Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Howard, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE; Hall, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:35:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:31:21

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:31:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, NE; Buffalo, NE; Hall, NE; Kearney, NE.

26 Apr 2024 20:28:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bosque, TX; Hill, TX.

26 Apr 2024 20:23:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fillmore, NE; York, NE.

26 Apr 2024 20:13:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX; Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:09:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE.

26 Apr 2024 20:06:01
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 juni 2010, 11:28 uur | Bericht #127028
Vanmorgenvroeg werd ik gewekt door een zeer laag vliegende helikopter. Aan het geluid was te horen dat deze dicht in de buurt geland was. Ondertussen snel mijn kleren aan, PC en telefoon opstarten om P2000 te raadplegen, en jawel hoor, op nog geen 100 meter van huis bleek een inzet van de traumaheli.

Filmpje:


En twee foto's:




Wat er aan de hand was is tot op dit moment onbekend.
Ivars20
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 29
Lid sinds: 3 jul. 2009
15 juni 2010, 12:10 uur | Bericht #127029
Altijd mooi gezicht zo'n helicopter.... en het geluid van die turbinemotoren... HEERLIJK !

Mooie foto's
Waarom deze advertentie?
Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
15 juni 2010, 15:08 uur | Bericht #127039
Citaat van Ivars20, dinsdag 15 juni 2010, 10:10 uur Altijd mooi gezicht zo'n helicopter.... en het geluid van die turbinemotoren... HEERLIJK !

Mooie foto's


Nou mooi gezicht vind ik het anders niet, de wetenschap dat er iemands leven op het spel staat.
jean 56
Lid
Woonplaats: Bretagne, Frankrijk
Berichten: 539
Lid sinds: 27 mei. 2009
15 juni 2010, 16:37 uur | Bericht #127057
Citaat van J.Bremer, dinsdag 15 juni 2010, 15:08 uur Nou mooi gezicht vind ik het anders niet, de wetenschap dat er iemands leven op het spel staat.

Dus, altijd even eerst nadenken voor je een juichende reactie plaatst. Je zal een van je familieleden maar zo moeten verliezen en dan dit lezen...
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
15 juni 2010, 16:48 uur | Bericht #127058
Citaat van guillaume, dinsdag 15 juni 2010, 15:37 uur Dus, altijd even eerst nadenken voor je een juichende reactie plaatst. Je zal een van je familieleden maar zo moeten verliezen en dan dit lezen...


helemaal mee eens, je zou je evengoed al opwinden van zulke reacties
Boxer
Lid
Woonplaats: Breukelen (ut)
Berichten: 950
Lid sinds: 14 aug. 2006
15 juni 2010, 17:00 uur | Bericht #127059
Citaat van J.Bremer, dinsdag 15 juni 2010, 14:08 uur Nou mooi gezicht vind ik het anders niet, de wetenschap dat er iemands leven op het spel staat.

Sjongejonge, zwartkijker.
Het gaat hier toch om de foto's van die Traumaheli en niet om het ongeval.
Tuurlijk is het erg als dat ding ter plaatste moet komen.
Maar als er een flinke fik op de hoek van jou straat woedt ga jij dus ook niet kijken.
Waardoor denk dat er dagelijks files staan, omdat men zonodig naar een pas gebeurd ongeluk staat te kijken.
Dit is hele logische sensatie want men kan iets zien wat men niet alledagen in de achtertuin tegenkomt.

Ontopic, knappe foto's, en een imposante heli die Trauma.
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 juni 2010, 17:05 uur | Bericht #127061
Mee eens. Een traumaheli is ook mooi en cool om te zien. Die staat niet elke dag in je achtertuin. Daarnaast komen ze mensen redden, en dat is natuurlijk nog veel mooier. Tenminste, mooi dat ze er zijn, en mooi dat zij een vak uitoefenen die velen van ons logischerwijs niet beheersen.

Ik denk ook dat het slachtoffer wanneer het zijn of haar letsel overleeft, het ook mooi vind dat er een traumaheli met alle kennis en kunde aan boord was om hem of haar te helpen.

Laten we dus vooral niet apatisch doen, maar dingen nemen zoals ze nou eenmaal (helaas) gebeuren. Immers doen we dat ook niet bij een foto van een tornado die complete dorpen verwoesten.
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 juni 2010, 17:32 uur | Bericht #127065
Beetje hetzelfde als met tornado's he? Je wenst niemand noodweer met misschien wel persoonlijke ongelukken toe, maar als je er dan toch niets aan kunt doen en er geen enkele invloed op hebt, kun je er net zo goed van genieten.
Mocht de traumaheli ergens landen om mij op te komen halen en je bent er toevallig bij, geniet er dan goed van, dan heeft er tenminste nog iemand wat aan!
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
jean 56
Lid
Woonplaats: Bretagne, Frankrijk
Berichten: 539
Lid sinds: 27 mei. 2009
15 juni 2010, 18:19 uur | Bericht #127070
Citaat van Eilander, dinsdag 15 juni 2010, 17:32 uur Beetje hetzelfde als met tornado's he? Je wenst niemand noodweer met misschien wel persoonlijke ongelukken toe, maar als je er dan toch niets aan kunt doen en er geen enkele invloed op hebt, kun je er net zo goed van genieten.
Mocht de traumaheli ergens landen om mij op te komen halen en je bent er toevallig bij, geniet er dan goed van, dan heeft er tenminste nog iemand wat aan!


Ik zal verder maar niet meer op dit draadje reageren, dat heeft (denk ik) weinig zin. Ik vind de laatste reacties erg gevoelloos.
Ivars20
Lid
Woonplaats: Vlaardingen
Berichten: 29
Lid sinds: 3 jul. 2009
15 juni 2010, 18:23 uur | Bericht #127071
Ik snap je punt. Maar ik heb het nu over de helicopter zelf. niet over de persoon waarvoor die ter plaatse moest komen.
PatrickM
Lid
Woonplaats: Heiloo
Berichten: 1018
Lid sinds: 9 jul. 2008
15 juni 2010, 18:38 uur | Bericht #127072
Ik ben het met met sniperEye helemaal eens!
Wij staan lekker te chasen, terwijl even verderop een inslag plaatsvind waarbij iemand overleed?
En inderdaad, zon Traumaheli zie je niet elke dag, en al helemaal niet op het gras vlakbij je huis!
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
15 juni 2010, 18:49 uur | Bericht #127073
als ik heel eerlijk ben (wat ik altijd ben, ahum )vind ik traumaheli's ook mooi om te zien, dus met andere woorden, eigenlijk ben ik het gewoon met iedereen eens!!

EDIT: het belangrijkste vergeet ik notabene gewoon te zeggen : het zijn mooie plaatjes @SniperEye
Woonplaats: Tilburg, Noord-Brabant
Berichten: 58
Lid sinds: 30 mrt. 2010
15 juni 2010, 19:12 uur | Bericht #127080
Kan niet achterblijven op om dit draadje een reactie te plaatsen.

Ben het er helemaal mee eens dat soms uit enthousiasme een reactie gegevens wordt die verkeerd over kan komen, maar ik sluit me verder wel aan bij de rest van de reacties.

Het is zeker niet fijn als hij moet komen voor jouzelf, voor iemand die je nabij is of voor wie dan ook, maar het is en blijft een machtig mooi gezicht als iets wat met mensen handen (naja machines tegenwoordig) gemaakt is zo sierlijk / mooi is en dan nog kan vliegen ook.

En ja het is een beetje ramptoerisme maar het is echt onwijs om zo'n ding over te horen / zien vliegen.

Citaat van gerard1995, dinsdag 15 juni 2010, 18:49 uur EDIT: het belangrijkste vergeet ik notabene gewoon te zeggen : het zijn mooie plaatjes @SniperEye
oeps... Vooral het filmpje is erg gaaf SniperEye!!



Offtopic: om over overvliegen te spreken, dit weekend zijn de luchtmachtdagen 2010 op vliegbasis Gilze-Rijen. Er vlogen net al wat jets laag over hier om daar te gaan landen. Zal in de loop van deze week nog wel "erger" worden denk ik. Kijk er nu al naar uit | Gewijzigd: 15 juni 2010, 19:13 uur, door traumaheli
anirnith
Lid
Woonplaats:
Berichten: 817
Lid sinds: 9 jun. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 juni 2010, 22:13 uur | Bericht #127120
de traumaheli van het UMCG gaat hier regelmatig over de wijk richting Eems/Delftzijl oid.
ik kijk ze na en wens ze succes want ik weet dat ze niet zomaar ingezet worden... neemt niet weg dat het een prachtig gezicht is om ze te zien vliegen...

er is hier in de stad rondom het ziekenhuis een aantal jaren geleden heel heftige verzet geweest tegen het vermeerderen van het aantal vliegbewegingen... voornamelijk vanwege de toch wel erge geluidsoverlast die dat geeft...
heel vervelend denk ik dan maar dan had je op een hutje op de hei moeten gaan wonen en niet naast een ziekenhuis...

als je in mei en aug. van het jaar geen overlast wilt hebben van de kermis en verder door het jaar van de andere dingen die georganiseerd worden, moet je toch ook niet aan de Grote Markt willen wonen omdat je in de binnenstad wilt zitten...

vind ik...

mooie foto!
Kakdrol
Lid
Woonplaats: Zevenaar
Berichten: 553
Lid sinds: 7 jan. 2010
16 juni 2010, 08:55 uur | Bericht #127155
Ik snap best dat sommigen het tof vinden zo'n ding te zien maar ik zie liever een gewone helicopter naast me deur landen dan zo een, dan weet je gewoon dat er iemand waarschijnlijk op sterven ligt... en wie het vergelijkt met chasen, dat is wel iets heeeel anders. Als een tornado gewoon over onbevolkt gebied trekt is er niks aan de hand, als al die chasers een tornado over een stadje zien trekken, dan vinden hun die tornado ook niks meer aan hoor. Maar goed, jullie hebben gelijk, het blijft iets 'spannends' wanneer zo'n groot ding in je achtertuin land.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 juni 2010, 09:34 uur | Bericht #127157
Misschien een schrale troost....in 80% van de gevallen waarbij de heli wordt ingezet gebeurd dit uit voorzorg.
Vaak wordt hij al dan niet tijdig afbesteld,en landt nieteens, of kan hij onverichtte zaken weer retour omdat het per ambulance geregeld kan worden.
Nog steeds zijn de regionale ambulanceposten vaak eerder bij het ongeval, en laat het zich minder ernstig aanzien dan de melding zelf deed voorkomen.

Vind de registratienummers leuk gevonden, te weten PH-ULP, en PH-ELP
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Woonplaats: gaanderen [achterhoek]
Berichten: 347
Lid sinds: 26 jul. 2006
16 juni 2010, 12:49 uur | Bericht #127179
ik vind de foto's prachtig tuurlijk is het vervelend dat ze nodig zijn op dat moment.
maar een beetje relativeren is ook goed.
soms komt de heli ook alleen maar omdat de arts nodig is.

zo heb ik vorige week mijn zoontje met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht maar stiekum ik heb een klein beetje genoten van de rit want ik rij nooit met 100 km door het dorp.
gelukkig was mijn zoontje niet in levens gevaar.

vooral de tweede foto vind ik erg mooi geworden
1ste mooie onweersdag zondag 20 mei
2de mooie onweersdag woensdag 23 mei.
SniperEye
Lid
Woonplaats: NL Midden Limburg
Berichten: 1292
Lid sinds: 25 mei. 2009
16 juni 2010, 13:16 uur | Bericht #127182
Citaat van Romani, woensdag 16 juni 2010, 9:34 uur Misschien een schrale troost....in 80% van de gevallen waarbij de heli wordt ingezet gebeurd dit uit voorzorg.

Ik weet dat dit geval bij de overige 20% hoorde.
Woonplaats: Tilburg, Noord-Brabant
Berichten: 58
Lid sinds: 30 mrt. 2010
16 juni 2010, 13:19 uur | Bericht #127183
Voor de liefhebbers die de hele van heel dichtbij willen zien, zonder dat er iemand in gevaar is / kan zijn:

http://www2.jameslist.com/advert/50592/for...rocopter-ec-135

tis een koopje, niet??
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 juni 2010, 10:51 uur | Bericht #127303
Citaat van SniperEye, woensdag 16 juni 2010, 13:16 uur Ik weet dat dit geval bij de overige 20% hoorde.

I know, maar je moet het een beetje los zien van het incident...Mede door mijn werk, heb ik geleerd niet al teveel stil te staan bij ieder zijn leed...Klinkt misschien erg hard, maar er is zoveel (persoonlijk, en klein of groter) leed, dat als je je dat aantrekt je geen leven meer hebt.
Het is voor een buitenstaander wellicht moeilijk te begrijpen, maar een hulpverlener krijgt wellicht meer als tien gevallen op een werkdag voor zijn kiezen. Sta je bij elk individueel incident stil, en ga je daarover nadenken, dan ben je binnen een week afgeschreven alszijnde hulpverlener in welke discipline dan ook. En ja sommige gevallen doen je ook echt wel wat, is daar de behoefte naar, dan wordt je echt professioneel en goed opgevangen.

ON TOPIC: Het blijft een prachtige machine..!

Ook tevens onvoorstelbaar, hoe in een drukke, volgebouwde stad als Den Haag, de piloot altijd een plekje weet te vinden....

Zie foto's hier onder! Letterlijk een achtertuin,en een gemeente perkje grenzend aan een gracht.....
En ja...Het is zijn werk, maar daar word ik wel even stil van
Het heeft meer met ontzag en respect te maken, dan met leedvermaak of ramptoerisme

Den haag - Dat de piloten van de Rotterdamse lifeliner erg bedreven zijn met het toestel blijkt nog maar eens. Donderdagmiddag werden zij opgeroepen voor een ongeval in Den haag. Een goede landingsplek was er niet in de buurt. Er werd besloten de heli neer te zetten tussen de weg en een gracht, op een grasveldje van enkele meters breed. De knappe actie van de piloot werd door vele mensen bekeken. De staart van de heli hing enkele decimeters boven het water. Even later kon de heli probleemloos opstijgen en terugkeren naar Rotterdam airport.

160409al.jpg

Hier nog zo'n sterk staaltje aan de mauritskade in Den Haag.

301009mka.jpg

En nog wat losse pics....

100410sdb.jpg

250609pkb.jpg

160609ndd.jpg | Gewijzigd: 17 juni 2010, 12:06 uur, door Romani
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 247 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 247, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden