Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Caddo, OK; Custer, OK; Washita, OK.

30 Apr 2024 23:56:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audubon, IA; Carroll, IA; Crawford, IA; Greene, IA; Guthrie, IA.

30 Apr 2024 23:56:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pecos, TX; Upton, TX.

30 Apr 2024 23:53:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kiowa, OK; Washita, OK.

30 Apr 2024 23:53:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Blaine, OK; Custer, OK; Dewey, OK.

30 Apr 2024 23:52:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brown, KS; Marshall, KS; Nemaha, KS.

30 Apr 2024 23:51:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Morris, KS.

30 Apr 2024 23:48:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crockett, TX.

30 Apr 2024 23:47:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chouteau, MT; Hill, MT; Liberty, MT.

30 Apr 2024 23:47:31

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Pottawatomie, KS.

30 Apr 2024 23:41:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adair, IA; Adams, IA; Cass, IA; Union, IA.

30 Apr 2024 23:40:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Glasscock, TX; Midland, TX; Upton, TX.

30 Apr 2024 23:40:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Geary, KS; Morris, KS.

30 Apr 2024 23:37:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Marshall, KS; Nemaha, KS.

30 Apr 2024 23:36:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crane, TX; Pecos, TX; Upton, TX.

30 Apr 2024 23:35:08
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
26 september 2010, 21:08 uur | Bericht #155115
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 26 september 2010, 21:07 uur Daarom lekker weg laten blijven

euhhh op de schade na vind ik zo'n storm heerlijk dus vooralsnog laat maar ff komen
you are a god amongst insects
koen17
Lid
Woonplaats: IJmuiden
Berichten: 1038
Lid sinds: 16 dec. 2009
26 september 2010, 21:08 uur | Bericht #155116
Temperatuur in IJmuiden (dichtbij de kust) zakt op dit moment erg snel. Volgens Buienradar nu de koudste plek in NL. Iemand hiervoor een verklaring? Ik zie het namelijk wel vaker bij de temperaturen-kaart.
Waarom deze advertentie?
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
26 september 2010, 21:44 uur | Bericht #155123
Citaat van koen17, zondag 26 september 2010, 20:08 uur Temperatuur in IJmuiden (dichtbij de kust) zakt op dit moment erg snel. Volgens Buienradar nu de koudste plek in NL. Iemand hiervoor een verklaring? Ik zie het namelijk wel vaker bij de temperaturen-kaart.


ja dat valt mij ook altijd op bij buienradar temperaturen !;P

nu 5,6 grade heerlijk die kou!

verklaring wil ik ook wel,,:P ligt nog aan warme zee namelijk ook
pietjelol
Lid
Woonplaats: Hoorn
Berichten: 1511
Lid sinds: 6 apr. 2009
26 september 2010, 22:00 uur | Bericht #155124
Citaat van tdv, zondag 26 september 2010, 20:44 uur ja dat valt mij ook altijd op bij buienradar temperaturen !;P

nu 5,6 grade heerlijk die kou!

verklaring wil ik ook wel,,:P ligt nog aan warme zee namelijk ook

heel simpel die plek ligt op het zand en aangezien zand snel warm en koud wordt is het logisch

Woonplaats:
Berichten: 337
Lid sinds: 29 jul. 2010
26 september 2010, 23:42 uur | Bericht #155134
Citaat van Maxim1110, zondag 26 september 2010, 13:12 uur Wat momenteel wel te zeggen is, is dat het niet helemaal goed gaat met GFS
Oh oh, de ex-orkanen op de oceaan spelen GFS parten, bij windsnelheden hoger dan 160 km/h ergens op de kaart krijg je dan namelijk dit soort toestanden (het model gaat steigeren, met rare kaartjes als gevolg daarvan). NOGAPS liet laatst ook al zoiets zien. Dit soort kaartjes zijn gewoon een lust voor het oog, Kunst met een grote K :



| Gewijzigd: 26 september 2010, 23:45 uur, door Onweerfreak
laska119
Lid
Woonplaats: Dordrecht (ZH)
Berichten: 547
Lid sinds: 29 apr. 2010
26 september 2010, 23:54 uur | Bericht #155138
De temperatuur daalt al aardig laag nu al 3,8 graden aan de kust bij Noord-Holland. | Gewijzigd: 26 september 2010, 23:55 uur, door laska119
extreme weather
koen17
Lid
Woonplaats: IJmuiden
Berichten: 1038
Lid sinds: 16 dec. 2009
27 september 2010, 00:32 uur | Bericht #155139
Thermometer geeft hier nu 3C aan.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 september 2010, 08:30 uur | Bericht #155143
LOL onweerfreak! Zag laatst ook zoiets, volgensmij staan die op de vorige pagina
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 september 2010, 10:24 uur | Bericht #155149
Citaat van Onweerfreak, zondag 26 september 2010, 23:42 uur Oh oh, de ex-orkanen op de oceaan spelen GFS parten, bij windsnelheden hoger dan 160 km/h ergens op de kaart krijg je dan namelijk dit soort toestanden (het model gaat steigeren, met rare kaartjes als gevolg daarvan). NOGAPS liet laatst ook al zoiets zien. Dit soort kaartjes zijn gewoon een lust voor het oog, Kunst met een grote K :
Wat een disco-kaarten! Wel raar dat dit dan gebeurt bij die hoge windsnelheden. Al ziet het er wel grappig uit en is het inderdaad een beetje kunstig, het is natuurlijk wel een dikke 'bug' in het systeem.
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
27 september 2010, 16:11 uur | Bericht #155215
Wat een vieze grijze druilerige dag hier vandaag. Ik geloof dat we niet eens de 12 graden gehaald hebben hier. Eergisteren van vakantie teruggekomen waar we minima van tegen de 25 graden hadden en maxima om en nabij de 35. Nu sta ik weer meteen met beide voeten op de grond...brr wat een kou!!
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
27 september 2010, 17:17 uur | Bericht #155233
Citaat van Marcel32, maandag 27 september 2010, 14:11 uur Wat een vieze grijze druilerige dag hier vandaag. Ik geloof dat we niet eens de 12 graden gehaald hebben hier. Eergisteren van vakantie teruggekomen waar we minima van tegen de 25 graden hadden en maxima om en nabij de 35. Nu sta ik weer meteen met beide voeten op de grond...brr wat een kou!!
Ik ga zaterdag naar zuid spanje kan je na gaan dat wordt genieten.
En dan de terug komst is 26 oktober dat zal ook vet tegenvallen zijn

EDIT: vandaag een gure dag met regen bah dus.
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
27 september 2010, 17:31 uur | Bericht #155234
Citaat van Weatherman, maandag 27 september 2010, 15:17 uur Ik ga zaterdag naar zuid spanje kan je na gaan dat wordt genieten.
En dan de terug komst is 26 oktober dat zal ook vet tegenvallen zijn

EDIT: vandaag een gure dag met regen bah dus.



of it is snowing of the with world
Woonplaats:
Berichten: 337
Lid sinds: 29 jul. 2010
27 september 2010, 18:31 uur | Bericht #155239
Citaat van Tyshane, maandag 27 september 2010, 10:24 uur Wat een disco-kaarten! Wel raar dat dit dan gebeurt bij die hoge windsnelheden. Al ziet het er wel grappig uit en is het inderdaad een beetje kunstig, het is natuurlijk wel een dikke 'bug' in het systeem.

Het ligt trouwens niet aan het model NOGAPS zelf, maar aan de server van Wetterzentrale. Bij windsnelheden hoger dan 160 km/h op de kaart verandert er iets in de GRIB-files afkomstig uit het model, waardoor de Duitse server het bestand niet goed meer kan lezen en je dus dit soort toestanden krijgt. Maar het ziet er wel mooi uit hé.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 september 2010, 21:20 uur | Bericht #155268
Oktober begint onstuimig, veel regen en stormgevaar!

Een periode met zeer wisselvallig en onstuimig herfstweer staat na de maandwisseling op het programma. Op de oceaan gaan diepe depressies ontstaan die vanaf komend weekend ook ons weer met regen en veel wind gaan beinvloeden. De modellen berekenen momenteel een verdere verscherping van de situatie na het weekend; stormdepressies met veel regen trekken dan in sneltreinvaart over de oceaan naar het oosten. De kans is groot dat een van deze depressies in de loop van volgende week ook in ons land voor de eerste echte (zware) herfststorm zal gaan zorgen.


De weerkaart voor dinsdagnacht (4/5 oktober) op basis van GFS 00z, 27-9. Een diepe en omvangrijke stormdepressie ligt ten noorden van Schotland en beinvloed het weer in heel West- en Noord-Europa. Aan de rand van het lagedrukgebied ontstaan in de frontale zone venijnige randstoringen met storm en veel regen, waarvan er hier een net voor de noordkust van Nederland ligt. Mocht deze drukverdeling uitkomen krijgen we een zuidwesterstorm aan zee en (zeer) zware windstoten in het binnenland!

Straalstroom en tropische luchtmassa's
Wat er uiteindelijk gaat gebeuren is nog erg onzeker omdat er nog meer dan een week te gaan is. Het is wel zo dat de setting in de atmosfeer voor storm- en orkaanontwikkelingen erg gunstig zal worden: In de loop van volgend weekend komt op de Atlantische Oceaan op grote hoogte een enorme straalstroom met mogelijk meer dan 300 km per uur te staan. Bovendien neemt het temperatuurverschil tussen noord en zuid door een snelle afkoeling van Groenland aan de ene kant en de inbinding van tropische luchtmassas door Ex-tropische stormen aan de andere kant duidelijk toe. Beide factoren, de straalstroom en de temperatuurverschillen, vergroten de mogelijkheid op ontwikkelingen van storm- en orkaandepressies. De modellen berekenen voor volgende week depressies met een kerndruk tot 960 hPa, wat ook voor winterstormen in januari uitzonderlijk laag is en voor begin oktober al helemaal.


De straalstroom op 4 oktober, 18z. De windsnelheden op 9 a 10 kilometer hoogte zijn met meer dan 180 knopen (ongeveer 330 km per uur!) extreem hoog voor begin oktober. Depressies kunnen zo binnen twee dagen of minder de hele oceaan oversteken en voor plotselinge en kortdurende, maar mogelijk zeer heftige stormen aan de kusten van Europa gaan zorgen

De druksituatie is voor de eerste decade van oktober best ongewoon, een dergelijke situatie met zeer grote druk- en temperatuurverschillen en hoort normaal meer in de wintermaanden thuis. Vooral de inbinding van tropische luchtmassa" s maakt de situatie volgende week nog een tikkeltje extra riskant: De zeer onstabiele en vochtig-warme lucht, die door tropische stormen naar het noorden gevoerd wordt geeft polaire lagedrukgebieden als het ware een flinke portie extra energie en vergroot het risico op plotselinge, zeer heftige ontwikkelingen. Normaal voor begin oktober is meestal een hogedrukblokkade die in grote delen van Europa voor rustig en mild herfstweer met mist in de nachten zorgt. Dit jaar lijkt dit dus definitief niet te gaan gebeuren, de herfst gaat uit een heel ander vaatje tappen.


Veel bomen zullen volgende week nog in vol blad staan wat ze zeer windgevoelig zal maken bij een mogelijke storm, lokale schade door afgeknapte takken en/of omgewaaide bomen zal dan onvermijdelijk zijn. Bovendien zullen veel bladeren van de bomen waaien wat het gevaar voor wateroverlast door verstopte putdeksels e.d. vergroten zal.

Hoe waarschijnlijk is dit scenario?
Wat er uiteindelijk precies gaat gebeuren is nog erg onzeker omdat er nog meer dan een week te gaan is. Het is wel zo dat alle modellen het erover eens zijn dat er vanaf komend weekend ongewoon grote druk- en temperatuurverschillen in het oostelijke deel van de Atlantische Oceaan en de Noordzee zullen ontstaan, die ook vat op ons weer zullen gaan krijgen. Enkele dagen onstuimig herfstweer met regen en veel wind is dus zo goed als zeker en de kans op storm-ontwikkelingen is ook niet te onderschatten, maar het is nog te vroeg om te kunnen zeggen of we echt noodweer zullen gaan krijgen of dat het met een windkracht 8 aan zee en wat windstoten in het binnenland met een sisser af zal gaan lopen. We houden u op de hoogte.

Bron WeerDirect
Rutte31
Lid
Woonplaats: Gouda
Berichten: 2421
Lid sinds: 26 jul. 2008
27 september 2010, 21:30 uur | Bericht #155269
Spannend!
Een beetje actie mag wel. Als we toch de herfst induiken laat het dan ook meteen goed gebeuren. Beter dan die saaie, grijze meuk van vandaag...
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
28 september 2010, 06:41 uur | Bericht #155298
laat maar komen die (zware ) herfststorm
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
28 september 2010, 06:47 uur | Bericht #155299
Citaat van gerard1995, dinsdag 28 september 2010, 6:41 uur laat maar komen die (zware ) herfststorm

juist kan ik weer eens lekker foto's maken
het is al weer veel te lang geleden
you are a god amongst insects
Woonplaats:
Berichten: 2713
Lid sinds: 11 mrt. 2010
28 september 2010, 06:58 uur | Bericht #155300
Citaat van klapper, dinsdag 28 september 2010, 5:47 uur juist kan ik weer eens lekker foto's maken
het is al weer veel te lang geleden



idd,

en nu moet ik 18 km naar school fietsen in de miezer
MaartenP
Lid
Woonplaats: Sneek
Berichten: 45
Lid sinds: 26 jun. 2009
28 september 2010, 09:17 uur | Bericht #155310
Citaat van gerard1995, dinsdag 28 september 2010, 4:58 uur idd,

en nu moet ik 18 km naar school fietsen in de miezer


9292ov.nl ?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
28 september 2010, 09:51 uur | Bericht #155317
Somber weer tot volgende week

De herfst lijkt definitief begonnen, want er is geen spoor meer van een nazomer op de weerkaarten. Het blijft vrijwel de hele dag betrokken en plaatselijk valt er wat lichte motregen. Er waait een zwakke wind uit het oosten tot noordoosten. De maxima bedragen 11 graden in de Ardennen en ongeveer 16 graden elders. Vanavond en -nacht is het nog steeds zwaarbewolkt tot betrokken. Plaatselijk valt er wat lichte motregen en later kan nevel en mist ontstaan. De minima bedragen 7 tot 11 graden.



Morgen blijft het zwaarbewolkt tot betrokken en nevelig. Tijdens de ochtenduren komt lokaal ook mist voor. Later in de namiddag of avond volgt er regen vanaf de kust. Er waait een zwakke tot matige zuidoostenwind bij maxima van 14 tot 18 graden. Van donderdag tot en met maandag krijgen we een wisselvallig weertype met regelmatig regen en vooral vanaf vrijdag ook meer wind. De middagtemperatuur schommelt rond 17 graden.

Bron Hln
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.369 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 63 mensen aan het browsen op het forum. 5 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 63, lezen 6 mensen het topic "Algemeen onweerskansentopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden