Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
24 maart 2011, 16:37 uur | Bericht #220640
Steekmug actief door warm weer

Door de hoge temperaturen van de afgelopen dagen worden veel insecten actiever, waaronder de steekmug. In door de Wageningen Universiteit geplaatste muggenvallen zitten sinds vorige week elke dag wel een aantal vrouwelijke lastpakken, meldt natuurbericht.nl.

Muggen die als volwassen insect overwinteren, komen doorgaans medio maart als eerste tevoorschijn. Volgens natuurbericht.nl worden de muggen door de stijgende temperaturen van de afgelopen dagen duidelijk actiever.

De muggen die werden aangetroffen, waren vooral exemplaren van de geringde wintersteekmug. Deze mug blijft eigenlijk de hele winter actief met bloed zuigen, maar wordt een stuk actiever naarmate de temperaturen stijgen.

Naast de muggen waren dit jaar de voorjaarsbloeiers er vroeg bij. Hoewel de lente maandag pas officieel is begonnen, is er volgens natuurbericht.nl op basis van de eerste bloeiwaarnemingen eigenlijk al bijna drie weken sprake van voorjaar. Begin maart werden gele kornoelje, klein hoefblad, speenkruid en maarts viooltje voor het eerst bloeiend aangetroffen.

Bron: de Pers | Gewijzigd: 5 april 2011, 11:02 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
24 maart 2011, 17:25 uur | Bericht #220648
Oh ja, dat komt ook weer natuurlijk. Eén van de minder prettig bijzaken van de lente en zomer, sh*tbeesten...
Waarom deze advertentie?
Uiltje
Lid
Woonplaats:
Berichten: 179
Lid sinds: 12 jul. 2010
24 maart 2011, 17:29 uur | Bericht #220651
Ik had gehoopt dat ze in december allemaal doodgevroren waren, maar helaas.
madeagle1
Lid
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 746
Lid sinds: 22 jan. 2008
24 maart 2011, 17:35 uur | Bericht #220653
Ik heb persoonlijk nog een veel grotere hekel aan wespen, maar die krengen laten gelukkig nog even op zich wachten.
Ik hoop dat ze dat zelf ook weten
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
24 maart 2011, 18:12 uur | Bericht #220661
aah neej, met voetbaltraining heb ik mie daar last van he ik had el 20 bulten vorig jaar
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 maart 2011, 20:21 uur | Bericht #220673
Oh fijn.... Ik ben alergisch
Ik heb er toevallig eens een foto van gemaakt
Het is trouwens mijn been waar de foto van is :S
med_gallery_3903_284_44017.jpg | Gewijzigd: 24 maart 2011, 20:22 uur, door onweeer
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
Hoffies
Lid
Woonplaats: Julianadorp
Berichten: 456
Lid sinds: 27 jan. 2010
24 maart 2011, 21:04 uur | Bericht #220683
Van muggen komen de ergste ziektes...kolere beesten...
tdv
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 748
Lid sinds: 13 feb. 2010
24 maart 2011, 21:07 uur | Bericht #220684
net ook op 't voetbal veld paar keer gestoken en 1 dood stukgeslagen toen ie op men been zat , hij zat alleen vol met bloed, haha
Woonplaats: Maria-Hoop (Midden-Limburg)
Berichten: 434
Lid sinds: 15 jul. 2010
24 maart 2011, 21:30 uur | Bericht #220693
Citaat van Rene-Zeewolde, donderdag 24 maart 2011, 17:35 uur Ik heb persoonlijk nog een veel grotere hekel aan wespen, maar die krengen laten gelukkig nog even op zich wachten.
Ik hoop dat ze dat zelf ook weten


Ik heb ze hier in Limburg alweer gezien :s Er zweefden er een stuk of 7 bij het dak van ons huis dinsdag en afgelopen zondag viel er eentje op de grond, vlak voor mij, geen idee waar die vanaf kwam.
Dit zijn smalle langwerpige wespen met lange gele poten, geen idee welk ras of welke soort.
35 sneeuwdagen gehad in Limburg in 2010/2011Mijn foto-topic
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 maart 2011, 23:29 uur | Bericht #220705
Daar gaat mn pasgeschilderde witte muur --' Een halve ui op je slaapkamer werkt nog het beste, al ruikt het niet echt lekker...
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 maart 2011, 07:16 uur | Bericht #220708
QUOTE(zorba @ Mar 25 2011, 01:27) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm, dan gaan we binnenkort weer op pad:
:D
Woonplaats: Midden-NL
Berichten: 315
Lid sinds: 1 jun. 2009
25 maart 2011, 08:47 uur | Bericht #220721
Hier een leuk stukje over muggen in de lente:
http://www.recensiekoning.nl/2011-03_12598...aan-in-de-lente

Geniale site trouwens!
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
25 maart 2011, 12:56 uur | Bericht #220740
En om het geheel nog gezelliger te maken:

Eikenprocessierups komt goed uit winter

Degene die door de koude winter verwacht dit jaar minder last te hebben van de eikenprocessierups komt bedrogen uit. Volgens deskundigen van het Eikenprocessierups Kenniscentrum heeft het diertje, dat jaarlijks voor veel overlast zorgt, de winter goed doorstaan. De brandharen van de eikenprocessierups kunnen flinke irritaties veroorzaken. De haren worden verspreid door de wind, wat klachten variërend van heftige jeuk tot ernstige irritaties aan de ogen en de luchtwegen kan opleveren. Naar verwachting kruipen de eerste rupsen rond 13 april uit het ei. Vanaf 19 mei kan de rups voor overlast zorgen. In het zuiden van het land zijn de rupsen er iets eerder bij dan in het noorden, omdat de winter in de noordelijke provincies iets kouder was.



December
Ondanks de met een gemiddelde temperatuur van -1,1 graden zeer koude decembermaand, heeft de winter geen nadelige invloed gehad op de ontwikkeling van de rupseneitjes. De eikenprocessierups heeft een voorkeur voor warmte, maar de eitjes hebben de winter prima overleefd. Het kenniscentrum, bestaand uit wetenschappers en ervaringsdeskundigen, houdt de komende maanden de ontwikkeling van de rups in de gaten.

Bron: NU.nl
Every cloud has a silver lining
ing
Lid
Woonplaats: s-gravendeel
Berichten: 138
Lid sinds: 1 aug. 2006
28 maart 2011, 19:37 uur | Bericht #221172
Ja en natuurlijk ben ik al weer gespoken
Groetjes Ing
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
5 april 2011, 11:00 uur | Bericht #222400
Eikenprocessierups is er vroeg bij

De eikenprocessierups is er dit jaar vroeg bij. Dit weekend kwamen de eerste eipakketjes uit van de rups, die ieder jaar weer voor veel overlast zorgt. Dat is zes dagen eerder dan verwacht, meldt natuurbericht.nl. De eitjes hebben volgens deskundigen van het Eikenprocessierups Kenniscentrum een extra impuls' gekregen door de hoge temperaturen van de afgelopen weken. Het kenniscentrum verwacht dat de overlast door de brandharen van het diertje op 10 mei begint.



Eind vorige maand meldde het Eikenprocessierups Kenniscentrum al dat het diertje de koude winter goed heeft doorstaan. De verwachting was toen dat de eerste rupsen rond 13 april uit het ei zouden kruipen en dat de rups vanaf 19 mei voor overlast zou zorgen. De eipakketjes kwamen uit in het Noord-Brabantse Mill en in Amsterdam. In Drenthe zijn de pakketjes nog dicht en begint de overlast dus iets later. De brandharen van de eikenprocessierups kunnen flinke irritaties veroorzaken. De haartjes worden verspreid door de wind, wat klachten variërend van heftige jeuk tot ernstige irritaties aan de ogen en de luchtwegen kan opleveren.

Bron: Nieuws.nl
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
5 april 2011, 13:03 uur | Bericht #222413
Gister zat er al een wesp in mijn kamer, en van muggen heeft mijn moeders in ieder geval al een tijdje last, ze word ook alijd helemaal leeg gezogen door die beesten..
Woonplaats: Beverwijk
Berichten: 101
Lid sinds: 18 feb. 2010
5 april 2011, 13:51 uur | Bericht #222424
Hmmm, lekker dan, komen die harige rupsen ook weer om een hoekje kijken.

Ehhhh, weet iemand misschien of vrij jonge eiken ook processierupsen aantrekken?

De gemeente hier heeft namenlijk naast een vernieuwd fietspad eiken geplant Zal leuk worden als die rupsen daar gaan zitten

Greetszzz,

Moneytree-Troll
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 april 2011, 15:13 uur | Bericht #222443
Volgens mij maakt jong of oud niet uit. Gewoon uitkijken dus .
Marching ever onward to tomorrow!
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 april 2011, 16:49 uur | Bericht #222459
Eikenprocessierups verspreidt zich over hele provincie Antwerpen

Het merendeel van de gemeenten in de provincie Antwerpen kampt met grote hinder van de eikenprocessierups. In het verleden bleef de hinder beperkt tot het noorden van Antwerpen, maar in 2010 was hij verspreid over de hele provincie. Dat maakte het departement Leefmilieu van de provincie vandaag bekend, nu de rupsen weer uit hun eitjes zijn gekomen. De provincie peilt sinds 1999 bij de gemeenten naar het aantal locaties met eikenprocessierupsen en de hinder die men ondervindt. Van de 70 gemeenten reageerden er vorig jaar 56 op de jaarlijkse enquête. Slechts twee gemeenten kregen geen meldingen binnen over hinder van eikenprocessierupsen.



Verspreiding
Over een langere periode blijkt uit de enquêtes dat de hinder tot 2003 beperkt was tot het noorden van de regio noorderkempen en Antwerpen en sinds 2008 verspreid is over de hele provincie. Het departement Leefmilieu wijst erop dat de rupsen momenteel nog geen irriterende brandharen hebben (die brandwonden op de huid en schade aan de ogen en luchtwegen veroorzaken) en dat er dus nog geen gevaar is voor de volksgezondheid. Ook hebben de eiken vandaag minder dan 5 procent bladvorming en heeft het nog geen zin bladbespuitingen uit te voeren.

Bron: HLN
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Gurdie
Lid
Woonplaats: Ten Boer
Berichten: 126
Lid sinds: 4 dec. 2010
5 april 2011, 17:59 uur | Bericht #222482
Citaat van chiel, dinsdag 5 april 2011, 13:03 uur Gister zat er al een wesp in mijn kamer, en van muggen heeft mijn moeders in ieder geval al een tijdje last, ze word ook alijd helemaal leeg gezogen door die beesten..

De wesp wel vriendelijk maar zeer dwingend verzocht om ergens ander heen te gaan?

Die nu vliegen zijn vaak jonge koninginnen die een mooi plekje voor hun nest zoeken. Had 2 of 3 jaar terug ook een grote wesp in het voorjaar in huis en dacht dat die weg was. Tot een aantal maanden later er een file van wespen door mijn huis trok naar hun nest toe



Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.842 topics, welke bij elkaar 448.334 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 279 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 279, lezen 12 mensen het topic "Berichtgeving Noord- en Zuidpool".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden