Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Kent, TX; Motley, TX.

26 Apr 2024 07:19:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX.

26 Apr 2024 07:08:14

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 07:08:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Crosby, TX; Garza, TX; Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:53:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lynn, TX.

26 Apr 2024 06:22:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS.

26 Apr 2024 04:49:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Rawlins, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Graham, KS; Norton, KS.

26 Apr 2024 04:31:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gaines, TX.

26 Apr 2024 04:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Graham, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Graham, KS; Norton, KS; Sheridan, KS.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Decatur, KS; Norton, KS; Red Willow, NE.

26 Apr 2024 03:20:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yuma, CO; Cheyenne, KS; Dundy, NE.

26 Apr 2024 03:20:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dawson, NE.

26 Apr 2024 03:01:32
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
johnie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 108
Lid sinds: 2 jan. 2011
27 november 2011, 17:43 uur | Bericht #302040
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 27 november 2011, 17:36 uur Waar dat snowrepublic mee komt roepen wij hier al bijna een week, niets nieuws dus. Recente kaarten geven nu ook aan dat het in Duitsland kan gaan vallen


Jan,
ben wel nieuwsgierig wat jij vindt van de vraag die ik net stelde in een posting van ca een half uur terug......Is het wel zo zker dat we uberhaupt wat winterweer krijgen dit winterseizoen
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
27 november 2011, 17:47 uur | Bericht #302041
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:43 uur Jan,
ben wel nieuwsgierig wat jij vindt van de vraag die ik net stelde in een posting van ca een half uur terug......Is het wel zo zker dat we uberhaupt wat winterweer krijgen dit winterseizoen


Ik vind dit een vreemde vraag. Zou het wel zo zeker kunnen zijn dat we GEEN winterweer in de winter krijgen? Ow ook vreemd, toch?
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 november 2011, 17:48 uur | Bericht #302042
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:43 uur Jan,
ben wel nieuwsgierig wat jij vindt van de vraag die ik net stelde in een posting van ca een half uur terug......Is het wel zo zker dat we uberhaupt wat winterweer krijgen dit winterseizoen


Waarom niet? Ik zie vooralsnog geen reden tot paniek. We kunnen nu allemaal wel roepen van... Zie je wel blablabla, maar we kunnen achteraf pas beoordelen hoe de winter verlopen is. Voorlopig ga ik vanuit van een koude winter, zoals eerder aangegeven in mijn verwachting
johnie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 108
Lid sinds: 2 jan. 2011
27 november 2011, 17:52 uur | Bericht #302043
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 27 november 2011, 17:48 uur Waarom niet? Ik zie vooralsnog geen reden tot paniek. We kunnen nu allemaal wel roepen van... Zie je wel blablabla, maar we kunnen achteraf pas beoordelen hoe de winter verlopen is. Voorlopig ga ik vanuit van een koude winter, zoals eerder aangegeven in mijn verwachting

Ik ben ook helemaal niet in paniek
Het enige wat ik ter discussie wil stellen dat is dat er hier mensen zijn die er blind van uit gaan dat we hoe dan ook winter krijgen.
Maar kijk eens naar het hellman getal van 1989....(nog niet eens 2)

Maw,het is ook mogelijk dat we helemaal niks geen winterweer krijgen

Maar inderdaad jan,dat weten we volgend jaar Maart

En natuurlijk hoop ik dat we een leuke winter krijgen,en ik ga er stiekum toch ook wel een beetje vanuit.Maar nogmaals,het is niet vanzelfsprekend
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
27 november 2011, 17:58 uur | Bericht #302044
De media hebben de boel nog al opgeblazen de afgelopen weken. Overal hoor je mensen praten over een horrorwinter die gaat komen, een winter des doods. Ik geloof ook wel dat we een flink koude winter gaan krijgen, maar laat hem eerst maar eens beginnen Geduld is een schone zaak...
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
27 november 2011, 17:59 uur | Bericht #302045
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:52 uur Maw,het is ook mogelijk dat we helemaal niks geen winterweer krijgen

Maar inderdaad jan,dat weten we volgend jaar Maart

En natuurlijk hoop ik dat we een leuke winter krijgen,en ik ga er stiekum toch ook wel een beetje vanuit.Maar nogmaals,het is niet vanzelfsprekend


Dat is het leuke van dit forum en van het onderwerp "weer" iedereen heeft een mening, onderbouwd of niet.. ( het gevoel dat) en wat de waarheid is weten we pas in maart..

En zoals ik eerder al zei.. de kaarten zijn een mooie puinhoop dus het kan alle kanten op..
Hellmann zal spreken op 1 maart

QUOTE(Reutel @ Nov 27 2011, 17:58) <{POST_SNAPBACK}>
De media hebben de boel nog al opgeblazen de afgelopen weken. Overal hoor je mensen praten over een horrorwinter die gaat komen, een winter des doods. Ik geloof ook wel dat we een flink koude winter gaan krijgen, maar laat hem eerst maar eens beginnen Geduld is een schone zaak...



Ach de media hebben nergens wat over te berichten en als er ook maar ergens wat rook te zien is zien ze gelijk een wereldbrand. Let maar op wat er gebeurt als we geen winter krijgen en bijvoorbeeld een record zachte winter. De media zal dan de meteorologische instituten afbranden want het is dan ook weer de schuld van de meteoroloog..

edit: lol ik merk wel dat wij zelfs onderhand niet meer weten wat we moeten schrijven omdat de winter nog niet wil komen..
| Gewijzigd: 27 november 2011, 18:05 uur, door Callie-P
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 november 2011, 17:59 uur | Bericht #302047
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:52 uur Ik ben ook helemaal niet in paniek
Het enige wat ik ter discussie wil stellen dat is dat er hier mensen zijn die er blind van uit gaan dat we hoe dan ook winter krijgen.
Maar kijk eens naar het hellman getal van 1989....(nog niet eens 2)

Maw,het is ook mogelijk dat we helemaal niks geen winterweer krijgen

Maar inderdaad jan,dat weten we volgend jaar Maart

En natuurlijk hoop ik dat we een leuke winter krijgen,en ik ga er stiekum toch ook wel een beetje vanuit.Maar nogmaals,het is niet vanzelfsprekend


Ach allemaal onzin vind ik dat, voor hetzelfde geldt krijgen we een winter zoals 1929 met 227.1 hellmannetjes. Begon de winter ook pas half januari!
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 november 2011, 18:01 uur | Bericht #302048
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:52 uur Ik ben ook helemaal niet in paniek
Het enige wat ik ter discussie wil stellen dat is dat er hier mensen zijn die er blind van uit gaan dat we hoe dan ook winter krijgen.
Maar kijk eens naar het hellman getal van 1989....(nog niet eens 2)

Maw,het is ook mogelijk dat we helemaal niks geen winterweer krijgen

Maar inderdaad jan,dat weten we volgend jaar Maart

En natuurlijk hoop ik dat we een leuke winter krijgen,en ik ga er stiekum toch ook wel een beetje vanuit.Maar nogmaals,het is niet vanzelfsprekend

Niets is zeker natuurlijk, maar persoonlijk acht ik de kans erggg groot dat ook deze winter weer winterweer langs zal komen. Tot nu toe is er volgens mij elk jaar wel een keer sneeuw en ijs geweest, dus dat zal deze winter ook wel langs komen. Misschien heb jij een bepaald soort winter in je hoofd met veel sneeuw en ijs, maar ja dat is lastig communiceren als je niet duidelijk maakt wat jouw idee van winter is. Definieer, dat maakt het makkelijker te vergelijken of discussiëren. Maar winterweer komt er, hoe vaak, wanneer en hoe intens, dat is even afwachten geblazen.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
27 november 2011, 18:03 uur | Bericht #302049
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 17:52 uur ...
Maar kijk eens naar het hellman getal van 1989....(nog niet eens 2)

Maw,het is ook mogelijk dat we helemaal niks geen winterweer krijgen

...


Ja, kans van 1 op 111 jaar dat het koudegetal weer minder dan 2 wordt! Toch heet ook dat winterweer.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 november 2011, 18:03 uur | Bericht #302050
Koffiedik kijken kunnen we allemaal,ik voorspel dat het kouder gaat worden
Wat ik wil vragen is wat de meest contrastrijke winter in ons land is geweest qua Hellmann scores.
Ik heb ooit eens een spreadsheet gezien waar iemand alle waarnemingen van heel Nederland in had gezet maar die kan ik nergens meer vinden.
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
johnie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 108
Lid sinds: 2 jan. 2011
27 november 2011, 18:06 uur | Bericht #302052
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 27 november 2011, 17:59 uur Ach allemaal onzin vind ik dat, voor hetzelfde geldt krijgen we een winter zoals 1929 met 227.1 hellmannetjes. Begon de winter ook pas half januari!

Dat is geen onzin dat is een feit(dat hellman getal van 1989)
En als je vindt dat ik onzin schrijf leg me dan eens uit waarom jou verwachting geen onzin is.
Of je moet vinden dat ik alleen maar onzin schrijf???

Citaat van Jan van Ooijen, zondag 27 november 2011, 17:59 uur Ach allemaal onzin vind ik dat, voor hetzelfde geldt krijgen we een winter zoals 1929 met 227.1 hellmannetjes. Begon de winter ook pas half januari!

Laten we gewoon maar het Hellman getal aanhouden.Lijkt me een prima beoordelaar wat wel of niet winter is
(nee...een paar natte sneeuwbuien vind ik geen winter nee) | Gewijzigd: 27 november 2011, 18:47 uur, door Marga
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 november 2011, 18:12 uur | Bericht #302056
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 18:08 uur Laten we gewoon maar het Hellman getal aanhouden.Lijkt me een prima beoordelaar wat wel of niet winter is
(nee...een paar natte sneeuwbuien vind ik geen winter nee)

Bij welk Hellmann getal noem jij het wel winter dan?
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
27 november 2011, 18:19 uur | Bericht #302057
Citaat van Calliep, zondag 27 november 2011, 17:59 uur edit: lol ik merk wel dat wij zelfs onderhand niet meer weten wat we moeten schrijven omdat de winter nog niet wil komen..

Dat niet, maar ik merk dat veel mensen ongeduldig zijn omdat er een horrorwinter verwacht wordt. Schuld van de media zeg ik dan... Als we realistisch zijn weten we allemaal wel dat de winter nog moet beginnen en het alle kanten op kan.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 november 2011, 18:20 uur | Bericht #302058
Citaat van kneiter, zondag 27 november 2011, 18:06 uur Dat is geen onzin dat is een feit(dat hellman getal van 1989)
En als je vindt dat ik onzin schrijf leg me dan eens uit waarom jou verwachting geen onzin is.
Of je moet vinden dat ik alleen maar onzin schrijf???


Jij haalt de winter van '89 voor, zo doe ik dat met de winter van '29. Kan alle kanten op
Vahnstad
Lid
Woonplaats: Kluisbergen (Belgie)
Berichten: 169
Lid sinds: 12 nov. 2011
27 november 2011, 18:20 uur | Bericht #302059
Citaat van M.Dings, zondag 27 november 2011, 16:45 uur 1 dec winterse buien en zacht? wat een onzin als je het mij vraagt.
Zijn twe verschillende almanaks. De ene gaat voor winterse buien, de andere voor zacht. Als je dit ziet zeggen ze dat voor een termijn van meer dan 7 dagen. Rond 4 december is er kans op winterse buien voor een dag of drie, maar het blijft zacht en neerslagrijk, dus beide almanaks tesamen kunnen het goed hebben, elk apart niet. Winter 2012-2013 gaat wel een pak kouder zijn, want dan begint die ook eind-november.

QUOTE(Marco-Goes @ Nov 27 2011, 16:53) <{POST_SNAPBACK}>
Mijnheer Vahnstad heeft andere bronnen dan wij. Bronnen die zelfs die van Jan en Johann e.a. doen verbleken.

http://wetenschap.infonu.nl/weer/29475-wee...2-het-weer.html

Volgens mij gaat het raar weer zijn de komende maanden (en jaren) Anders dan normaal en gemiddeld. Of de winter komt ? Dat weet ik niet, maar het zal een winter zijn die we niet vergeten. Ik heb zelf ook berekeningen gemaakt om te kijken wat er met de temperatuur gebeurt. Berekeningen ga ik dan straks tonen.

Ikzelf denk dat de eerste (algemene) ijsdagen voor de jaarwisseling zijn. 17 December is spiritueel een getal voor een weersverandering dit jaar. Ook volgens de numerologie. 17/11/2011 = 14 (geluksgetal), 5 (getal vd wijsheid). Het leven gaat gepaard met cyclusveranderingen. Alles is een cyclus. Een eind is een nieuw begin. Leven eindigt niet, alsook het niet begint. Het bestaan eindigt niet, en is ook niet begonnen. En dat omdat alles virtueel is ... . Ik heb daar een theorie voor met een bewijs. Als licht niet het snelst is, dan heb ik een bewijs, dat alles virtueel is.

We komen op 17 December 2011 een nieuw cyclus in. Net zoals ik volgend jaar het cyclus van de dood inga. Twee jaar geleden heb ik dat ook gezegd dat ik op een bepaald jaar een kind ga krijgen. In 2012, als ik 16 jaar was zou dat gebeuren. Het is ook gebeurd. . Met het weer zijn er ook cyclussen. Alleen kan ik het begin nog niet markeren. 14 Maart 2011 spookt ook door mijn hoofd. Dan vermoed ik dat er ook een verandering komt, en krijg ik veel wind door, en het definitief eind van de winterperiode. Net zoals 26 maart 2011 dat ook door mijn hoofd gespookt.

Een probleem: Soms verwar ik emotionele gebeurtenissen, relationele gebeurtenissen ook met het algemene gebeuren, en kan ik dat nog niet uit elkaar houden. Maar 80 procent moet toch wel voor het weer bestemd zijn. Alleen ik moet er nog meer in gaan focussen, voor betere vorospellingen en uit te zoeken op welk vlak ze te gebruiken zijn, en welke omstandigheden dat dat ook zijn. Voor afgelopen maand zit ik er alvast naast.

2012 is ook een raar getal. Ook dat heetf het getal 5. 5 is het teken voor overwinning, geluk, wijsheid, en speciale gebeurtenissen, huwelijk, kennis. 21/12/2012 = 11 = een nieuw begin, geboorte, mijn lievelingsgetal, ongeluk, spektakel = 2 = het symbool voor verwoesting, onwetendheid, kwaad, dood, twee meningen, yin en yang, samenhorigheid . Bovendien wordt er veel gespeeld in dat jaargetal met twees en eens. Een is symbool voor onbepaling, en mannelijkheid, heilig zijn, schepping, vriendschap. Toch bestaat het einde niet, dus wees niet gevreesd. Twee twees is trouwens het teken van lijden. 22/12/2012.. + komen veel twees in.

Soit, krijg dan een kortsluiting als ik dit aan het schrijven was. Gelukkig was ik bezig op Google Chrome. Misschien ook een teken ... .

Sowieso, mijn voorspelling had ik hier al eens op gezet en ga ik al eens evalueren en updaten, en mijn interpretatie van de pluimen ga ik ook nog eens posten vandaag
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
27 november 2011, 18:25 uur | Bericht #302062
Citaat van Vahnstad, zondag 27 november 2011, 18:20 uur Zijn twe verschillende...

....g had ik hier al eens op gezet en ga ik al eens evalueren en updaten, en mijn interpretatie van de pluimen ga ik ook nog eens posten vandaag


Sorry maar hier kom ik niet doorheen, dat noem ik kwakzalverij...!

Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Vahnstad
Lid
Woonplaats: Kluisbergen (Belgie)
Berichten: 169
Lid sinds: 12 nov. 2011
27 november 2011, 18:31 uur | Bericht #302063
Er is altijd een winnaar en een verliezer van het weer. Het is overal wel ergens te koud, te warm, te droog, of te nat. Momenteel is Alaska de winnaar, en dan moeten we al van een verticale AO afgaan, om kou van daar te krijgen, of verre NW-winden.

http://www.weeronline.nl/azorenhoog/3026/0

Nee, zou kunnen ... maarja, laten we gewoon afwachten ... Een mens is te dom om dat te verstaan. Zelfs een computer is te dom om het weer zo te voorspellen, zo complex zit de natuur in elkaar.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 november 2011, 18:35 uur | Bericht #302064
Citaat van Tyshane, zondag 27 november 2011, 18:12 uur Bij welk Hellmann getal noem jij het wel winter dan?
als we nou eens aanhouden wat op de site van het KNMI staat:
QUOTE
Koudegetal Hellmann (H) Classificatie
H > 300 Streng
H > 160 Zeer koud
H > 100 Koud
H < 100 Normaal
H < 40 Zacht
H < 20 Zeer zacht
H < 10 Buitengewoon zacht

Overigens kun je altijd wel spreken van winter, alleen kan en winter ook " buitengewoon zacht" zijn.
Maar de mens zit vreemd in elkaar, als we maar een paar weken matige vorst krijgen met veel sneeuw en zo en een Hellmann van rond de honderd dan zullen massa's mensen zeggen "ooh wat een strenge winter"" Gaat het geleidelijk , blijft het mooi maar wel strengere vorst, en dik over de honderd, zul je zien dat veel mensen dat geen strenge winter noemen. Ook hier niet waar ik bij velen toch een voorkeur bespeur voor maatschappij ontwrichtend noodweer dat met een klap aankomt.
Eigenlijk moet die laatste groep helemaal niet zeuren, hoe langer het blijft als nu, liefst nog warmer, hoe harder de klap aan komt... . | Gewijzigd: 27 november 2011, 18:36 uur, door jcroon
Vahnstad
Lid
Woonplaats: Kluisbergen (Belgie)
Berichten: 169
Lid sinds: 12 nov. 2011
27 november 2011, 18:39 uur | Bericht #302065
- 30 in de zomer zou ook een klap zijn, maar dat is onrealistisch
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
27 november 2011, 18:46 uur | Bericht #302067
Citaat van Vahnstad, zondag 27 november 2011, 18:39 uur - 30 in de zomer zou ook een klap zijn, maar dat is onrealistisch
of + 20 in januari....
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 261 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 261, lezen 3 mensen het topic "Waarnemingentopic Lente 2015".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden