Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iron, MO; Reynolds, MO; Washington, MO.

7 May 2024 10:38:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, MO; Franklin, MO; Gasconade, MO.

7 May 2024 10:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, AR.

7 May 2024 10:22:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Audrain, MO; Montgomery, MO.

7 May 2024 10:22:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Franklin, AR.

7 May 2024 10:22:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sebastian, AR; Le Flore, OK.

7 May 2024 10:22:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Sebastian, AR; Le Flore, OK; Sequoyah, OK.

7 May 2024 10:22:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Madison, AR.

7 May 2024 10:22:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Johnson, AR; Newton, AR.

7 May 2024 10:13:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crawford, MO.

7 May 2024 10:13:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Boone, AR; Johnson, AR; Logan, AR; Newton, AR; Pope, AR; Yell, AR.

7 May 2024 10:13:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Knox, MO; Shelby, MO.

7 May 2024 10:13:05

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Pike, MO; Warren, MO.

7 May 2024 10:07:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grundy, IA; Poweshiek, IA; Tama, IA.

7 May 2024 10:06:35

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Crawford, AR; Franklin, AR.

7 May 2024 10:06:35
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
15 januari 2011, 22:39 uur | Bericht #205879
Citaat van pyro, zaterdag 15 januari 2011, 22:32 uur zeer interressant! (de serieuze posts)

Welke posts bedoel je dan?
Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
15 januari 2011, 23:17 uur | Bericht #205893

Citaat van Murphy, zaterdag 15 januari 2011, 22:39 uur Welke posts bedoel je dan?

Ik antwoord even voor iemand anders..., deze post was wel interessant:

QUOTE(Imrich @ Jan 15 2011, 17:30) <{POST_SNAPBACK}>
Toch maar even ge googled en ja hoor veel rotzooi vooral als je klimaat alarmist bent. Het leuke is namelijk dat dit koren op de molen van de alarmist is. Toch wel en leuke link gevonden die ik jullie niet wil onthouden.
http://halfastro.wordpress.com/2011/01/14/...-early-sunrise/


Iemand die zowaar heeft proberen uit te rekenen hoeveel ijs er dan verdwenen moet zijn om de zon te zien.

Enniewee, vogel- en vissterfte zijn niets nieuws. Gebeurde altijd al dagelijks alleen niemand nam de moeite meldingen te verzamelen.
Verder zijn er een hoop stoere verklaringen die allemaal niet waar kunnen zijn, anders zouden we het wel gemerkt hebben...

Loop maar verder mensen, niets te zien hier.
Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Wieringerwerf
Berichten: 13
Lid sinds: 9 jan. 2010
16 januari 2011, 09:31 uur | Bericht #205928
Ik denk dat meneer Wilson van Harvard gelijk heeft, de communicatieapparatuur van vandaag de dag werkt wereldwijd en we informeren elkaar, wereldwijd, sneller en vaker.

Voorbeeld: op aarde leven ongeveer 6,5 miljard mensen.
Met een gemiddelde leeftijd van 70 jaar, (veel te hoog, gaat even om het rekenvoorbeeld) betekent het dat er per dag! zo grofweg 250.000 mensen overlijden. Dit zijn er in werkelijkheid veel meer.
Desondanks zie ik geen berichten van : Plotseling Massale Mensensterfte.....Omdat de media, maar ook wij, gewend zijn aan de glijdende schaal van geleidelijkheid.

Als de gemiddelde leeftijd van vogels ruwweg 7 jaar is, een duif, bijvoorbeeld en er leven er miljarden van, dan is het natuurlijk eenvoudig te berekenen dat de kans dat er vogels eerder tegelijk uit de lucht vallen, groter is. Vogels hebben vanwege het vliegvermogen ook een hoger hartritme, zeker duiven, en een hogere lichaamstemperatuur, ze zijn dan ook gevoeliger voor stress. Een schrikreactie met stress is waarschijnlijk eerder de oorzaak van het uit de lucht vallen dan niet onderbouwde doemscenario's.

Er overlijden dus jaarlijks miljarden wilde beesten, die moeten ergens blijven, inderdaad op de grond! Dus dat er globaal een paar honderd hier en daar neervallen is best logisch.
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
16 januari 2011, 11:00 uur | Bericht #205948
Mensen sterfte is normaal net als dat vogels dood gaan en soms dood uit de lucht vallen en net zo normaal als dat de zon op komt. Het probleem is dan ook niet dat er meer dan 25000 mensen sterven of meer weet ik veel. Het zou pas wereld nieuws zijn als in New York plotseling 1000 voetgangers dood neer vallen. Het zelfde is er aan de hand met de vogels. 1 dode vogel/ 10 oke kan ook nog maar meer dan 1000 is wel vreemd dus nieuws.

Zelfde gebeurt met de zon. De zon komt 2 dagen eerder op (of het wordt 2 dagen eerder schemerlicht daar ben ik nog steeds niet uit) dat lijkt op zich heel vreemd. Maar kijk eens naar de verhouding tussen Nederland en daar 1 klein plaatje in Groenland. De zon gaat daar onder en komt 1,5 maand lang niet op terwijl hier in Nederland de zon onder gaat wij er van uit kunnen gaan dat ergens tussen de 8 en 13 uur later de zon weer op komt. De kans dat je merkt dat de zon op komt om 8:27 in plaats van 8:30 is kleiner dan wanneer die 2 dagen eerder op komt, dat laatste is dus wereld nieuws.

Dat in Nederland de zon misschien wel 5 seconden eerder op komt zullen we waarschijnlijk nooit weten om dat de klimaatalarmisten dit graag geheim willen houden in verband met het in stand houden van hun theorieën.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
16 januari 2011, 12:28 uur | Bericht #205980
Citaat van Imrich, zondag 16 januari 2011, 11:00 uur Mensen sterfte is normaal net als dat vogels dood gaan en soms dood uit de lucht vallen en net zo normaal als dat de zon op komt. Het probleem is dan ook niet dat er meer dan 25000 mensen sterven of meer weet ik veel. Het zou pas wereld nieuws zijn als in New York plotseling 1000 voetgangers dood neer vallen. Het zelfde is er aan de hand met de vogels. 1 dode vogel/ 10 oke kan ook nog maar meer dan 1000 is wel vreemd dus nieuws.
Het is denk ik nog niet eens zo vreemd als het er wel 1000 zouden zijn, het vreemde is denk ik dat het tegelijkertijd gebeurt en in dezelfde omgeving. Hoe dan ook denk ik dat het geen doom-scenario betreft maar dat het een veel voorkomende absurditeit is in de natuur. Dat klinkt als een paradox, maar toch denk ik dat massa-sterfte iets is dat vaker voorkomt en natuurlijke oorzaken heeft. Door verschillende media-vormen en bronnen worden gemakkelijk incidenten gekoppeld waardoor het groter lijkt vanwege een soort 'loep-werking'.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 januari 2011, 12:54 uur | Bericht #205993
Lees dit art. maar eens,

http://www.physorg.com/news/2011-01-fact-m...ish-deaths.html

Word het èèn en het ander, netjes uitgelegd.
Woonplaats: Greonterp Friesland
Berichten: 263
Lid sinds: 10 dec. 2009
19 januari 2011, 19:21 uur | Bericht #207043
Als de zon alleen op die plek eerder opkomt dan is het iets anders. Het fenomeen zou toch op die gehele breedte moeten zijn opgemerkt. Ook zou de zon elders (op het zuidelijk halfrond) eerder onder moeten gaan.
De link dat het op andere plaatsen ook is opgemerkt gaat over dat de winter lichter is, niet dat de zon er eerder opgaat.
Ik zie ook niet waarom het verzwegen zou worden door klimaatalarmisten, het zou ook koren op de molen kunnen zijn..... En hebben de klimaatalarmisten dan de macht om dingen te verzwijgen? Dit is toch maar bekend geworden. Nee en samenzwering zie ik er niet in.

Ook mensen gaan in groepen dood, het is niet alleen voorbehouden aan dieren, vroeger door ziekten (pest b.v.) en nog gebeurt dat wel, maar meestal zijn de ziekten bekend. Vroeger werden er theorien aan opgehangen aan dergelijke epidemien. Bij pestepidemien kregen Joden vaak niet de pest en er werd dan ook gedacht dat de Joden de pest verspreiden. Zo gevaarlijk kunnen idiote complottheorien zijn. Want het gevolg van deze theorie waren georganiseerde pogroms.
klazan56
Lid
Woonplaats: katwijk zh
Berichten: 197
Lid sinds: 21 dec. 2010
21 januari 2011, 12:47 uur | Bericht #207508
Vertaalde versie (Google) van een artikel in de Hufftington Post van 20 januari j.l.


Did The Sun Rise 2 Days Early In Greenland? Global Warming May Be Cause
Vampiers zijn niet de enigen die zich zorgen maken over de opkomende zon.
Na het leven in volledige duisternis voor een stuk van de winter, zou men kunnen denken Groenland burgers graag eindelijk zonlicht.
Maar in plaats daarvan het eerste gezicht van de zon inwoners van Ilulissat, een stad aan de westkust, stuurde in paniek, met een goede reden - de zon zogenaamd steeg twee dagen te vroeg.

Volgens LiveScience, Ilulissat is ongeveer drie graden ten noorden van de poolcirkel - waar de zon niet onder gaat in de zomer zonnewende, en de zon geeft geen aanleiding op de winter zonnewende.
Met andere woorden, mensen die leven in de buurt van deze regio ervaring winters zonder zonlicht.
Ilulissat normaal zijn eerste zonsopkomst op 13 januari ziet - dit jaar, kwam de zon op 11 januari plaats.

Wetenschappers zijn verbaasd door dit fenomeen, en theorieën circuleren als wildvuur.
Sommige speculaties zijn al geplet - de 2012 schrikkeljaar en veranderingen in de sterrenbeelden zijn zowel onwaarschijnlijk geacht uitleg.

Zou het allemaal maar een illusie?
Misschien wel, volgens Thomas Posch, met Oostenrijk het Instituut voor Sterrenkunde.
Hij veronderstelt dat de stralen van de zon kan hebben gehad een sterkere bocht dan gebruikelijk, wat resulteert in de zon verschijnen eerder.

Maar het meest lastige theorie kan ook de waarheid.
Sommige wetenschappers suggereren dat de zon opkwam begin als gevolg van opwarming van de aarde, namelijk smeltend ijs van Groenland caps.
In het afgelopen jaar, zijn de temperaturen in Groenland gestegen drie graden Celsius boven het gemiddelde.
Als smelt ijskappen, de horizon zakt als goed, waardoor de zon lijkt eerder boven de horizon.
Volgens Tim Dixon, een professor van de geodesie, "Het is bekend dat opwarming van de aarde is die de meeste van outlet gletsjers van Groenland sneller smelten en omlaag te trekken het binnenland ijs."
Dat gezegd hebbende, is er discussie over de vraag of het smelten ijskap zou de zonsopgang, aangezien het ijs van de Oost-locatie van invloed.

Als vroege zonsopgang Groenland is het gevolg van opwarming van de aarde, het is slechts het topje van de ijsberg (no pun intended).
Boven de algemeen gesproken resultaten van opwarming van de aarde, zijn er vele ongewone gebeurtenissen in de wereld dat kan ook te wijten zijn aan ons veranderende klimaat.
Hoewel het lijkt contra-intuïtief, kan de bizarre sneeuwstormen die onlangs hebben geraakt de VS zijn in feite te wijten aan een warming Arctic.

Een ander raar gevolg van opwarming van de aarde kan dat satellieten snelheid door de lucht sneller te wijten aan verhoogde niveaus van kooldioxide het creëren van een minder dichte atmosfeer.
Opwarming van de aarde is ook verantwoordelijk gehouden voor meer allergieën, razende bosbranden, en de mogelijke herinvoering van pokken van dode lichamen. Heel raar.

En nu, we kunnen hebben aan "Early Sunrise" toe te voegen aan de lijst.


Origineel artikel:
http://www.huffingtonpost.com/2011/01/20/s...d_n_811657.html


romke
Lid
Woonplaats: Drachten
Berichten: 53
Lid sinds: 26 jul. 2006
21 januari 2011, 20:15 uur | Bericht #207588
Nog even wat leuks wat niets met de zon te maken heeft maar wel met weerbeinvloeding en dergelijke

http://xandernieuws.punt.nl/?id=619336&...l_archief=&
Woonplaats: Groningen Stad
Berichten: 323
Lid sinds: 7 jun. 2007
22 januari 2011, 14:09 uur | Bericht #207739
Citaat van romke, vrijdag 21 januari 2011, 20:15 uur Nog even wat leuks wat niets met de zon te maken heeft maar wel met weerbeinvloeding en dergelijke

http://xandernieuws.punt.nl/?id=619336&...l_archief=&


Pfff had je niet even kunnen waarschuwen dat je de reacties niet moet lezen daar? Lijkt wel een jehova forum....

Jeroen71
Lid
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Berichten: 932
Lid sinds: 30 aug. 2008
22 januari 2011, 15:34 uur | Bericht #207750
solas.jpg

Zon komt ook te vroeg op in Noorwegen en Alaska
Saturday, 22 January 2011 13:57

Het was de bedoeling dat de Zon op vrijdag pas zou gaan schijnen boven Tromsø, in het noorden van Noorwegen.

De Zon kwam echter op donderdag 20 januari al op om het ijzige landschap enkele minuten lang te verlichten.

Tevens is de Zon boven Barrows, Alaska maar liefst vier dagen eerder opgekomen dan normaal.

Op de maandelijkse zonsopkomst en zonsondergang kaart van Barrows is te zien dat de Zon nog tot en met maandag 24 januari onder had moeten blijven.

Een lokale nieuwszender meldde echter dat de Zon op donderdag 12 minuten lang heeft geschenen.


Bronnen: Poleshift.ning.com, Itromso.no en Sunrisesunset.com

thefly
Lid
Woonplaats: de Bilt
Berichten: 375
Lid sinds: 18 jan. 2010
22 januari 2011, 21:50 uur | Bericht #207866
Citaat van Murphy, vrijdag 14 januari 2011, 11:09 uur Leuk dat mensen verbanden willen zien
Ook één van de redenen waarom mensen in god geloven: religie legt de verbanden vóór jou zonder dat je zelf na hoeft te denken: ideaal! Maar dat terzijde


Helemaal mee eens
kijk ook is op de bilt in het weer TWITTER WEBCAM
romke
Lid
Woonplaats: Drachten
Berichten: 53
Lid sinds: 26 jul. 2006
22 januari 2011, 23:32 uur | Bericht #207901
Citaat van marco-groningen, zaterdag 22 januari 2011, 14:09 uur Pfff had je niet even kunnen waarschuwen dat je de reacties niet moet lezen daar? Lijkt wel een jehova forum....

OOh well heb je dat ook eens gezien
EdwardvG
Lid
Woonplaats: Dalfsen
Berichten: 278
Lid sinds: 5 jul. 2010
23 januari 2011, 02:49 uur | Bericht #207920
Citaat van Murphy, vrijdag 14 januari 2011, 11:09 uur Leuk dat mensen verbanden willen zien
Ook één van de redenen waarom mensen in god geloven: religie legt de verbanden vóór jou zonder dat je zelf na hoeft te denken: ideaal! Maar dat terzijde


Dit hoeft natuurlijk niet waar te zijn, (sommige/veel) mensen die geloven en "religieus" zijn geloven ook in de wetenschap. Dus je moet niet alle gelovigen over 1 kam scheren, waarom denk je anders dat er gelovige wetensvchappers zijn?

Ossekop
Lid
Woonplaats: Oss
Berichten: 256
Lid sinds: 30 jan. 2011
30 januari 2011, 23:07 uur | Bericht #209613
Goed, allereerst... Aangenaam kennis maken!

Ik lees al wat langer mee op dit forum en heb nooit echt de moeite genomen om me te registreren.

Dit topic deed bij mij een belletje rinkelen ..."Hela!! Het zou wel eens kunnen zijn dat de draaihoek is gewijzigd."
Ik heb dat ooit ergens gelezen/gezien en het is me altijd bijgebleven. Ietsje verder lezend zag ik deze opmerking van Shadow112 die mijn gedachte nog eens onderbouwde...

Citaat van Shadow112, vrijdag 14 januari 2011, 14:01 uur Even ter onderbouwing.

Een nieuwe studie toont aan dat het warmer worden van de oceanen er kan voor zorgen dat de schuine hoek van de aardas verandert. Eerder dacht men dat het effect daarvan verwaarloosbaar was, maar nu zeggen wetenschappers dat de hoekverandering groot genoeg zal worden om er bij de interpretatie van hoe de aarde wiebelt rekening mee te houden.


De aarde draait onder een verticale hoek van circa 23,44 graden met het vlak waarin de aardbaan ligt, hetgeen de seizoenen veroorzaakt. Onze maan stabiliseert de hellingshoek van de aardas en doet de rotatiesnelheid van de planeet langzaam afnemen. De positie van de aardas is geen constante omdat hij reageert op de verandering van de distributie van de massa op aarde. De aarde is als een tol: als er zich meer massa op een bepaalde plaats bevindt gaat de as waarop hij ronddraait lichtjes verschuiven.

Zie plaatje.



men weet al lang dat klimaatsveranderingen een invloed hebben op de stand van de aardas. Ten gevolge van onder andere verdwenen ijskappen in Noord-Amerika, Europa en Azië migreert de Noordpool jaarlijks gemiddeld 10 centimeter. Felix Landerer en zijn collega's die werkzaam zijn bij het Jet Propulsion Laboratory van NASA in Californië berekenden dat de toevloed van zoet water door het smelten van de ijskappen in Groenland jaarlijks voor een verschuiving van circa 2,6 centimeter zorgden. Bovendien zal dat tempo in de komende jaren gewichtig stijgen.

Men heeft nu ook berekend dat de opwarming van de aarde en de daaruit volgende warmer wordende oceanen ook een invloed hebben op de stand van de aardas. En deze conclusie staat in tegenstelling tot oudere modellen die berekenden dat groter wordende oceanen geen grote invloed hebben op de distributie van de massa op aarde.

Plaatje.


Nu ben ik geen grote voorstander van het klimaat debacle, echter zet bovenstaande info wel aan tot denken.
Er kunnen verschillende redenen zijn voor een eventuele verschuiving. Maar bovenstaande studie's geven aan dat het mogelijk is.
Toch enigzins zorgwekkend idee. Mocht het verhaal waar zijn dan hebben we een gigantisch probleem!

Bron o.a Grenswetenschap

Groet,

Shadow



Zoals ik bovenaan aangeaf zou de draaihoek gewijzigd kunnen zijn. Destijds werd me ook duidelijk dat de aarde "schommelt" Zie de aarde als een draaiende tol. Draai deze rond en op een gegeven moment gaat hij "wiebelen" De aarde doet precies hetzelfde, alleen dan in een wat langzamer tempo, maar over een veel grotere afstand.

Ik ben blij dat ik me tóch geregistreerd heb, dan hen ik eindelijk ook eens iets nuttigs om te vermelden haha.
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
31 januari 2011, 15:49 uur | Bericht #209736
Citaat van Joep, vrijdag 14 januari 2011, 21:03 uur Ook op andere locaties in de wereld is dit waargenomen!

http://www.cbc.ca/canada/north/story/2010/...l#ixzz19TOzHJ9E


In jouw link staat het antwoord:
QUOTE
Wayne Davidson, a weather researcher in Resolute Bay, said warmer thermal layers over cold dense polar air cause light to bend and travel farther.

"If there's a huge contrast between colder and warmer air, there's longer travel of light from any locations," he said.


Warmere lucht breekt het licht anders, daardoor lijkt het lichter. Lijkt me wel de meest logische verklaring.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
blackbird
Lid
Woonplaats:
Berichten: 84
Lid sinds: 10 jun. 2007
31 januari 2011, 23:51 uur | Bericht #209903
Citaat van moniquepeeters, maandag 31 januari 2011, 15:49 uur In jouw link staat het antwoord:


Warmere lucht breekt het licht anders, daardoor lijkt het lichter. Lijkt me wel de meest logische verklaring.


Lachen als het licht volgend jaar de andere kant op breekt.... komt ie een week te laat op.

Lijkt me dus geen plausibele verklaring.


Eilander
Lid
Woonplaats: Terschelling
Berichten: 1001
Lid sinds: 13 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 februari 2011, 01:27 uur | Bericht #209907
Citaat van blackbird, maandag 31 januari 2011, 23:51 uur Lachen als het licht volgend jaar de andere kant op breekt.... komt ie een week te laat op.

Lijkt me dus geen plausibele verklaring.


Ja, wel een logische verklaring. Er is zelfs een naam voor: het Nova Zembla effect.

Hier op weer.nl hebben ze het hele verhaal, plus de aanvulling dat de zon hierdoor wel twee weken eerder op kan lijken te komen!

http://www.weer.nl/nl/home/weer/weer-in-he...ostpassage.html

Jelte Media: webdesign, fotografie en video van Terschelling
H2O Hotel Terschelling: Mijn werk en weerchasecentrum. Hotelkamers met fantastisch uitzicht over de wolken!
Woonplaats: Mechelen België
Berichten: 128
Lid sinds: 30 nov. 2010
7 februari 2011, 03:15 uur | Bericht #211861
kijk dat verhaal van eilander is ook iets wat mij geheel verklaarbaar lijkt, complot-theorieën zoals verder in het verhaal beschreven (niet door eilander) zijn wel erg ver gezocht en ook niet wetenschappelijk te onderbouwen. wat betrefd HAARP ik kom binnenkort in Rusland bij zijn tegenhanger SOERA die ongeveer een gelijk afgestraald vermogen heeft en spreek iemand regelmatig die daar niet ver van woont (voor dat soort vermogens is 250 km dichtbij) en heb haar nog nooit gehoord over enig lichamelijk niet welbevinden natuurlijk of andere oorzaak, en dit persoon woont er al 40 jaar!
ik ben zelf door een ongeval gevoelig voor hoofd en nekpijn en zal in de drie weken dat ik daar ben eens extra alert zijn op hoe vaak ik er last van heb (verwacht geen extra klachten).

Ik ben een persoon die best wel kritisch is ten aanzien van alles wat er om me heen gebeurt, vogelsterfte en dat soort vreemde dingen schaar ik vooralsnog wel achter natuurlijke oorzaken en alleen het vaker bekend worden van deze fenomenen door onze mogelijkheden tot communicatie.

Dus mensen met complottheorieën kom A.U.B. met wetenschappelijke bewijzen af voor je zulke dingen roept. wat hare krisna leiders en soortgelijke zeggen is puur uit gelovigen voeden voor hun eigen zaak.
als voorbeeld over complottheorieën: 9-11 ik vind het vreemd dat er explosies in de kelders van de torens hebben plaatsgevonden, kan dat niet rijmen met een vliegtuig dat de toren in vliegt op de hoogte dat ze deden, maar stel mij open voor antwoorden, el quaida? cia? een mossad? geen idee wie en waarom, maar wel vreemd dat het dood gezwegen wordt, alhoewel een regering heeft er geen belang bij open draadjes te houden bij zulke grote dingen dus ter geruststelling van het publiek worden dat soort dingen stil gehouden. puur om niet de doden te wekken! maar geheime diensten zullen zeker op zoek zijn naar antwoorden. kijk maar eens naar wikileaks hoeveel er buiten de kennis van het grote publiek gebeurt. dus niet overal leeuwen en beren zien, dit soort dingen kunnen wij nooit veranderen en dat is maar goed ook.

wat betreft Amerikanen hele rare jongens veel te trots op eigen land en vinden de rest van de wereld maar onderontwikkeld, wij weten gelukkig beter! en hebben ook nazi trekjes om net als de hitlervolgers van toen bepaalde bevolkings groepen de schuld ergens van te geven.
gewoon verder levend en genietend van elke dag, doe dat ook, is je leven er een stuk vrolijker door | Gewijzigd: 7 februari 2011, 03:21 uur, door Etten-Achterhoek
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.857 topics, welke bij elkaar 448.376 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 277 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 277, lezen 12 mensen het topic "Aardbeving van M=9.0 treft Japan op 11-03-2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden