Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kern, CA; Tulare, CA.

20 Apr 2024 01:01:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Union, SC.

20 Apr 2024 00:04:45

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

20 Apr 2024 00:00:06

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Spartanburg, SC; Union, SC.

19 Apr 2024 23:25:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC.

19 Apr 2024 20:44:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 20:31:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC.

19 Apr 2024 20:16:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hoke, NC; Moore, NC; Richmond, NC; Scotland, NC.

19 Apr 2024 19:50:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 16:12:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Aiken, SC; Edgefield, SC; Lexington, SC; Richland, SC; Saluda, SC.

19 Apr 2024 15:38:36

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Winston, AL.

19 Apr 2024 14:26:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lawrence, AL.

19 Apr 2024 12:59:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colbert, AL; Franklin, AL; Lauderdale, AL.

19 Apr 2024 12:35:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Grant, AR; Jefferson, AR.

19 Apr 2024 09:45:24

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, AR; Lonoke, AR; Pulaski, AR; Saline, AR.

19 Apr 2024 08:41:57
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
22 oktober 2012, 20:28 uur | Bericht #373746
Ufo's gezien boven Spijkenisse

Boven Spijkenisse en omgeving zijn de laatste weken tientallen ufo’s gezien. Bij het Ufo Meldpunt Nederland staat de teller inmiddels op bijna 30 meldingen.



In de Gaardenbuurt heeft in elk geval een echtpaar twee weken terug in de late avond een lichtgevend voorwerp waargenomen. De ufo zou zich op verschillende snelheden van rechts naar links bewegen en ook enkele ogenblikken stil hebben gehangen. Wat er precies aan de hand is blijft onduidelijk, maar een enkele waarnemers denken aan signalen van buitenaards leven.

In een paar weken tijd is het aantal meldingen bij het Ufo Meldpunt Nederland flink toegenomen. De Politie Rotterdam-Rijnmond kan dat niet bevestigen. Zij verwijzen door naar de Luchtvaartpolitie van het Korps Landelijke diensten, maar daar was niemand bereikbaar voor commentaar.



Bron: rijnmond.nl
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
22 oktober 2012, 20:43 uur | Bericht #373747
Denk dat het gewoon van die afstandbestuurbare helicopters zijn, zie je zo vaak op het internet.
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 852
Lid sinds: 1 okt. 2006
22 oktober 2012, 21:06 uur | Bericht #373751
Denk dat het van die lampionballonnen zijn.  Die zie je wel meer.  Lijkt er wel heel erg veel op.  Hier in sterrenkwartier nog niks gezien.  En gaat er ook de moeite niet voor doen.
Woonplaats: Mechelen België
Berichten: 128
Lid sinds: 30 nov. 2010
22 oktober 2012, 22:14 uur | Bericht #373756
Maar echt liegen doet die man ook niet, hij geeft wel nogal wat veronderstellingen.
Een Ufo is het iig voorlopig nog wel tot we weten wat het is (Ufo staat voor niet geïndentificeerd vliegend opject)
Me
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 26 okt. 2012
26 oktober 2012, 10:19 uur | Bericht #373984
Ufo's zullen extreem toenemen..een oud medewerker die vorig jaar is overleden zei voor zijn sterfdag:
De overheid kan het niet langer meer geheim houden buitenaards leven bestaat en er is al contact geweest !(Gebruik eens een nachtkijker )
En inderdaad 2012 zal het naar buiten komen!
Zie Nasa site .. er wordt telkens gezegt dat ze snel leven willen vinden (is al gevonden) .
Er staat ook een waarschuwings filmpje voor nasa medewerkers en hun fam op het internet ...bereid u voor voor het onbekende!
toeval of niet....

Voor de non believers ..waarom zouden wij de enige zijn in dit heelal , kijk naar de culturen in onze wereld chinezen europeanen aziaten etc mensen stammen niet van de aap af // Kijk voor de grap eens in pyramides en maya tempels ..daar staan ook ufo's op en bezoekers.

oud medewerker van nasa ..filmpje is mischien nog wel terug te vinden !

Berichten samengevoegd door Sanwa
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
26 oktober 2012, 10:38 uur | Bericht #373988
Dat stippie zie je ook als je door het raam filmt, reflectie.
Of zoon lampion met vuurtje eronder, dat in de fik vliegt.
En dat bewegen van links naar rechts, als iets ver weg is en je beweegt de camera
gaat het ook snel heen en weer.

Sorry ik ben geen non believer Me, maar wat een onsamenhangende onzin
Leven zal er best zijn, het heelal is ook onvoorstelbaar groot. Maar dat ze
hier rondjes gaan vliegen.. Nee.
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 oktober 2012, 15:10 uur | Bericht #374004
Citaat van Me, vrijdag 26 oktober 2012, 10:19 uur Ufo's zullen extreem toenemen..een oud medewerker die vorig jaar is overleden zei voor zijn sterfdag:
De overheid kan het niet langer meer geheim houden buitenaards leven bestaat en er is al contact geweest !(Gebruik eens een nachtkijker )
En inderdaad 2012 zal het naar buiten komen!
Zie Nasa site .. er wordt telkens gezegt dat ze snel leven willen vinden (is al gevonden) .
Er staat ook een waarschuwings filmpje voor nasa medewerkers en hun fam op het internet ...bereid u voor voor het onbekende!
toeval of niet....

Voor de non believers ..waarom zouden wij de enige zijn in dit heelal , kijk naar de culturen in onze wereld chinezen europeanen aziaten etc mensen stammen niet van de aap af // Kijk voor de grap eens in pyramides en maya tempels ..daar staan ook ufo's op en bezoekers.

oud medewerker van nasa ..filmpje is mischien nog wel terug te vinden !

Berichten samengevoegd door Sanwa


Ik vind het nogal een voorspelling van je.  Dat jij dat geloofd is één, maar dat je zo stellig zegt dat het ook daadwerkelijk zo zal zijn vind ik nogal ver gaan. Dat Nasa waarschuwingsfilmpje heb ik ook gezien en je kan dat op alle mogelijke manieren interpreteren. De "believers" denken dan gelijk aan Aliens, einde van de wereld, 2012 hoax enz enz..  De datum 2012 word er niet eens in genoemd.

O ja, over nachtkijker, ik heb een infraroodkijker uit het leger en tijdens heldere nachten zo vaak naar boven gekeken, maar niks hoor. Het is makkelijk om te geloven in het onbekende. Het is ook leuker om te denken dat iets onverklaarbaar is, want zodra duidelijk word dat het om iets heel verklaarbaars gaat is het ineens saai. Daarom willen mensen vaak geloven in het onverklaarbare, omdat dat spannend is.

Ik blijf liever met beide poten op de grond en wacht wel af tot duidelijk is wat het echt was.

(en ik geloof heus wel in buitenaards leven, het universum is immers zo groot..  Weten doe ik het niet.)
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
alwin112
Lid
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel
Berichten: 128
Lid sinds: 27 jun. 2012
26 oktober 2012, 15:16 uur | Bericht #374005
hier naast in capelle-schollevaar kwam 2 weken  geleden ook een melding  dat er iets van een ufo was  heb het zelf nog niet gezien
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
26 oktober 2012, 17:00 uur | Bericht #374019
Ik ben geen UFO-fiel maar statistisch gezien is de kans dat wij op de enige bewoonde planeet van het hele universum leven is, gezien de  welhaast onmetelijke omvang er van, denk ik heel erg klein. Maar  voor het merendeel zullen dat waarschijnlijk  primitievere levensvromen zijn hoewel gelijkwaardige en hogere vormen zeker niet zijn uit te sluiten. de kans dat ze op "bezoek-afstand" liggen is denk ik ook niet zo heel groot, de meeste planeten liggen toch een behoorlijk eindje van ons af. Het zou natuurlijk kunnen als deze levensvormen inmiddels  niet meer op planeten maar op Battlestar galactica achtige vloten leven.

Wie weet ziijn de maanmannetjes  gewoon toekomstige aardbewoners die al  kunnen tijdreizen.


Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 oktober 2012, 19:32 uur | Bericht #374044
Citaat van jcroon, vrijdag 26 oktober 2012, 17:00 uur ... Maar  voor het merendeel zullen dat waarschijnlijk  primitievere levensvromen zijn hoewel gelijkwaardige en hogere vormen zeker niet zijn uit te sluiten. de kans dat ze op "bezoek-afstand" liggen is denk ik ook niet zo heel groot, de meeste planeten liggen toch een behoorlijk eindje van ons af. ...
Wie weet ziijn de maanmannetjes  gewoon toekomstige aardbewoners die al  kunnen tijdreizen.
Waarom dan daar 'voor het merendeel primitieve levensvormen'? Misschien zijn wij wel de primitiefste in het universum en zijn ze elders stukken verder in hun ontwikkeling. Tenminste, we maken onze eigen soort net zo makkelijk massaal af...Overigens denk ik dat een hogere vorm dan de onze, ons om die reden niet eens (zichtbaar) zou willen bezoeken, laat staan contact maken. Misschien zijn we wel besmettelijk...

Wat afstand betreft, dat leeft alleen in ons brein. In het universum zijn, juist voor de hogere vormen, die drempels allang overwonnen en zijn ze, als ze zouden willen, in minder dan een scheet hier. :P




Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Woonplaats: Finsterwolde (Oost Groningen)
Berichten: 365
Lid sinds: 23 aug. 2006
26 oktober 2012, 21:44 uur | Bericht #374062
A  - nachtvluchten van onbemande vliegtuigen van defensie mijn vriend bestuurt ze ook

B - wensballonnen... afgelopen week nog 1 opgelaten als laatste eer aan onze ingeslapen kater

C- zou teveel gebazel worden... ik ben gek op alles wat ufo is! momenteel diep ik het bluebeamproject uit op internet! (lekkerbekt)

mama van 2, gék op watersport,natuur,nieuws het weer en reizen. tevens brandweervrouw en gek op bijna alles wat een ander te gek is :)
ron12
Lid
Woonplaats: nijmegen
Berichten: 914
Lid sinds: 25 aug. 2011
26 oktober 2012, 23:12 uur | Bericht #374074
Natuurlijk is er leven in de ruimte,en nog wel op zo,n 400 kilometer boven ons,namelijk  in de iss.:| | Gewijzigd: 26 oktober 2012, 23:13 uur, door ron12
totale aantal onweersdagen in nijmegen vanaf januari tot nu dit jaar...33
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Me
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 26 okt. 2012
27 oktober 2012, 08:56 uur | Bericht #374104
Hoi stormpie : http://www.youtube.com/watch?v=iFRKJ6PZZ3c&feature=youtube_gdata_player Verklaar maar winnen;)

Edit Sanwa: link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 27 oktober 2012, 09:09 uur, door Sanwa
Stormpie
Lid
Woonplaats: Ijsselstein
Berichten: 618
Lid sinds: 15 jul. 2010
27 oktober 2012, 09:21 uur | Bericht #374110
Ja mooi gemonteerd, spannend muziekje eronder.
Beetje drama

Hoe interpreteer jij het dan?
Jij ziet het woord ufo als marsmannetjes die hier rondvliegen?

Er zullen vast wel nog niet verklaarde dingen tussen zitten, maar
nog steeds nee..
Ik neem liever aan dat het "man made" is, of gewoon de natuur (ruimtepuin, meteoriet)

Maar geloof wat je wilt geloven
Me
Lid
Woonplaats:
Berichten: 4
Lid sinds: 26 okt. 2012
27 oktober 2012, 09:57 uur | Bericht #374118
Doen we ook
Woonplaats: Spijkenisse
Berichten: 227
Lid sinds: 22 mei. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 december 2012, 10:17 uur | Bericht #379434
Ik woon zelf in Spijkenisse en heb al meerdere malen gezien dat defensie vanaf de Oude Maas via het Spui naar het Haringvliet weer richting Brabant (Gilze Rijen?) vliegt. Zelf heb ik dit overdags gezien met Chinooks, in het donker was het type uiteraard niet te herkennen.

Al een tijdje neem ik 's nachts vanaf de Maasvlakte ook lichten waar die stil hangen en dan plots heel snel verplaatsen. Na een aantal malen dit gezien te hebben; kwam ik tot de conclusie dat deze altijd in de buurt van het Haringvliet moesten vliegen.

Ik denk dat een groot deel van de waarnemingen in de regio Spijkenisse aan defensie-oefeningen zijn toe te wijzen.

Grts Martin


| Gewijzigd: 12 december 2012, 11:09 uur, door Kannegieter
Woonplaats: Noorden.
Berichten: 71
Lid sinds: 27 nov. 2012
12 december 2012, 10:28 uur | Bericht #379435
Citaat van bassmachine, maandag 22 oktober 2012, 21:06 uur Denk dat het van die lampionballonnen zijn.  Die zie je wel meer.  Lijkt er wel heel erg veel op.  Hier in sterrenkwartier nog niks gezien.  En gaat er ook de moeite niet voor doen.
Dat denk ik dus niet, de man zegt in het filmpje dst het voorwerp ineens weer heel snel gaat dan weer heel rustig dan weer heeeel snel. Zo'n lampionballon gaat in 1 tempo als de wind rustig is. 
RN
Pgs3000
Lid
Woonplaats: Grijpskerke
Berichten: 1719
Lid sinds: 14 jun. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 december 2012, 15:39 uur | Bericht #379469
Het zou wel eens leuk zijn om een HD film te zien of een haarscherpe foto van een UFO.
Meestal worden dat soort foto's en video's gemaakt met een broodrooster.  :( | Gewijzigd: 12 december 2012, 15:39 uur, door Pgs3000
-- Live fast, Die young and leave a beautiful corpse! --
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
12 december 2012, 16:49 uur | Bericht #379472
Op national geographic komt er af en toe zo'n docu over ufo's, en telkens blijkt maar weer dat het iets anders is.
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
12 december 2012, 18:30 uur | Bericht #379479
mensen..ik ben het gewoon!!:D:P ik heb zon ding id achtertuin staan,en als ik vrij ben ga ik af en toe een rondje vliegen;)
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.850 topics, welke bij elkaar 448.360 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.578 leden.
Het nieuwste lid is NightFoxy.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 147 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 147, lezen 1 mensen het topic "Nader verklaard: Hitte index".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden