Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juli 2012, 11:25 uur | Bericht #358779
Nederlandse astronaut veilg geland

De Sojoezruimtecapsule met daarin ruimtevaarder André Kuipers is zondag om 10.15 uur geland. De terugkeer is volgens plan verlopen. Het kan nog even duren voor het luik opengaat en duidelijk is hoe het met de bemanning gaat. De capsule met Kuipers, de Amerikaan Don Pettit en Oleg Kononenko uit Rusland was even na 6.45 uur losgekoppeld van het internationale ruimtestation ISS. Even na 9.15 uur zette de capsule met behulp van zijn stuwraketten koers richting aarde. Een halfuur later ontkoppelden de andere modules van de capsule, waarna de Sojoez de atmosfeer binnenging.

In de dampkring remde de capsule af van 28.000 kilometer per uur naar 900 kilometer per uur, een snelheid waarbij veilig een kleine parachute kon worden uitgegooid. Dat gebeurde iets voor 10 uur. Met behulp van een grote parachute werd vervolgens afgeremd tot een snelheid die veilig genoeg was om met het aardoppervlak in aanraking te komen.

In de laatste seconden voordat de capsule de grond raakte, is de landing verzacht met remraketten. Kuipers vliegt door naar Houston waar hij een paar weken moet herstellen van de maandenlange gewichtloosheid.

Bron: Het Nieuwsblad
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juli 2012, 11:28 uur | Bericht #358782
André Kuipers lachend uit capsule gehaald

André Kuipers is na een goed verlopen landing op de Kazachstaanse steppe lachend uit de Sojoezruimtecapsule gehaald. Na de Rus Oleg Kononenko duurde het even voordat toegesnelde medewerkers hem als tweede uit de capsule tilden. Kort daarna werd de Amerikaan Don Pettit naar boven getild. Zodra Kuipers tevoorschijn kwam, steeg in de Space Expo in Noordwijk gejuich op. Onder de toeschouwers waren onder anderen zijn twee broers. Een van hen concludeerde uit de lach van Kuipers dat het goed met hem gaat. De NOS volgde de landing en de nasleep vanuit Noordwijk op de voet.

Bron: Nieuws
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Waarom deze advertentie?
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
1 juli 2012, 12:54 uur | Bericht #358797
Astronaut Kuipers flauwgevallen bij landing



André Kuipers was buiten westen toen hij zondagmorgen op aarde lande. Dat bevestigen bronnen bij Estec aan Omroep West.
Op de televisie was Kuipers lange tijd niet in beeld. Toen hij wel weer te zien was, was hij bij bewustzijn en kon hij lachen en zwaaien.

De derde persoon die uit de capsule werd gehaald, zou er erger aan toe zijn geweest. Hij is niet te zien geweest op de tv-beelden. Inmiddels zouden alle drie de astronauten het goed maken. André Kuipers en zijn twee collega's zijn zondag om 10.14 uur Nederlandse tijd geland in een steppe in Kazachstan.

Bron: West Online
Every cloud has a silver lining
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juli 2012, 23:07 uur | Bericht #358863
André Kuipers op weg naar Houston

De Nederlandse astronaut André Kuipers heeft Kazachstan verlaten. Hij stapte zondag met collega-astronaut Don Pettit op een vliegtuig naar de Amerikaanse stad Houston. Daar worden de twee in de loop van maandag herenigd met vrouw en kinderen.

Dat heeft Kuipers' werkgever, de Europese ruimtevaartorganisatie ESA, zondagavond laten weten. Het derde bemanningslid, de Rus Oleg Kononenko, gaat naar Moskou. De capsule met Kuipers, Kononenko en Pettit landde eerder zondag in de uitgestrekte steppe van Kazachstan. Ze hadden 193 dagen in de ruimte verbleven. Kuipers vestigde daarmee een Europees record.

De bemanning werd ter plekke onderzocht en vervolgens per helikopter overgebracht naar naar de dichtstbijzijnde grote stad, Qostanay.

Bron: nu.nl
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 juli 2012, 23:12 uur | Bericht #358864
Kuipers:landing niet comfortabel

De terugkeer naar de aarde is Andre Kuipers niet meegevallen."Het was niet comfortabel", zei hij in een interview met ESA TV."Een pijnlijke ervaring." Bij de landing, waarbij de snelheid van 28.000 km/u terugliep naar stilstand, kregen de drie ruimtevaarders krachten te verwerken tot 9 keer zwaartekracht. Lopen zit er voorlopig nog niet in voor Kuipers. Zijn spieren zijn nog te slap. "Je bent echt verlamd. Mensen moeten me dus ondersteunen. Ik ben duizelig en misselijk als ik te veel beweeg." Het gesprek van 40 seconden eindigde hij positief."Als je terug bent, voel je je belabberd, maar mentaal uitstekend."

Bron: NOS
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juli 2012, 20:21 uur | Bericht #358938
André Kuipers in Houston herenigd met gezin

In het Amerikaanse Houston is de Nederlandse astronaut André Kuipers vandaag herenigd met zijn vrouw en kinderen. Om 04.00 uur vannacht (plaatselijke tijd) kon Kuipers, zonder de aanwezigheid van journalisten, zijn gezin in de armen sluiten. Dat schrijft de NOS. Ook Kuipers' Amerikaanse collega Don Pettit werd in Houston door zijn gezin verwelkomd. Die was gisteren bij de landing onwel geworden, maar maakt het inmiddels beter.



Huldiging
De officiële huldiging van Kuipers is op 30 augustus op de boulevard van Noordwijk. In de Zuid-Hollandse plaats is Kuipers' werkgever, de Europese ruimtevaartorganisatie ESA, gevestigd. Kuipers heeft 193 dagen in het ISS gewoond en gewerkt. Nooit eerder is een Europese astronaut zo lang in een baan rond de aarde geweest. Naast Kuipers en Pettit vloog ook de Rus Oleg Kononenko gisteren terug naar de aarde. Het drietal moest na de landing medisch gecontroleerd worden, en begint nu aan een revalidatieperiode.

Bron: AD | Gewijzigd: 3 mei 2017, 11:21 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 juli 2012, 20:24 uur | Bericht #358939
Koningin stuurt André Kuipers telegram

Koningin Beatrix heeft astronaut André Kuipers maandag een telegram gestuurd. De vorstin feliciteert Kuipers daarin, en wenst hem een spoedig herstel. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst laten weten. De koningin schrijft onder meer: ,,Wij hebben groot respect voor Uw prestatie en voelen ons geïnspireerd door Uw positieve uitstraling en communicatieve vaardigheden, waardoor U zovelen heeft laten delen in dit bijzondere avontuur.'' Zondag al heette prins Willem-Alexander via Twitter de astronaut welkom terug op aarde. ,,Nederland is trots op uw unieke prestatie'', liet de prins weten.

Kuipers landde zondagochtend op de steppe van Kazachstan. Hij was op 21 december gelanceerd naar het internationale ruimtestation ISS.

Bron: RTL
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juli 2012, 08:31 uur | Bericht #361849
André Kuipers terug in Nederland

Astronaut André Kuipers is aangekomen in Nederland. Iets na achten vrijdagochtend landde hij met een KLM-vlucht uit Houston op Schiphol. Op de luchthaven zal hij spreken met pers en fans.De 53-jarige Nederlandse astronaut vertrok 21 december naar het ruimtestation, waar hij onder meer wetenschappelijke experimenten uitvoerde.De missie van Kuipers, PromISSe, zou oorspronkelijk vijf maanden zou duren, maar zijn terugkeer werd uitgesteld tot 1 juli nadat in februari bleek dat het afsluitingsmechanisme van een Sojoezcapsule niet goed werkte.Hierdoor kon Kuipers' aflossing niet op tijd vertrekken en werd het hele schema opgeschoven.

Na zijn terugkomst moest Kuipers flink herstellen van de maandenlange gewichtloosheid in de ruimte, gaf hij eerder aan. Een paar dagen nadat hij weer op aarde terug was vertelde hij moeite te hebben met lopen en te verwachten nog maanden bezig te zijn met zijn revalidatie.Ik moest net zoals een baby leren lopen. Ik was mijn spiercoördinatie helemaal kwijt na zo'n lange tijd zonder zwaartekracht.Kuipers is de tweede Nederlandse ruimtevaarder en de eerste Nederlander die twee ruimtevluchten heeft gemaakt. In 2004 maakte hij deel uit van de elfdaagsemissie DELTA naar het internationale ruimtestation ISS.

Bron: Nu.nl
there can be only one
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juli 2012, 19:11 uur | Bericht #361898
André Kuipers: 'Ik ben heel blij dat ik weer terug ben'

'Ik ben heel blij dat ik weer terug ben'. Dat zei astronaut André Kuipers vrijdagochtend toen hij iets over 8 in de ochtend landde op luchthaven Schiphol, zo meldt de ESA (European Space Agency) vrijdag. 'De landing was perfect. Hij was in ieder geval een heel stuk beter dan mijn vorige landing', grapt ESA-astronaut André Kuipers over de boordradio vanuit de cockpit van KLM-vlucht KL0662.

Het vliegtuig met André en zijn familie aan boord werd op de luchthaven ontvangen met een erehaag van water, die tijdens het taxiën door de brandweer over het vliegtuig gesproeid werd. Vlak voor de landing maakte het toestel ook al een ererondje boven Noord-Holland. 'Vanuit het raam heb ik zelfs al mijn eigen huis kunnen zien. Ik kan niet wachten om weer lekker thuis te zijn. Ontspannen, dat is het eerste dat ik ga doen.'



Wennen aan zwaartekracht
Hoewel André alweer bijna drie weken terug op de aarde is, moet hij er nog steeds aan wennen dat hij niet meer gewichtloos is. 'Terug op aarde zijn voelt een beetje alsof je op een magneet staat. Zeker in het begin had ik heel erg het gevoel dat ik plat op de aarde werd gedrukt. Ik laat soms nog dingen op de grond vallen, omdat ik gewend ben dat ze toch wel blijven zweven.'

Waar Kuipers direct volgend op zijn 193 dagen durende verblijf in de ruimte in eerste instantie veel moeite had met lopen, gaat dat nu alweer stukken beter volgens de astronaut. Wel zijn er andere handelingen die hij dankzij zijn tijd in de ruimte nu nog niet mag uitvoeren, zoals autorijden. 'Mijn evenwichtsorgaan is verstoord, dus zijn zulke dingen nog aardig riskant. Maar dat moet over een tijdje weer wel gaan.' Kuipers moet nog maanden revalideren.

Blij met de aandacht
Direct na de landing van vlucht KL0662 had André even kort de tijd om zijn familie en vrienden te begroeten. Daarna moest hij meteen door naar een persbijeenkomst waar talloze fotografen, camera's en journalisten klaar stonden. Vervolgens werd Kuipers ook in de aankomsthal van Schiphol welkom geheten door honderden fans. 'Ik had voordat ik ging geen idee van wat mijn missie allemaal teweeg zou brengen”, aldus de ESA-astronaut. “Ik ben wel erg blij met de aandacht. Want dat betekent dat ik kan laten zien wat we allemaal doen in de ruimtevaart.'

Naar eigen zeggen hoeft André niet heel erg te wennen aan het idee weer terug te zijn op aarde. En missen doet hij het internationale ruimtestation ISS niet. “Ik heb daar een hele mooie tijd gehad. Het was er heel prettig leven. En ik zou het allerliefst de hele dag zweven. Maar het is ook wel heel fijn om weer thuis te zijn.”

Geen zwart gat
Volgens André was het hard werken aan boord van het ISS. 'Als je alle foto's ziet die ik heb getwitterd zou je denken dat ik de hele dag uit het raam heb zitten kijken', grapt de astronaut. Aan boord van het ISS is hij druk geweest met meer dan vijftig verschillende experimenten. Daarnaast begeleidde Kuipers onder andere de aanmering van ESA's ruimtevrachtschip ATV-3.

De missie van André is ook nu nog niet afgelopen. De komende maanden ondergaat hij regelmatig tests om te zien hoe zijn lichaam zich herstelt na de zes maanden durende ruimtereis. Daarnaast moeten ook de resultaten van de in de ruimte uitgevoerde experimenten verwerkt worden. 'Ik val zeker niet in een zwart gat. Er is nog meer dan genoeg te doen. Zeker als je bedenkt dat van mijn eerste ruimtereis er nu nog resultaten binnen komen. Dat laat zien hoe belangrijk ruimtevaart voor ons is. Ruimtevaart is de toekomst van de mensheid.'

Maar eerst de rust, dus. 'Ik geloof dat ik nog ongeveer 150 vakantiedagen heb staan', grapt de ESA-astronaut. 'Met het ISS kwamen we regelmatig over de Stille Oceaan. En daar zag ik wel wat leuke eilandjes. Maar ik wil vooral even lekker helemaal niks doen.'

Bron: blikopnieuws
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
20 juli 2012, 23:43 uur | Bericht #361919
Ruimtemuseum Noordwijk wil capsule Kuipers

Deze foto is niet meer beschikbaar
De Soyuz-capsule waarmee André Kuipers terug op aarde kwam. © afp.

Een capsule waarmee astronaut André Kuipers naar de ruimte en terug ging, wordt misschien tentoongesteld in Nederland. Het ruimtemuseum Space Expo in Noordwijk wil een vaartuig overnemen van de Russen. Dat heeft de instelling vandaag laten weten aan het ANP.

In totaal zijn er drie capsules. Eén daarvan vervoerde Kuipers in 2004 naar de ruimte, een andere bracht hem anderhalve week later terug. Met de derde Sojoez ging hij in december vorig jaar naar het internationale ruimtestation ISS en landde hij op 1 juli op aarde. Space Expo heeft het liefst de laatste, maar neemt ook genoegen met een van de eerste twee.

Probleem is het bedrag dat de Russen vragen. 'Een capsule kost enkele tonnen. Dat geld hebben we niet', aldus Space Expo. Het museum hoopt dat Nederland Rusland op andere gedachten weet te brengen. Voor de Russen zijn de gebruikte capsules onbruikbaar, 'maar voor Nederland gaat het om een stuk ruimtevaartgeschiedenis. De waarde ervan is niet in geld uit te drukken. We hopen dat ze het ons willen schenken.'

Space Expo hoopt binnen een jaar zeker te weten of het een capsule van Kuipers in bezit kan krijgen.

Bron: AD
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
24 juli 2012, 10:18 uur | Bericht #362200
André Kuipers vreest technologische achterstand

André Kuipers waarschuwt de Nederlandse politiek dat er niet te veel bezuinigd moet worden op de kenniseconomie. De astronaut vreest een technologische achterstand als er fors in de budgetten voor de wetenschap en de ruimtevaart wordt gesneden.De ESA-astronaut die net is teruggekeerd van een ruimtereis van een half jaar, zegt in een interview met NU.nl dat Nederland 'zelf de brokken kan krijgen' als er te veel wordt bezuinigd op de ruimtevaart.Het geld dat naar de ruimtevaart gaat is innovatiegeld. En als je mee wilt blijven draaien in de vaart der volkeren en qua high-tech vooraan wil blijven staan, dan zal je moeten investeren in nieuwe ontwikkelingen en bedrijven die daar mee bezig zijn."

Vrees voor achterstand
Hij vreest een technologische achterstand als er fors in de budgetten voor de wetenschap en de ruimtevaart wordt gesneden. Dit jaar gaat er nog bijna 100 miljoen euro naar het Europees ruimtevaartprogramma; in 2015 is dat nog 63 miljoen. Verdere bezuinigingen werden onlangs teruggedraaid door een Kamermeerderheid.

Geld verdienen in de toekomst
Volgens Kuipers gaat het qua bezuiniging niet om al te hoge bedragen, 'als je het vergelijkt met de bedragen die omgaan in andere sectoren'. "Ik ben blij dat het besef een beetje doordringt dat je op dingen waarmee wij in de toekomst geld moeten verdienen nou juist niet moet bezuinigen. Dan heb ik het dus over innovatie, technologie, high-tech."

Bron: RTLnieuws
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
8 augustus 2012, 11:00 uur | Bericht #365740
André Kuipers naar Aviodrome

Een datum is nog niet bekend, maar het is vrijwel zeker dat astronaut André Kuipers naar de Aviodrome in Lelystad komt. "Hij heeft toegezegd dit najaar een lezing te geven", zegt een woordvoerster van het themapark. "We zijn met hem in gesprek." Dat belooft een volle zaal te worden, kan bijna niet anders.Kuipers was van 21 december vorig jaar tot 1 juli in de ruimte, waar hij onder meer wetenschappelijke experimenten uitvoerde.Leerlingen van scholen uit Hoek van Holland en Maassluis hebben in juni nog contact gehad met Kuipers vanuit de Aviodrome.Dankzij een groep radioamateurs konden ze in verbinding komen met de astronaut.

Bron: Stentor
there can be only one
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
27 augustus 2012, 11:59 uur | Bericht #369833
Nationale huldiging Andre Kuipers in Noordwijk

Astronaut André Kuipers wordt komende donderdag groots binnengehaald in Noordwijk. Kroonprins Willem Alexander is bij de huldiging aanwezig. Het ontvangst is het eerste openbare optreden van de astronaut sinds hij met zijn collega’s Oleg Kononenko en Don Pettit op 1 juli in Kazachstan op aarde landde.  Deze keer bracht hij 193 dagen door in het International Space Station. Hij heeft daarmee een missie volbracht van meer dan een halfjaar.

Het programma
De hele dag is er van alles op de boulevard te beleven, met onder meer een astronautentrainer en diverse optredens. Om 12:00 uur start rondom de Vuurtoren een Air- & Spacemarkt. Ook staat op de boulevard een fototentoonstelling met hoogtepunten uit de missie van André Kuipers. Om half 4 ´s middags begint de huldiging van Kuipers op de Koningin Wilhelmina Boulevard. Onze verslaggeefster Renate Sonneveld gaat donderdag naar de huldiging en spreekt André Kuipers. Als jij nou een vraag mag stellen aan Andre, wat zou je dan willen weten? Stel hier de vraag aan Renate en misschien beantwoordt André Kuipers hem donderdag wel!

Bron: Omroepwest
BartS
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 augustus 2012, 09:23 uur | Bericht #370065
Omroep West bij huldiging André Kuipers

André Kuipers wordt vandaag groots binnengehaald in Noordwijk. Ook prins Willem-Alexander is daarbij aanwezig. Het is het eerste openbare optreden van de astronaut.Samen met zijn collega’s Oleg Kononenko en Don Pettit bracht Kuipers 193 dagen door in het International Space Station. Op zondag 1 juli landde het drietal in Kazachstan op aarde.Omroep West doet live verslag van de huldiging in Noordwijk. Van 12.00 uur tot 19.00 uur komen alle programma’s van Radio West live vanuit Noordwijk. Ook in het TV West Nieuws, om 17.00 uur, wordt aandacht besteed aan het binnenhalen van André Kuipers.

Bron: Omroepwest
there can be only one
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 oktober 2012, 00:17 uur | Bericht #373316
Opnieuw koninklijke onderscheiding Kuipers

André Kuipers is maandag benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
Dat gebeurde tijdens een huldiging in zijn woonplaats Vijfhuizen in de gemeente Haarlemmermeer. De Nederlandse astronaut was al Officier in de Orde van Oranje Nassau. Kuipers, die van 23 december tot 1 juli in het internationale ruimtestation ISS verbleef, werd maandag ook benoemd tot ereburger van Haarlemmermeer.
In Vijfhuizen gaf hij een uitgebreide presentatie over zijn ervaringen. Scholieren van zeven scholen uit Haarlemmermeer mochten daarna vragen stellen. Daarnaast werd een korte film vertoond en waren er optredens van een dansgroep en een koor.

Experimenten
Geen Europeaan was ooit zo lang aan een stuk in de ruimte. Kuipers deed er tientallen wetenschappelijke experimenten. Zo keek hij naar zijn energieverbruik, maakte hij echo's van zijn bloedvaten en hart, en foto's van zijn netvlies. Voor het publiek deelde hij foto's via Twitter en beschreef hij zijn ervaringen op zijn weblog. Op 20 juli keerde Kuipers onder grote publieke belangstelling terug in Nederland. Hij werd als een held onthaald op Schiphol. Op 30 augustus was zijn officiële ontvangst, op de boulevard van Noordwijk. Kuipers was in 2004 anderhalve week in de ruimte. Na die missie werd hij benoemd tot Officier in de Orde van Oranje Nassau.

Bron: Nu.nl
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
18 september 2013, 14:00 uur | Bericht #408521
Capsule André Kuipers in 2014 naar Nederland

De capsule waarmee astronaut André Kuipers anderhalf jaar geleden naar de ruimte en terug is gegaan, komt volgend jaar waarschijnlijk naar Nederland. Ruimtemuseum Space Expo in Noordwijk gaat het Sojoez-vaartuig tentoonstellen. 'Ik wil de huid niet verkopen voor de beer geschoten is, maar het ziet er heel goed uit. We zijn optimistisch. Ik ga ervan uit dat de Sojoez in 2014 in Noordwijk staat', zei directeur Rob van den Berg woensdag tegen het ANP.

Space Expo is in onderhandeling met de Russen over de huur van de Sojoez. Er zit nog wel een verschil tussen wat de Russen vragen en wat Space Expo voorstelt, maar dat gat is volgens Van den Berg te overbruggen. Het Noordwijkse museum houdt al een plekje vrij voor de Sojoez. De capsule moet in een nagebouwd Kazachstaans steppelandschap komen te liggen. Bij de opening moet André Kuipers zelf bevestigen dat het echt zijn vaartuig is.

Van den Berg wil niet zeggen hoeveel geld Rusland vraagt, maar het gaat volgens hem om 'enkele tonnen' in totaal. Omdat Space Expo nog wat geld tekort komt, vraagt het museum het publiek om een bijdrage. Daarom begint binnenkort een zogeheten crowdfunding-actie. Donateurs mogen bijvoorbeeld bij de opening van de tentoonstelling zijn. Wie meer betaalt, mag even plaatsnemen in de krappe capsule, op de stoel waarin Kuipers heeft gezeten

Bron: AD
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 177 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 177, lezen 4 mensen het topic "Marc Putto spreekt (wederom) denigrerend over onweerliefhebbers!".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden