechte kwaliteit van het ijs en dus de nodige vooruitzichten op flinke problemen voor de rijders. Dat levert bij de organisatoren de kriebels op die, om duidelijke redenen, geen officiële tochten durven uitzetten.)

Goed, er is altijd wel een stok te vinden om een hond te slaan, (altijd wel íets om over te klagen), maar ik ben meer zoals Jan; aanvaarding en dan het beste er van maken. (Van klagen word je grijs, krijg je rimpels, is slecht voor je bloeddruk en dus ook voor het hart. Verspilling van energie en heb van nature een hekel aan azijnpissers.)

Even off-topic; (voor zover de moderators mij dit toelaten:)
Aan alle forum-leden met paard(en) en bange vooruitzichten i.v.m. de aanstaande koude en verzorging van deze dieren, o.a. @ Muzefee:
Heb 7 jaren volbloed Arabieren mogen fokken en ben momenteel nog steeds redelijk actief binnen de paardenwereld.

Voor degenen die in hun stalling kunnen beschikken over elektriciteit; denk even aan lint-verwarming. Je sluit het zaakje aan op het elektriciteitsnet en leid de linten over de blootliggende waterleidingen. Tsja, kost wel wat en.....je moet stroom hebben.

Andere oplossing en meer kostenbesparend;
Isoleer de waterleiding met dat grijze materiaal wat ook binnen woningen over de cv-leidingen wordt gebruikt. Weet niet de juiste benaming maar, het is per strekkende meter verkrijgbaar en er zit gewoon een naad in. Je kunt het dus exact op maat knippen/snijden en zo om de leidingen wippen.
Meest eenvoudige en meest goedkope manier maar best arbeidsintensief:
Stapels oude kranten en duck-tape. Knippen en plakken maar (je mag het vingerverven laten zitten maar voor de rest is het eigenlijk kleuterschoolwerk dus ). Kranten-papier isoleert perfect. (En zijn je snowboots van binnen toch 's avonds drijfnat, druk er kranten in, de volgende ochtend trek je weer droge laarzen aan.)

Goed, op deze wijze is dus de automatische watertoevoer in een paardenbox enigszins te handhaven. Voor wie niet over die luxe beschikt, (ik had dat ook niet hoor), of de zaak alsnog bevroren krijgt? Voorkom dat bevriezen dan bij voorbaat door de automatische watertoevoer tijdig af te sluiten, (voorkomt schade door gebarsten leidingen), en ga tijdig over op handmatig watergeven, emmertje water vullen ín de box dus.
Om te voorkomen dat ook zo'n emmer bevroor pakte ik deze in d.m.v. strobalen die niet los geknipt waren.(Arabieren kunnen nl. ook vreselijk klieren, zijn soms tot vervelens toe nieuwsgierig en hebben een neus van super-elastiek.)

Ik hoop dat jullie iets aan mijn advies hebben.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2010, 15:11 uur | Bericht #70525
Weeronline geeft Eindhoven vanavond zware natte sneeuwval. Dat "zware" en "sneeuwval" wil ik graag geloven, maar "natte"? Grapjassen
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
MamaAsz
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 1098
Lid sinds: 16 dec. 2009
2 januari 2010, 15:12 uur | Bericht #70526
Die nieuwe buien lijken het zuid westen van Friesland ook mooi te raken.
Meer sneeuw is altijd welkom!


Mooie foto's! Zo ligt het hier nu ook. Zal de oprit maar schoon gaan maken, die oude aangestampte sneeuw die er onder ligt is nu levensgevaarlijk!!
Woonplaats: Heerhugowaard
Berichten: 493
Lid sinds: 30 jul. 2006
2 januari 2010, 15:13 uur | Bericht #70527
QUOTE(Stephan88 @ Jan 2 2010, 15:02) <{POST_SNAPBACK}>
Het lijkt erop dat Haarlem zoals altijd weer buiten schot valt

8|
rdevos
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 286
Lid sinds: 19 dec. 2009
2 januari 2010, 15:13 uur | Bericht #70528
hallo mensen
dat plukje met die sneeuw boven noordholland die naar het midden verhuist zoals in dat plaatje over dat lageluchtdruk gebied, zit daar veel sneeuw in of valt dat welmee?

ik moet werken van 5 tot 9
valt de sneeuw op dat moment? dat zou mooi zijn dan hoef ik er niet door heen!

groetjes!! uit het groene veenendaal

2004 Groenste stad Europa
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
dg1979
Lid
Woonplaats: Sluis (Zeeuws-Vlaanderen)
Berichten: 269
Lid sinds: 29 jun. 2008
2 januari 2010, 15:14 uur | Bericht #70529
en dat gebied wat nu boven engeland ligt, lijkt op het ZW af te komen... waar ik woon dus
temperatuur is trouwens toch iets minder hoog opgelopen dan voorspeld, het KMI had het zelfs over 5 graden aan de kust, dat halen we bijlange niet, in sluis is het nu 2 graden... en zal nu wel weer wat gaan dalen denk ik...
voor het ijs zou het natuurlijk niet goed zijn, vorige nacht is de damse vaart in enkele uren helemaal dichtgevroren!
xzaz
Lid
Woonplaats: Capelle aan den IJssel, Nederland
Berichten: 750
Lid sinds: 16 dec. 2009
2 januari 2010, 15:15 uur | Bericht #70530
In Hoek van Holland zijn de eerste badgasten van dit jaar al gesignaleerd met een temp van 3.2, het blijft me verbazen. Zo'n klein land zulke grote temperatuursverschillen.

edit: http://retecool.com/post/nu-meer-dan-20-gr...innen-nederland lol | Gewijzigd: 2 januari 2010, 15:20 uur, door xzaz
Niet weer het weer!TV Commentaar
109465
Lid
Woonplaats:
Berichten: 22
Lid sinds: 9 dec. 2009
2 januari 2010, 15:15 uur | Bericht #70531
Hier is het nu 1 graad boven nul, volgens mij gaat het hier gewoon regenen
Er ligt overigens wel 10 cm sneeuw op dit moment
Dat was de sneeuwbui van vannacht
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 januari 2010, 15:15 uur | Bericht #70532
Citaat van voxy2, zaterdag 2 januari 2010, 15:13 uur hallo mensen
dat plukje met die sneeuw boven noordholland die naar het midden verhuist zoals in dat plaatje over dat lageluchtdruk gebied, zit daar veel sneeuw in of valt dat welmee?

ik moet werken van 5 tot 9
valt de sneeuw op dat moment? dat zou mooi zijn dan hoef ik er niet door heen!

groetjes!! uit het groene veenendaal

2004 Groenste stad Europa


amersfoort is toch de groenste stad?

maare ff ontopic ja het gaat waarschijnlijk hier sneeuwen tussen 6 en 9
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
just0408
Lid
Woonplaats: Heerhugowaard (NH)
Berichten: 1279
Lid sinds: 11 dec. 2009
2 januari 2010, 15:17 uur | Bericht #70533
QUOTE(Stephan88 @ Jan 2 2010, 15:02) <{POST_SNAPBACK}>
Het lijkt erop dat Haarlem zoals altijd weer buiten schot valt

;)

Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
2 januari 2010, 15:17 uur | Bericht #70534
Citaat van Maxim1110, zaterdag 2 januari 2010, 15:11 uur Weeronline geeft Eindhoven vanavond zware natte sneeuwval. Dat "zware" en "sneeuwval" wil ik graag geloven, maar "natte"? Grapjassen

Las het net ja zwaartepunt in het zuiden hehe
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
rdevos
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 286
Lid sinds: 19 dec. 2009
2 januari 2010, 15:20 uur | Bericht #70535
Citaat van weerfreakje, zaterdag 2 januari 2010, 15:15 uur amersfoort is toch de groenste stad?

maare ff ontopic ja het gaat waarschijnlijk hier sneeuwen tussen 6 en 9


nja wij hebben een DVD van de gemeente veenendaal,
we hebben een aantal prijzen, schoonste stad van NL, winkelstad van provincie utrecht, groenstestad van europa
(helaas geld dit alleen voro de steden die er aan mee doen aan zulke prijzen te winnen, dit zijn blijkbaar niet veel steden denk ik.

maar goed ontopic,,
rond uur of 6? nice timeing, valt er dan veel of?
als ik naar buiten kom wat kan ik ongeveer verwachten ?
kan ik er dan nog wel door de sneeuw fietsen ?
is het dan niet spiegelglad! ?

groetjessss!

vanaf maandag ga ik beginnen met de grootste ijs watervalt maken ik heb een trappetje gemaakt van 2M hoog, en daar ga ik snachts afentoe wat water overheen spuiten met de slang bij temp onder de -8 daarbij kan de sneeuw goed van pas komen dan koelt het sneller af!
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
2 januari 2010, 15:22 uur | Bericht #70536
Citaat van lotsofjazz, zaterdag 2 januari 2010, 15:13 uur Je maakt een grapje zeker.. er komt juist een vracht sneeuw aan voor Haarlem !

Dan mag jij mij uitleggen waar je dat ziet??? Want de plekken waar geen neerslag zit, daar valt ook niks hoor
Woonplaats: Oldambt(Oost Grunn)
Berichten: 1851
Lid sinds: 3 sep. 2008
2 januari 2010, 15:23 uur | Bericht #70537

Het nieuws uit Groningen


Kans op gladheid door zware sneeuwval

GRONINGEN - Door sneeuwval kan het plaatselijk glad zijn op de wegen in onze provincie. Ook de snelwegen zijn door de sneeuwval moeilijk begaanbaar.

Het blijft de komende uren ook sneeuwen en daardoor blijft het ook glad op de wegen. Rijkswaterstaat en medewerkers van de provincie Groningen zijn de hele dag al bezig met strooien en het sneeuwvrij maken van de wegen.

Er hebben zeker al vijf ongevallen plaatsgevonden door de gladheid.



Hou feller mug en horzel steken, Houveul te eerder de dunder lös zal breken
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1726
Lid sinds: 8 nov. 2009
2 januari 2010, 15:24 uur | Bericht #70538
Citaat van just0408, zaterdag 2 januari 2010, 15:17 uur Nou, als ik de koers van Weerplaza er bij zet komt ziet het er zo uit hoor..
Geef de moed niet op..



Je moet ook niet naar de koers van Weerplaza kijken, dat is gebasseert op verwachtingen van die rare radarverwachtingen van hun. Je moet kijken naar de actuele trekkoers, en dan zie je duidelijk de trekrichting zoals ik aan gegeven.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 76 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 76, lezen 2 mensen het topic "Speciale satellietbeelden".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden