Het KNMI heeft vanwege sneeuwjacht op zaterdagavind om 19:08 een weeralarm afgekondigd voor de provincies Noord Holland, Groningen, Friesland en Drenthe.
Weggebruikers in deze provincies krijgen van Rijkswaterstaat het advies alleen de weg op te gaan als het echt noodzakelijk is. De wegbeheerder van de Rijkswegen geeft geen weer- en verkeeralarm omdat de situatie die zich voordoet niet landelijk is én bovendien niet verkeersontwrichtend is. Daaronder verstaat Rijkswaterstaat dat er lange files ontstaan.
De rij-omstandigheden in de Noordelijke provincies zijn zeer ongunstig: de sneeuwjacht zorgt voor duinen tot 30 centimeter hoog. De sneeuw is nauwelijks te bestrijden, Rijkswaterstaat stelt alles in het werk om de rechterrijstrook berijdbaar te houden. Desondanks kan ook op de rechterrijstrook van sommige autosnelwegen maar met moeite worden gereden.
Er hebben zich met name zaterdagmiddag veel ongevallen op de weg voorgedaan. Zaterdagavond en - nacht was het aantal ongevallen in het Noorden niet groot, het lijkt er op dat de hoeveelheid verkeer erg beperkt is.
Op zondagochtend was de provincie Flevoland genoodzaakt een aantal wegen vanweg de verkeersveiligheid af te sluiten. Zo is de Houtribdijk, de dijk tussen Enkhuizen en Lelystad om kwart voor zeven dicht gegaan. De N302 was niet meer schoon te houden door de stuifsneeuw. Eerder ging de N701 al dicht.
Het Midden en Zuiden van het land kregen in de nacht van zaterdag op zondag last van ijzel.
Laatst gewijzigd: 10 januari 2010, 06:58
hoor ik net op radio Nos nieuws
Ja las ik ook op teletekst; ben benieuwd wat er nu in noord-nederland op de weg kan zijn? Volgens mij is er niet te rijden
Ga proberen wat foto's te maken ; | Gewijzigd: 10 januari 2010, 07:06 uur, door Verwijderde_gebruiker_04
Gisteren zou ik bijna een post plaatsen dat je ongelijk zou krijgen. Achteraf bleek alleen de timing niet goed te zijn.
Het lijkt erop ,dat het vanaf 19.00 gisteravond tot aan nu behoorlijk heeft gespookt. de 5-10cm hebben we al binnen, en het houdt nog niet op. Sneeuw ligt hier tegen de huizen omhoog en het waait nog steeds. dus bij deze weer een compliment Jan goed voorspeld
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15396
Kan je gerust vertellen dat 10 cm+ nieuwe sneeuw sinds gisteren is gevallen
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15396
Wow, dat ziet er mooi uit joh, zo erg heb ik het in Assen nog niet kunnen ontdekken.....
Het is heftig in onze regio; waarschijnlijk is het nog erger richting no van groningen (omgeving duitse grens) ;
Zojuist de foto's uit het ander topic bekeken (aanrader) onvoorstelbaar haast.
En daar komt nog meer!! http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=15396 | Gewijzigd: 10 januari 2010, 08:16 uur, door Tesse
Maar er komt nog genoeg uit Duitsland.. Dus wordt nog wel een leuk dagje
Waarschijnlijk blijft dit filmpje zich zelf updaten.... F5) | Gewijzigd: 10 januari 2010, 08:22 uur, door PolderPS
Maar er komt nog genoeg uit Duitsland.. Dus wordt nog wel een leuk dagje
*knip*
Waarschijnlijk blijft dit filmpje zich zelf updaten.... F5)
Ook goedemorgen, dit kan toch met geen mogelijkheid meer om zeeland heen he
Leuk thermo ondergoed, soms word je door de hitte bevangen. hopelijk is mw thunder inmiddels afgekoeld | Gewijzigd: 10 januari 2010, 08:29 uur, door PolderPS
Winter 2010 discussietopic deel 7