Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:35:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 02:34:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Logan, KS; Rawlins, KS; Sherman, KS; Thomas, KS; Wallace, KS.

26 Apr 2024 01:47:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rawlins, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:47:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Sherman, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, CO.

26 Apr 2024 01:36:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Hitchcock, NE; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 01:36:45
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Ricky93
Lid
Woonplaats:
Berichten: 213
Lid sinds: 30 jul. 2008
21 augustus 2011, 21:22 uur | Bericht #273392

Zoals sommigen hier misschien al wisten heb ik op het weer na meerdere hobby's. Zo ben ik ook helemaal verzot op het fotograferen/vastleggen van bijzondere hijswerkzaamheden en degelijke.

Hier onder post ik een fotoverslag welke ik 3 maanden terug heb gemaakt.


Het verhijsen van diverse opslagtanks met 2x Demag AC 700's


Afgelopen dagen was er een mooie klus gaande op het industrie terrein in Dordrecht. De foto welke ik eerder heb geplaatst van Matador 3 met een grote opslag tank in de haak was het begin van een mooi begin van een interessante hijsklus.

Met niet 1...



Maar 2 AC 700's!



De klus was het overladen van 8 grote opslagtanks van 105 ton per stuk.

Dit was de eerste tank welke eerder door Matador 3 op locatie is gezet voor de AC 700’s



Het plan was om op dezelfde dag nog 4 tanks te plaatsen. Voor dit alles van start kon gaan moet er eerst verkast worden naar locatie 2.



Helaas begon de wind stevig aan te trekken naar windkracht 5. Helaas is er verder niet gehesen die dag.

De volgende dag was de wind gaan liggen en ging de eerste tank om 06.00 s’ ochtends al de lucht in!



De volgende tank koos het luchtruim.



Om vervolgens op grote vlucht weggebracht te worden.



Al snel werd er begonnen met het pakken van de volgende tank.

Eenmaal hangend boven het ponton bleek dat de kranen deze vlucht net niet konden maken! Er zat maar een ding op en dat is het terug zetten van de tank om nogmaals te verkassen.

Nog een plaatje van de desbetreffende tank onderweg naar het ponton



Na de tank was teruggezet op de fundatie begonnen de mannen na een kort overleg met het verkassen van de AC 700's



De AC 700 van Sarens verkassend naar de volgende locatie.



Na 2 uurtjes werk waren de mannen klaar voor het verhijsen van de tank welke eerder niet geplaatst kon worden.

De AC 700 van Mammoet mooi in het zonnetje.



Voor de tweede keer gaat de tank de lucht in.



Voor het oppakken van de volgende tanks konden de mannen alweer verkassen. Hiervan plaats ik geen foto’s aangezien ik ondertussen te veel last kreeg van tegenzon om nog een mooi plaatje te maken.

Eenmaal opgesteld was het een drukte van weleer!



De AC 700 van Sarens stond er ditmaal fotogeniek bij voor een onderwagen foto.



Rond +- 20.00 konden de mannen beginnen met het naar voren brengen van de volgende 2 tanks.

Even een groothoek lens op de camera gezet om dit plaatje te kunnen maken.



Na van 05.30 tot 21.00 volop foto's schieten had ik het wel gezien en ging ik naar huis om het resultaat te bekijken om vervolgens de ogen dicht te doen.

De volgende dag 4 mei werd ik om 10.00 wakker. Na 2 uurtjes heb ik aanstalte gemaakt om met mazzel de laatste hijs nog mee te pikken.

Helaas kwam ik 15 minuten te laat en begon men al met het afbreken van beide kranen. De AC 700 van Sarens was de hoogste prioriteit aangezien deze direct door moest voor een tandemhijsje in het oosten van het land.



Als laatste nog een foto van de AC 700 van Mammoet welke 2 uurtjes later klaar stond voor vertrek richting Tata steel( het voormalige Corus) voor een klusje met dezelfde jiblengte.




Ik hoop dat jullie met plezier dit fotoverslag hebben gelezen/bekeken!

plukje
Lid
Woonplaats: balk{gaasterland/friesland}
Berichten: 63
Lid sinds: 31 jul. 2008
22 augustus 2011, 06:26 uur | Bericht #273556
zijn wel hele mooie foto's en wat een klus,prachtig om te zien.
Waarom deze advertentie?
henk55
Lid
Woonplaats: zwolle
Berichten: 2045
Lid sinds: 23 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 augustus 2011, 06:43 uur | Bericht #273557
Nou, ik heb met plezier jou verslag gelezen en de foto's bekeken, leuk detail is dat de "bandjes" van de vloer zijn.
Klapper
Lid
Woonplaats: vlissingen
Berichten: 1071
Lid sinds: 2 jan. 2010
22 augustus 2011, 08:06 uur | Bericht #273563
zo mooi verslag hoor
ik moet zelf ook welleens met die lui van mammoet werken
mooi spul hebben ze xd
http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...&hl=klapper
you are a god amongst insects
Murphy
Lid
Woonplaats: Heerenveen
Berichten: 561
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 augustus 2011, 08:52 uur | Bericht #273576
Wat een apparaten hee, prachtig!
harmenst
Lid
Woonplaats: Lichtenvoorde
Berichten: 301
Lid sinds: 25 mei. 2009
22 augustus 2011, 09:53 uur | Bericht #273598
Ik dacht bij het lezen van de titel aan heavy lifting van -24

Mooie fotos!
Pringelz
Lid
Woonplaats: Belgie, Destelbergen (OVL)
Berichten: 1089
Lid sinds: 25 dec. 2009
22 augustus 2011, 16:36 uur | Bericht #273878
Prachtige foto's, echt indrukwekkende machines.
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 augustus 2011, 21:07 uur | Bericht #274155
prachtige fotos!
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Ruurd
Lid
Woonplaats: Almelo Overijssel
Berichten: 155
Lid sinds: 29 jul. 2006
23 augustus 2011, 10:18 uur | Bericht #275255
Mooie reportage! Als zoon van een kraan machinist blijft dit natuurlijk altijd smullen om te zien. Hoe lomper hoe beter. Zo ben ik ooit eens in Irnsum geweest waar een kraan van Sarens een antennemast van 120mtr hoog moest plaatsen. Erg indrukwekkend als je zo'n Demag ziet staan met 140mtr giek erop (waarvan 40 mtr sprei). Maar nogmaals erg mooi gedaan Rick!
19RFDX179
Ome-Joep
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 2089
Lid sinds: 22 mei. 2007
23 augustus 2011, 23:15 uur | Bericht #276902
mooie platen Rick
Ome-Joep Maar hopen op een mooie zomer met veel onweer ! Leuk het T-shirt showen van Onweer Online
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 261 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 261, lezen 5 mensen het topic "Winter discussietopic 2016/2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden