Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
smoking
Lid
Woonplaats: Helmond
Berichten: 26
Lid sinds: 20 dec. 2009
22 juli 2011, 14:04 uur | Bericht #263002
Onzin verhaal. Klimaatsverandering heeft helemaal niet met CO2 te maken. Allemaal gebaseerd op aannamens.
Cyrano
Lid
Woonplaats:
Berichten: 20
Lid sinds: 30 jan. 2010
22 juli 2011, 14:29 uur | Bericht #263007
Citaat van Smoking, vrijdag 22 juli 2011, 14:04 uur Onzin verhaal. Klimaatsverandering heeft helemaal niet met CO2 te maken. Allemaal gebaseerd op aannamens.


Makkelijk gezegd zo... Onderbouw dit aub, bij voorkeur met duidelijke en vooral controleerbare argumenten. Dan kunnen we er tenminste een goede en leesbare draad van maken.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Middelburg
Berichten: 832
Lid sinds: 18 dec. 2009
22 juli 2011, 14:35 uur | Bericht #263009
onderbouwen ??


het stukje komt uit de telegraaf... moeten we nu echt nog onderbouwen ?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 juli 2011, 14:39 uur | Bericht #263010
Citaat van Job, vrijdag 22 juli 2011, 14:29 uur Makkelijk gezegd zo... Onderbouw dit aub, bij voorkeur met duidelijke en vooral controleerbare argumenten. Dan kunnen we er tenminste een goede en leesbare draad van maken.
In feite zou je dat ook over het stukje van de Telegraaf kunnen zeggen. Het zou mooi zijn als de wetenschappers die dit soort verhalen de wereld in sturen ook duidelijke en vooral controleerbare argumenten ter onderbouwing zouden communiceren.
Romani
Lid
Woonplaats: Den Haag (Wateringseveld)
Berichten: 1328
Lid sinds: 26 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 juli 2011, 14:51 uur | Bericht #263004
"mogelijk" of "zou kunnen" of "misschien" of "zou wel eens"....
Ja zo lust ik er nog wel een paar....

Ik heb het hier op het forum al eens eerder vermeld, waar is de zure regen hype...?
Daar stonden ook alle media bol van dit soort aannames en woordgebruik.
Mogelijk zou het kunnen zijn dat misschien wel 60% van alle bossen zou verdwijnen door aantasting van zure regen....

Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
smarkie
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1284
Lid sinds: 7 jan. 2010
22 juli 2011, 21:40 uur | Bericht #263064
Dat het dit bericht van de Telegraaf afkomt heeft er niks mee te maken, het staat in het blad science.
En het staat ook op andere nieuws sites, dus dat gedoe over de telegraaf vind ik onzin en word vervelend.

Verder zullen die wetenschappers vast wel onderbouwing hebben, maar dat word niet geplaatst op internet, anders word het wel een erg lang verhaal denk ik.
Misschien moeten we eerst het blad science eens aanschaffen voordat we een oordeel geven.

Verder heb ik van de week op National geographic, ook een programma gezien over de klimaatverandering.
En hierin werd goed uitgelegd, waarom het gaat gebeuren, en wat de gevolgen ( kunnen ) zijn, en werd dus goed onderbouwd.

Als we het weer in de hele wereld van de afgelopen jaren bekijken, zien we toch zelf ook wel dat het weer verandert?
Of dit allemaal door ons zelf gebeurt weet ik niet, maar dat het klimaat verandert weet ik wel.
En de vraag is denk ik niet wanneer gebeurt het, maar hoe erg zal het veranderen, het is namelijk al begonnen. | Gewijzigd: 22 juli 2011, 21:41 uur, door smarkie
Sneeuwdagen winter 2011/2012: 2Begint de winter laat, zet dan de strooiwagens maar paraat.Is het te warm in November, dan krijgen we een weeralarm in December
erik
Lid
Woonplaats: Purmerend
Berichten: 1055
Lid sinds: 26 jul. 2006
22 juli 2011, 21:59 uur | Bericht #263066
En de vraag is denk ik niet wanneer gebeurt het, maar hoe erg zal het veranderen, het is namelijk al begonnen

Helemaal met je eens,dat valt gewoon te constateren aan de hand van onze meetgegevens.

Of dit allemaal door ons zelf gebeurt weet ik niet

Daar kun je gevoegelijk wel van uitgaan,de mens leeft op de aardbol en oefent daar dus ook invloed op uit.Dat wij de oorzaak zijn van het probleem valt wel te betwisten,er zijn zoveel natuurlijke processen die daar minstens net zoveel of zelfs veel meer aan bijdragen.De mens heeft de neiging zich in deze nogal te overschatten (mijn mening).

Dat men onderzoek doet naar wat er 200 miljoen jaar geleden gebeurde vind ik overigens wel een beetje lachwekkend,dat soort onderzoeken hangt aan elkaar van de aannames die zijn gevormd in het heden en neemt men klakkeloos over naar het verleden (of toekomst als dat beter uitkomt).Aangezien er (zover ik weet...) geen direkte getuigen meer aanwezig zijn behalve wat fossiele koolstofresten zal de waarheid nooit onomstotelijk vast komen te staan en zal er altijd een groep zijn die er een andere mening op wenst na te houden.
Tamelijk onnodig dus dit soort onderzoeken maar altijd welkom ter nutteloze informatie
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
22 juli 2011, 23:07 uur | Bericht #263081
Citaat van erik, vrijdag 22 juli 2011, 20:59 uur Dat men onderzoek doet naar wat er 200 miljoen jaar geleden gebeurde vind ik overigens wel een beetje lachwekkend,dat soort onderzoeken hangt aan elkaar van de aannames die zijn gevormd in het heden en neemt men klakkeloos over naar het verleden (of toekomst als dat beter uitkomt).Aangezien er (zover ik weet...) geen direkte getuigen meer aanwezig zijn behalve wat fossiele koolstofresten zal de waarheid nooit onomstotelijk vast komen te staan en zal er altijd een groep zijn die er een andere mening op wenst na te houden.
Tamelijk onnodig dus dit soort onderzoeken maar altijd welkom ter nutteloze informatie

Dat is wel een beetje kort door de bocht. Het onderzoek op grote tijdschaal kan ons een indicatie geven van wat er op deze planeet gebeurd is. Dit soort onderzoek geeft inzicht in het totaalplaatje. Aangezien wij mensen pas net om de hoek komen kijken op deze planeet, en dat wij het meeste leren van "wie niet horen wil, moet maar voelen", kun je veronderstellen dat wij erg kortzichtig zijn. Wij mensen kunnen maar moeilijk bevatten dat er extreme gebeurtenissen kunnen plaatsvinden, misschien wel omdat we ze nog niet hebben meegemaakt. Ik heb dan ook liever dat we een beetje kunnen inschatten in wat ons te wachten kan staan, dan dat we overrompeld worden omdat we niets onderzocht hebben.

Wat ik irritant vind, is dat er op veel onderzoeksgebied onenigheid is. De onderzoeksgebieden waar geen onenigheid is hebben theoriën opgeleverd die algemeen geaccepteerd zijn, zo weten we inmiddels dat de aarde niet plat is. Overigens is het ook algemeen bekend, dat er meer gassen uit vloeistoffen ontsnappen naarmate de vloeistof warmer wordt, om even terug te komen op de openingspost.
Als de heren klimaatwetenschappers nou allemaal eens met dezelfde voorspellingen komen, dan wordt er misschien eens écht actie ondernomen.

Het onderzoek opzich is natuurlijk óók veranderd. Het lijkt wel in twee takken indeelbaar te zijn sinds de commercie ermee vermengd raakte: tak 1 is onderzoek wat van algemeen nut is voor de mens, tak 2 is onderzoek wat mooie verhaaltjes in de media oplevert... (beetje zwart-wit, I know).

Ik vind het jammer dat mensen tegen onderzoek zijn, maar ik zal maar aannemen dat dan onderzoek uit tak 2 bedoeld wordt. | Gewijzigd: 22 juli 2011, 23:22 uur, door Arends
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 158 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 158, lezen 2 mensen het topic "Sneeuw in Dubai".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden