Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Robertson, TN.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Calloway, KY; Graves, KY.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Fayette, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clinton, IL; Washington, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Clinton, IL; Marion, IL; Washington, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Randolph, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lampasas, TX.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Madison, MS.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, IL; Jefferson, IL; Perry, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Saba, TX.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Rankin, MS.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iron, MO; Madison, MO; Reynolds, MO.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Randolph, IL; St. Clair, IL; Washington, IL.

19 Apr 2024 02:14:07

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Christian, IL; De Witt, IL; Logan, IL; Macon, IL; Sangamon, IL.

19 Apr 2024 02:14:06

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Shelby, IL.

19 Apr 2024 02:14:06
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Debbieke
Lid
Woonplaats: knesselare. oost-vlaanderen belgië
Berichten: 8924
Lid sinds: 7 aug. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 maart 2012, 13:12 uur | Bericht #342732
WMO: 2011 was een warm jaar

2011 was een warm jaar. Sinds de metingen in 1850 begonnen, is maar tien keer een warmer jaar waargenomen. Overigens was het hele begin van deze eeuw opvallend warm. Dat meldde de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) vandaag.



Volgens de weerkundigen is 2011 tevens het warmste jaar ooit waarin sprake was van het La Nina-effect, dat een verkoelende werking heeft. Afgelopen jaar was er ook sprake van zeer veel extreme situaties. Alle continenten hadden last van behoorlijke overstromingen, terwijl het oosten van Afrika en Noord-Amerika juist kampten met droogte.

Daarnaast groeide er erg weinig nieuw poolijs aan in de relatief warme wintermaanden. En al telde het jaar weinig tropische cyclonen, de Verenigde Staten werden wel getroffen door een flink aantal tornado's. 2011 was een van de meest destructieve jaren tot nog toe voor de VS.

De WMO meldde ook dat de jaren 2001-2010 het warmste decennium tot nog toe vormden op alle continenten. Negen van de tien jaren zijn in de top tien van warmste jaren terechtgekomen. Het warmste jaar was 2010, gevolgd door 2005. Gemiddeld was het in het eerste decennium van deze eeuw 0,46 graden Celsius warmer dan de 14 graden Celsius die normaal gemiddeld op de lange termijn wordt gemeten.

Hoog tempo
Het tempo waarin de aarde opwarmt, is volgens de meteorologen opmerkelijk. De wereld warmde tussen 1881 en 2010 gemiddeld per decennium 0,06 graden Celsius op. Sinds de jaren '70 is dat echter 0,17 graden Celsius per decennium.

'Deze bevindingen bewijzen dat klimaatverandering nu gaande is en geen dreiging is voor een verre toekomst', zei Michel Jarraud, secretaris-generaal van de WMO. 'De wereld warmt op door menselijke activiteit. Dit veroorzaakt verregaande en onomkeerbare gevolgen voor onze aarde, de atmosfeer en de oceanen.'

Bron: AD.nl | Gewijzigd: 7 februari 2017, 13:41 uur, door Joyce.s
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Roan
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 894
Lid sinds: 8 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 maart 2012, 13:22 uur | Bericht #342733
Citaat van Debbieke, vrijdag 23 maart 2012, 13:12 uur 'De wereld warmt op door menselijke activiteit.Laat ze in India en China aub de helft van mensen afschieten, dan is 1/3 van de menselijke activiteit al afgenomen op aarde

Citaat van Debbieke 23 maart 13.14 Daarnaast groeide er erg weinig nieuw poolijs aan in de relatief warme wintermaanden.
lekker selectief ook weer, ja bij spitsbergen was er geen ijs, bij alaska juist heel veel en ook het ijs op antartica was vele malen groter dan voorgaande jaren..

Citaat van Debbieke Sinds de metingen in 1850 begonnen, is maar tien keer een warmer jaar waargenomen
Ja maar misschien was het in de 17e eeuw wel vaker (weten wij veel), ik kan me elke keer zo boos maken om zulke berichten dat de CO2, de mens etc de oorzaak is, ik zeg gewoon dat dit de natuurlijke fluctuatie is van de natuur. | Gewijzigd: 25 maart 2012, 19:03 uur, door Marga
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 maart 2012, 18:44 uur | Bericht #342752
ik vind het wel best zo, kan je tenminste half maart al rustig buiten zitten
en het spaart stookkosten uit
volgens mij is dit idd iets van alle tijden we hebben toch ook gewoon ijstijden gehad?dus waarom niet een warme periode?? ik ga mij pas zorgen maken als ik een kudde olifanten voorbij ziet komen
| Gewijzigd: 23 maart 2012, 18:47 uur, door onweerwoudenberg
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Maxim1110
Lid
Woonplaats: Nijmegen(ma-vr), Eindhoven(weekend)
Berichten: 4041
Lid sinds: 25 okt. 2009
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 maart 2012, 19:01 uur | Bericht #342753
Citaat van Roan, vrijdag 23 maart 2012, 13:22 uur Laat ze in India en China aub de helft van mensen afschieten, dan is 1/3 van de menselijke activiteit al afgenomen op aarde Waarom daar? Nederland is dichter bevolkt hoor. Maar... meen je dit serieus?


Citaat van Roan lekker selectief ook weer, ja bij spitsbergen was er geen ijs, bij alaska juist heel veel en ook het ijs op antartica was vele malen groter dan voorgaande jaren.. Ik zie in dit bericht niks waar uit zou blijken dat ze het ijs op Antarctica en bij Alaska niet mee hebben gerekend. Dus vanwaar deze conclusie?


Citaat van Roan Ja maar misschien was het in de 17e eeuw wel vaker (weten wij veel), ik kan me elke keer zo boos maken om zulke berichten dat de CO2, de mens etc de oorzaak is, ik zeg gewoon dat dit de natuurlijke fluctuatie is van de natuur. Inderdaad, maar daar hebben we geen metingen van, dus het is onzinnig om daarover te speculeren. Ik ben verder in dit bericht nergens het woord "CO2" tegengekomen, dus blijkbaar is dit je eigen vermoeden ofzo...
| Gewijzigd: 25 maart 2012, 19:04 uur, door Marga
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tyshane
Lid
Woonplaats: Noordoost veluwe
Berichten: 8824
Lid sinds: 25 mei. 2009
23 maart 2012, 19:08 uur | Bericht #342754
Citaat van Roan, vrijdag 23 maart 2012, 13:22 uur Laat ze in India en China aub de helft van mensen afschieten, dan is 1/3 van de menselijke activiteit al afgenomen op aarde
Wat een heftige reactie is dit zeg, wat mij betreft mag je je diep schamen.
Woonplaats: Zwolle
Berichten: 370
Lid sinds: 2 jan. 2012
23 maart 2012, 23:07 uur | Bericht #342776
Citaat van Roan, vrijdag 23 maart 2012, 13:22 uur Laat ze in India en China aub de helft van mensen afschieten, dan is 1/3 van de menselijke activiteit al afgenomen op aarde


lekker selectief ook weer, ja bij spitsbergen was er geen ijs, bij alaska juist heel veel en ook het ijs op antartica was vele malen groter dan voorgaande jaren..


Ja maar misschien was het in de 17e eeuw wel vaker (weten wij veel), ik kan me elke keer zo boos maken om zulke berichten dat de CO2, de mens etc de oorzaak is, ik zeg gewoon dat dit de natuurlijke fluctuatie is van de natuur.


Ga je nu niet een klein beetje te hard vooral de eerste
Twitter: https://twitter.com/#!/Art_of_thunders

Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
24 maart 2012, 09:39 uur | Bericht #342804
Vriendelijk verzoek om de discussie wel respectvol te houden..


Citaat van Roan Laat ze in India en China aub de helft van mensen afschieten, dan is 1/3 van de menselijke activiteit al afgenomen op aarde
is wel erg kort door de bocht geformuleerd.
| Gewijzigd: 25 maart 2012, 19:05 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.849 topics, welke bij elkaar 448.358 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.576 leden.
Het nieuwste lid is Jeffrey bunk .

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 150 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 150, lezen 2 mensen het topic "Atlantisch Orkaanseizoen 2022".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden