Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:54:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Greeley, NE; Howard, NE; Nance, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:44:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE; Hall, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Gage, NE; Jefferson, NE; Lancaster, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:44:28

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX.

26 Apr 2024 20:35:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, NE; Saline, NE.

26 Apr 2024 20:31:21

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:31:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Adams, NE; Buffalo, NE; Hall, NE; Kearney, NE.

26 Apr 2024 20:28:39

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bosque, TX; Hill, TX.

26 Apr 2024 20:23:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Buffalo, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Saline, NE; Seward, NE.

26 Apr 2024 20:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fillmore, NE; York, NE.

26 Apr 2024 20:13:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hill, TX; Navarro, TX.

26 Apr 2024 20:09:41
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
18 november 2011, 08:03 uur | Bericht #299563
Zon kan Europa van energie voorzien

Een rapport van de Europese Academies Wetenschapsadviesraad (EASAC) focust op zonnewarmte als een belangrijke vorm van hernieuwbare energie. Een voordeel van zonnewarmtetechnologie is dat ze energie kan opslaan. Het rapport van EASAC zegt dat zonnewarmte-energiecentrales een belangrijke rol kunnen spelen in het omvormen van de Europese energievoorziening naar hernieuwbare energie tegen 2040.

Wisselvallig
Het nadeel van fotovoltaïsche cellen, de meest bekende vorm van zonne-energie, is dat ze geen elektriciteit kunnen opslaan. Ook andere bronnen van hernieuwbare energie zijn afhankelijk van de aanwezigheid van de energiebron en zijn dus erg wisselvallig. Energiecentrales die werken op zonnewarmte kunnen wel elektriciteit opslaan. Daardoor zijn er geen fossiele brandstoffen of kerncentrales nodig om eventuele tekorten aan te vullen. Warmte wordt overdag opgeslagen in gesmolten zout bij temperaturen van meer dan vijfhonderd graden Celsius. Die warmte kan dan gebruikt worden om de turbines acht of meer uren na zonsondergang verder te laten draaien.



Tussen 2020 en 2030
"Rekening houdend met de huidige vooruitgang in technologie en de stijgende prijs van fossiele brandstoffen, geloven we dat elektriciteit van zonnewarmtetechnologie zal kunnen wedijveren met fossiele brandstoffen ergens tussen 2020 en 2030", zegt Robert Pitz-Paal, die de EASAC-studie in goede banen leidde. Energiecentrales die werken op zonnewarmte verwarmen vloeistof met spiegels tot stoom, waarna de stoom turbines in werking doet treden. Bij het proces worden temperaturen van 400 tot 1200 graden Celsius bereikt. De techniek is bekend sinds de jaren tachtig, maar volgens experts werd hij pas vervolmaakt in het laatste decennium. Zonnewarmte-energiecentrales leveren vooral in Spanje en in het Westen van de Verenigde Staten energie.

Desertec
Het Desertec Industrieel Initiatief (DII) is een project dat zonnewarmte-energiecentrales wil bouwen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika (MENA-regio). De energiecentrales moeten energie leveren voor Noord-Afrika, maar ook voor de Europese Unie. Desertec kondigde eerder deze maand aan volgend jaar een zonnewarmte-energiecentrale van 500 megawatt te zullen bouwen in Marokko. Volgens Desertecvoorzitter Paul van Son is de centrale in Marokko een project dat kan dienen als referentie om te tonen aan investeerders en beleidsmakers dat het project levensvatbaar is als een belangrijke bron van hernieuwbare energie. Hij zegt dat de centrale in Marokko, die twee miljard euro zal kosten en 12 vierkante kilometer groot wordt, vanaf 2015 in werking zou moeten treden. Ook centrales in Tunesië en Algerije zitten in de pijplijn.

Bron: HLN | Gewijzigd: 24 april 2017, 11:54 uur, door Joyce.s
Every cloud has a silver lining
Aern
Lid
Woonplaats: Axel, Oirschot of Eindhoven
Berichten: 339
Lid sinds: 30 jan. 2010
18 november 2011, 08:27 uur | Bericht #299595
De lichtkracht van de Zon is 38.600.000.000.000.000.000.000.000.000 watt.

Ik denk dat we daar de hele Aarde wel mee van energie moeten kunnen voorzien. Maar ja het probleem is en blijft inderdaad om het allemaal om te kunnen zetten en op te slaan.
Waarom deze advertentie?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 november 2011, 10:29 uur | Bericht #299616
Inderdaad het is nog een hele klus om het op te slaan en zo een hoog rendement te behalen, hoe dan ook is dit mooi nieuws en een positief bericht dat mogelijk in de toekomst van grote waarde zal zijn...
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
18 november 2011, 21:43 uur | Bericht #299796
Citaat van Svenn, vrijdag 18 november 2011, 11:53 uur Hmm vraag me af waarom het belang van opslaan zo groot is, bedoel direct transporteren drukt ook nog eens de kosten.
=Kuch=: 's nachts is de zon- en dus ook de electriciteit weg.
roytjee24
Lid
Woonplaats: Nijverdal
Berichten: 339
Lid sinds: 12 nov. 2010
18 november 2011, 22:12 uur | Bericht #299805
Citaat van Buitie, vrijdag 18 november 2011, 22:43 uur =Kuch=: 's nachts is de zon- en dus ook de electriciteit weg.
ik denk van de energie wat we dan overdag binnenhalen in de nacht dan ook wel elektriciteit kunnen opwekken.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 november 2011, 22:23 uur | Bericht #299812
Citaat van roytjee24, vrijdag 18 november 2011, 23:12 uur ik denk van de energie wat we dan overdag binnenhalen in de nacht dan ook wel elektriciteit kunnen opwekken.
Oh, met welke bron dan?
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
bees
Lid
Woonplaats:
Berichten: 50
Lid sinds: 24 feb. 2010
19 november 2011, 00:45 uur | Bericht #299875
Citaat van Maxim1110, vrijdag 18 november 2011, 22:23 uur Oh, met welke bron dan?

In de vorm van gesmolten zout...
Woonplaats: Zeewolde
Berichten: 291
Lid sinds: 28 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 november 2011, 12:36 uur | Bericht #299924
Citaat van bees, zaterdag 19 november 2011, 0:45 uur In de vorm van gesmolten zout...

of afgewerkte olie blijft ook heel erg lang warm onder de grond en die warmte
kan je weer omzetten in energie.
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 november 2011, 17:07 uur | Bericht #299980
Citaat van Svenn, zaterdag 19 november 2011, 18:04 uur Lol lache die reply, sinds wanneer koelt water direct af neem aan dat dat enige tijd duurt
Klopt, maar het opwekken van energie gaat dmv zonlicht, niet dmv warm water. Tenminste, als ik warm water in mijn laptop giet laadt ie volgensmij niet op, dan gaat het er niet zo heel goed mee
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 november 2011, 18:58 uur | Bericht #300030
Citaat van Svenn, zaterdag 19 november 2011, 18:17 uur Lees nog eens goed, wat ik eerder zei: water maakt stoom drijft turbines aan. Als jij buiten loopt en het vriest krijg je ook die waterdamp, dus mocht je dat kokende water in een bak mikken zal het zowiezo niet 1.2.3. afgekoeld zijn naar 0 graden, dat duurt wel even als je bijv 6000 liter kokend water hebt als voorbeeld. Maar je zou met kou en warmte ook weer stoom kunnen generen die weer druk uit oefenen en zo de turbine draaiend houden voor een aantal uur.

Maar gelukkig hebben we ook dag en nacht, dus snachts heb je zowiezo beduidend minder energie nodig dan overdag. Dus kan je daar mooi de nacht mee door komen.

Klopt, mijn fout, had ik niet goed gelezen. Maar dan blijft het probleem of dat efficient genoeg zal werken om de hele nacht voldoende energie op te wekken. Daarnaast zal het met name in de winter problematisch worden omdat de zon dan veel lager staat en veel minder water op kan warmen, en er omdat de nachten langer duren meer stroom nodig is en minder tijd is om die op te warmen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Voorst (Ten oosten van Apeldoorn)
Berichten: 384
Lid sinds: 25 mei. 2009
19 november 2011, 19:35 uur | Bericht #300044
Er is een principe van 100% rendement en op zich weinig moeite. Enige voorwaarde is je hebt een groot water en bergen hogerop in de buurt nodig.

Gaat als volgt:

Je bouwt een dam in de bergen zodat je een groot bassin creeert. Pijpleidingen van 't groot water naar 't bassin leggen. Zonne-energie centrale bij 't water aanleggen, pomphuis ernaast en de energie die de zonnecellen opleveren gebruiken om 't water naar boven in 't bassin te pompen. Zodra de zonnecellen niet genoeg energie meer opbrengen in de avond de waterstroom omkeren en door een waterkrachtcentrale laten stromen. Et voila daar heb je energie zowel overdag als s'nachts. Alle stroom die is gebruikt om 't water naar boven te pompen komt weer terug in 't net en kan worden gebruikt. In de ochtend en overdag vult de zon het tekort weer aan
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
19 november 2011, 20:51 uur | Bericht #300052
Citaat van Svenn, zaterdag 19 november 2011, 20:41 uur Ik denk dat je dan alle energie vreet aan oppompen dan aan het uiteindelijke doel.

@ Maxim, ja inderdaad daar zat ik ook al mee. Het wordt gebouwd een stuk dichter bij de evenaar dan dat wij wonen. Korter licht zowiezo elke dag maar wel warmer. Dus dan zou je inderdaad verder moeten kijken wat het verschil gaat maken. En of het haalbaar is snachts. Ja of wellicht kokend water in staven stoppen die weer water aan de kook brengen, soort van nuclear powerplant. Alleen dan ipv staven met rotzooi, gewoon kokend water of een ander goedje wat erg lang warmte afgeeft.

Er zijn eens (weinig concrete) plannen (dus eigenlijk meer een "concept") geweest voor een enorme zonneenergiecentrale in de sahara van Algerije, die dan volgensmij heel Frankrijk van stroom zou kunnen voorzien. Dergelijke plannen zijn op zich realiseerbaar, maar binnen afzienbare tijd zie ik het nog niet zo gauw gebeuren.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
21 november 2011, 20:40 uur | Bericht #300609
Citaat van vossejongk, zaterdag 19 november 2011, 19:35 uur Er is een principe van 100% rendement en op zich weinig moeite. Enige voorwaarde is je hebt een groot water en bergen hogerop in de buurt nodig.

Gaat als volgt:

Je bouwt een dam in de bergen zodat je een groot bassin creeert. Pijpleidingen van 't groot water naar 't bassin leggen. Zonne-energie centrale bij 't water aanleggen, pomphuis ernaast en de energie die de zonnecellen opleveren gebruiken om 't water naar boven in 't bassin te pompen. Zodra de zonnecellen niet genoeg energie meer opbrengen in de avond de waterstroom omkeren en door een waterkrachtcentrale laten stromen. Et voila daar heb je energie zowel overdag als s'nachts. Alle stroom die is gebruikt om 't water naar boven te pompen komt weer terug in 't net en kan worden gebruikt. In de ochtend en overdag vult de zon het tekort weer aan


100% energie rendement bestaat helaas nog steeds niet. Als dat wel zo was zaten we niet met z'n allen over het klimaatprobleem te janken. Die pompen van jou gaan absoluut meer energie gebruiken dan het water zal opleveren. Dan daarbij snap ik nog niet helemaal hoe we in deze oplossing overdag energie winnen? Je zonnepanelen staan immers de pompen aan te drijven

Rendements verlies is juist het grote probleem van elke vorm van ernergieproductie. Sad but true is steenkool nog steeds de meest energie efficiente brandstof met een maximaal rendement van 58% in de modernste turbines. elke andere hedendaagse brandstof of groen alternatief gaat het qua rendement en/of uiteindelijk prijs afleggen tegenover steenkool.

Ik heb me al best wel wat in alternatieve energie verdiept de afgelopen jaren maar deze truuk met zout kende ik nog niet. Deze oplossing in combinatie met zonnecollectoren zoals deze in Spanje

Zou wel eens een grote rol kunnen gaan spelen in de toekomst.

Deze gast http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=29152 zei als ik me niet vergis dat we tegenwoordig 1 uur per dag gemiddeld meer zon hebben dan 100 jaar geleden. Tel uit je winst | Gewijzigd: 24 april 2017, 11:54 uur, door Joyce.s
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Woonplaats: Homoet (Overbetuwe)
Berichten: 1134
Lid sinds: 9 jun. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 november 2011, 22:02 uur | Bericht #300640
Een dergelijk plan als dit klinkt natuurlijk erg interessant. Maar een setup met heel veel spiegels neemt natuurlijk veel ruimte in beslag en vergt erg veel onderhoud. De spiegels moeten continu brandschoon blijven voor optimaal rendement. Maar waarom niet gewoon per woning een aantal zonnepanelen op het dak? Daar liggen ze niemand in de weg, het is anders gezien toch onbenutte ruimte en het effect is ongeveer hetzelfde. Dus als er energie uit de zon moet worden gehaald, lijkt mij dit een betere oplossing. Maar dat is mijn mening

Groeten Wilfred
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
21 november 2011, 22:13 uur | Bericht #300644
Voor zover ik weet, maar corrigeer me wanneer ik ben verkeerd Is dit de meest efficiënte manier om stroom uit zonne energie op te wekken. Een zonnepaneel moet je evengoed schoon houden.

Wat betreft ruimte, Bedenk je dat deze dingen in landen als Spanje of Portugal moeten staan, landen waar ze veel zon-uren hebben. Daar is, in tegenstelling tot hier, grond in overvloed. Deze spiegels kun je ook nog eens op grond zetten welke niet geschikt is voor bijv. landbouw. Ze kunnen zelfs tegen heuvels of bergen opgesteld worden. Het schept ook mogelijkheden voor "kansarme" landen zoals bijv. in Afrika.

Een zonnepaneeltje op je dak thuis is leuk en draagt zeker wel wat bij maar zal echt de problemen niet oplossen.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
21 november 2011, 22:26 uur | Bericht #300647
Citaat van vossejongk, zaterdag 19 november 2011, 20:35 uur Er is een principe van 100% rendement en op zich weinig moeite. Enige voorwaarde is je hebt een groot water en bergen hogerop in de buurt nodig.

Gaat als volgt:

Je bouwt een dam in de bergen zodat je een groot bassin creeert. Pijpleidingen van 't groot water naar 't bassin leggen. Zonne-energie centrale bij 't water aanleggen, pomphuis ernaast en de energie die de zonnecellen opleveren gebruiken om 't water naar boven in 't bassin te pompen. Zodra de zonnecellen niet genoeg energie meer opbrengen in de avond de waterstroom omkeren en door een waterkrachtcentrale laten stromen. Et voila daar heb je energie zowel overdag als s'nachts. Alle stroom die is gebruikt om 't water naar boven te pompen komt weer terug in 't net en kan worden gebruikt. In de ochtend en overdag vult de zon het tekort weer aan

100% rendement heb je dan niet, maar een soortgelijk iets is al werkelijkheid. Het grote aantal windmolens in Denemarken draait 's nachts natuurlijk gewoon door, maar dan is er veel minder elektriciteit nodig. De overbodige elektriciteit wordt dan gebruikt om in Noorwegen water weer omhoog te pompen en op die manier energie "op te slaan". Er gaat natuurlijk wel wat verloren, maar minder dan er verloren zou gaan als ze met die overbodige stroom uit de windmolens niets zouden doen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
21 november 2011, 22:35 uur | Bericht #300654
Dat kan wel natuurlijk. Groot nadeel van windmolens is de slijtage en daarbij behorend onderhoud. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren en zou ik mijn geld op projecten als deze zetten. (Tot kernfusie een feit is )
Ik geloof ook niet dat er veel oppositie is tegen deze "zonne-centrales" itt windmolens. Je weet wel, horizon-vervuiling, gevaarlijk voor vogels blablablaa
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Arends
Lid
Woonplaats: Coevorden
Berichten: 404
Lid sinds: 18 aug. 2008
21 november 2011, 23:30 uur | Bericht #300672
Citaat van Svenn, vrijdag 18 november 2011, 11:53 uur Hmm vraag me af waarom het belang van opslaan zo groot is, bedoel direct transporteren drukt ook nog eens de kosten.


QUOTE(Svenn @ Nov 19 2011, 17:04) <{POST_SNAPBACK}>
Lol lache die reply, sinds wanneer koelt water direct af neem aan dat dat enige tijd duurt


Een klein beetje uit het verband getrokken lijkt me. Iedereen weet dat opslag (direct of indirect) erg belangrijk is, en al helemaal als het gaat om electriciteit. Bovendien is direct transporteren is geen optie, want er is dan geen vraag, iedereen is reeds voorzien.

Je weet best wel wat, denk ik. En als je nog meer wilt weten, zodat je iets zinniger kunt posten, zoek dan eens uit hoeveel energie een gemiddelde centrale kan leveren, en hoeveel energie water kan opslaan, en hoeveel kuub water er dan nodig is om de hele nacht electriciteit te kunnen maken.
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
21 november 2011, 23:49 uur | Bericht #300677
Wie weet hebben we in de toekomst wel, zwevende windmolens(is nieuw concept)  | Gewijzigd: 24 april 2017, 11:55 uur, door Joyce.s
Check out the light show:)
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 244 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 244, lezen 4 mensen het topic "Discussiepagina winter 2023-2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden