Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
marsel
Lid
Woonplaats: Woensdrecht
Berichten: 642
Lid sinds: 28 jul. 2006
8 januari 2012, 09:05 uur | Bericht #315947
Zo, dat moet echt fors turbulent geweest zijn. Ben er nooit zo'n fan van .
Vorige week hadden we boven NL aan de koude kant van de enorme jet die er toen liep (160-190kt!) ook vele meldingen van het severe high level turbulence (HLT) op hoogtes boven 9km. Het zal je maar gebeuren, daar wordt je echt niet vrolijk van. Voor zover ik weet heeft dit geen problemen opgeleverd.
Woonplaats: almere
Berichten: 170
Lid sinds: 19 jan. 2010
8 januari 2012, 09:15 uur | Bericht #315951
Ik ben zaterdag terug gekomen uit Thailand en boven India hebben wij ook zware turbulentie gehad.
Normaal wacht de piloot met het "fasten seatbelts"tot er enige mate van turbulentie is.In dit geval niet,enige minuten voor de turbulentie werd het al omgeroepen en ook de stewardessen moesten al gaan zitten.
Daarna volgde de zware turbulentie,kort maar heftig,buiten was het een mooie lichtshow.
Mogelijk hetzelfde systeem.



Waarom deze advertentie?
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
8 januari 2012, 10:00 uur | Bericht #315955
In oktober probeerde we te landen op Rhodos, midden in een onweersbui Dat lukte dus niet en we hadden ook nog last van valwinden die gemeen achter een berg vandaan schoten. We hebben 2x een doorstart gemaakt, daarna zijn we naar Turkije gegaan. 's avonds zijn we opnieuw naar Rhodos gevlogen, opnieuw door een onweersbui. Dit keer konden we wel landen omdat de wind gunstig stond. Maar het was al met al niet fijn: constant luchtzakken, alle kanten op geslingerd worden, mensen in paniek, heel veel mensen moesten overgeven. Ik had zelf nooit vliegangst, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik door dit voorval toch een beetje angstig ben geworden... Bij ons waren er geen gewonden, wel veel kots her en der...

Gelukkig maakte de vakantie veel goed!
LaChime
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 8
Lid sinds: 7 jan. 2012
8 januari 2012, 10:34 uur | Bericht #315965
Doodeng vind ik dat altijd turbelentie, kan nog herinneren mijn eerste keer vliegen richting Spanje. 20 minuten voor de landing @ Barcelona begon me het te stuiteren brrr, krijg er nu alweer kriebels van ...
Hup sneeuw, hup sneeuw, hup sneeuw!
Sanwa
Lid
Woonplaats: winkel
Berichten: 5550
Lid sinds: 3 jul. 2009
8 januari 2012, 12:42 uur | Bericht #316000
Zeven lichtgewonden door turbulentie op vlucht Londen-Singapore

Zeven passagiers van een Qantas-vlucht tussen Londen en Singapore zijn zaterdag lichtgewond geraakt toen hun toestel in hevige turbulentie terechtkwam in het Indiase luchtruim. Dat heeft de Australische luchtvaartmaatschappij zondag meegedeeld.

'De A380 bevond zich op drie uur van Singapore toen hij in het Indiase luchtruim in hevige turbulentie terechtkwam', zo legt een woordvoerder van Qantas uit. 'Zeven mensen raakten lichtgewond; vier van hen werden bij aankomst in Singapore voor verzorging naar het ziekenhuis gebracht. Inmiddels zijn ze allemaal uit het ziekenhuis ontslagen.' De gewonden, die vooral blauwe plekken opliepen, zaten niet op hun plaats toen het toestel in de turbulentie terechtkwam.

Bron: Nieuwsblad
Bekijk het van de zonnige kant, de meeste regen valt naast je.
karelm
Lid
Woonplaats:
Berichten: 1
Lid sinds: 16 jan. 2012
16 januari 2012, 16:21 uur | Bericht #318675
Turbulentie wordt doorgaans tijdig aangekondigd door de piloot. Zelf heb ik het vaak meegemaakt dat men dan persé nog eerst even naar het toilet moet, met alle gevolgen van dien.

Voor enkele blauwe plekken naar het ziekenhuis moeten, vind ik dan ook zeer kleinzerig
Dewaele vastgoed: huis te koop
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 233 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 233, lezen 2 mensen het topic "Onweerskansen 27 april".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden