Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

17 Mar 2024 10:41:55
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 5 okt. 2011
5 oktober 2011, 11:50 uur | Bericht #291312
Hallo weerfreaks,

Ik ben een app ontwikkelaar voor IOS en Android. Sinds gisteren heeft het rijkswaterstaat enkele data openbaar gemaakt met betrekking tot het water. Elke 10 minuten worden de metingen doorgegeven van o.a. waterstand, wind , lucht, stroming en golven. De data is hetzelfde als in deze tool:

http://rws.nl/geotool/waterhoogte_tov_nap....cookieload=true

Ik weet totaal niks van het weer, jullie wel hoop ik. Ik kan me voorstellen dat je met speciale berekeningen / algorithmes hier leuke dingen mee kan doen zoals verwachtingen o.i.d.

Wat kan ik als ( web ) app ontwikkelaar voor leuke dingen hier mee maken ?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
5 oktober 2011, 13:27 uur | Bericht #291327
Citaat van Melvinvdbout, woensdag 5 oktober 2011, 11:50 uur Hallo weerfreaks,

Ik ben een app ontwikkelaar voor IOS en Android. Sinds gisteren heeft het rijkswaterstaat enkele data openbaar gemaakt met betrekking tot het water. Elke 10 minuten worden de metingen doorgegeven van o.a. waterstand, wind , lucht, stroming en golven. De data is hetzelfde als in deze tool:

http://rws.nl/geotool/waterhoogte_tov_nap....cookieload=true

Ik weet totaal niks van het weer, jullie wel hoop ik. Ik kan me voorstellen dat je met speciale berekeningen / algorithmes hier leuke dingen mee kan doen zoals verwachtingen o.i.d.

Wat kan ik als ( web ) app ontwikkelaar voor leuke dingen hier mee maken ?

Welkom hier Melvin.
Ik kijk regelmatig op de RWS site. Geen idee wat IOS is en met Android werk ik ook niet. Misschien anderen hier wel. Wat ik op de RWS site zie heeft een verversing van bijna 30 minuten (wind, waterstanden) en dat vind ik vrij traag.
Bovendien weergeeft het alleen wat het momenteel is en geweest is. Geen prognose of verwachtingen waarmee jij v.w.b. het weer aan de slag zou willen gaan. Of ik kijk verkeerd.

Ik vind het idee echter heel goed en zal zeker meedenken. Voor analyses is het juist prima om terug te kunnen kijken, zeker als je een aantal gegevens kunt combineren valt er misschien iets uit te distilleren om betere verwachtingen te kunnen maken.

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
onweeer
Lid
Woonplaats: heeten
Berichten: 1066
Lid sinds: 22 nov. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 oktober 2011, 13:33 uur | Bericht #291328
Ik heb een idee voor een IOS app, er is al een Android app voor Onweer-Online maar nog geen IOS app. Het idee is dus dat er ook een voor IOS gebruikers komt
Onweer spotten natuurlijk ;)Sneeuw is BAD
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
5 oktober 2011, 15:24 uur | Bericht #291343
Citaat van Tyshane, woensdag 5 oktober 2011, 11:43 uur Lol, nee dat mag niet! Dat mag en kan pas vanaf 1 december.

Heb ook de android app van onweer online, maar ik kan alleen bij die app niet inzoomen enzo, gek, dus heb er niet zoveel aan, want ik kan eigenlijk niks aflezen.
Heb een HTC wildfire, waar wel meer apps doen het niet op de wildfire dus misschien heeft het daar wel mee te maken. | Gewijzigd: 5 oktober 2011, 15:25 uur, door weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
5 oktober 2011, 15:32 uur | Bericht #291344
Citaat van weerfreak, woensdag 5 oktober 2011, 15:24 uur Heb ook de android app van onweer online, maar ik kan alleen bij die app niet inzoomen enzo, gek, dus heb er niet zoveel aan, want ik kan eigenlijk niks aflezen.
Heb een HTC wildfire, waar wel meer apps doen het niet op de wildfire dus misschien heeft het daar wel mee te maken.


Daar is een mooi topic over op onweer-online hoe het moet!! Als ik me niet vergis heeft de appmaker er uitleg bij gegeven

http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=23313 | Gewijzigd: 5 oktober 2011, 15:44 uur, door Verwijderde_gebruiker_01
Woonplaats: Honselersdijk (Zuid-Holland)
Berichten: 1483
Lid sinds: 26 aug. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 oktober 2011, 19:44 uur | Bericht #291378
hoe zit het met apps voor de Bada gebruikers? (hint )

voor mijn telefoon (Samsung wave s8500) zijn er helemaal nog geen goede weerapps, dit omdat Bada nog een redelijk nieuw systeem is, maar iemand moet toch de 1e zijn die er goede apps voor maakt
met vriendelijke groet,

Marcel
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
5 oktober 2011, 19:46 uur | Bericht #291379
Yep, je vinger even op de afbeelding houden tot je 'm voelt trillen en dan omhoog schuiven.. et voila, geen leesbril meer nodig
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 oktober 2011, 21:39 uur | Bericht #291392
Ik zou wel een APP willen voor Android die gewoon heel simpel een geanimeerde DUIDELIJKE kaart geeft met neerslag en onweer. (soort als buienradar, maar dan ook met bliksem er in)
Ik heb nog geen een weersapp gezien waar dat in zit.
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.317 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 106 mensen aan het browsen op het forum. 3 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 106, lezen 4 mensen het topic "Zomerverwachting 2011".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden