Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

29 Apr 2024 14:28:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

29 Apr 2024 14:22:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

29 Apr 2024 13:08:35

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:32:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:30:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX; Galveston, TX.

29 Apr 2024 12:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, TX.

29 Apr 2024 12:10:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Karnes, TX; Wilson, TX.

29 Apr 2024 11:55:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

29 Apr 2024 11:51:31

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Liberty, TX.

29 Apr 2024 11:42:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Harris, TX.

29 Apr 2024 11:37:12

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:26:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Cameron, LA; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:20:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calcasieu, LA; Newton, TX; Orange, TX.

29 Apr 2024 11:16:50

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Harris, TX.

29 Apr 2024 11:14:11
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
koen17
Lid
Woonplaats: IJmuiden
Berichten: 1038
Lid sinds: 16 dec. 2009
18 januari 2012, 00:42 uur | Bericht #319260
Citaat van Calliep, woensdag 18 januari 2012, 0:24 uur Ik zit net de 18h run even door te spitten maar het gaat inderdaad een natte bende worden.. wat een hoop laag komt er weer onze kant op ..Het is wel zeer interessant te zien hoe de 300hPa erop los tovert.

Even 2 kaartjes om het te laten zien voor de mensen die dit niet helemaal volgen..
de 200/300hPa is de wel bekende jetstream. Aan de hand van deze luchtstromingen kun je ongeveer het pad van een drukgebied zien. Zo zie je op deze 2 kaartjes dat de 300hPa ervoor zorgt dat er geen Hoog vanuit de Azoren onze kant op kan komen maar dat deze positie ervoor zorgt dat we allemaal laag uit het noordwesten krijgen.
De kleinste verandering van deze stroming kan grote gevolgen hebben voor ons weer.
En de 300hPa heeft volgens mij teveel gedronken want hij zwalkt over de globe als een dronkenlap.

Voor het gemak kun je ook naar de 500hPa kaart kijken. De zwarte lijn geeft deze stroming ook weer. (Weliswaar globaal)

Zoals ik ook al eerder schreef met dit soort kaarten gaat het echt van alles wat worden.. in ieder geval niet saai..


Saai wordt het zeker niet.

Rmgfs1145.gif
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
18 januari 2012, 00:47 uur | Bericht #319261
Citaat van koen17, woensdag 18 januari 2012, 0:42 uur Saai wordt het zeker niet.

]


zo even mijn 700ste berichtje (sorry marga anders had ik hem gemerged )

maar inderdaad, met zo een meanderende stroming krijgen we echt van alles voor onze kiezen ..kicke toch ?

Marga: Gefeliciteerd met je 700ste bericht | Gewijzigd: 18 januari 2012, 08:07 uur, door Marga
Waarom deze advertentie?
Micky
Lid
Woonplaats: Zoeterwoude, ZH
Berichten: 499
Lid sinds: 6 jan. 2010
18 januari 2012, 01:00 uur | Bericht #319262
Prima dat er berichten verwijderd worden die niet on-topic zijn maar blijf dan ook geloofwaardig, Marga!

Je schrijft zelf dat dit forum niet bestaat "ter iemands glorie" dus ook niet van Jan.

De reactie's hieronder zijn blijkbaar van mensen die veel lezen (dat kan en mag) maar zelf zelden tot nooit de moeite nemen (of de behoefte hebben met of zonder onderbouwing) om iets te posten.

Die mogen wel blijven staan terwijl ook Jan regelmatig een opmerking of plaatje post wat totaal niet onderbouwd is...

Citaat van PaulH, dinsdag 17 januari 2012, 16:10 uur Jan ik zou dit soort berichten gewoon volkomen negeren zolang ze niet onderbouwd zijn. Lees hier al een jaartje mee, maar begint nu wel vervelend te worden met iedereen die gelijk wil hebben en dit niet onderbouwd met kaarten ed.


QUOTE(Weerpete @ Jan 17 2012, 16:16) <{POST_SNAPBACK}>
Groot gelijk heb je jan ik respecteer de tijd en geduld dat zowel jij als johann erin steek probeer er en hoop van te leren wat ik.in ieder geval al heb geleerd is om niet naar 1 run moet kijken van wat voor model dan ook



QUOTE(wouger @ Jan 17 2012, 16:19) <{POST_SNAPBACK}>
Ik lees eigenlijk ook alleen maar mee al 2 jaar ofzo vindt het leuk om te lezen en inderdaad de meeste balen nu van deze winter.

Nederland heeft een zeeklimaat en weet jullie wat dat over het algemeen inhoud, vast
wel zo niet dan google de betekenis maar even van zeeklimaat.

Jan blijf zo doorgaan en erger je niet, ik vind het leuk om je posts te lezen.

Gr Wouger



QUOTE(Simon @ Jan 17 2012, 16:35) <{POST_SNAPBACK}>
Jan, zoals je ziet lees ik (al jaren) op deze site. Voornamelijk lezen en dus weinig posts cq reacties. Ik lees met zoveel plezier jouw weerberichten, postingen en de openingstopics ect en het enthousiaste en deskundige advies mbt het weer. Ik weet zeker dat dit vele mensen beamen. Ik hoop dat je dit nog lang, samen met de crew, blijft doen.



QUOTE(Marga @ Jan 17 2012, 17:05) <{POST_SNAPBACK}>
Om voor een ieder het leesplezier zo groot mogelijk te houden wil ik het volgende (wederom) verzoeken:

* Blijf on topic.

* Uitspraken zoals: Het wordt niets,.. of het wordt wel wat, want dat voel ik aan mijn grote teen.. zonder enige verdere onderbouwing worden als "chatten" beschouwd. Wil je dit soort berichten blijven plaatsen, dan kan ik de chat van harte aanraden. Het is daar gezellig. We hebben catering. Dus kom eens langs. Niet onderbouwde losse flodder uitspraken worden (in goed o-o's) geklikoneerd oftewel weggemikt.

* Hierop volgend gaan berichten met opmerkingen over het verwijderen van berichten linea recta achter het oorspronkelijke bericht aan. Ga ook de moderatoren niet bestoken met pm's met gezeur over: Waarom is mijn bericht verwijderd? Hele grote kans, dat dit bericht ook genegeerd wordt.

* Dit forum bestaat niet ter iemands glorie. Het gaat over het weer. Zoals jullie allemaal weten is Moeder Natuur grillig. Het is natuurlijk leuk als jouw verwachtingen uit komen. Maar gaan twisten over: Ik heb gelijk en jij niet.. Doet mij een beetje aan kleuterklas gedrag denken.

* Haal uit de quotes de plaatjes, kaarten, grote lappen tekst etc etc.

* Plaats geen twee berichten direct achter elkaar, maar edit jouw eigen bericht.

* Upload de kaarten / plaatsen etc via het forum en niet deeplinken!

* Tenslotte zijn de moderatoren (je wilt het geloven of niet) ook maar mensen. We kunnen het ook wel eens verkeerd hebben. Schroom dan niet om even contact met ons op te nemen. Via een pm of via de chat.

* Bovenal: Houd het respectvol en gezellig

Wederom bij voorbaat dank voor de medewerking.



Edit Marga: Je hebt gelijk. Deze berichten gaan voortaan ook verwijderd worden. Voor de duidelijkheid, daar bedoel ik dus alle offtopic berichten mee. Maar aan de andere kant, is het ook niet de bedoeling om een discussie kapot te modereren. We doen ons best | Gewijzigd: 18 januari 2012, 08:16 uur, door Marga
WAAR IS DE WIND ALS HET NIET WAAIT?
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 januari 2012, 01:06 uur | Bericht #319263
Citaat van koen17, woensdag 18 januari 2012, 0:42 uur Saai wordt het zeker niet.
Dit soort situaties zijn vooral leuk in combinatie met sneeuwval!


QUOTE(Micky @ Jan 18 2012, 01:00) <{POST_SNAPBACK}>
Prima dat er berichten verwijderd worden die niet on-topic zijn maar blijf dan ook geloofwaardig, Marga!
Je schrijft zelf dat dit forum niet bestaat "ter iemands glorie" dus ook niet van Jan.
Die mogen wel blijven staan terwijl ook Jan regelmatig een opmeking of plaatje post wat totaal niet onderbouwd is...

Scherp & kritisch, goed gezien!
| Gewijzigd: 18 januari 2012, 01:11 uur, door Tyshane
Eifel
Lid
Woonplaats: Belgische Eifel
Berichten: 744
Lid sinds: 1 nov. 2011
18 januari 2012, 01:07 uur | Bericht #319264
Citaat van Micky, woensdag 18 januari 2012, 1:00 uur Prima dat er berichten verwijderd worden die niet on-topic zijn maar blijf dan ook geloofwaardig, Marga!

Je schrijft zelf dat dit forum niet bestaat "ter iemands glorie" dus ook niet van Jan.

De reactie's hieronder zijn blijkbaar van mensen die veel lezen (dat kan en mag) maar zelf zelden tot nooit de moeite nemen (of de behoefte hebben met of zonder onderbouwing) om iets te posten.

Die mogen wel blijven staan terwijl ook Jan regelmatig een opmeking of plaatje post wat totaal niet onderbouwd is...

Ik zag dat mijn zeer on topic berichten ook verwijdert zijn . Maar wat je zegt valt me ook al een tijdje op. Maar goed de Moderators beslissen nou eenmaal wat ze wel of niet relevant vinden. En dat respecteer ik. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 01:08 uur, door Eifel
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 januari 2012, 01:14 uur | Bericht #319266
Modellen algemeen tot +48 uur
Geldig tot woensdag 18 januari 2012 24.00 locale tijd. Guidance modelbeoordeling voor Nederland, de Nederlandse kustwateren en de Noordzee, gebaseerd op de HIRLAM run van 18 UTC en de overige genoemde modellen en gidsen met bijbehorende runtijd.
Modellenbeoordeling.

SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een hogedrukgebied boven het Alpengebied is vrijwel stationair. Een zuidwestelijke stroming neemt in kracht toe. Een lagedrukgebied met dubbele kern zuid van IJsland koerst noordoostwaarts. Van de twee bijbehorende frontale systemen trekt het zuidelijke deel van deze dubbelconstructie over ons land in de periode van woensdagmiddag tot donderdagmiddag. Het warmtefront ligt woensdagmiddag tegen de westkust en verlaat het oosten aan het begin van woensdagavond. Het koufront bereikt de noordwestkust aan het einde van de avond en trekt licht golvend zuidoostwaarts. Het koufront wordt boven het zuiden van het land stationair.

MODELBEOORDELING:
De Uitvoer is consistent met die van de vorige run qua timing van warmte- en koufront. Ook met de EC- en Harmonie Uitvoer zijn er weinig verschillen op synoptische schaal in de omgeving van de Benelux. Subtiele verschillen zijn er in plaats en amplitude van een mogelijke golf die zou kunnen ontstaan in het koufront.

WIND:
Hirlam Uitvoer volgen, al laat deze de uitschieters van > 25 knopen eerder en uitgebreider het land in komen dan in de Harmonie Uitvoer, gezien de stabiele opbouw lijkt dat laatste reëler. Het maximum in de wind zit vóór passage van het koufront. Op zee in de warme sector 6 à 7 Bft, uitschieters tot 40 knopen.

BEWOLKING:
Alleen cirrus, waarvan een deel toe te schrijven is aan een inactieve hoogteocclusie. In de Hir- en vooral in de Harmonie Uitvoer vormt zich aan het einde van nacht een band stratus. De Harmonie Uitvoer is zeer onrealistisch. Deze St zou zich moeten vormen in een convergentiezone die om 21 UTC van het Nauw van Calais naar de Nederlandse kust ligt. St is in dit gebied momenteel niet te vinden, wel ontstaat daar een Sc-Veld op 2000 voet. Hoge Td (> 5 C) boven Het Kanaal pas ten W van 02 WL. Vooralsnog gaan we er van uit dat de St zeer beperkt blijft. Bij het frontaal systeem gelaagde bewolking en vorming van St. Vooral bij het koufront (zachte lucht) St met een lage basis. De drogere lucht met hogere basis komt niet verder dan het N van het land.

NEERSLAG:
Neerslag in de St van de ochtend negeren. NESO laat in deze ruis wat ijzel/ijsregen zien. De neerslag in de middag die aan het warmtefront toe te schrijven is zal vloeibaar zijn. De neerslag van het koufront zit vóór de passage van het koufront. Onzekerheid zit met name in het golvende karakter van het koufront en daarmee de duur van de neerslag in het zuiden van Nederland.

ZICHT:
Vannacht op veel plaatsen nevel, zicht in de Harmonie Uitvoer is onrealistisch laag. Met toenemende wind is mist onwaarschijnlijk. Overdag matig, bij het koufront kans op mist boven het IJsselmeer. Pas ten N van het koufront drogere lucht en oplopend zicht. De droge lucht komt niet verder dan het N van het land.

TEMPERATUUR:
Hir Uitvoer momenteel vrij realistisch, al fluctueert de temperatuur nogal sterk als gevolg van uitwisseling door de toegenomen wind. De Hir Uitvoer laat overdag een te traag oplopende temperatuur zien. KTG zit te hoog met de minima en de actuele temperatuur. Temperaturen liggen vannacht rond -1 graad. Overdag geleidelijk oplopend, in de avond naar 8 graden bij het koufront.

Bron: knmi
Paraaf meteoroloog: Huiskamp
Uitgifte: 17/01/2012 23.55 uur LT.
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 01:15 uur | Bericht #319268
Al zal het voornamelijk (veel) regen zijn
Weer Direct gaat in de nacht van donderdag op vrijdag voor sneeuwbuien in het uiterste NO en aan de oostelijke grens
Dus wie weet
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
18 januari 2012, 01:16 uur | Bericht #319269
Citaat van Jpp, dinsdag 17 januari 2012, 22:42 uur Nou ja inderdaad, H moet niet weggedrukt naar zuid maar naar noord. Een H blokkade van groenland tot siberie, met L zuid Frankrijk/ Spanje. Als die situatie vast op de kaarten staat, dan gaat mijn hartje sneller kloppen. Tot nu toe niet 1 keer op de kaarten gestaan, en jammer maar helaas, dat zie ik ook niet in febr komen. Deze winter heeft het gewoon niet in zich om blijvend koud te zijn. we zitten aan de huidige weer patronen vast.

Erm, dat heeft wel degelijk een soort van op de kaarten gestaan, weekje terug, maar dan met H boven scandi en laagjestrein naar frankrijk en spanje.
En nog wat, winters in Nederland zijn niet blijvend koud, geen enkele winter Dus een winter die blijvend koud zal zijn is vrijwel uitgesloten, er zijn altijd zachtere perioden, met als record >> De winter van 1947 (op een na strengste winter) haalde in januari het record van 17,?(4?) graden.

---------
Ach ja en wat de winter betreft, het zou nog kunnen in februari, en zelfs nog in maart, ookal is die kans klein. Ik verwacht zelf dat de winter zowiezo qua temperatuur normaal tot misschien net iets te zacht gaat eindigen (hopelijk zien de meesten dit niet als negatieve reactie). Dit betekend dus dat ik nog wel een winterperiode verwacht. Want er is nog een hoop nodig om het gemiddelde van 3,3 te halen.

Gr. Weerfreak
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
oudekem
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 15
Lid sinds: 18 jan. 2010
18 januari 2012, 01:20 uur | Bericht #319270
Citaat van Calliep, woensdag 18 januari 2012, 0:24 uur Ik zit net de 18h run even door te spitten maar het gaat inderdaad een natte bende worden.. wat een hoop laag komt er weer onze kant op ..Het is wel zeer interessant te zien hoe de 300hPa erop los tovert. *knip*

Deze post is me wel uit het hart gegrepen. Als "Schaatsfan" volg ik de weers- en winterontwikkelingen nu enige jaren en ben daarbij steeds meer naar de ligging en sterkte van de Jetstream gaan kijken (met name de 300hpa). Het is mijn ervaring dat je daarmee toch vrij goed de ligging en hun ontwikkeling van Hoge- en lagedrukgebieden kan voorspellen.
Ook de afgelopen weken zag je op de GFS Jetstream modellen vrij consequent de ontwikkeling van een tijdelijke blokkade (en dus een tijdelijke afbuiging naar het zuiden en noorden hiervan) t/m dinsdag 17/1 en daarmee een winterprik. De komende dagen stelt zich weer een overwegend zonale (W-O) stroming over ons land in, zij het meanderend, hetgeen betekent dat L-gebieden te kust en te keur passeren. De exacte ligging hiervan is wel erg belangrijk, kan nog wel varieren en dat veroorzaakt ook de onzekerheid in de temperatuur en neerslag modellen.

Misschien kunnen een aantal deskundigen op dit forum me nog wel helpen met een paar vragen (ik weet niet zeker of ik zie hier moet stellen maar als Newbie doe ik het toch maar):

- Van Lagedrukgebieden weet ik dat ze zowel een gevolg als oorzaak van de de Jetstream kunnen zijn. Dus ze worden "meegevoerd" maar ze kunnen de intensiteit ook versterken. Maar hoe zit dat met H-gebieden: blokkeren/bepalen ze de Jetstream of worden ze erdoor verplaatst?
- Ik heb tot dusver alleen van GFS Jetstream modellen kunnen vinden (o.a. wetterzentrale.de) maar geen ECMWF. Zijn de laatste ergens te vinden?
- Gebruiken zowel GFS als ECMWF de stromingsmodellen (t/m PV, Polar Vortex) als basis voor hun modellen? | Gewijzigd: 18 januari 2012, 08:17 uur, door Marga
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
18 januari 2012, 01:21 uur | Bericht #319274
Citaat van weerfreak, woensdag 18 januari 2012, 1:16 uur ...met als record >> De winter van 1947 (op een na strengste winter) haalde in januari het record van 17,?(4?) graden.
Exact, met op 8 februari zelfs een elfstedentocht.
weerfreak
Lid
Woonplaats: Monster (Westland) (Zuid-Holland)
Berichten: 635
Lid sinds: 19 nov. 2010
18 januari 2012, 01:21 uur | Bericht #319275
Citaat van koen17, woensdag 18 januari 2012, 0:42 uur Saai wordt het zeker niet.

Kben die stormen nou ook wel een beetje zat Genoeg wind en regen gehad afgelopen anderhalve maand
Weerfreak's weer:2012 lente en zomer : Onweersdagen: 0 Zwaar Onweer: 0
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Berichten: 949
Lid sinds: 29 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 03:54 uur | Bericht #319277
Weet dat het hier niet hoord, maar zondag word een dag om in de gaten te houden!

Romigo
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 279
Lid sinds: 14 dec. 2010
18 januari 2012, 06:19 uur | Bericht #319279
Het is nog ver weg, maar dit is zeker iets om in de gaten te houden. Ziet er goed uit!
Romigo
Lid
Woonplaats: Putten
Berichten: 279
Lid sinds: 14 dec. 2010
18 januari 2012, 06:24 uur | Bericht #319280
Als dit zich verder ontwikkelt, dan kunnen we zo maar gaan schaatsen in februari. Nu hopen, dat GFS dit blijft vasthouden en laat uitkomen. De laatste dagen toch gezien, dat GFS iets betrouwbaarder is dan ECMWF.
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
18 januari 2012, 07:13 uur | Bericht #319281
Citaat van Romigo, woensdag 18 januari 2012, 6:24 uur Als dit zich verder ontwikkelt, dan kunnen we zo maar gaan schaatsen in februari. Nu hopen, dat GFS dit blijft vasthouden en laat uitkomen. De laatste dagen toch gezien, dat GFS iets betrouwbaarder is dan ECMWF.

Het is maar net wat je, jezelf wilt wijs maken...:D

P.S. zolang de modellen met deze kaarten komen is er wél wat om naar uit te kijken
Woonplaats: Alblasserdam
Berichten: 159
Lid sinds: 16 nov. 2011
18 januari 2012, 07:46 uur | Bericht #319282
De pluim van afgelopen nacht, 2 uur.

EDIT: toegevoegd, de pluim van 8.00 uur hedenochtend. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 08:10 uur, door Overbuurman
markietje
Lid
Woonplaats: doetinchem-oost
Berichten: 106
Lid sinds: 14 dec. 2011
18 januari 2012, 08:27 uur | Bericht #319271
Omdat het al zeker was dat het vandaag en morgen hogere tempraturen komen, wordt er ook meteen voor die dagen erop het zelfde voorspeld. na donderdag zullen de gegevens weer veel beter uitvallen.
Hoop ik!!
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 januari 2012, 08:29 uur | Bericht #319272
De LT's blijven leuk
rdevos
Lid
Woonplaats: Veenendaal
Berichten: 286
Lid sinds: 19 dec. 2009
18 januari 2012, 08:55 uur | Bericht #319285
ik zie maar weinig kansen op een goede winter, maar aan aantal vorst nachten lijkt mij niet uitgesloten, hoe zijn de kansen op sneeuw voor het weekend momenteel?

Citaat van Romigo, woensdag 18 januari 2012, 6:24 uur Als dit zich verder ontwikkelt, dan kunnen we zo maar gaan schaatsen in februari. Nu hopen, dat GFS dit blijft vasthouden en laat uitkomen. De laatste dagen toch gezien, dat GFS iets betrouwbaarder is dan ECMWF.

Wat ik niet snap is dat als de meeste mensen hier kaarten en pluimen bekijken dat de ene keer ecmwf betrouwbaarder is en daarna weer gfs. Waarom zou de eene weer betrouwbaarder dan de andere zijn? werkelijkheid is dat de modellen allebij schommelen. het is net hoe jij het wil geloven. het is net voetbal, ajax staat bijvoorbeeld boven aan, ja dan is die de betrouwbaarste om te winnen, en dan kelderen ze in een keer naar beneden, dan zijn ze ineenkeer weggecijfert. | Gewijzigd: 18 januari 2012, 12:33 uur, door Sanwa
Weatheralert B.V, Het weer, een spectaculaire ontwikkeling! www.weatheralert.nl ga direct naar onze site!. :)
JPP
Lid
Woonplaats: Workum
Berichten: 502
Lid sinds: 2 jan. 2009
18 januari 2012, 09:09 uur | Bericht #319287
Citaat van dfromdwgn, woensdag 18 januari 2012, 8:29 uur De LT's blijven leuk

Hey Dennis,
Ik zie nog geen L in het zuiden maar in het noorden, dus zo 'leuk' is deze kaart niet. Denk je ook niet?
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.855 topics, welke bij elkaar 448.367 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.581 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 122 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 122, lezen 10 mensen het topic "Totale zonsverduistering 21 augustus".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden