Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:44:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS; Republic, KS.

25 Apr 2024 15:29:41

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Perry, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

25 Apr 2024 15:29:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR.

25 Apr 2024 15:10:59

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cloud, KS.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Conway, AR; Perry, AR; Pope, AR; Yell, AR.

25 Apr 2024 14:46:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Smith, KS; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:46:00

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:25:25

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Phillips, KS; Smith, KS; Franklin, NE; Harlan, NE; Webster, NE.

25 Apr 2024 14:12:34

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS.

25 Apr 2024 14:08:32

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jewell, KS; Mitchell, KS; Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:44:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 13:10:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Osborne, KS; Phillips, KS; Rooks, KS; Smith, KS.

25 Apr 2024 12:33:33

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2012, 22:42 uur | Bericht #316782
Beste leden,

Hier is hij dan de uitslag van de fotowedstrijd van week..... Allereerst willen we jullie wederom bedanken voor de mooie inzendingen. Iedere week maken jullie het ons moeilijk om de nummers 1, 2 en 3 aan te wijzen. Achter de schermen wordt hierover soms flink gediscussieerd

Enja we hebben weer fantastische prijzen voor in de hantekening !!! Voor diegene die eerder ook een prijs hebben gewonnen en ook de nieuwe prijzen in hun handtekening willen hebben, kunnen een pb sturen naar Debbieke of Bronk.

Nummer 1 is geworden .... Resident Evil !!!

post_2488_1326058334_thumb.jpg

Nummer 2: TornadoCowboy !!



Nummer 3: westkapellegeek !



Op naar de volgende ronde maar weer
Woonplaats: Arkel
Berichten: 431
Lid sinds: 28 jul. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2012, 23:28 uur | Bericht #316794
Yeah! eerste.. me=happy nummer 2 en 3 ook gefeliciteerd
Er waren echt weer prachplaten door iedereen ingeleverd

groetjes lynette
Dichter bij moeder natuur! I love it **stormchaser for life** Fotografie website Lynette RensenInterviews over stormchasen! AD rivierenland en De stad GorinchemInterviews Stormchasen NL, Lynette Rensen
Waarom deze advertentie?
Frans24
Lid
Woonplaats: Weeze (D)
Berichten: 1874
Lid sinds: 6 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2012, 23:37 uur | Bericht #316798
gefeliciteerd allemaal
"Only A Biker Knows Why A Dog Sticks His Head Out Of A Car Window"
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 januari 2012, 23:42 uur | Bericht #316799
Gefeliciteerd!
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Woonplaats: Almkerk
Berichten: 23
Lid sinds: 18 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 00:28 uur | Bericht #316811
Wow! Eerste keer inzenden en gelijk een derde notering! Ik ben vereerd!
Nummers 1 en 2 ook van harte gefeliciteerd.

Gr. Niek
Website: Weerstation AlmkerkTwitter: @weermanniek
Woonplaats: Grootebroek (NH)
Berichten: 139
Lid sinds: 6 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 07:16 uur | Bericht #316817
Ik had deze uitslag ook niet verwacht. Idd een beetje vreemd....
Even goed gefeliciteerd.
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 09:15 uur | Bericht #316845
ik vind hem ook vreemd!...
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
11 januari 2012, 11:38 uur | Bericht #316892
Schitterende platen en van harte gefeliciteerd maar weer, verdiende nummer 1, top!
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 11:50 uur | Bericht #316901
Eigenlijk vind ik het niet netjes om te klagen over de uitslag, maar als we dan toch bezig zijn, wil ik daar even mijn opbouwende kritiek aan toevoegen:

Dit gaat overigens niet zo zeer over de uitslag van deze week, maar meer in het algemeen. Wat mij opvalt is dat vaak foto's winnen die mooie kleuren hebben, en meer niet. Ik zal geen namen noemen, maar ik zie regelmatig dat iemand een mooie zonsondergang gefotografeerd heeft, maar dat op een manier gedaan heeft die iedereen had kunnen doen, namelijk een camera naar de zon richten en knippen maar. Daar komt bij dat de technische kwaliteit regelmatig erg slecht is (veel ruis, onscherp, maar dit is vaak meer te wijten aan de camera dan aan de fotograaf). En dat terwijl soms mensen die een iets minder interessant fenomeen ijzersterk vast weten te leggen (goeie compositie, goeie kwaliteit) hiermee niet eens in de top 3 belanden. Het lijkt daarom voor mij vaak meer op een "wie heeft het mooiste weersverschijnsel gezien"-wedstrijd dan op een fotowedstrijd.

Mijn tip voor de jury dus: let meer op compositie (de welbekende 1/3-2/3 regel) en op technische kwaliteit (is de foto scherp, is er veel ruis te zien?) en iets minder op of de kleuren van het scherm af knallen.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 12:04 uur | Bericht #316916
De uitslag is nog nooit zo verdeeld geweest als in deze ronde. Ja dan krijg je een uitslag die je niet verwacht, ik ken er weinig aan veranderen.
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
11 januari 2012, 12:44 uur | Bericht #316933
Opbouwende kritiek lijkt me altijd welkom, maar ik vind dat mensen er ook niet een te grote waarde aan moet hechten, als mensen prachtige 'foto-technisch verantwoorde foto's' willen laten meedingen voor een fotowedstrijd is dit misschien niet de juiste plaats. Het is geen foto-forum maar een weerforum met een fotowedstrijd over weer en natuur.

Ik denk niet dat mensen in de jury vakfotografen zijn, en dat hoeft dus ook niet. Het is gewoon een leuk item cq topic op dit forum en de foto's worden waarschijnlijk gejureerd op het 'ah' en 'wow' gevoel, en wellicht terecht. Ik vind niet dat de jury zich helemaal hoeft te buigen over allerlei technische fotowetenswaardigheden, als je dat wil kan je denk ik beter je foto insturen op een foto-site.

Hier gewoon een leuk topic waar je je weerfoto's kan insturen en waar een ieder aan mee kan doen, laagdrempelig dus... my 2 cts.

---

Edit: 50 cts aangepast in 2 cts, lol!

| Gewijzigd: 11 januari 2012, 16:38 uur, door Tyshane
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
11 januari 2012, 16:16 uur | Bericht #317000
Deze fotowedstrijd is alleen maar voor de "leuk" en de gezelligheid in het leven geroepen. Wij, van de jury, zijn dus geen top fotografen of zelfs geen sublieme amateurfotografen. Dus of een foto een hoogwaardig technisch gehalte heeft, daar heb ik eerlijk gezegd gewoon geen kaas van gegeten. Maar dat hoeft ook niet. Zoals eerder aangeven, zijn wij een weerforum en geen fotografieforum

Bij het bepalen van de top 3 wordt er iedere week door de crewleden afzonderlijk een eigen top drie samengesteld. Vanuit daar wordt weer verder gekeken, wie de meeste stemmen heeft gekregen enz enz enz. Ik kan jullie verklappen, dat we het bijna nooit gelijk helemaal eens zijn met elkaar. Maar wel wil ik meegeven, dat er door niemand wordt gekeken, naar de weken voorafgaande aan de lopende wedstrijd. We kijken echt per week. En waarom deze uitslag zo is zoals die is, nou omdat hij zo is

Ik zou zeggen, til er allemaal niet te zwaar aan. En ben je het er niet mee eens. Tja daar kunnen we weinig aan doen. Het is niet verplicht om een foto in te sturen. Doe je wel mee, weet dan heel goed, dat er geen richtlijnen zijn waar de jury naar kijkt. Het is puur persoonlijke smaak van een aantal mensen. Niets meer en niets minder.
Every cloud has a silver lining
Marlieke
Lid
Woonplaats: Rijssen (OV)
Berichten: 199
Lid sinds: 7 aug. 2011
11 januari 2012, 16:35 uur | Bericht #317010
Gefeliciteerd terechte winnaars!
Nemt mie nit serieus, dat dut mien kearl ook nit...vertaling: "Neem me niet serieus, dat doet mijn man ook niet..." :-)
Jens
Lid
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 743
Lid sinds: 22 aug. 2011
11 januari 2012, 17:04 uur | Bericht #317020
Citaat van Marga, woensdag 11 januari 2012, 16:16 uur *knip*.
zou het niet leuker zijn om iedereen te laten stemmen behalve wie heeft meegedaan | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:14 uur, door Marga
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
11 januari 2012, 17:13 uur | Bericht #317026
We hebben er bij de opzet van deze wedstrijd ervoor gekozen om alleen de crewleden te laten stemmen.
Dit laten we ook zo.

Every cloud has a silver lining
Jens
Lid
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 743
Lid sinds: 22 aug. 2011
11 januari 2012, 17:17 uur | Bericht #317021
Citaat van Marga, woensdag 11 januari 2012, 17:13 uur We hebben er bij de opzet van deze wedstrijd ervoor gekozen om alleen de crewleden te laten stemmen.
Dit laten we ook zo.

mag ik vragen waarom
sorry maar vind dit nogal oneerlijk | Gewijzigd: 11 januari 2012, 17:20 uur, door Jens
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 17:35 uur | Bericht #317032
Tweede, wat leuk!! Dankjewel

Iets leuks wat me tenminste vandaag nog overkomt
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
11 januari 2012, 17:51 uur | Bericht #317049
Citaat van jens, woensdag 11 januari 2012, 17:17 uur mag ik vragen waarom
sorry maar vind dit nogal oneerlijk



Ik begrijp niet, dat er zo ongelooflijk moeilijk wordt gedaan over een wedstrijd, die -zoals Tyshane al aangaf- laagdrempelig is, gewoon voor de lol is en waar behalve de "eer" van het plaatsen en het eventuele winnen niets mee gemoeid is.

De jury bestaat alleen uit crewleden. Eerlijk of niet. Het is zo en blijft zo. Als je er niet mee eens bent, doe je gewoon niet mee. Klaar.
Every cloud has a silver lining
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 21:10 uur | Bericht #317133
Ook ik wil hier even mijn zegje doen Nee wij hebben geen kaas gegeten van de technische kant... En dat hoeft ook niet, omdat de foto's niet van toptechnisch niveau moet zijn. Waarom? Omdat iedereen dan naar hartelust kan meedoen. Dus niet erg als er wat ruis of verkeerde belichting op een foto zit. Daar kijken wij als crew over. Het is enkel en alleen het plaatje wat voor ons telt Niets meer niets min... vinden wij een plaatje leuk dan stemmen we daar ook voor. Jullie mogen ook niet vergeten dat niet iedereen dezelfde smaak heeft qua stijl enz...

Ik wil jullie meedelen dat alle stemmen door ons in een archiefje staan, dus alles kan gecontroleerd en nageteld worden
Ook vind ik het jammer dat bepaalde leden niet snappen dat dit voor de fun is... en dat er dan bepaalde leden zijn die dan af en toe het toch nog eens moeten laten merken dat ze niet akkoord gaan met deze wedstrijd omdat het niet in hun straatje past... beetje jammer maar weer
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 januari 2012, 21:25 uur | Bericht #317141
Ik wil ook nog ff wat toevoegen.. De nieuwe prijzen die er zijn waar wel iedereen enthousiast over is, dat ie eenmaal in je handtekening staat en dat je zelf voor de rest niets hoeft te doen, gaat ook niet vanzelf he... Maar dat terzijde. Het is niet de eerste keer dat deze discussie naar boven komt en dat vind ikzelf zeer triest als ik het zo mag noemen. Ik zorg altijd dat de wedstrijd optijd online staat en de andere gesloten wordt en als ik er niet ben doet een ander het wel. Het lijkt wel of sommige leden denken dat alles maar vanzelf gaat. Maar helaas voor die leden. We doen het allemaal ZELF.

Zo dat was mijn zeggie ff het zit me de heledag al dwars. | Gewijzigd: 11 januari 2012, 21:35 uur, door Bronk
Terug naar boven
1 2
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 308 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 308, lezen 3 mensen het topic "Supercel en bow-echo boven Frankrijk".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden