Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
8 augustus 2011, 13:29 uur | Bericht #267216
Citaat van PascalvdBerg, maandag 8 augustus 2011, 12:44 uur tiffen, cokin, er zijn zelfs variabele grijsfilters, waaraan je kan draaien om meer of minder licht door te laten

Deze geven problemen op groothoeklenzen, dus lijkt me niet van toepassing denk ik, ik maak zo ff test foto, staat ook in de revieuws van deze filters.
Wel jammer want het idee is goed
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 13:33 uur | Bericht #267220
Het schijnt dat 2 polarisatiefilters op elkaar hetzelfde effect geeft als een variabel grijsfilter. | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 13:34 uur, door henk55
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 13:36 uur | Bericht #267222
Citaat van Erwin, maandag 8 augustus 2011, 13:29 uur Deze geven problemen op groothoeklenzen, dus lijkt me niet van toepassing denk ik, ik maak zo ff test foto, staat ook in de revieuws van deze filters.
Wel jammer want het idee is goed

Oke, maar welke filters bedoel je nu specifiek? Ik heb wel al een grijsverloopfilter van Tiffen en heb daar in de vakantie een paar foto's mee gemaakt en ben best tevreden met het resultaat.
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 14:02 uur | Bericht #267228
nu wordt t interresent , ik wil deze week ook eve een goed pl en nd (9 of 10 stops) kopen, de nd moet ook op de tokina 11-16 kunne die ik waarschijnlijk ga nemen

dan kijk in vooral naar de hoya hd filter en de B+W, maar als iemand leuke alternatieven heeft hoor ik het graag

ookwil ik weten of die cokin filters aan te raden zijn (de schuiffilters) want hier hier ik verschillende meningen over gehoord...
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: ijmuiden, noord holland
Berichten: 1257
Lid sinds: 30 jan. 2008
8 augustus 2011, 14:12 uur | Bericht #267235
Citaat van weerfanaat, maandag 8 augustus 2011, 13:36 uur Oke, maar welke filters bedoel je nu specifiek? Ik heb wel al een grijsverloopfilter van Tiffen en heb daar in de vakantie een paar foto's mee gemaakt en ben best tevreden met het resultaat.

grijsverloop filters is geen regelbaar grijs filter.
LCW is onder andere bekend geworden met hun regelbare filters, ik heb er ook 1 die ik gebruik voor autofotografie.
hierbij 3 plaatjes, op deze plaatjes is de lens op 17mm gezet en je ziet het kruis effect dat je krijgt ( komdat omdat het 2 glas plaatjes zijn waarvan je er 1 kan regelen, en als je het filter op maximaal ( donkerst ) zet krijg je deze kruizen.
bij telelens heb je het niet omdat de hoek kleiner is.

:P, ik wil deze week ook eve een goed pl en nd (9 of 10 stops) kopen, de nd moet ook op de tokina 11-16 kunne die ik waarschijnlijk ga nemen

dan kijk in vooral naar de hoya hd filter en de B+W, maar als iemand leuke alternatieven heeft hoor ik het graag

ookwil ik weten of die cokin filters aan te raden zijn (de schuiffilters) want hier hier ik verschillende meningen over gehoord...



we gaan wel een beetje off-topic denk ik, 90% van alle cokin filters is ook nog gericht op het analoge tijdperk, zelfde als kleurfilters moet je eigenlijk niet gebruiken met digitale camera's.

als ik jouw was zou ik gewoon voor vaste ND filter gaan. | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 14:15 uur, door Erwin Kats
bekijk mijn website, klikje hier... Canon eos: Canon EF:1DmkIIN - 17-40 f4 L1DmkIII - 24-105 f4 L IS5DmkII - 100mm f2.8 L IS40D - 70-200 f2.8 L ISCanon 580 EX II x3 Cactuc v4
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 14:25 uur | Bericht #267241
Citaat van marcel`westland, maandag 8 augustus 2011, 14:02 uur ookwil ik weten of die cokin filters aan te raden zijn (de schuiffilters) want hier hier ik verschillende meningen over gehoord...

Cokin filtersysteem heb ik ervaring mee.
Het is niet alleen een schuifsysteem maar ook een draaisysteem het filterhuis waar je de schuiffilters in schuift kun je ook draaien.
De effecten vind/vond ik prachtig, vooral de kleur verloopfilters. (grijs, sepia, bruin/rood) je kunt er erg veel dramatiek in je foto's mee aanbrengen.
Maar....wat sleep je veel mee tijdens een fotoreportage, nog maar niet te spreken over het wisselen van filters, filter uit de houder in het doosje ander filter uit het doosje in de houder enz.
Ik ben er van afgestapt heb het verkocht.
Bovendien was dat in mijn analoogtijdperk.
Met het digitale tijdperk kun je zoveel meer je camera instellen en de foto's nabewerken in photoshop dat had je niet in het analoogtijdperk, dus ging je opzoek naar mogelijkheden om effecten op de foto te krijgen tijdens het fotograferen.
Ik lees net dat Erwin schrijft dat het cokinsysteem meer voor het analoogtijdperk gelde nou dat ben ik dus met hem eens.
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 14:37 uur | Bericht #267255
ok, dan hou ik het voorlopig op een pl en ND filter | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 14:37 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 14:48 uur | Bericht #267260
Even een voorbeeld, zonder en met polarisatiefilter, net geschoten.

DSC04856z.JPG
DSC04855m.JPG

Camera: Sony A 200.
Lens: Sigma 18-200 mm.
Foto 2 met polarisatiefilter B&W
dv_chaser
Lid
Woonplaats: Assen
Berichten: 1345
Lid sinds: 30 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 15:59 uur | Bericht #267332
Ga vooral door met discussiëren , dit is voor mij mooi om te lezen, en zo leer ik ook nog wat!
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 16:17 uur | Bericht #267342
Citaat van marcel`westland, maandag 8 augustus 2011, 14:37 uur ok, dan hou ik het voorlopig op een pl en ND filter
Wel een digitaal circulair Pl filter en geen analoog lineaire Pl filter kopen hè!
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 17:07 uur | Bericht #267360
Citaat van Erwin, maandag 8 augustus 2011, 14:12 uur grijsverloop filters is geen regelbaar grijs filter.
LCW is onder andere bekend geworden met hun regelbare filters, ik heb er ook 1 die ik gebruik voor autofotografie.
hierbij 3 plaatjes, op deze plaatjes is de lens op 17mm gezet en je ziet het kruis effect dat je krijgt ( komdat omdat het 2 glas plaatjes zijn waarvan je er 1 kan regelen, en als je het filter op maximaal ( donkerst ) zet krijg je deze kruizen.
bij telelens heb je het niet omdat de hoek kleiner is.

Oke ik snap hem je had het dus over regelbare filters. Ik ben van plan om ook een vast ND filter te kopen omdat ik me op vakantie heb laten inspireren door een fotograaf, hij gebruikte hele donkere grijsfilters waarmee hij foto's met sluitertijden van bijv. 900 seconden maakte en dit gaf hele mooie effecten.

Maar goed om even terug te komen op bliksemfotografie overdag, welk grijsfilter is daar nou geschikt voor? Want het lijkt mij dat als je een te donker filter neemt, je de bliksem ook bijna niet terug ziet op je foto, maar je wil ook weer niet een te licht filter, want dan is je foto weer snel overbelicht en kan je maar hele korte sluitertijden gebruiken met bijvoorbeel je diafragma op f16.
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 17:36 uur | Bericht #267367
Ik gooi deze website nog maar eens op de site.
Het is een ervarings-deskundige bij uitstek op onweersfotografie, we horen en zien te weinig van hem op deze site.

http://pietberger.webnode.com/news/bliksem-fotografie/
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 18:03 uur | Bericht #267381
Citaat van henk55, maandag 8 augustus 2011, 16:17 uur Wel een digitaal circulair Pl filter en geen analoog lineaire Pl filter kopen hè!

tuurlijk niet

ik zit te twijfelen tussen de

Hoya Circulair Polarising 77mm HD
http://tinyurl.com/3g75gcq

en de
B+W Circulair Polarising MRC 77E
http://tinyurl.com/3cnzesj

bijde rond de 130 euro, en ik koop de 77mm omdat ik later wss lenzen ga kopen met een diameter van 77mm (nu heb ik alleen een lens van 67mm)
ik heb al een step up ring van 67-77mm


Voor de ND :
B+W 110 ND grijs 77 E (66729)
http://tinyurl.com/3evx22y

of de:
Light Craft ND500 Multi Coated filter 77 mm
http://tinyurl.com/3b3q78r


en ja, ik kan heel goed twijfelen

ook uit de UWA landschap lens ben ik nog niet helemaal
zo twijfel ik tussen de:

- Tokina AT-X 11-16mm f/2.8 Nikon
- Nikkor AF-S DX 10-24mm f/3.5-4.5G ED
- Sigma AF 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM Nikon
of een 2e hands Tokina AT-X 12-24mm f/4.0 Pro DX Nikon

met 1 van deze lenzen wil ik landschappen gaan fotograferen (korte en langere sluitertijden)

zo, kom maar op met de tips en advies | Gewijzigd: 8 augustus 2011, 18:07 uur, door marcel`westland
met vriendelijke groet,

Marcel
Woonplaats: Simpelveld
Berichten: 681
Lid sinds: 15 mrt. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 18:17 uur | Bericht #267391
Als je dan voor een Polarisatie filter gaat deze tip: Bezuinig niet als je een goede lens hebt!
Als je een gewone kitlens gebruikt of goedkope vervangers kun je er gerust een godkope Hoya op draaien, maar als je voor echte kwaliteit wil gaan is B+W toch echt de koploper (MRC versie natuurlijk).
Mag je gelijk even je bankrekening plunderen voor een dun stukje glas

Ontopic: Waarom f32?
Je krijgt er op die manier geneens een bliksem op omdat er maar heel weinig licht naar je sensor komt!
Klikkerdeklik
Mijn WebsiteMijn Twitter
Woonplaats: capelle a/d ijssel
Berichten: 28
Lid sinds: 1 jul. 2011
8 augustus 2011, 18:23 uur | Bericht #267393
Bij bliksem is het juist handig ,om een lange sluitertijd te hebben.

En zelfs met een ND500 en je diafragma maximaal dicht,moet het nog redelijk donker zijn voor lange sluitertijden.
zou echt gaan voor de donkerste ND die je kan vinden.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 18:38 uur | Bericht #267399
F32 moet je nooit gebruiken. In principe moet je niet verder gaan dan F16, want met je diafragma verder dicht gaan de lichtgolven vervormen en wordt de foto onscherp. Wat je moet doen om overdag bliksem te fotograferen is een grijsfilter kopen. Afhankelijk van welke filtermaat je hebt zijn ze duur of redelijk te betalen, maar ik had al een 1000x grijsfilter (op klaarlichte dag tot 20-30 seconden belichting) voor ongeveer 90 euro, en ik heb een filtermaat van 72mm, wat een van de duurste is.

Overigens zou ik die ND3.0 (1000x) niet aanbevelen voor bliksemfotografie, ik vraag me namelijk serieus af of die niet de donker is en of je dan de bliksem nog wel ziet. Ik heb in ieder geval nog niet de kans gehad om het uit te proberen wegens gebrek aan onweer dit jaar (ik heb alleen 28 juni meegemaakt, de rest van de dagen was ik op vakantie, dus wat zeur ik eigenlijk).

Polarisatiefilters zijn ook leuk, maar voor andere dingen dan onweerfotografie. Deze kun je het beste gebruiken voor reflecties in bv dauwdruppels bij zonsopkomst en voor het contrast tussen witte wolken of sneeuw en blauwe lucht. Hij maakt ook de foto maar een klein beetje donkerder terwijl je voor een goeie toch al gauw 140 euro neer mag tellen.

Voor grijsfilters: http://www.fotokonijnenberg.nl/productlist...el&items=20
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 18:41 uur | Bericht #267400
Citaat van weerfanaat, maandag 8 augustus 2011, 16:07 uur Oke ik snap hem je had het dus over regelbare filters. Ik ben van plan om ook een vast ND filter te kopen omdat ik me op vakantie heb laten inspireren door een fotograaf, hij gebruikte hele donkere grijsfilters waarmee hij foto's met sluitertijden van bijv. 900 seconden maakte en dit gaf hele mooie effecten.
Als je foto's met sluitertijden van 900 seconden wil maken zul je ook ergens een hele dure camera moeten kopen. De meeste DSLR's kunnen namelijk zo'n lange sluitertijd niet aan omdat de sensor dan simpelweg te heet wordt. Ik heb wel eens gelezen dat het werkt om een plastic zak met ijsblokjes over je camera te leggen om hem te koelen, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Mijn D3100 geeft in ieder geval vanaf 50 seconden al behoorlijk wat ruis.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 19:16 uur | Bericht #267415
Citaat van Maxim1110, maandag 8 augustus 2011, 18:41 uur Als je foto's met sluitertijden van 900 seconden wil maken zul je ook ergens een hele dure camera moeten kopen. De meeste DSLR's kunnen namelijk zo'n lange sluitertijd niet aan omdat de sensor dan simpelweg te heet wordt. Ik heb wel eens gelezen dat het werkt om een plastic zak met ijsblokjes over je camera te leggen om hem te koelen, maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd. Mijn D3100 geeft in ieder geval vanaf 50 seconden al behoorlijk wat ruis.
Mmm, oke hij gebruikte een Canon Eos 5D mark II, deze camera heeft een full frame sensor, zou die misschien langere sluitertijden aankunnen? En ruis kan je natuurlijk softwarematig ook nog verminderen.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 20:09 uur | Bericht #267429
Citaat van weerfanaat, maandag 8 augustus 2011, 18:16 uur Mmm, oke hij gebruikte een Canon Eos 5D mark II, deze camera heeft een full frame sensor, zou die misschien langere sluitertijden aankunnen? En ruis kan je natuurlijk softwarematig ook nog verminderen.
Dat verklaart een hoop. Volgensmij is dat de beste camera van Canon, dus echt een professionele camera. Die kan dat inderdaad wel aan. Ruis kun je inderdaad softwarematig verminderen, maar de mogelijkheden zijn wel wat beperkt, dwz dat je als de foto echt erg ruist dat niet weg kunt krijgen. Daarnaast verlies je veel contrast bij het verminderen van ruis, dus daar moet je ook mee oppassen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Zaandam, Noord-holland
Berichten: 1612
Lid sinds: 2 apr. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2011, 20:11 uur | Bericht #267430
Citaat van Maxim1110, maandag 8 augustus 2011, 20:09 uur Dat verklaart een hoop. Volgensmij is dat de beste camera van Canon, dus echt een professionele camera. Die kan dat inderdaad wel aan. Ruis kun je inderdaad softwarematig verminderen, maar de mogelijkheden zijn wel wat beperkt, dwz dat je als de foto echt erg ruist dat niet weg kunt krijgen. Daarnaast verlies je veel contrast bij het verminderen van ruis, dus daar moet je ook mee oppassen.
Oke, dat maakt in ieder geval al een hoop duidelijker, bedankt voor je info! En de rest ook natuurlijk!
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 121 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 121, lezen 7 mensen het topic "Etna blaast smoke rings".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden