Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2011, 21:54 uur | Bericht #204530
Keplersatelliet vindt eerste exoplaneet die uit gesteente bestaat

De Keplersatelliet van de NASA heeft voor het eerst in zijn missie samen met telescopen op de grond een planeet buiten ons zonnestelsel gevonden die uit gesteente bestaat. Dat heeft het Amerikaanse ruimtevaartbureau bekendgemaakt. Op basis data die gedurende acht maanden werden vergaard, kwamen wetenschappers tot de bevinding dat exoplaneet Kepler-10b uit gesteente bestaat. "Het is het eerst solide bewijs van (het bestaan van) een gesteenteplaneet die rond een andere ster dan de onze wentelt", zegt wetenschapper Natalie Batalha van de NASA. Het hemellichaam is 1,4 keer zo groot als de aarde en is de tot nu toe kleinst ontdekte planeet buiten ons zonnestelsel.



Twintig keer dichter
De in maart 2009 gelanceerde en 590 miljoen dollar kostende Kepler speurt in het bijzonder naar aarde-achtige planeten in of nabij de levensvatbare zone rond sterren in onze Melkweg, in de zone van een planetair stelsel waar er vloeibaar water op het oppervlak van een planeet kan zijn. Exoplaneet Kepler-10b bevindt zich echter 20 keer dichter tot moederster Kepler-10 dan Mercurius tot onze Zon, goed voor een omloop van 0,84 dagen, en bevindt zich (dus) niet in dat levensvatbaar gebied. Kepler-10 b draait in een stelsel op meer dan 2.000 lichtjaar van ons.

Bron: HLN
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2011, 12:32 uur | Bericht #204622
zo jammer dat dat geld niet in nuttige dingen word gestopt
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Waarom deze advertentie?
Duitje
Lid
Woonplaats: Egmond
Berichten: 173
Lid sinds: 10 aug. 2010
11 januari 2011, 13:27 uur | Bericht #204644
Je moet eens weten dat dankzij de ruimtevaart mensen met een handicap zoals bv met maar 1 arm of been of zelfs twee, dat deze mensen een min of meer normaal leven kunnen leiden door de kunst benen en armen die er zijn.
Deze zijn zoals ze nu zijn, dankzij de ruimtevaart technieken.

Heel veel industrie landen hebben te maken met ruimtevaart tech in verschillende prosessen waaronder bv de auto industrie er eentje van de zovele is.

Gps systeem...ik hoor toch niemand klagen die dat heeft....is ruimtevaart.

Er is zo een hele waslijst en je zou uren kunnen door gaan..............waarom zoveel geld aan oorlogen spenderen....met dat geld voorzie je heel de wereld van voedsel....waarom zoveel in eigen zakken steken, waarom top amtenaren zoveel betalen, waarom verdienen managers zoveel dat je Afrika er mee kan gaan voeden.. | Gewijzigd: 11 januari 2011, 13:27 uur, door Duitje
Groeten Kees
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2011, 15:05 uur | Bericht #204681
Kleine aarde-achtige planeet ontdekt

De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft een kleine planeet ontdekt, die net als de aarde rotsachtig is. Het is de kleinste planeet die ooit buiten het zonnestelsel is ontdekt, zei NASA-wetenschapster Natalie Batalha. De planeet is ongeveer 1,4 keer zo groot als de aarde en weegt 4,5 keer zoveel. Het is er veel te heet voor leven, zo'n vijftienhonderd graden Celsius, omdat het hemellichaam dicht rond zijn zon cirkelt. Astronomen hebben andere planeten ontdekt die wat betreft massa nauwer overeenkomen met de aarde, maar deze zijn allemaal groter dan de pas ontdekte planeet. De planeet is Kepler 10-b genoemd, naar de telescoop waarmee hij is ontdekt.

Bron: Nieuws.nl
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Woonplaats: Groningen
Berichten: 1285
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2011, 15:13 uur | Bericht #204686
Citaat van Pgs3000, dinsdag 11 januari 2011, 12:32 uur zo jammer dat dat geld niet in nuttige dingen word gestopt

Stel dat door dit geld over 100 a 300 jaar word ontdekt hoe men naar deze planeet toe kan gaan en daar te gaan wonen.
Dan is het toch niet voor niets geweest toch?
Mijn timelapse video: http://www.youtube.com/watch?v=u50lhEUOSNk
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2011, 20:09 uur | Bericht #204763
Citaat van Duitje, dinsdag 11 januari 2011, 13:27 uur Je moet eens weten dat dankzij de ruimtevaart mensen met een handicap zoals bv met maar 1 arm of been of zelfs twee, dat deze mensen een min of meer normaal leven kunnen leiden door de kunst benen en armen die er zijn.
Deze zijn zoals ze nu zijn, dankzij de ruimtevaart technieken.

Heel veel industrie landen hebben te maken met ruimtevaart tech in verschillende prosessen waaronder bv de auto industrie er eentje van de zovele is.

Gps systeem...ik hoor toch niemand klagen die dat heeft....is ruimtevaart.



Ik bedoelde alleen al die miljoenen die in DIT project zijn gestopt.. Ik heb niet gezegd "ruimtevaart" als een geheel. ik ben ook niet achterlijk en zal nooit zoiets zeggen als ik er de achtergrond niet van weet. Veel dingen in de ruimtevaart vind ik zeer nuttig en vooruitstrevend. Echter, zoveel miljoenen in een project stoppen om iets te onderzoeken dat op 2000 lichtjaar afstand van ons vandaan is, vind ik nutteloos omdat we hier op aarde genoeg belangrijkere zaken hebben om geld in te stoppen. We kennen notabene nog niet eens de helft van onze eigen planeet!

QUOTE
Er is zo een hele waslijst en je zou uren kunnen door gaan..............waarom zoveel geld aan oorlogen spenderen....met dat geld voorzie je heel de wereld van voedsel....waarom zoveel in eigen zakken steken, waarom top amtenaren zoveel betalen, waarom verdienen managers zoveel dat je Afrika er mee kan gaan voeden..


Hiermee ben ik het wel eens. Precies wat jij zegt, "waarom?" Die waslijst is er zeker. Maar dat was nu niet aan de orde.

QUOTE(weerfreakje @ Jan 11 2011, 15:13) <{POST_SNAPBACK}>
Stel dat door dit geld over 100 a 300 jaar word ontdekt hoe men naar deze planeet toe kan gaan en daar te gaan wonen.
Dan is het toch niet voor niets geweest toch?


Over 100 a 300 jaar kunnen we nog steeds niet 2000 lichtjaar overbruggen hoor.. neem dat nou maar van mij aan. En dan blijf ik bij mijn standpunt. Ik vind het een nutteloos onderzoek. Wél interressant! maar zonde geld. | Gewijzigd: 11 januari 2011, 21:06 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 151 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 151, lezen 2 mensen het topic "Mammatus boven Stiens".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden