Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

28 Mar 2024 16:59:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Beaufort, NC; Craven, NC; Jones, NC; Pamlico, NC.

28 Mar 2024 10:03:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Screven, GA.

28 Mar 2024 03:29:38

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

27 Mar 2024 15:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 14:15:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alachua, FL; Columbia, FL; Gilchrist, FL.

27 Mar 2024 13:40:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL.

27 Mar 2024 13:33:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Levy, FL.

27 Mar 2024 13:25:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dixie, FL; Taylor, FL.

27 Mar 2024 13:13:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Decatur, GA; Grady, GA.

27 Mar 2024 13:08:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 13:03:11

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gadsden, FL; Leon, FL; Liberty, FL; Wakulla, FL.

27 Mar 2024 12:26:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:16:03

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL; Liberty, FL.

27 Mar 2024 12:03:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Franklin, FL; Gulf, FL.

27 Mar 2024 11:36:51
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 oktober 2011, 09:24 uur | Bericht #291018
En geen beleid t.a.v. zonnepanelen op alle gebouwen? Dom, dom, dom.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 oktober 2011, 12:29 uur | Bericht #291030
Inderdaad, zonne energie levert veel meer op en kost uiteindelijk waarschijnlijk minder. Windmolens zorgen voor een enorme hoop landschapsvervuiling maar een relatief lage hoeveelheid stroom. In Duitsland werken ze bijvoorbeeld al relatief veel met zonnepanelen, daar wordt volgensmij meer dan 10% van de stroom al met zonne energie opgewekt.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Waarom deze advertentie?
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
3 oktober 2011, 14:32 uur | Bericht #291047
Ik vind het een domme keuze om voor windenergie te kiezen.

Het is ook helemaal niet zo groen als mensen denken.
Zo kost het heel veel energie en grondstoffen om ze te produceren, ze hebben een vrij korte levensduur en brengen simpelweg weinig energie op. En dan heb ik het nog niet over de lelijkheid van die dingen want dat is volgens mij een kwestie van smaak.

De regering moet bezuinigen maar dit is zo'n beetje de duurste manier om stroom op te wekken..
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
3 oktober 2011, 21:12 uur | Bericht #291112
Jammer genoeg zijn ook zonnepanelen niet bepaald CO2 neutraal.
Er wordt teveel gerekend met ideale omstandigheden.
Zie http://www.lowtechmagazine.be/2008/03/de-donkere-kant.html
Helemaal onderaan het artikel staan veel linkjes naar relevante informatie.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 oktober 2011, 21:52 uur | Bericht #291117
Citaat van aarden, maandag 3 oktober 2011, 21:12 uur Jammer genoeg zijn ook zonnepanelen niet bepaald CO2 neutraal.
Er wordt teveel gerekend met ideale omstandigheden.
Zie http://www.lowtechmagazine.be/2008/03/de-donkere-kant.html
Helemaal onderaan het artikel staan veel linkjes naar relevante informatie.

Klopt, bij de productie van zonnepanelen wordt energie gebruikt en zolang die energie via CO2-uitstotende centrales i.p.v fabriekscentrales met zonnepanelen wordt betrokken zijn ze niet CO2-neutraal. Maar volgens dat artikel wel minder dan andere energie-opwekkers. Overigens moeten ook de windmolens grondstoffen gewonnen worden, verwerkt worden tot de windmolen en nadat die geplaatst is vooral regelmatig onderhouden en vervangen worden. Dat vereist ook CO2.

Kortom, zonnepanelen produceren met energie van zonnepanelen. Met die conclusie van het artikel kan ik het eens zijn en dat gaat alleen lukken als regeringen dit stimuleren i.p.v. windmolens.

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
aarden
Lid
Woonplaats: Leeuwarden
Berichten: 95
Lid sinds: 8 jan. 2010
3 oktober 2011, 22:33 uur | Bericht #291123
Citaat van Ben47, maandag 3 oktober 2011, 21:52 uur Kortom, zonnepanelen produceren met energie van zonnepanelen. Met die conclusie van het artikel kan ik het eens zijn en dat gaat alleen lukken als regeringen dit stimuleren i.p.v. windmolens.

Ben het helemaal met je eens.

Een paar jaar geleden hebben wij ons verdiept in zonnepanelen.
Ons dak ligt gunstig ten op zichte van de zon, dus waarom niet?
Berichten als eerder genoemd en plus ervaringsverhalen van bezitters, hebben ons toen tegengehouden om een dergelijke grote investering te doen. Het ging ons niet zo zeer om zelf energie opwekken, als wel om ons steentje bij te dragen aan het mileu. Ik ben persoonlijk afgehaakt bij de levensduur van zo'n paneel. Er wordt 20 tot dertig jaar beloofd, maar in de praktijk blijkt dat soms veel korter. En ja, dan valt bij mij toch het mileu aspect af en de risico berekening pakt negatief uit.

We hebben vervolgens geinvesteerd in zuinigere apparaten en de cv ketel vervangen. We gebruiken alleen daar licht waar nodig, appartuur staat nooit in stand-by, vervangen gloeilampen geleidelijk door kwikvrije spaarlampen en letten op gebruik van stroomslurpers als adapters ed. Met resultaat dat onze energieverbruik behoorlijk gedaald is.

Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
3 oktober 2011, 23:40 uur | Bericht #291144
Citaat van aarden, maandag 3 oktober 2011, 22:33 uur Ben het helemaal met je eens.

Een paar jaar geleden hebben wij ons verdiept in zonnepanelen.
Ons dak ligt gunstig ten op zichte van de zon, dus waarom niet?
Berichten als eerder genoemd en plus ervaringsverhalen van bezitters, hebben ons toen tegengehouden om een dergelijke grote investering te doen. Het ging ons niet zo zeer om zelf energie opwekken, als wel om ons steentje bij te dragen aan het mileu. Ik ben persoonlijk afgehaakt bij de levensduur van zo'n paneel. Er wordt 20 tot dertig jaar beloofd, maar in de praktijk blijkt dat soms veel korter. En ja, dan valt bij mij toch het mileu aspect af en de risico berekening pakt negatief uit.

We hebben vervolgens geïnvesteerd in zuinigere apparaten en de cv ketel vervangen. We gebruiken alleen daar licht waar nodig, apparatuur staat nooit in stand-by, vervangen gloeilampen geleidelijk door kwikvrije spaarlampen en letten op gebruik van stroomslurpers als adapters ed. Met resultaat dat onze energieverbruik behoorlijk gedaald is.

Er is niets mis mee om te investeren in zuinigere apparaten en selectief stroom gebruiken. Wat je ervaringsverhalen van zonnepaneelbezitters betreft, ben ik daar heel benieuwd naar. Ik ben ook een zonnepaneelbezitter (8 op m'n dak en 1 kleintje vanaf ongeveer 1985 op mijn zeilboot, allen zelf geplaatst) en heb goede ervaringen. Zie verder je postbus.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
supercel
Lid
Woonplaats: zuidlaren
Berichten: 339
Lid sinds: 4 jul. 2008
4 oktober 2011, 09:53 uur | Bericht #291178
In mijn opleiding milieukunde heb ik toch geleerd dat windenergie voorlopig de beste optie is. Zowel voor de kosten als het klimaat.

Een windmolen heeft na ongeveer één jaar draaien de energie eruitgehaald die nodig was om het totaal te produceren en plaatsen. En na ongeveer 5 jaar zijn alle kosten eruit. Hij gaat meestal 15 tot 25 jaar mee.

Een zonnepaneel kost veel meer energie om te produceren dan een windmolen en heeft meer oppervlakte aan grondgebruik nodig. Een zonne paneel heeft na ongeveer 10 a 15 jaar de energie opgebracht die nodig was om hem te produceren. En na 20 jaar heeft hij pas de kosten eruit. Maar dit is met het huidige rendament van de zonnepanelen. Omdat een zonnepaneel vaak maar 25 jaar mee gaat wordt er minder vaak voor zonne energie gekozen dan wind energie, wat mij ook logisch lijkt.

Als mensen zonnepanelen willen nemen moet je dat doen met het idee dat het iets beter is voor het klimaat, en niet met het idee dat je er winst uit kan halen.

Het kan zijn dat deze gegevens al verouderd zijn, maar dit is hoe ik het geleerd heb:).

Gr
Niels
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 oktober 2011, 15:49 uur | Bericht #291215
Er zijn natuurlijk veel factoren bij het bepalen wat het best toe te passen valt. Onafhankelijk onderzoek is moeilijk te vinden. Iedere fabrikant vindt zijn eigen product het best, schoonst en meest rendabel. Er gaan kapitalen om in die energiebranche, dus de kans dat je aankunt op een 'onafhankelijk' onderzoek is vrijwel nihil. De invloed is zo groot dat ik het niet voor onmogelijk houd dat zelfs het voorlichtingsmateriaal voor scholen beïnvloed wordt.
Wat er ook door energieleveranciers aan energievorm voor de opwekking gebruikt wordt, we zullen er altijd weer meer voor moeten betalen i.p.v. minder.

Als je persoonlijk energie wil opwekken valt een windmolen voor de meeste bewoners af. Nog afgezien dat kleine windmolens absoluut weinig opbrengst hebben en minimaal windkracht 5 nodig hebben om wat stroom te leveren, kan je moeilijk een windmolen in je stadstuintje, op balkon of dak plaatsen.

Voor zonnepanelen en zonnecollectoren zijn genoeg daken van huizen, schuren en kantoren voorhanden. Je neemt daarmee geen extra ruimte in beslag, die windmolenparken wel nodig hebben.

Misschien is het zelfs mogelijk om zonnepanelen of zonnecollectoren in wegdekken te leggen en kijk eens wat een oppervlakte we dan extra hebben zonder nieuwe ruimte in beslag te nemen.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: 's-Gravenzande
Berichten: 1684
Lid sinds: 11 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 oktober 2011, 16:29 uur | Bericht #291219
Kunnen ze beter in de 2e kamervergaderingruimte zetten.

Daar stormt het pas. *Doe efffe normaal man*
Groetjes Bjorn


Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 oktober 2011, 16:36 uur | Bericht #291221
Citaat van Ben47, dinsdag 4 oktober 2011, 13:49 uur Als je persoonlijk energie wil opwekken valt een windmolen voor de meeste bewoners af. Nog afgezien dat kleine windmolens absoluut weinig opbrengst hebben en minimaal windkracht 5 nodig hebben om wat stroom te leveren, kan je moeilijk een windmolen in je stadstuintje, op balkon of dak plaatsen.

Verzin je dit nou, of heb je een daadwerkelijke bron voor deze info? kom eens met getallen?
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Woonplaats: dalfsen
Berichten: 13
Lid sinds: 12 sep. 2011
4 oktober 2011, 17:04 uur | Bericht #291224
Zelf persoonlijk heb ik geen hekel aan de windmolens. Dit komt misschien ook doordat ik 6 jaar in deze turbines heb gewerkt.

Wel hoor ik vaak van mensen de windturbines tegen spreken ivm geluidsoverlast en slagschaduw enz. De windturbines worden ook steeds meer uitgebreid met technologieen en geupdated. Zo is het geluidsoverlast stukken minder geworden door bijv. de vormen van de rotorbladen en kan de turbine ingesteld worden dat het geluid gereduceerd word enz.

Ook de slagschaduw kan ingesteld worden, zodat wanneer de schaduw boven bijv een woning hangt de turbine automatisch stopt. En vervolgens weer begint te draaien wanneer de schaduw deze woning voorbij is.

Zo zijn er (steeds) meer technologieen om de turbines mens/milieu "vriendelijk" te maken.

In een onderzoek is ook gebleken dat er meer vogels verongelukken in het verkeer dan door de windturbines

Ik heb zelf een beetje het gevoel dat sommige (dus niet iedereen) mensen klagen over wind turbines omdat ze niet het verschil weten tussen de oude en de nieuwere turbines. Daar in tegen begrijp ik ook heel goed dat er wel mensen zijn die wel weten hoe het werkt en er op tegen zijn. Dit respecteer ik natuurlijk ook!

Wanneer een turbine begint te leveren is een beetje afhankelijk van het merk. Het merk waar ik werkte (zal geen naam noemen) begint te leveren bij 2,5 meter per seconde wind. Hoeveel de turbine levert is weer afhankelijk van merk en type. Dit kan best veel zijn.

Zie http://www.olino.org/articles/2011/05/17/d...x-enercon-e-126

Dit is momenteel de grootste, helaas heb ik er geen plek voor en kan ik hem al helemaal niet betalen.

Het verschil van mening over wind energie zal er denk ik altijd blijven. Misschien maar goed ook, alleen maar het zelfde soort mens op de wereld word ook saai.

Dit hele verhaal neemt niet weg dat ik niets voel voor zonne-energie, integendeels zelfs. Helaas zijn de subsidies in nederland hiervoor niet zo goed als in duitsland.

Deze reactie is niet bedoeld om mensen tegen te spreken of juist in hun mening te helpen maar dit is alleen om te laten weten wat mijn mening is.

Als laatst nog een (vind ik persoonlijk) een mooie foto van windturbines genomen in de eemshaven

supercel
Lid
Woonplaats: zuidlaren
Berichten: 339
Lid sinds: 4 jul. 2008
4 oktober 2011, 17:32 uur | Bericht #291227
Citaat van Ben47, dinsdag 4 oktober 2011, 15:49 uur Er zijn natuurlijk veel factoren bij het bepalen wat het best toe te passen valt. Onafhankelijk onderzoek is moeilijk te vinden. Iedere fabrikant vindt zijn eigen product het best, schoonst en meest rendabel. Er gaan kapitalen om in die energiebranche, dus de kans dat je aankunt op een 'onafhankelijk' onderzoek is vrijwel nihil. De invloed is zo groot dat ik het niet voor onmogelijk houd dat zelfs het voorlichtingsmateriaal voor scholen beïnvloed wordt.
Wat er ook door energieleveranciers aan energievorm voor de opwekking gebruikt wordt, we zullen er altijd weer meer voor moeten betalen i.p.v. minder.

Als je persoonlijk energie wil opwekken valt een windmolen voor de meeste bewoners af. Nog afgezien dat kleine windmolens absoluut weinig opbrengst hebben en minimaal windkracht 5 nodig hebben om wat stroom te leveren, kan je moeilijk een windmolen in je stadstuintje, op balkon of dak plaatsen.

Voor zonnepanelen en zonnecollectoren zijn genoeg daken van huizen, schuren en kantoren voorhanden. Je neemt daarmee geen extra ruimte in beslag, die windmolenparken wel nodig hebben.

Misschien is het zelfs mogelijk om zonnepanelen of zonnecollectoren in wegdekken te leggen en kijk eens wat een oppervlakte we dan extra hebben zonder nieuwe ruimte in beslag te nemen.


Als particulier kun je inderdaat beter zonnecellen of zonneboilers inderdaad nemen. Maar als land is een windmolen veel voordeliger, en wil je evenveel energie aan zonnepanelen opbrengen als 1 windmolen dan heb je een groter grondoppervlak nodig dan zonnepanelen. Dit komt omdat je onder een windmolen gewoon nog gewassen kan telen en dus geen grond verspild. In een woonwijk is een zonnepaneel wel veel voordeliger dan een windmolen. Dit komt omdat er en minder wind is, en als je een windmolen plaats deze veel kleiner moet zijn waar nog geen efficiente ontwerpen voor zijn.

Er worden trouwens wel proeven gedaan met zonneenergie opwekkende fietspaden. Autowegen slijten dacht ik te snel.

Gr
Niels
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 oktober 2011, 18:16 uur | Bericht #291231
Maargoed, ik denk dat we het er wel min of meer over eens zijn dat zonnepanelen in the end een betere oplossing zijn, maar dan moet er gewoon veel meer geinvesteerd worden in de technologie om ze rendabeler te maken.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
4 oktober 2011, 19:06 uur | Bericht #291236
Citaat van Pgs3000, dinsdag 4 oktober 2011, 16:36 uur Verzin je dit nou, of heb je een daadwerkelijke bron voor deze info? kom eens met getallen?

Dat ze weinig opleveren onder windkracht 5 heb ik uit de mond van watersporters die een windmolentje op hun boot hebben. Voor een test van kleine windturbines lees ik het volgende uit een uitvoerige testverslag. Kleine windturbines zijn turbines met een tiphoogte tot maximaal 15 meter en een relatief klein vermogen. Die zet je niet even in je stadstuintje. Ik denk dat de gemeente daar ook niet zomaar toestemming voor zal geven.

Uit het betreffende artikel (verkort):
picture_1_400x306.jpg
'De resultaten zien er voor de meeste kleine turbines niet zo rooskleurig uit. De opbrengsten in de tabel zijn opgewekt tussen 1 april 2008 tot en met 28 februari 2009, totaal 11 maanden. Om een beter overzicht te krijgen in de prestaties van deze kleine windmolens extrapoleer ik de gegevens. Ik ga er hierbij vanuit dat de molen minimaal 20 jaar blijft werken. Verder houd ik geen rekening met eventuele onderhoudskosten. Nu kunnen we berekenen wat de prijs is per kWh van de molens.
Molen Prijs Netto opbrengst Prijs / kWh

SkyStream
€ 10.742,00 1827 kWh € 0,27

Montana
€ 18.508,07 2352 kWh € 0,36

Passaat
€ 9.239,16 504 kWh € 0,84

Ampair
€ 8.925,00 189 kWh € 2,16

Airdolphin
€ 17.548,00 256 kWh € 3,14

WRE 060
€ 39.162 413 kWh € 4,35

Energy Ball
€ 4.324,00 49 kWh € 4,04

Swift
€ 13.208,00 110 kWh € 5,50

Turby
€ 21.350,00 73 kWh € 13,50

WRE 030
€ 30.862,00 62 kWh € 12,44

Conclusie
De opbrengsten gevonden in de eerste meetresultaten van de kleine windturbines zijn teleurstellend. Een vergelijking met een PV installatie laat zien dat dit goedkoper is qua prijs/kWh ten opzichte van een kleine windturbine. Opvallend is de lage gemiddelde windsnelheid op de testlocatie van slechts 3,7 m/s. Een KNMI meetstation op slechts 14 km afstand in Vlissingen laat in dezelfde periode een gemiddelde windsnelheid van 6,0 m/s zien.'

Voor volledig artikel zie: http://www.olino.org/articles/2008/10/22/t...ne-windturbines
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 oktober 2011, 20:03 uur | Bericht #291240
Citaat van Ben47, dinsdag 4 oktober 2011, 17:06 uur -lap text-

duidelijk danku.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
4 oktober 2011, 20:10 uur | Bericht #291241
Ts niet alleen de lage windsnelheid die verlies geeft maar ook het feit dat eerst de eigen weerstand overbrugd moet worden. Uit onderzoek enige tijd terug (geen link van helaas) is gebleken dat onder de wind kracht 3 en boven de wind kracht 8 het effect nul is. Bovendien blijkt dat elke windmolen en backup heeft in de vorm van en traditionele centrale waar door het milieu effect wat je al zou kunnen winnen eigenlijk al weer te niet word gedaan.

Blijft over dat landschapsvervuiling en overlast behoorlijk zijn en tel uit je verlies.
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
4 oktober 2011, 22:19 uur | Bericht #291259
Dat altijd maar weer landschapvervuiling wordt aangehaald is niet eerlijk.
Elke woning, TV toren, boerderij, lantaarnpaal, hoogspanningsmast, stad enz. is dan ook landschapvervuiling.

En de discussie gaat over wind- vs zonneenergie, moet dit niet gaan over traditionele vs wind- en zonneenergie?
Heb je liever een kolencentrale dan een groep windmolens?
Woonplaats: Gouda
Berichten: 976
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 00:43 uur | Bericht #291420
Zelf ben ik gek op groene energie. En die dingen zien, is best mooi. Maar, dat beperkt zich tot 3 of 4 stuks naast een snelweg of zo. Iets waar je niet ruim duizenden fotografie spots adios laat gaan. Daarbij heb ik geleerd via een docu op Discovery Channel dat je vele duizenden windmolens nodig heb om dezelfde kracht als een kerncentrale te krijgen. Ik zelf ga liever voor zonneenergie, vind dat ook veel mooier, zeker in woestijnen leveren ze behoorlijk wat op. Maar goed, als men eens wat meer geld in Kernfusie stopt, dan zullen echt alle problemen voorbij zijn:) Tot die tijd, hoe gevaarlijk ook, zie ik liever een extra kerncentrale. Of dat heel Nederland (want ja zoveel kost dit wel), energie zuinige apparaten krijgt. Bespaart weer n kolencentrale. T vaagste is, men bouwt ondertussen wel een kolencentrale in Groningen:S

Van mij mag de overheid geld spenderen in Groene Energie, als ze maar stoppen met zeiken over de klimaatverandering en ze meer besteden aan betere energiebronnen.

Wat dacht je van: Golftechnologie! Wij zijn geniaal in Water in Nederland...Waarom doen we daar niks mee?
Mijn website: http://www.rfgfotografie.nl. Hier vind u alle foto's die ik maakt omtrent incidenten. Maar ook soms omtrent slecht weer of vliegtuigen terug.
Woonplaats: Zoetermeer
Berichten: 280
Lid sinds: 11 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 oktober 2011, 00:51 uur | Bericht #291422
Citaat van Herdervriend, donderdag 6 oktober 2011, 0:43 uur Zelf ben ik gek op groene energie. En die dingen zien, is best mooi. Maar, dat beperkt zich tot 3 of 4 stuks naast een snelweg of zo. Iets waar je niet ruim duizenden fotografie spots adios laat gaan. Daarbij heb ik geleerd via een docu op Discovery Channel dat je vele duizenden windmolens nodig heb om dezelfde kracht als een kerncentrale te krijgen. Ik zelf ga liever voor zonneenergie, vind dat ook veel mooier, zeker in woestijnen leveren ze behoorlijk wat op. Maar goed, als men eens wat meer geld in Kernfusie stopt, dan zullen echt alle problemen voorbij zijn:) Tot die tijd, hoe gevaarlijk ook, zie ik liever een extra kerncentrale. Of dat heel Nederland (want ja zoveel kost dit wel), energie zuinige apparaten krijgt. Bespaart weer n kolencentrale. T vaagste is, men bouwt ondertussen wel een kolencentrale in Groningen:S

Van mij mag de overheid geld spenderen in Groene Energie, als ze maar stoppen met zeiken over de klimaatverandering en ze meer besteden aan betere energiebronnen.

Wat dacht je van: Golftechnologie! Wij zijn geniaal in Water in Nederland...Waarom doen we daar niks mee?


Helemaal 100% mee eens

Glenn
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.843 topics, welke bij elkaar 448.337 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.574 leden.
Het nieuwste lid is Stormliefhebber787.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 220 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 220, lezen 3 mensen het topic "Lente discussietopic Deel 2 - 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden