Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 mei 2010, 08:22 uur | Bericht #118584
Engeland versoepelt regels om door as te vliegen

De luchtvaartautoriteiten in Engeland hebben de veiligheidseisen voor het vliegen door aswolken versoepeld. Ze willen zo de chaos door de aswolken uit een IJslandse vulkaan minimaliseren. Door de nieuwe regels kan het Britse luchtruim voorlopig open blijven. De drie drukste luchthavens van Europa, waaronder Schiphol en Heathrow in Londen, waren maandagochtend opnieuw dicht vanwege een aswolk. KLM-topman Peter Hartman stelde dat het sluiten van het luchtruim eigenlijk niet nodig was. Volgens hem is dat besluit veel te snel genomen. In Nederland is het echter nog niet tot soepelere regels gekomen.

De Britse luchtvaartautoriteit heeft met luchtvaartmaatschappijen, toezichthouders en straalmotorfabrikanten overeenstemming bereikt over nieuwe regels. Daardoor mogen vliegtuigen tijdelijk door hogere concentraties as vliegen dan tot nu toe is toegestaan. Voorwaarde is dat de fabrikant van de straalmotors van het betreffende vliegtuig garandeert dat de motors de asconcentratie aankunnen.

De nieuwe regels gelden vanaf dinsdagmiddag. De enige die aan de eisen voldoet is de Britse low budget maatschappij Flybe. De verwachting is dat binnenkort meer luchtvaartmaatschappijen aan de eisen voldoen.

Bron Nieuws.nl

Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 08:57 uur | Bericht #118589
Gestrande passagiers weer op pad

Ongeveer zevenhonderd reizigers die maandag door de aswolk niet konden vertrekken vanaf Schiphol, zullen naar verwachting dinsdag allemaal op de plek van bestemming aankomen. Dat zei een woordvoerster van de luchthaven dinsdag. De passagiers hebben de nacht doorgebracht op veldbedden in een lounge op Schiphol.


Gestrande reizigers maandag in de vertrekhal van Schiphol.

''Een deel van de reizigers is vertrokken en de rest heeft op de luchthaven ontbeten'', aldus de zegsvrouw. Omdat de vluchtschema's weer normaal zijn, is de verwachting dat de gestrande passagiers weer snel op pad zijn. Schiphol ging maandag enkele uren dicht wegens de aswolk. Daardoor werd het vliegverkeer ernstig ontregeld.

Bron: AD
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 09:07 uur | Bericht #118590
Belg vliegt minder door IJslandse aswolk

In de maand april zijn er 10,3% minder vliegvakanties geboekt dan tijdens dezelfde maand vorig jaar. Dat heeft het ABTO berekend, de beroepsvereniging van Belgische Touroperators: De impact van de aswolk is duidelijk.De uitbarsting van de IJslandse vulkaan Eyjafjallajökull stuurt het Europese vliegverkeer nu al bijna een maand in de war. Die onzekerheid houdt de Belg van het vliegtuig. Ook in de maand maart waren er al 8,4% minder boekingen, in vergelijking met vorig jaar.

De Belg ruilt het vliegtuig wel in voor de auto. Volgens het ABTO waren er in maart 7,7% minder boekingen voor autovakanties dan vorig jaar: “Maar in april is die daling helemaal weggewerkt en zijn er bijna evenveel boekingen voor autovakanties als vorig jaar.”

Bron: Hbvl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 09:11 uur | Bericht #118591
Eyjafjallajökull is begin van tientallen jaren miserie

De aswolken van de Eyjafjallajökull zijn het begin van tientallen jaren vulkanische activiteit op IJsland en bijgevolg evenveel jaren verstoring van het luchtruim. Dat stellen Schotse wetenschappers die 205 uitbarstingen van de voorbije 1.100 op IJsland onderzochten. Ze stelden vast dat uitbarstingen zich altijd in clusters van enkelen tientallen jaren voordoen.



Naar piek
"De afgelopen vijftig jaar zaten we in een zogenaamde stille periode. Maar nu lijkt daar een einde aan te komen. Stilaan gaan we naar een piek", zegt vulkanoloog Thor Thordarson van de Universiteit van Edinburgh.

Hekla en Katla
Drie vulkanen die groter zijn dan de Eyjafjallajökull - de Grimsvötn, Hekla en Askja - bouwen op om tot uitbarsting te komen. Op de Hekla smelt er al sneeuw, een aanwijzing dat er magma omhoog komt. De Eyjafjallajökull zelf kan nog jaren actief blijven. Eerder is al gewezen op de Katla, die op ongeveer 25 kilometer van de Eyjafjallajökull ligt. Uitbarstingen van de Katla zijn in het verleden in twee van de drie gevallen voorafgegaan door activiteit van de veel kleinere Eyjafjallajökull.

Nuance
Andere vulkanologen nuanceren deze sombere voorspellingen. Ondermeer vulkanoloog Manuel Sintubin van de KU-Leuven wijst erop dat er, ondanks nauwgezette monitoring, geen wetenschappelijke aanwijzingen zijn dat de andere kraters actief worden. De Katla wordt met gps in de gaten gehouden om na te gaan of hij zwelt en seismologen stellen momenteel geen kleine vulkanische bevingen vast.

Bron: Hbvl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 09:28 uur | Bericht #118595
België gespaard

België blijft intussen gespaard van de ergste problemen. 'Vandaag is er geen no-flyzone ingesteld. Het Belgische luchtruim is nog steeds een 'low contaminated area', de luchtkwaliteit is laag besmet. Dat betekent dat we het luchtruim vrijgeven, maar wel onder voorwaarden. Er zijn extra inspecties van de vliegtuigmotoren en de piloten moeten na elke vlucht rapporteren', aldus Jan Pauwels, woordvoerder van staatssecretaris van Mobiliteit Etienne Schouppe.

Pauwels zegt nog dat de vooruitzichten voor de komende dagen, 'zeker tot donderdag of vrijdag', gunstig zijn. De toestand wordt constant opgevolgd.

Bron: De Standaard
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Amras
Lid
Woonplaats: Dordrecht
Berichten: 554
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 mei 2010, 12:01 uur | Bericht #118606
Citaat van ruk, maandag 17 mei 2010, 23:16 uur nu isie 2x zo mooi !!

ik heb m hier ook nog via youtube in HD, maakt m nog mooier

wie gaat de 3D versie posten???
Regen, das gewoon vloeibare zonneschijn
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
18 mei 2010, 16:30 uur | Bericht #118645
Activiteit vulkaan IJsland neemt af

De activiteit in de vulkaan onder de Eyjafjallajökull-gletsjer op IJsland is licht afgenomen in vergelijking met de laatste piek van eind vorige week, die zondag en maandag het luchtverkeer hinderde in onder meer Nederland.
Meteorologen op het eiland in de Atlantische Oceaan hebben dat dinsdag gemeld. De uitbarsting gaat overigens nog altijd door en er is geen enkel zicht op een einde aan de activiteit van de vulkaan.

Sinds de uitbarsting op 14 april begon, veroorzaakte de vulkaan veel overlast voor vakantiegangers, zakenreizigers en mensen die in de omgeving van de gletsjer wonen. Duizenden vluchten werden geschrapt en luchtvaartondernemingen en vliegvelden leden miljardenverliezen.

Bron AD
vonnie
Lid
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel
Berichten: 23
Lid sinds: 10 mei. 2010
18 mei 2010, 18:53 uur | Bericht #118681
het is te hopen dat de vulkaan zich dan even voorlopig rustig houd,maar je weet het maar nooit,als ik maar volgende week vrijdag weg kan ,maar goed je weet het maar nooit met moeder natuur
Kimmey
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 987
Lid sinds: 8 jun. 2007
18 mei 2010, 19:15 uur | Bericht #118683
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 mei 2010, 19:38 uur | Bericht #118686
Citaat van Kimmey, dinsdag 18 mei 2010, 18:15 uur http://theoatmeal.com/comics/volcano_name
haha
met vriendelijke groet,

Marcel
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
18 mei 2010, 19:38 uur | Bericht #118687
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, dinsdag 18 mei 2010, 16:30 uur Activiteit vulkaan IJsland neemt af

Duizenden vluchten werden geschrapt en luchtvaartondernemingen en vliegvelden leden miljardenverliezen.

Bron AD


altijd maar die economie ...... 't is gewoon dat moeder natuur pissed off is , en nu van zich af bijt....
op de radio en andere media weten ze ook geen ophouden van dat EEUWIGE geklaag over die miljarden euro's / dollars verlies voor die luchtvaartmaatschappijen...... binnenkort gooien ze de Veiligheids eisen naar beneden en kan er toch gevlogen worden , maar o wee als er dan wat gebeurt dan heeft die vulkaan (lees: moeder natuur ) het gedaan.....

ik begin er een beetje flauw van te worden , van dat geklaag....

groet,

SC

ps, ik vond het wel mooi , die zonsopkomsten en ondergangen zonder Contrails
Michel
Lid
Woonplaats: Zwijndrecht
Berichten: 126
Lid sinds: 26 jul. 2006
18 mei 2010, 19:47 uur | Bericht #118689
Citaat van supercell, dinsdag 18 mei 2010, 18:38 uur altijd maar die economie ...... 't is gewoon dat moeder natuur pissed off is , en nu van zich af bijt....
op de radio en andere media weten ze ook geen ophouden van dat EEUWIGE geklaag over die miljarden euro's / dollars verlies voor die luchtvaartmaatschappijen...... binnenkort gooien ze de Veiligheids eisen naar beneden en kan er toch gevlogen worden , maar o wee als er dan wat gebeurt dan heeft die vulkaan (lees: moeder natuur ) het gedaan.....

ik begin er een beetje flauw van te worden , van dat geklaag....

groet,

SC


En ik wordt een beetje moe van die reacties zoals deze.......

Feit is gewoon dat dit een flinke impact heeft op de (wereld)handel
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
18 mei 2010, 20:08 uur | Bericht #118692
ik ben eigenlijks neutraal, want economie is erg belangrijk voor de mensen in de hele wereld
maar moeder natuur is veel sterker en doet wat ze wil dus ja, als ik kies dan kies ik wel voor de kant van @SC
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
18 mei 2010, 20:17 uur | Bericht #118694
Citaat van Michel, dinsdag 18 mei 2010, 19:47 uur En ik wordt een beetje moe van die reacties zoals deze.......

Feit is gewoon dat dit een flinke impact heeft op de (wereld)handel


en met dat feit zal je dan moeten leren leven
dus dan geef ik supercell wel een beetje gelijk, waarom loopt (zoals klm) telkens in de media te zeuren over iets waar ze toch niks aan kunnen doen
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
thijmco
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1802
Lid sinds: 28 jul. 2008
18 mei 2010, 20:35 uur | Bericht #118698
Citaat van Michel, dinsdag 18 mei 2010, 19:47 uur En ik wordt een beetje moe van die reacties zoals deze.......

Feit is gewoon dat dit een flinke impact heeft op de (wereld)handel


En daar verander je niets aan , ook niet door te klagen van '' We kunnen niet vliegen en dus lopen we miljarden mis ''
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 mei 2010, 10:13 uur | Bericht #118803
'Aswolktaks op vliegticket'

Vliegpassagiers zouden per ticket voortaan één of twee euro moeten afdragen aan een noodfonds in het geval van natuurrampen. Met deze 'aswolktaks' zou de schade voor luchtreizigers door onvoorziene gebeurtenissen kunnen worden gedekt.
Die suggestie doet de vereniging van Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, vertegenwoordigd in de Barin. Hierbij zijn alle Nederlandse maatschappijen aangesloten. De Barin zegt het onverantwoord te vinden dat de internationale vliegmaatschappijen straks een extra last van 1,3 miljard euro zouden moeten dragen. Volgens Europese wetgeving draait de luchtvaart voor die extra kosten op.



De Consumentenbond zegt in een reactie niet tegen een heffing te zijn, maar vindt niet dat de passagiers daarvoor moeten opdraaien. "Links- of rechtsom betaalt de consument of de belastingbetaler de rekening vaak alsnog", zegt Henk Verhagen van de Consumentenbond. Volgens Verhagen staat het de luchtvaartmaatschappijen vrij aansluiting te zoeken bij het Calamiteitenfonds van de Stichting Garantiefonds Reisgelden. "Daar waren ze ooit lid van, maar daar zijn ze zelf uitgestapt."

De Consumentenbond heeft een eerste inventarisatie gemaakt van de nasleep van de aswolk van medio april, waaruit blijkt dat de gedupeerden doorgaans slecht zijn geïnformeerd. Een meerderheid van de gedupeerden moest in strijd met de Europese regels zelf onderdak regelen en wacht daarvoor nog op een vergoeding. Veel reizigers zijn in afwachting van de afhandeling van hun schadeclaim.

De KLM schort de uitbetaling van de claims op totdat dat de Europese ministers van Verkeer op 24 juni duidelijkheid scheppen over de vraag wie aansprakelijk is.

Bron: Pzc
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Mr.Jo
Lid
Woonplaats: tussen Gorinchem en 's-Hertogenbosch
Berichten: 209
Lid sinds: 15 jun. 2008
19 mei 2010, 17:39 uur | Bericht #118859
Citaat van Mr.Jo, vrijdag 16 april 2010, 12:54 uur Het Monster van ijsland



Te zien zijn drie kraters foto is genomen door de kustwacht van ijsland met een speciale camera (of radar)die door de wolken heen kan kijken

Het vulkaan beest laat zich weer zien , is het een aap ?
  | Gewijzigd: 21 april 2017, 10:26 uur, door Joyce.s
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 mei 2010, 18:13 uur | Bericht #118863
Er wordt ook veel geklaagd over vrachtvliegtuigen en de impact op de wereldhandel. Nou, die impact is zo ongeveer nihil. Stond onlangs in de Volkskrant, de hoeveelheid vracht die er in een jaar door Schiphol gaat, gaat ook door Rotterdam. Maar dan in een dag.

Het is natuurlijk lastig voor mensen die weg moeten, maar met klagen bereik je niks, hoogstens irritaties van anderen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
19 mei 2010, 18:39 uur | Bericht #118866
Lijkt met een mond met 2 ogen.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats: haarlem
Berichten: 1310
Lid sinds: 23 jun. 2009
19 mei 2010, 20:16 uur | Bericht #118883
Citaat van Michel, dinsdag 18 mei 2010, 18:47 uur En ik wordt een beetje moe van die reacties zoals deze.......

Feit is gewoon dat dit een flinke impact heeft op de (wereld)handel

supercell heeft gelijk

zowiezo is moeder natuur niet te verslaan en van mij mag ze nog wel effies door gaan zo.

want de mens denkt maar dat ze alles toelaat. maar ....nee
Life without freedom is no life at all.

weather without storms is no weather at all.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 738 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 738, lezen 4 mensen het topic "Jaaroverzichten 2023 Europa".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden