Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Eifel
Lid
Woonplaats: Belgische Eifel
Berichten: 744
Lid sinds: 1 nov. 2011
10 februari 2012, 17:15 uur | Bericht #337507
Citaat van Sepp, vrijdag 10 februari 2012, 15:43 uur Winter over en uit!!! Hopen dat we volgend weekend richting de 10 graden gaan dat is een mooie tempratuur voor carnaval
Dat is wel te erg voorbarig he einde winter.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 februari 2012, 17:16 uur | Bericht #337509
Citaat van Ricootje, vrijdag 10 februari 2012, 17:12 uur Deels eens. Ik vind dat je tot 1 maart eigenlijk niet mag zeggen dat de winter is afgelopen Tegen mij is een aantal keer gezegd dat februari en zelfs maart flink uit kunnen halen. Moet je er wel achter blijven staan toch?

Overigens deel ik je mening dat echt winterweer niet meer aan de orde is. Gewoon kwakkel met winterse buien.


Ach in december was de winter volgens vele al afgelopen en afgeschreven Toen werd er ook gezegd dat ze het niet moesten doen en wat blijkt. Maar goed, winter is klaar voor dit seizoen. Misschien wat sneeuwdaagjes en wat nachtvorst, maar een vorstperiode komt er echt niet meer. Vind ik realistisch om dit nu wel te zeggen en niet zoals vele al in december
Waarom deze advertentie?
ijzel
Lid
Woonplaats: zaltbommel
Berichten: 15
Lid sinds: 9 dec. 2011
10 februari 2012, 17:21 uur | Bericht #337510
Ja Jan jij was de eerste die deze vorst voorspelde en ook de eerste die zei na de 12 vorst afgelopen dooi
volgens mij heb jij een grote pluim verdiend de ze winter ik heb graag je mening en verwachting gelezen mijn dank hier voor
Eifel
Lid
Woonplaats: Belgische Eifel
Berichten: 744
Lid sinds: 1 nov. 2011
10 februari 2012, 17:23 uur | Bericht #337512
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 10 februari 2012, 17:16 uur Ach in december was de winter volgens vele al afgelopen en afgeschreven Toen werd er ook gezegd dat ze het niet moesten doen en wat blijkt. Maar goed, winter is klaar voor dit seizoen. Misschien wat sneeuwdaagjes en wat nachtvorst, maar een vorstperiode komt er echt niet meer. Vind ik realistisch om dit nu wel te zeggen en niet zoals vele al in december
Jan hoe zie het er voor mijn omgeving uit?.
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
10 februari 2012, 17:24 uur | Bericht #337513
Citaat van ijzel, vrijdag 10 februari 2012, 17:21 uur Ja Jan jij was de eerste die deze vorst voorspelde en ook de eerste die zei na de 12 vorst afgelopen dooi
volgens mij heb jij een grote pluim verdiend de ze winter ik heb graag je mening en verwachting gelezen mijn dank hier voor



Nee daar gaat het niet om, was duidelijk te zien aan de hand van kaarten dat dit eraan zat te komen. Je schrijft erover of niet net zoals als dat je achter je standpunt staat en niet afwijkt. Omslagpunt was ook al dagen te zien op de pluim dat die rond de 12de/13de zou komen
Ricootje
Lid
Woonplaats: Koedijk (Alkmaar-noord)
Berichten: 725
Lid sinds: 17 jun. 2011
10 februari 2012, 17:29 uur | Bericht #337516
Citaat van Jan van Ooijen, vrijdag 10 februari 2012, 17:24 uur Nee daar gaat het niet om, was duidelijk te zien aan de hand van kaarten dat dit eraan zat te komen. Je schrijft erover of niet net zoals als dat je achter je standpunt staat en niet afwijkt. Omslagpunt was ook al dagen te zien op de pluim dat die rond de 12de/13de zou komen

Ik wil net zeggen. Sinds de kou gestopt is in de VS kregen wij winter, nu staat er weer een koude inval op het programma in de VS en wat krijgen wij? Juist, bagger weer. Een echte WC zoals we die gehad hebben lijkt het niet te zijn, maar echt goed ook niet.

Het is eigenlijk heel 'simpel'. Kijk gewoon naar het Amerikaanse continent en je weet wat onze aanloop is
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
10 februari 2012, 17:32 uur | Bericht #337517
Wat hebben wij in het zuiden geluk met carnaval Ben ik blij dat het dan geen -15 is!
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
10 februari 2012, 17:33 uur | Bericht #337518
Citaat van sneeuw, vrijdag 10 februari 2012, 17:32 uur Wat hebben wij in het zuiden geluk met carnaval Ben ik blij dat het dan geen -15 is!

dan hoop ik voor jou dat het droog blijft want bij dat kwakkelweer hoort meer neerslag
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Hoffies
Lid
Woonplaats: Julianadorp
Berichten: 456
Lid sinds: 27 jan. 2010
10 februari 2012, 17:46 uur | Bericht #337520
Jan,

Hoe ging het schaatsen (hoff nar)...op je slootje

Ik heb ff een vraagje over zondag, dan heb ik een hardloopwedstrijd om 14:30 uur in schoorl,
kan je me iets vertellen over de eventuele neerslag?

Gr Antoin
Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
10 februari 2012, 17:47 uur | Bericht #337521
Ik ben het met Jan eens dat het realistisch is om te zeggen dat er een serieuze vorstperiode zoals we die nu bijna achter de rug hebben niet meer komt. Waarom niet? Eerst lijken we ander weer te krijgen, de modellen zijn er vrij consistent in dat dit tot zeker volgend weekend aan gaat houden. Tegen die tijd zijn we ruim over de helft van februari, en met de als maar sterker wordende zon gaan met name overdag de temperaturen flink omhoog. Zelfs nu al smelt sneeuw in de zon weg, en dat zal er echt niet beter op worden. Helemaal uitsluiten wil ik zo'n vorstperiode niet, de geschiedenis leert ons immers dat we door dergelijke dingen al eens vaker verrast zijn, maar de kans erop lijkt me erg klein.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
bogytje
Lid
Woonplaats:
Berichten: 21
Lid sinds: 7 dec. 2011
10 februari 2012, 17:50 uur | Bericht #337522
Heren, laat me toch even zeggen dat ik toch even m'n twijfels gaat hebben dat die dooiaanval gaat blijven duren, op LT zie ik bij gfs vanaf 19-20 februari toch weer kaartjes die in de min gaan, een reden dus om de kaartjes de komende dagen verder te blijven volgen.....ik hoop in ieder geval dat die kaartjes (alhoewel ze nog ver zijn) uitkomen. | Gewijzigd: 10 februari 2012, 17:51 uur, door bogytje
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
10 februari 2012, 17:52 uur | Bericht #337523
Voor mij is de winter afgeschreven vanaf de dooi invalt. Niet omdat ik negatief ben erover maar om het feit dat als het nu begint te dooien dat het gewoon niet meer terug hoeft te komen. We hebben 2 weken prachtig winterweer gehad. De vorige winters waren voor de sneeuwliefhebbers, dit was er één voor de schaatsers. Iedereen blij toch? Ik vond dit zeer goede compensatie, en nu gelieve niet te klagen dat het kort was maar voor hetzelfde geld kregen we gewoon niets. Ik ben tevreden en deze periode zal me zeker bijblijven Alles wat nu komt is mooi maar het hoeft niet meer!

(PS, eerste koudegolf van de 21ste eeuw, lekker toch? )
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Woonplaats: Gouda
Berichten: 263
Lid sinds: 6 jun. 2010
10 februari 2012, 17:53 uur | Bericht #337524
over 19 dagen is het pas maart.
ik snap niet nu al veel mensen zeggen dat het is afgelopen met de winter.
je moet is weten wat er allemaal in 19 dagen kan gebeuren.
en in maart kan het trouwens ook nog goed door winteren.
kan me nog heugen dat een paar jaar geleden eind maart nog flink onder 0 was.
voor mij begin de lente pas als de klok weer een uur vooruit gaat en de zon pas om een uur of 20:00 onder gaat.
ik ben geen winter liefhebber ( liever de zomer met 30 graden en onweer)
maar om op 10 feb al te zeggen dat het is gedaan met de winter vind ik ongeloofwaardig
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
10 februari 2012, 17:55 uur | Bericht #337525
Citaat van Maxim1110, vrijdag 10 februari 2012, 17:47 uur Ik ben het met Jan eens dat het realistisch is om te zeggen dat er een serieuze vorstperiode zoals we die nu bijna achter de rug hebben niet meer komt. Waarom niet? Eerst lijken we ander weer te krijgen, de modellen zijn er vrij consistent in dat dit tot zeker volgend weekend aan gaat houden. Tegen die tijd zijn we ruim over de helft van februari, en met de als maar sterker wordende zon gaan met name overdag de temperaturen flink omhoog. Zelfs nu al smelt sneeuw in de zon weg, en dat zal er echt niet beter op worden. Helemaal uitsluiten wil ik zo'n vorstperiode niet, de geschiedenis leert ons immers dat we door dergelijke dingen al eens vaker verrast zijn, maar de kans erop lijkt me erg klein.

De kans op een koude golf die we nu net hebben gehad was ook zeer klein.
Toch is het gebeurd. Je kunt dus niet zomaar "kan niet" of "gebeurt niet" zeggen.
Natuurlijk de tijd loopt door en ooit komt het voorjaar eraan, dat is zeker maar of dit volgende week al is valt zeer te betwijfelen. 5 graden boven nul is nog geen lente.

QUOTE(Aaron20 @ Feb 10 2012, 17:53) <{POST_SNAPBACK}>
over 19 dagen is het pas maart.
ik snap niet nu al veel mensen zeggen dat het is afgelopen met de winter.
je moet is weten wat er allemaal in 19 dagen kan gebeuren.
en in maart kan het trouwens ook nog goed door winteren.
kan me nog heugen dat een paar jaar geleden eind maart nog flink onder 0 was.
voor mij begin de lente pas als de klok weer een uur vooruit gaat en de zon pas om een uur of 20:00 onder gaat.
ik ben geen winter liefhebber ( liever de zomer met 30 graden en onweer)
maar om op 10 feb al te zeggen dat het is gedaan met de winter vind ik ongeloofwaardig

Helemaal mee eens!
En met de zomertijd begin je pas echt te merken dat de dagen langer worden.
In december waren er al genoeg mensen die zeiden dat het geen winter meer zou worden omdat het zo warm was.
Dat is dus ook niet uitgekomen. Je moet dus gewoon niet te snel je conclusies trekken.
| Gewijzigd: 10 februari 2012, 17:58 uur, door Han
albalinda
Lid
Woonplaats: Klein Stavern (DL. Emsland)
Berichten: 916
Lid sinds: 23 nov. 2010
10 februari 2012, 17:59 uur | Bericht #337526
Wordt nog wel een knalnacht
Ik ga weer voor een - 15 | Gewijzigd: 10 februari 2012, 17:59 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
BacciB
Lid
Woonplaats: Vaassen (Gelderland)
Berichten: 443
Lid sinds: 15 dec. 2011
10 februari 2012, 18:07 uur | Bericht #337528
Op het laatst zit er toch nog een leuk plaatje tussen, al denk ik niet dat die sneeuwbuien ons zelfs bereiken, maar toch.

It's time to snow!
xzaz
Lid
Woonplaats: Capelle aan den IJssel, Nederland
Berichten: 750
Lid sinds: 16 dec. 2009
10 februari 2012, 18:17 uur | Bericht #337529
Leuk die discussie over 'winter'. Definieer eens voor je zelf wat winter is, temperaturen onder de 5 graden? Temps onder de 0 graden? Temps onder - 10 's nachts? Of de meteorologische winter? Maar die heb je sowieso, zo ook de Astronomische winter.
Voor mij is winter temps onder de 0 overdag en -10 's nachts, dat hebben we maar een paar dagen gehad. Is het daarmee een slechte winter? Nee, want we hebben een paar dagen gehad die aan mijn criteria van 'winter' deden. Dus ik ben blij.. de winter blijft nog wel even doorgaan maar niet voor mij zoals er NU wordt aangegeven in de pluimen.
Niet weer het weer!TV Commentaar
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
10 februari 2012, 18:17 uur | Bericht #337530
Citaat van Maxim1110, vrijdag 10 februari 2012, 17:47 uur Ik ben het met Jan eens dat het realistisch is om te zeggen dat er een serieuze vorstperiode zoals we die nu bijna achter de rug hebben niet meer komt. Waarom niet? Eerst lijken we ander weer te krijgen, de modellen zijn er vrij consistent in dat dit tot zeker volgend weekend aan gaat houden. Tegen die tijd zijn we ruim over de helft van februari, en met de als maar sterker wordende zon gaan met name overdag de temperaturen flink omhoog. Zelfs nu al smelt sneeuw in de zon weg, en dat zal er echt niet beter op worden. Helemaal uitsluiten wil ik zo'n vorstperiode niet, de geschiedenis leert ons immers dat we door dergelijke dingen al eens vaker verrast zijn, maar de kans erop lijkt me erg klein.

Applaus voor je zelf.

kaarten dit dat zus zo.....kan me herinneren dat we in de periode met winterweer,dat er ook dagen bij zaten waarop de kaarten dooi aan gaven,die er uiteindelijk niet kwam. kaarten met +6 en een WC en dergelijke.

Dus wat jij/u hier nu zegt is ook omslachtig.

Dus waarom zouden de kaarten nu wel consistent zijn en blijven? Er is nooit een zekerheid en zeker niet om te zeggen ''serieuze vorstperiode zoals we die nu bijna achter de rug hebben niet meer komt''

Het is half Februarie bijna,kan nog alle kanten op.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Woonplaats: Vlissegem De Haan (Belgische kust)
Berichten: 1355
Lid sinds: 24 okt. 2010
10 februari 2012, 18:20 uur | Bericht #337531
Citaat van thunderfreak, vrijdag 10 februari 2012, 18:17 uur Applaus voor je zelf.

kaarten dit dat zus zo.....kan me herinneren dat we in de periode met winterweer,dat er ook dagen bij zaten waarop de kaarten dooi aan gaven,die er uiteindelijk niet kwam. kaarten met +6 en een WC en dergelijke.

Dus wat jij/u hier nu zegt is ook omslachtig.

Dus waarom zouden de kaarten nu wel consistent zijn en blijven? Er is nooit een zekerheid en zeker niet om te zeggen ''serieuze vorstperiode zoals we die nu bijna achter de rug hebben niet meer komt''

Het is half Februarie bijna,kan nog alle kanten op.


Op het einde zet hij wel dat hij het niet uitsluit maar de kans is gewoon heel klein. Op sommige plekken in mijn school lijkt het gewoon lente doordat de zon warmte geeft, die plaats uit de wind staat enz, de zon brand wel degelijk meer en meer. Hij heeft niets gezegt van dat het daadwerkelijk niet meer komt
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Woonplaats: Rozenburg(Rotterdam)
Berichten: 1821
Lid sinds: 3 jul. 2010
10 februari 2012, 18:26 uur | Bericht #337532
Nee,het gaat om het feit dat kaarten vaak niet te vertrouwen zijn,en zeker in de winter niet! En dus om te zeggen dat het tot volgend weekend zo blijft?? Moet nog weekend worden eer we naar het volgende weekend gaan.

Dat de zon al kracht krijgt voel ik zelf ook wel in de kamer.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 190 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 190, lezen 1 mensen het topic "Storm zet duizenden huishoudens zonder stroom".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden