Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 23:03:24

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Kossuth, IA; Palo Alto, IA.

16 Apr 2024 23:03:23

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Nobles, MN.

16 Apr 2024 23:03:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Henry, IA; Jefferson, IA; Van Buren, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, IA; Van Buren, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Van Buren, IA; Clark, MO; Scotland, MO.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL; Jersey, IL.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Benton, IA; Iowa, IA; Johnson, IA; Keokuk, IA; Linn, IA; Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor White, AR; Woodruff, AR.

16 Apr 2024 22:58:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, IA.

16 Apr 2024 22:58:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rock, MN.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cedar, IA; Jones, IA; Linn, IA.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Greene, IL; Jersey, IL.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Monroe, IL; Jefferson, MO; St. Louis, MO; Washington, MO.

16 Apr 2024 22:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buchanan, IA; Delaware, IA; Dubuque, IA; Jones, IA; Linn, IA.

16 Apr 2024 22:38:36
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
17 november 2011, 23:39 uur | Bericht #299571
Citaat van Roan, donderdag 17 november 2011, 22:53 uur De etmaaltemperatuur word van 01:00 tot 01:00 berekent de volgende dag heb ik mij laten vertellen.. per uur een meting en dan alles bij elkar optellen en gedeeld door 24

Het zou kunnen, maar ik zie niet in dat het KNMI voor het etmaalgemiddelde uitgaat van 01:00 tot 01:00. Dat is vreemd, toch? Ook de meting per uur lijkt me iets uit de jaren 0. Ik denk dat ze continu meten en voor gemiddelden eerder zullen uitgaan van een peilmeting van bijv om de tien minuten. Ik weet het ook niet precies, hoor.

Om het van de lopende dag in de gaten te houden ga ik uit van deze grafiek op buienradar. Hier die van Hoogeveen tot 23.30u. Van de voorbije dagen kijk ik gewoon naar het daggemiddelde op de KNMI site.

Met nog een half uur te gaan is het gemiddelde op dit moment rond -0,4°C, dus misschien toch nog 0,3 a 0,4 Hellmannpunt voor Hoogeveen.

gemiddelde.jpg | Gewijzigd: 17 november 2011, 23:41 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Nieuwleusen (N-Overijssel)
Berichten: 125
Lid sinds: 13 jan. 2010
18 november 2011, 00:06 uur | Bericht #299575
Citaat van Ben47, donderdag 17 november 2011, 23:39 uur [...]

Met nog een half uur te gaan is het gemiddelde op dit moment rond -0,4°C, dus misschien toch nog 0,3 a 0,4 Hellmannpunt voor Hoogeveen.
Nee toch? De max. temp is namelijk 3 graden. Of begrijp ik de berekening niet?

QUOTE
3.1. Methode Hellmann
Volgens deze methode wordt voor een winter een "koudegetal" K berekend door alle negatieve etmaalgemiddelden van de tempera- tuur in de maanden november t/m maart te sommeren. Het koude- getal K zal echter steeds een kleinere absolute waarde hebben dan de negatieve temperatuursom K0, omdat bij de berekening van Kde vorst, welke voorkomt tijdens vorstdagen met positief etmaal- gemiddelde, niet wordt meegerekend. Bovendien wordt bij vorst- dagen met een positieve maximumtemperatuur en met negatief etmaalgemiddelde de laatstgenoemde waarde verkleind door de positieve temperatuursom van dergelijke dagen

Bron
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 00:47 uur | Bericht #299578
Als het gemiddelde over het hele etmaal maar negatief is, maakt het niet uit als daartussen ook temperaturen boven nul tussen hebben gezeten. Die worden uiteraard mee gerekend. Als de som van alle metingen die dag maar negatief blijft. Het klopt wel dat als er positieve temperaturen voorkomen op een dag waarbij de gemiddelde temperatuur negatief is, die positieve temperatuur van invloed is geweest op de gemiddelde negatieve temperatuur. Die is dan minder min. | Gewijzigd: 18 november 2011, 00:48 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 08:13 uur | Bericht #299588
Citaat van Ben47, donderdag 17 november 2011, 23:39 uur Het zou kunnen, maar ik zie niet in dat het KNMI voor het etmaalgemiddelde uitgaat van 01:00 tot 01:00. Dat is vreemd, toch? Ook de meting per uur lijkt me iets uit de jaren 0. Ik denk dat ze continu meten en voor gemiddelden eerder zullen uitgaan van een peilmeting van bijv om de tien minuten. Ik weet het ook niet precies, hoor.

hoe langer ik er zelf over nadenk, hoe stommer het ook is.. vond die van 01:00 tot 01:00 sowieso al raar en idd die meting per uur klinkt ook niet echt anno 2011.. moet zeggen dat er ook bijzonder weinig info over etmaal/gemiddelde temperatuur metingen op internet te vinden is..

ontopic:

Hoogeveen 17-11 normaal
Gemiddelde 0.0°C 5.8 °C
Maximum 4.2°C 8.6 °C
Minimum -2.9°C 3.0 °C


jammer voor Hoogeveen
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 09:46 uur | Bericht #299604
Gemiddelde Hoogeveen was volgens KNMI precies 0,0. Geen Hellmanngetal erbij dus.

Wel vreemd dat verschil met het gemiddelde op de site van Buienradar. Die gegevens komen toch ook van het KNMI. Daar was het gemiddelde -0,3 °C.

De minimumtemperatuur is in beide gevallen -2,9°C, maar ook in de maximumtemperatuur zit verschil; 4,2°C
bij KNMI en +3,8°C bij Buienradar.

gemiddelde_Hoogeveen_17e.jpg
Bron KNMI

Hoogeveen_gemiddelde_17e_Buienradar.jpg | Gewijzigd: 18 november 2011, 09:56 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 10:03 uur | Bericht #299607
Citaat van Ben47, vrijdag 18 november 2011, 9:46 uur Gemiddelde Hoogeveen was volgens KNMI precies 0,0. Geen Hellmanngetal erbij dus.

Wel vreemd dat verschil met het gemiddelde op de site van Buienradar. Die gegevens komen toch ook van het KNMI. Daar was het gemiddelde -0,3 °C.

Waar staat die info op buienradar dan?


ik lees nu net dit
Classificatie van de kou in het winterperiode gebaseerd op het dagelijks etmaalgemiddelde van de temperatuur. Dat is het gemiddelde over 24 uur, dat bepaald wordt uit de 24 uurlijkse temperatuurmetingen op een dag.
Bron: KNMI | Gewijzigd: 18 november 2011, 10:09 uur, door Roan
dibrachio
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 139
Lid sinds: 18 dec. 2009
18 november 2011, 10:08 uur | Bericht #299610
Dat zou best eens te maken kunnen hebben met het feit dat van 01:00 dag 1 tot 01:00 dag 2 wordt gemeten. Dit zou het daggemiddelde flink beïnvloeden door de snel stijgende temperaturen aan het einde van de dag, wellicht die 0,3 graad gemiddeld.

De ratio achter het meten van 1 tot 1 is mij een raadsel. Ik dacht aan zomer- en wintertijd, maar dat is niet logisch, aangezien de wintertijd de 'echte' tijd is, en de klok in de zomer juist een uur vooruit gaat. Dat zou betekenen dat voor het berekenen van Hellmangetallen in de zomer (sowieso een beetje raar, maar goed) van 2 tot 2 gerekend zou worden.

Hoe dan ook, als van 1 tot 1 gerekend moet worden voor de Hellman, zou het best eens kunnen kloppen wat KNMI zegt. Iemand die dit kan bevestigen?
Woonplaats: Nieuwleusen (N-Overijssel)
Berichten: 125
Lid sinds: 13 jan. 2010
18 november 2011, 10:15 uur | Bericht #299612
Citaat van dibrachio, vrijdag 18 november 2011, 10:08 uur Dat zou best eens te maken kunnen hebben met het feit dat van 01:00 dag 1 tot 01:00 dag 2 wordt gemeten. Dit zou het daggemiddelde flink beïnvloeden door de snel stijgende temperaturen aan het einde van de dag, wellicht die 0,3 graad gemiddeld.
Klopt. Als je die grafiek van buienradar door laat lopen tot 01.00 zie je inderdaad dat de waarden dan wél overeenkomen met die van de KNMI.

Ik ben het met je eens dat het raar is. Overal heeft de KNMI het over het etmaalgemiddelde. En een etmaal loopt doorgaans van 00.00 tot 23.59. Je zou denken dat ze zo'n rare afwijking er wel steeds bij vermelden. | Gewijzigd: 18 november 2011, 10:18 uur, door Simon Deurdorpe
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 10:36 uur | Bericht #299619
Citaat van Roan, vrijdag 18 november 2011, 10:03 uur Waar staat die info op buienradar dan?


ik lees nu net dit
Classificatie van de kou in het winterperiode gebaseerd op het dagelijks etmaalgemiddelde van de temperatuur. Dat is het gemiddelde over 24 uur, dat bepaald wordt uit de 24 uurlijkse temperatuurmetingen op een dag.
Bron: KNMI

Op buienradar http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...ort=loop1uur1x1 naar beneden scrollen (waarnemingsstations) en op bijv de temperatuur van een station (bijv Hoogeveen) klikken. Dan kom, je
hier http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?...sie=in%20graden
Daaronder kan je de items die je wenst te zien en de duur van-tot zelf instellen. Voor het gemiddelde neem je die van 150 waarnemingen, de andere vink je uit om het overzichtelijk te houden.


Waar heb jij die classificatie gelezen op de KNMI site? Ik heb het KNMI net een uitvoerige vraag gesteld over de totstandkoming van het etmaalgemiddelde en Hellmangetal/dag.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 10:41 uur | Bericht #299621
Citaat van Ben47, vrijdag 18 november 2011, 10:36 uur Op buienradar http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=-3&am...ort=loop1uur1x1 naar beneden scrollen (waarnemingsstations) en op bijv de temperatuur van een station (bijv Hoogeveen) klikken. Dan kom, je
hier http://www.buienradar.nl/weergrafiek.aspx?...sie=in%20graden
Daaronder kan je de items die je wenst te zien en de duur van-tot zelf instellen. Voor het gemiddelde neem je die van 150 waarnemingen, de andere vink je uit om het overzichtelijk te houden.


Waar heb jij die classificatie gelezen op de KNMI site? Ik heb het KNMI net een uitvoerige vraag gesteld over de totstandkoming van het etmaalgemiddelde en Hellmangetal/dag.

http://www.knmi.nl/cms/content/40655/koudegetal
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 10:45 uur | Bericht #299623
Citaat van Simon Deurdorpe, vrijdag 18 november 2011, 10:15 uur Klopt. Als je die grafiek van buienradar door laat lopen tot 01.00 zie je inderdaad dat de waarden dan wél overeenkomen met die van de KNMI.

Ik ben het met je eens dat het raar is. Overal heeft de KNMI het over het etmaalgemiddelde. En een etmaal loopt doorgaans van 00.00 tot 23.59. Je zou denken dat ze zo'n rare afwijking er wel steeds bij vermelden.

Klopt dat de minimum- en maximumtemperatuur bij 01:00 tot 01:00u dan overeenkomt met het KNMI, maar het gemiddelde wijkt nog iets af. Bij buienradar lees ik toch rond -0,1°C af i.p.v. 0°C. Erg weinig maar toch...Ben benieuwd naar het antwoord van KNMI.
Hoogeveen_gem_tussen_1_en_1u.jpg
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 10:51 uur | Bericht #299626
Citaat van Roan, vrijdag 18 november 2011, 10:41 uur http://www.knmi.nl/cms/content/40655/koudegetal

Ja dat had ik ook al eerder gelezen '24 uurlijkse temperatuurmetingen', maar ik twijfel eraan of daarmee nu echt metingen met een interval van 1 u mee bedoeld wordt of dat men gedurende 24 uur de metingen verricht.
Maar ja, ik wacht op het verlossende woord van het KNMI.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Nieuwleusen (N-Overijssel)
Berichten: 125
Lid sinds: 13 jan. 2010
18 november 2011, 11:03 uur | Bericht #299629
Citaat van Ben47, vrijdag 18 november 2011, 10:45 uur Klopt dat de minimum- en maximumtemperatuur bij 01:00 tot 01:00u dan overeenkomt met het KNMI, maar het gemiddelde wijkt nog iets af. Bij buienradar lees ik toch rond -0,1°C af i.p.v. 0°C. Erg weinig maar toch...Ben benieuwd naar het antwoord van KNMI.
Wat is dat 'voortschrijdend gemiddelde over 150 waarnemingen' eigenlijk precies? Als je namelijk 130 waarnemingen intypt heb je wel een gemiddelde van 0,0.

QUOTE(Ben47 @ Nov 18 2011, 00:47) <{POST_SNAPBACK}>
Als het gemiddelde over het hele etmaal maar negatief is, maakt het niet uit als daartussen ook temperaturen boven nul tussen hebben gezeten. Die worden uiteraard mee gerekend. Als de som van alle metingen die dag maar negatief blijft. Het klopt wel dat als er positieve temperaturen voorkomen op een dag waarbij de gemiddelde temperatuur negatief is, die positieve temperatuur van invloed is geweest op de gemiddelde negatieve temperatuur. Die is dan minder min.

Dat is inderdaad het meest logisch en zal ook wel bedoeld zijn in dat KNMI rapport. Maar toch staat het er zo niet.

Dan had er moeten staan dat de som van de negatieve uur-temperaturen verkleind wordt met de som van de positieve uur-temperaturen om tot een gemiddelde te komen. Nu staat er echter dat je dat etmaalgemiddelde al hebt en, wanneer dat negatief blijkt te zijn, vervolgens nog een keer de eventuele positieve temperaturen er van af haalt. Met andere woorden: ze gebruiken het begrip 'gemiddelde' om het begrip 'gemiddelde' uit te leggen. Dat is een cirkelverwijzing.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 11:41 uur | Bericht #299638
KNMI heeft snel geantwoord. Over de vraag over het Hellmanngetall (nog) niet.

Verzonden: vr 18-11-2011 10:21
Aan: Klimaatdesk (KNMI)
Onderwerp: Gemiddelde etmaaltemperatuur

Vraag: Hoe wordt de gemiddelde etmaaltemperatuur precies gemeten. Ik zie namelijk verschil tussen het etmaalgemiddelde op de daggegevens voor bijv Hoogeveen op voor de 17e nov.Die is in het overzicht precies 0,0C , terwijl het voortschrijdende gemiddelde (150 waarnemingen) op Buienradar om 24u rond -0,3C lag. De minimumtemperatuur komt overeen -2,9C , maar de maximumtemperatuur komt op het KNMI uit op 4,2C en op Buienradar op 3,8C uit.
Komen de gegevens op Buienradar niet van het KNMI of berekent het KNMI de etmaaltemperatuur niet tussen 0u en 24u?

Voorts zou ik graag vernemen hoe het Hellmanngetal per dag wordt berekend. Komt het daggemiddelde dat daarvoor berekend wordt op een andere wijze tot stand dan het etmaalgemiddelde? Hoe vaak wordt daarvoor gemeten. per uur, per 10minuten o.i.d.?

Naar aanleiding van uw vraag deel ik u mede dat de gemiddelde dagtemperatuur bepaald wordt door de 24 uur waarnemingen op te tellen en daarna door 24 te delen.
Tijdvak is van 00.00 UT tot 00.00 UT.
Buienradar haalt automatische de 10min waarden die te vinden zijn op de KNMI site http://www.knmi.nl/actueel/
welke berekeningen zij hierop toelaten is ons niet bekend ook niet over welk tijdvak zei dit doen.

Hoogachtend,
KNMI Klimaatdesk


Dus van 00:00 tot 00:00u UTC en dat verschilt 1 uur met onze wintertijd. Ook 24 uur waarnemingen gedeeld door 24.


Dat buienradar hun gegevens van de genoemde KNMI site haalt lijkt me ook onwaarschijnlijk, want die KNMI site loop altijd 20min achter bij de gegevens van Buienradar.


Edit: Opmerking over taalfout weggehaald. | Gewijzigd: 18 november 2011, 12:24 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 12:00 uur | Bericht #299646
Citaat van Ben47, vrijdag 18 november 2011, 11:41 uur KNMI heeft snel geantwoord. Over de vraag over het Hellmanngetall (nog) niet.

Verzonden: vr 18-11-2011 10:21
Aan: Klimaatdesk (KNMI)
Onderwerp: Gemiddelde etmaaltemperatuur

Vraag: Hoe wordt de gemiddelde etmaaltemperatuur precies gemeten. Ik zie namelijk verschil tussen het etmaalgemiddelde op de daggegevens voor bijv Hoogeveen op voor de 17e nov.Die is in het overzicht precies 0,0C , terwijl het voortschrijdende gemiddelde (150 waarnemingen) op Buienradar om 24u rond -0,3C lag. De minimumtemperatuur komt overeen -2,9C , maar de maximumtemperatuur komt op het KNMI uit op 4,2C en op Buienradar op 3,8C uit.
Komen de gegevens op Buienradar niet van het KNMI of berekent het KNMI de etmaaltemperatuur niet tussen 0u en 24u?

Voorts zou ik graag vernemen hoe het Hellmanngetal per dag wordt berekend. Komt het daggemiddelde dat daarvoor berekend wordt op een andere wijze tot stand dan het etmaalgemiddelde? Hoe vaak wordt daarvoor gemeten. per uur, per 10minuten o.i.d.?

Naar aanleiding van uw vraag deel ik u mede dat de gemiddelde dagtemperatuur bepaald wordt door de 24 uur waarnemingen op te tellen en daarna door 24 te delen.
Tijdvak is van 00.00 UT tot 00.00 UT.
Buienradar haalt automatische de 10min waarden die te vinden zijn op de KNMI site http://www.knmi.nl/actueel/
welke berekeningen zij hierop toelaten is ons niet bekend ook niet over welk tijdvak zei dit doen.

Hoogachtend,
KNMI Klimaatdesk


Dus van 00:00 tot 00:00u UTC en dat verschilt 1 uur met onze wintertijd. Ook 24 uur waarnemingen gedeeld door 24.

Vraag me af of dit door een deskundige is beantwoord gezien de taalfout 'over welk tijdvak zei dit doen.' Ik hoop niet dat ze zo'n desk bemannen, zoals ze doorgaans helpdesk bemannen. Daar krijg je ook altijd de verkeerde antwoorden van.

Dat buienradar hun gegevens van de genoemde KNMI site haalt lijkt me ook onwaarschijnlijk, want die KNMI site loop altijd 20min achter bij de gegevens van Buienradar.


Op meteoconsult wordt het ook bijgehouden in grafiek en tekst 10 minuten waarnemingen. Klik
Deskundigheid kan je niet beoordelen op een enkele taalfout denk ik (hoe fout die ook is) | Gewijzigd: 18 november 2011, 12:03 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 12:25 uur | Bericht #299639
Citaat van zwoof, vrijdag 18 november 2011, 12:00 uur Op meteoconsult wordt het ook bijgehouden in grafiek en tekst 10 minuten waarnemingen. Klik
Deskundigheid kan je niet beoordelen op een enkele taalfout denk ik (hoe fout die ook is)

Je hebt gelijk. Opmerking over taalfout heb ik verwijderd.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Nieuwleusen (N-Overijssel)
Berichten: 125
Lid sinds: 13 jan. 2010
18 november 2011, 12:57 uur | Bericht #299659
Ik blijf het vreemd vinden dat de KNMI in andere tijdzones rekent dan de onze. Zou de Australische KNMI ook hun etmaal van 11 uur 's ochtends tot 11 uur de volgende dag laten lopen?
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 13:01 uur | Bericht #299660
dus ik had in eerste instantie gewoon gelijk met 24 metingen van 01:00 tot 01:00
dat verklaart het verschil Ben z'n berekening in buienradar en die van het KNMI.

maar dat buienradar achterloopt.. echt niet.. Dat verschil van max temp snap ik niet
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 13:09 uur | Bericht #299663
Citaat van Roan, vrijdag 18 november 2011, 13:01 uur dus ik had in eerste instantie gewoon gelijk met 24 metingen van 01:00 tot 01:00
dat verklaart het verschil Ben z'n berekening in buienradar en die van het KNMI.

maar dat buienradar achterloopt.. echt niet.. Dat verschil van max temp snap ik niet

Nee ik zeg andersom, dat buienradar voorloopt met de gegevens enwel 20min t.o.v. de actuele temperaturen van KNMI. Dus hoe kan Buienradar dan de gegevens van die actuele KNMI gegevens-site vandaan halen zoals de KNMI desk schrijft.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
18 november 2011, 13:10 uur | Bericht #299664
Citaat van Simon Deurdorpe, vrijdag 18 november 2011, 12:57 uur Ik blijf het vreemd vinden dat de KNMI in andere tijdzones rekent dan de onze. Zou de Australische KNMI ook hun etmaal van 11 uur 's ochtends tot 11 uur de volgende dag laten lopen?

Goede vraag!
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Terug naar boven
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.847 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 59 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 59, lezen 2 mensen het topic "VIDEO - Saalbach Hinterglemm, 14-21 januari 2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden