Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alexander, IL; Johnson, IL; Pulaski, IL; Union, IL.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Maries, MO; Phelps, MO; Pulaski, MO.

19 Apr 2024 08:34:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Attala, MS; Leake, MS; Madison, MS.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Greene, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calhoun, IL; Lincoln, MO.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scott, IL.

19 Apr 2024 08:34:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lincoln, MO; Warren, MO.

19 Apr 2024 08:34:21
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
2 februari 2012, 01:43 uur | Bericht #327648
Hallo,

Ik heb een vraagje,
Hoe komt het dat ik de laatste dagen zo Statisch geladen ben? Met alles wat ik aanraak krijg ik een opdonder! Auto-deur,plastic zak of andere dingen. Zelfs als ik mijn kat aanraak een paar keer achter elkaar zijn er opdonders?

Normaal heb ik hier nooit last van!

Iemand een idee? Want jah pijn doet het niet natuurlijk maar het is wel vrij irritant!

Een maat van mij waar ik vanavond was had er ook al last van!

Gr,

Thunderfreak.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 02:13 uur | Bericht #327652
Dat heeft te maken met het droge weer. Ladingsverschillen die ontstaan door beweging en dergelijke blijven dan beter behouden en hopen zich op. Oftewel, je bent goed geisoleerd met dit weer. Het ladingsverschil blijft behouden totdat je jezelf weer ontlaadt (de vonk die je voelt) met iets wat in contact staat met de aarde.
Marching ever onward to tomorrow!
Waarom deze advertentie?
Daisy
Lid
Woonplaats: Almelo
Berichten: 138
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 02:33 uur | Bericht #327653
Dit probleem heb ik dus ook. En mijn katten blijven nu ook ver buiten mijn bereik, als ik ze aai krijgen ze een optater. Arme beestjes. Is er uberhaupt iets wat je er verder nog aan kan doen? Ik kan wel metaal aanraken maar t schiet niet op. Het blijft de hele dag door.
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 03:27 uur | Bericht #327654
Beste "naam-dief"

Ik had hier ook last van totdat ik een stukje ijzerdraad in mijn zool stak wat contact maakt met de grond...
Het idee is dus om een stukje draad tussen je zool te plakken/lijmen, dit zorgt voor een constante ontlading is mij verteld en ik heb tenminste nergens meer last van...

Hoop dat het bij jullie ook werkt,

Mvg je Thunder84
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
2 februari 2012, 07:59 uur | Bericht #327683
Heel bekend verschijnsel.

Doordat het zo koud is is de lucht droog. Hoe kouder de lucht des te minder vocht het vast kan houden. Vocht/damp zorg er noormaal gesproken voor dat de opgebouwde statische electriciteit steeds wordt afgevoerd. En je dus geen last heb van schokjes.
Omdat het nu zo koud is en de lucht droog is wordt er dus niks afgevoerd en blijf je dus geladen en wordt er niks afgevoerd..

Tot je dus iets aanraakt dat beter is geaard dan jij zelf...
xippie
Lid
Woonplaats: Haarlem-Noord
Berichten: 47
Lid sinds: 1 aug. 2006
2 februari 2012, 08:41 uur | Bericht #327704
Bakjes water op de verwarming zetten, dat helpt bij mij thuis heel goed. Het was bij ook veels te droog in huis, maar 20% relative vochtigheid, en na de bakjes water weer op "normale" 60 á 70 %.
Het valt vaak maar zelden mee.
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
2 februari 2012, 13:44 uur | Bericht #327945
Citaat van Thunder84, donderdag 2 februari 2012, 3:27 uur Beste "naam-dief"

Ik had hier ook last van totdat ik een stukje ijzerdraad in mijn zool stak wat contact maakt met de grond...
Het idee is dus om een stukje draad tussen je zool te plakken/lijmen, dit zorgt voor een constante ontlading is mij verteld en ik heb tenminste nergens meer last van...

Hoop dat het bij jullie ook werkt,

Mvg je Thunder84


Naam dief? Kijk even naar de aanmaak datum van mijn account

Maare bedankt Heren en dame!

Is me volkomen duidelijk geworden,najah wachten tot er iets gaat veranderen is de enige optie haha!

Nogmaals dank!

PS Thunder84

Op een zool is dat een prima oplossing jah! Zal het eens uit-testen dit!
Alleen in huis onder mijn sok lijkt me vrij irritant,hoe doe je dat dan?

Overigens heb ik een terrarium in huis met een flinke Boa waarbij er een flinke bak met water in de kamer staat waarin hij kan zwemmen,dat de vochigheid hoog is of eigenlijk normaal is een feit,toch houd ik er last van!


EDIT:
Nu heb ik het volgende gedaan,en heb me voor het aankleden ingesmeerd met Nivea body! Moet zeggen dat ik nog steeds wacht op de eerste opdonder. | Gewijzigd: 2 februari 2012, 14:05 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Thunder84
Lid
Woonplaats: Alkmaar
Berichten: 444
Lid sinds: 25 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 14:31 uur | Bericht #327989
Hey Thunder,

Helaas heb ik zelf nog geen oplossing voor op me sokken gevonden, kan alleen zeggen dat de kleding die we dragen ook invloed heeft op ons 'schok-gehalte'
Je kan je natuurlijk voorstellen dat alle synthetische kledingstukking ons extra gevoelig maken voor de kleine opdonders waar we gelukkig alleen van schrikken want ik mag hopen dat ze niet pijnlijk bij je zijn...

PS:

Voor de zool-oplossing, hou wel rekening met de vloer waar je op loopt, dat je niet gaat slepen met je schoenen, dit kan nogal wat schade opleveren bij een vloer met laminaat, zeil en elke andere zachte ondergrond.
Daisy
Lid
Woonplaats: Almelo
Berichten: 138
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 15:23 uur | Bericht #328043
hmm de luchtvochtigheid is ook maar 12% hier binnen. Bakjes water wordt erg tricky gezien ik hier 6 katten rond heb lopen.. Hahaha. MAar ga het maar eens proberen. Dank jullie wel!
Kres
Lid
Woonplaats: Leusden
Berichten: 387
Lid sinds: 21 jul. 2010
2 februari 2012, 22:31 uur | Bericht #328559
Citaat van Daisy, donderdag 2 februari 2012, 15:23 uur hmm de luchtvochtigheid is ook maar 12% hier binnen. Bakjes water wordt erg tricky gezien ik hier 6 katten rond heb lopen.. Hahaha. MAar ga het maar eens proberen. Dank jullie wel!


Ahh de katten effect... Heb ik ook last van ..
MarkNL
Lid
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 2121
Lid sinds: 8 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 februari 2012, 23:04 uur | Bericht #328634
Citaat van Daisy, donderdag 2 februari 2012, 15:23 uur hmm de luchtvochtigheid is ook maar 12% hier binnen. Bakjes water wordt erg tricky gezien ik hier 6 katten rond heb lopen.. Hahaha. MAar ga het maar eens proberen. Dank jullie wel!

12% is wel erg laag (en niet gezond)! Ik heb hier al jaren zo'n langwerpig steenachtig bakje hangen aan me radiator met water gevuld. Zorgt altijd voor een goed klimaat op me kamer .
Marching ever onward to tomorrow!
Daisy
Lid
Woonplaats: Almelo
Berichten: 138
Lid sinds: 25 mei. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 16:43 uur | Bericht #331687
Ik weet het. Krijg het niet hoger. Ja als ik de vloer dweil dan wordt het eventjes 17% maar zakt dan weer gewoon af. Heb maat bakjes onder de radiator gezet maar helpt ook niet.
Merk het ook echt aan me huid en luchtwegen dat ik er last van heb. Probeer zo veel mogelijk water te drinken want krijg ook koppijn.

Toch maar meer ramen open gaan zetten..

Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 996 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 996, lezen 7 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden