Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:42 uur | Bericht #331253
Citaat van MamaAsz, zaterdag 4 februari 2012, 9:40 uur Hmm jammer joh. Ik hoop dat ze die dingen alsnog in zetten.... Zal Piet Paulusma eens even aan zijn neus gaan trekken, wellicht heeft die wat meer invloed.

Dat heeft ie zeker want hij is adviseur van de Elfsteden commissie liet ie weten in de uitzending gisteren
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
4 februari 2012, 09:42 uur | Bericht #331254
Citaat van zwoof, zaterdag 4 februari 2012, 9:24 uur Volgens PP scheelt het de helft met ijsaangroei als er sneeuw op ligt. Dus eigenlijk is het wat dat betreft maar eventjes min 10 geweest bij jullie qua ijsaangroei. Gisteravond was er een heel stuk in Pauw en Witterman over op. Op de Loosdrechtse plassen gaan ze hovercrafts inzetten om het ijs sneeuwvrij te maken. Uit maatschappelijk belang van een Elfstedentocht, hadden die dingen in Friesland al klaar moeten staan gisteren om de route gelijk weer sneeuwvrij te maken.

Uitzending 3 feb. (vanaf ong. 15 min)


tadaa...
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Waarom deze advertentie?
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
4 februari 2012, 09:42 uur | Bericht #331255
Citaat van Reutel, zaterdag 4 februari 2012, 10:39 uur Poolsneeuw!!! WoWW Dat is echt machtig mooi en héél bijzonder om mee te maken. Ik heb het in 2010 ook gezien toen het heel koud was... Vergeet ik nooit meer

http://www.knmi.nl/cms/content/40575/poolsneeuw


Zie het ook, heel mooi met het zonnetje.. Het glinstert
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
4 februari 2012, 09:42 uur | Bericht #331256
Hier is het nu -17 en het is helder.
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:44 uur | Bericht #331259
Citaat van Reutel, zaterdag 4 februari 2012, 9:42 uur tadaa...

Haha! Er werd een oproep gedaan voor wie nog een hovercraft wist. Jij wist er toch 1 Reutel?
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
werner
Lid
Woonplaats:
Berichten: 46
Lid sinds: 3 feb. 2012
4 februari 2012, 09:44 uur | Bericht #331260
praten over de winter hier
kaartjes staan in een ander topic
elstedentocht ook weer in een ander topic
zie ik af en toe ook een tweet voorbij komen

euhhhh ???? dat gaat hem niet worden hoor op deze manier
Woonplaats: Tilburg Noord-Brabant
Berichten: 4127
Lid sinds: 16 jul. 2009
4 februari 2012, 09:47 uur | Bericht #331262
Citaat van dfromdwgn, zaterdag 4 februari 2012, 9:29 uur Tweet van Jan

GFS laat weer aardige #sneeuwbom zien aanstaande maandag

La Bomba

Mooi, ben er weer klaar voor
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
4 februari 2012, 09:47 uur | Bericht #331263
Citaat van zwoof, zaterdag 4 februari 2012, 9:44 uur Haha! Er werd een oproep gedaan voor wie nog een hovercraft wist. Jij wist er toch 1 Reutel?

Neuh... geen idee, ik heb gezien dat ze die dingen in Zweden ook gebruiken om sneeuw te ruimen. Maar daar werkt alles iets beter dan in ons ontwikkelingslandje Kijk maar naar de treinen daar, die ploegen gewoon door één meter sneeuw heen.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Woonplaats: Goes, Zeeland
Berichten: 623
Lid sinds: 30 dec. 2009
4 februari 2012, 09:48 uur | Bericht #331264
Citaat van wernervbuuren, zaterdag 4 februari 2012, 9:44 uur praten over de winter hier
kaartjes staan in een ander topic
elstedentocht ook weer in een ander topic
zie ik af en toe ook een tweet voorbij komen

euhhhh ???? dat gaat hem niet worden hoor op deze manier



Als je hier al wat langer was geweest had je meer begrip gehad. Deze structuur komt de overzichtelijkheid zeer ten goede.
Days of thunder 2011: 10Twitter for Forum
Marlies
Lid
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 139
Lid sinds: 25 jan. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:48 uur | Bericht #331265
Het was prachtig vanmorgen met de opgaande zon. Ik heb een foto en een filmpje gemaakt, volgens mij is dit poolsneeuw, maar ik weet het niet zeker. Laat maar, kan foto+filmpje even niet uploaden. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:50 uur, door Marlies
zwoof
Lid
Woonplaats: Rijssen (Twente)
Berichten: 2015
Lid sinds: 8 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:49 uur | Bericht #331266
Citaat van wernervbuuren, zaterdag 4 februari 2012, 9:44 uur praten over de winter hier
kaartjes staan in een ander topic
elstedentocht ook weer in een ander topic
zie ik af en toe ook een tweet voorbij komen

euhhhh ???? dat gaat hem niet worden hoor op deze manier


Wel mee eens hoor. Verrekte lastig om telkens over te schakelen naar een ander topic. Gewoon 1 wintertopic met de verwachting kaarten/ pluim op de eerste blz. net als in het verleden vond ik toch het beste werken.

https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
werner
Lid
Woonplaats:
Berichten: 46
Lid sinds: 3 feb. 2012
4 februari 2012, 09:49 uur | Bericht #331267
Citaat van Marco-Goes, zaterdag 4 februari 2012, 8:48 uur Als je hier al wat langer was geweest had je meer begrip gehad. Deze structuur komt de overzichtelijkheid zeer ten goede.
dat mag je vinden inderdaad , of niet....
Woonplaats:
Berichten: 4905
Lid sinds: 16 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:50 uur | Bericht #331268
Er komen een paar sneeuwrijke dgn op ons af
Woonplaats: Maastricht
Berichten: 156
Lid sinds: 7 nov. 2011
4 februari 2012, 09:50 uur | Bericht #331270
Gelukkig geen sneeuw meer in zuidlimburg.

Bron Belgie weerbericht en rtl 4 nieuws.

Alleen kust gebieden beetje sneeuw.
Ken hier dat beetje wegsmelten wat er nog ligt, en weer eens fatsoenlijk met de honden lopen.
Beesten kunnen ook niet rennen alles is bevroren en voor je het weet zwikken ze net als ouderen hun heupen.

Ik vind sneeuw niet erg maar dan wel veel sneeuw zoals vorigjaar, beetje sneeuw wordt al snel ijs.
En dan heb je snel gladheid op stoepen

Gelukkig is dit disccusie forum en mag iedereen zijn mening geven he
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
4 februari 2012, 09:51 uur | Bericht #331271
Tjonge, nu om 09:30 nog temperaturen ver beneden de -15.
Dat is zeker niet normaal te noemen.
Daarbij een hele hoge luchtdruk (boven de 1040 hPa), dat is nog net geen record maar het scheelt nog maar 3 hPa.
Wie weet gaat we dit vandaag toch halen en dat wordt de zaterdag 4 februari zeker een onvergetelijke meteorologische dag.

De NS heeft dit weekend ook wat te doen want er moeten nog wel wat wisseltjes gangklaar gemaakt worden.
Gisterenavond op het journaal kreeg de directeur van de NS een ongenadig pak slaag van Sascha de Boer.
Geweldig goed gedaan. E.e.a. heeft toch zeker met het weer te maken en op overmacht beroepen is toch wel erg simpel gesteld door de NS (en ProRail).

Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
4 februari 2012, 09:51 uur | Bericht #331272
Citaat van Marl, zaterdag 4 februari 2012, 9:48 uur Het was prachtig vanmorgen met de opgaande zon. Ik heb een foto en een filmpje gemaakt, volgens mij is dit poolsneeuw, maar ik weet het niet zeker

Poolsneeuw is alsof er duizenden ijsnaaldjes naar beneden vallen, met de mooiste kleuren in de onbewolkte lucht... Bijna net zo lekker als s**s | Gewijzigd: 4 februari 2012, 09:51 uur, door Reutel
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
doppie
Lid
Woonplaats: Someren
Berichten: 487
Lid sinds: 27 jul. 2006
4 februari 2012, 09:54 uur | Bericht #331273
Citaat van X-treme, zaterdag 4 februari 2012, 8:50 uur Is uit sneeuwende mist, had ik net ook.

Edit: en voor de kenners, zover ik kon zien in de mist is het spaarne bevroren, maar kon het midden niet goed zien.


Cool (of moet ik zeggen KOEL!), dat komt niet vaak voor! (ik ken het spaarne, kom daar uit de buurt )
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
4 februari 2012, 09:56 uur | Bericht #331274
Volgens Hellman is dit nog een zachte winter.
Volgens Picobyte is dit nu officieel een drie sterren winter!
Tis hier en daar gewoon kouder als in mijn diepvries
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
gerard112
Lid
Woonplaats: Spijk groningen
Berichten: 559
Lid sinds: 23 sep. 2010
4 februari 2012, 09:56 uur | Bericht #331275
Zondagavond/nacht Oppassen geblazen.

Zaterdagavond zie je al bij schotland NW nederland een windkracht 8 opsteken.


Als deze wind zondagnacht naar ons toe komt KAN een sneeuwjacht komen.?
Reutel
Lid
Woonplaats: Tilburg centrum
Berichten: 1167
Lid sinds: 30 nov. 2010
4 februari 2012, 09:57 uur | Bericht #331276
Citaat van doppie, zaterdag 4 februari 2012, 9:54 uur Cool (of moet ik zeggen KOEL!), dat komt niet vaak voor! (ik ken het spaarne, kom daar uit de buurt )

Uitsneeuwende mist is iets anders dan poolsneeuw... Bij poolsneeuw is het onbewolkt, dus ook geen mist


Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 196 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 196, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden