Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

17 Mar 2024 10:41:55
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 november 2012, 09:03 uur | Bericht #376635
Stormkansen december 2012

Goedemorgen: In het verleden zijn er met betrekking op eventuele stormkansen topics aangemaakt en zijn met succes goed gelezen. Omdat in de herfst/winter discussie topic velen al de blik richting winter gericht hebben staan staan en eventuele stormkansen ondergesneeuwd worden door temperatuur kaarten, starten we dit jaar stormkansen discussie voor december. Deze maand is bij uitstek een zeer goede maand voor stormen. Vele december stormen zijn de revue al gepasseerd.

Even het geheugen opfrissen met december storm van vorig jaar


Geüpload door passie010 op 13 dec 2011

Hoe ontstaat een storm?
Vanaf september nemen op het Noordelijk Halfrond de temperatuursverschillen tussen de tropen en noordpool toe. In de periode oktober t/m maart zijn deze verschillen het grootst. Dit openbaart zich door actieve depressies, die door toestroming van warme en koude luchtsoorten op de Atlantische Oceaan gevormd worden. De warmere lucht wordt door de koude lucht opgetild. In de nabijheid van een krachtige straalstroom (een medegevolg van de temperatuursverschillen) wordt op 7 tot 10 km hoogte de lucht a.h.w. weggezogen en dat bevordert het uitstromen van lucht bovenin de atmosfeer. Onderin wordt de lucht aangezogen om het tekort aan te vullen. Zolang de uitstroom bovenin groter is dan de instroom aan het aardoppervlak, diept de depressie uit, d.w.z. de luchtdruk daalt in het centrum. Zolang dit proces doorgaat worden ook de luchtdrukverschillen over een horizontale afstand steeds groter. Dit resulteert in een toename van de wind. Uiteindelijk leidt dit tot hoge gemiddelde windsnelheden die windkracht 9 of hoger kunnen bereiken. Dan hebben we dus een storm of wellicht zwaarder dan dit. Hoe zwaar de storm wordt is dus niet zozeer afhankelijk van de luchtdruk in de kern van de depressie, maar veel meer van de grootte van de luchtdrukverschillen rond de kern. Op de weerkaart kunnen we dat zien aan de hand van de isobaren, de lijnen die punten met een gelijke luchtdruk verbinden. Hoe dichter deze lijnen op elkaar staan, hoe sneller de luchtdruk op een bepaalde horizontale afstand afneemt ofwel hoe groter de luchtdrukverschillen zijn.
 
  

Hoe en wat verder wat is de bedoeling: Nu doet er zich rond sinterklaas ga uit van 6 december - met een dag speling voor of na - die situatie voor, dat er een storm kan ontstaan. Dit is op de kaarten van GFS te zien. Kanttekening hierbij, is dat GFS doorgaans vrij hoog inschat. Over eventuele windkracht en windstoten kan ik uiterraad nog geen zinnig woord zeggen, omdat we een week verder zijn. Wat wel zekerder is, dat er in de sinterklaas week al vanaf begin deze week duidelijk een depressie te zien is op de kaarten. Deze worden alleen maar beter / duidelijker en de depressie ligt ook pal boven nederland.

We zouden het hartstikke leuk vinden als jullie mee discussieren over deze situatie.  Ik heb hier een heel goed gevoel over. Uiteraard houden we de situatie in de gaten ook al is het pas volgende week. 

Veel plezier de crew:D

© onweer-online
Bron: Meteolink, Wikipedia, zweefvliegopleiding | Gewijzigd: 8 oktober 2014, 16:26 uur, door Justin
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 november 2012, 09:10 uur | Bericht #376636
Hier de kaarten voor volgende week donderdag: Ik heb de meest in de oog springende kaarten gepakt

De kern van de depressie een druk van nabij de 984



10m wind


En als laaste de storm motion zeg maar een iet wat mooier lijkender 10m wind kaart

Bron: Wetter.de,meteociel | Gewijzigd: 29 november 2012, 12:09 uur, door Marga
there can be only one
Waarom deze advertentie?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 november 2012, 09:23 uur | Bericht #376637
Ecmwf model  komt iets later (7 december) met de depressie op de kaarten | Gewijzigd: 29 november 2012, 12:10 uur, door Marga
there can be only one
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
29 november 2012, 16:22 uur | Bericht #376666
en aan de achterkant misschien natte sneeuw?,dus een sneeuwstorm?
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 november 2012, 18:39 uur | Bericht #376686
Citaat van jenssweerts, donderdag 29 november 2012, 16:22 uur en aan de achterkant misschien natte sneeuw?,dus een sneeuwstorm? Dat zou best mogelijk zijn Jens...Ik ga het in de gaten houden tis net zo onzeker als de sneeuw en vorst voor volgende week: .sneeuw en vorst kan gewoon in de herfst/winter topic dit is puur en enkel alleen voor echt de storm dus de wind etc.

Neemt niet weg dat wind met eventuele combinatie sneeuw leuk is

Gaat op en neer nou op 5dec met onze vriend sinterklaas en vele kaarten zullen nog volgen
| Gewijzigd: 29 november 2012, 19:37 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2012, 07:19 uur | Bericht #376719
En nou gaan we naar 4 december zowel Gfs en Ecwmf....leuk dit:D  lekker een week lang kijken wat het gaat worden

GFS



Ecwmf



there can be only one
Picobyte
Lid
Woonplaats: Stadskanaal/Kopstukken
Berichten: 694
Lid sinds: 31 jan. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2012, 18:09 uur | Bericht #376789
Het loopt nog niet erg storm in dit kansen topic
Ik hou dit topic iig in de kijkert want met een beetje geluk kan het inderdaad een mooie sneeuwstorm opleveren
Bliksem is gewoon gratis random stroom.Die donder krijg je er extragratis nog bij.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 november 2012, 18:35 uur | Bericht #376796
Citaat van Picobyte, vrijdag 30 november 2012, 18:09 uur Het loopt nog niet erg storm in dit kansen topic
Ik hou dit topic iig in de kijkert want met een beetje geluk kan het inderdaad een mooie sneeuwstorm opleveren
Ahhhhh we hebben een beller:D zo zat ik ook al Pico....ik had hem al in de ooghoek gezien die depressie>>>topic wou ik sowieso al maken dus had deze kans voor volgende week al dr bijgezet anders zou ik  niet geplaatst hebben week is ver weg..bekijk het rustig van dag tot dag.

Bedankt voor je bericht

Flinke depressie toch op de kaarten veel luchtdruk verschillen

there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 december 2012, 07:07 uur | Bericht #376848
Luchtdruk 500 hpa dinsdag vroeg: depressie nog steeds in de buurt ook voor langere tijd gaat ie door (zowel voor als na) deze springt meest uit het oog. Kaart van gfs 7uur lokale tijd.



Voorzichtig de eerste 10m windkaart voor dinsdag!!!



En hier ook voorzichtig de neerslag | Gewijzigd: 1 december 2012, 07:09 uur, door Tatanka
there can be only one
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
1 december 2012, 09:43 uur | Bericht #376864
Citaat van Tatanka, vrijdag 30 november 2012, 18:35 uur Citaat van Picobyte, vrijdag 30 november 2012, 18:09 uur Het loopt nog niet erg storm in dit kansen topic
Ik hou dit topic iig in de kijkert want met een beetje geluk kan het inderdaad een mooie sneeuwstorm opleveren
Ahhhhh we hebben een beller:D zo zat ik ook al Pico....ik had hem al in de ooghoek gezien die depressie>>>topic wou ik sowieso al maken dus had deze kans voor volgende week al dr bijgezet anders zou ik  niet geplaatst hebben week is ver weg..bekijk het rustig van dag tot dag.

Bedankt voor je bericht

Ik ben lui, vroeger  lette ik vooral op stormkansen. Nu hoefte dat niet meer, dat  doet Tatanka wel voor me. Puik werk.
En eigenlijk is het veel "lastiger". met temperaturen en wind en zo en ook wel neerslag heb je vaak veel grotere gebieden, en dus meer kans dat je raak zit maar met stormen zoals we de  afgelopen weken ook al hebben gezien, een voorspelde "superstorm" of gewoon een flink windveld hoeft maar een beetje te vertragen of versnellen of verplaatsen en het kan meteen overwaaien. En dat kan nog wek op een dag van te voren gebeuren. Spannend.

Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 december 2012, 09:54 uur | Bericht #376868
Citaat van jcroon, zaterdag 1 december 2012, 9:43 uur Citaat van Tatanka, vrijdag 30 november 2012, 18:35 uur Citaat van Picobyte, vrijdag 30 november 2012, 18:09 uur
Ik ben lui, vroeger  lette ik vooral op stormkansen. Nu hoefte dat niet meer, dat  doet Tatanka wel voor me. Puik werk.

Ik zit er bovenop:D bedankt voor je bericht vanaf mischien vanavond laat kan ik met wat andere kaarten aan de slag

Mvg Tatanka


there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 december 2012, 17:39 uur | Bericht #376901
Begint steeds beter te worden de runs blijven al wat constanter rond 4 dec en mocht ie iets minder zijn wijkt ie niet veel af:D







there can be only one
dorian
Lid
Woonplaats: Amstelveen
Berichten: 154
Lid sinds: 11 nov. 2010
1 december 2012, 21:15 uur | Bericht #376962
Ook de dagen daarna veel wind, interessante situatie!
Is het koud of warm weer, altijd is het wel weer weer
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 december 2012, 07:59 uur | Bericht #376988
Kaarten blijven goed voor 4dec: kerndruk bedraagt 984 ook de luchtdrukverschillen zijn groot en reiken tot ver in naburige landen, zoals nou de sitiuatie is kunnen met name de noorderlijke kustprovincincies te maken krijgen met stormachtig dan wel storm weer. Ook de dagen erna kan het weer soms stormachtig aan doen qua wind betreft is het nog altijd lastig maar das logisch het immers nog 3 dagen. Maar ik durf voorzichtig te zeggen dat met name kop van noord-holland de wadden en friesland rekening moeten houden met een noordwesterstorm . Deze noordwester stormen hoeven qua wind niet echt gevaarlijk te zijn maar het zijn met name deze stormen die verandwoorderlijk zijn voor natte voeten in eerdere jaren. In combinatie met hoogwater zijn de hotspots o.a Den helder,Harlingen,Delfzijl die hier hinder van vinden. Mocht het zover komen dan ga ik dat ook voor jullie uitzoeken, vanmiddag kom ik met een animatie van de depressie.

Mvg Tatanka hieronder volgen de kaarten

Kerndruk van depressie



10 m windkaart
| Gewijzigd: 2 december 2012, 07:59 uur, door Tatanka
there can be only one
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
2 december 2012, 10:13 uur | Bericht #377007
Citaat van Tatanka, zondag 2 december 2012, 7:59 uur Kaarten blijven goed voor 4dec: 

[...]
Deze noordwester stormen hoeven qua wind niet echt gevaarlijk te zijn maar het zijn met name deze stormen die verandwoorderlijk zijn voor natte voeten in eerdere jaren. In combinatie met hoogwater zijn de hotspots o.a Den helder,Harlingen,Delfzijl die hier hinder van vinden. Mocht het zover komen dan ga ik dat ook voor jullie uitzoeken, vanmiddag kom ik met een animatie van de depressie.


Het ziet redlijk uit. Geen "extreem"weer wat veel problemen op zal leveren maar zou ik gaan vliegeren, dan toch handschoenen aan. Ik heb het idee dat het  gebeid waar het  wat harder gaat waaien wat groter is dan de vorige keer (toen er nog geen takje afwoei hier). Over takjes gesproken: eigenlijk hebben we ieder jaar wel een keertje een stormachtig gevalletje dat er op zijn minst van die kleien takjes uit de bomen waaien, dit jaar nog niet. Ook als ik de berichten zo zie hebben we dit jaar niet zoveel gehad.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
2 december 2012, 19:04 uur | Bericht #377119
Omdat het vaak moeilijk is om de exacte wind te bepalen hier een intressant stukje


Low pressure system over Iceland.wikipedia

Depressiekrullen
De warmte- en koufronten die gezamenlijk het polaire front vormen, kunnen als een slingerende band op satellietbeelden worden herkend. Plaatselijk is de wolkenband verdicht of tot een krul gespiraliseerd. In het laatste geval hebben we te maken met een depressie. Zo'n mooie krul zou echter niet mogelijk zijn als de bewolking ter plaatse niet eerder aanzienlijk was verdicht. Deze verdichtingen hangen samen met kenmerken van het stromingspatroon op enkele kilometers hoogte in de atmosfeer en zijn een gevolg van daardoor veroorzaakte stijgbewegingen. Stijgende lucht koelt af, raakt verzadigd voor waterdamp zodat er druppelvorming optreedt die het begin vormt van wolkenvorming. Doordat dergelijke processen zich afspelen bij depressies, wordt als het ware zichtbaar waar zo'n lagedrukgebied zich aan het ontwikkelen is. De verdichte en verbrede wolkenband wordt geleidelijk opgekruld door de lucht die rond het lagedrukcentrum cirkelt, zoals geïllustreerd in bijgaand diagram (figuur b). Aanvankelijk bevindt de meeste bewolking (gerasterd) zich in de warme lucht aan de zuidzijde van het polaire front. De beide cirkels markeren de positie van de depressie.



De windsnelheid rond het lagedrukgebied hangt af van de afstand tot de depressiekern. Midden in een lagedrukgebied is de luchtdruk weliswaar laag, maar de luchtdrukverschillen zijn klein; de luchtdruk is er overal ongeveer even laag. De windsnelheid hangt af van luchtdrukverschillen; in de buurt van de depressiekern staat dus niet veel wind. Zelfs tijdens het langstrekken van de actiefste stormdepressie valt de wind helemaal weg op het moment dat de depressiekern zich boven de waarneemlocatie bevindt. Op enige afstand van de depressiekern treffen we ter hoogte van de binnencirkel het gebied aan met de hoogste windsnelheden. Gaan we nog verder van de depressiekern weg, dan komen we in een gebied waar de wind sterk is teruggevallen.

Het diagram illustreert tevens de gevolgen van dit luchtstromingspatroon voor de oorspronkelijke wolkenband. De egale bewolking in de zachte, vochtige lucht die in de figuur grijs is weergegeven, fungeert als tracer voor de optredende luchtverplaatsingen. De bewolking maakt het gemakkelijk om zachte lucht van boven af bezien te blijven volgen. Ze blijft zich op haar weg rond de depressiekern helder aftelkenen tegen de koudere lucht met opklaringen die eveneens rond het lagedrukcentrum cirkelt. De afgebeelde satellietbeelden laten dit proces duidelijk zien. Overigens is de koude lucht niet egaal donker; er bevinden zich talrijke witte vlekken in. Dat zijn stapelwolken, die in koude polaire lucht boven relatief warm oceaanwater gemakkelijk tot ontwikkeling komen. De stapelwolken doen zich doorgaans voor in een markant groepering, zoals in wolkenstraten of in celvormige patronen. Deze bewolkingspatronen worden in latere hoofdstukken getoond en besproken.

En dan hier de kaart van onze depressie

Bron: Keesfloor
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2012, 06:08 uur | Bericht #377194
Aandachtspunten. Knmi:
Uitgifte: 03/12/2012 05.56 uur LT.

WIND:
HIr Uitvoer laat weer wat meer wind zien voor de occlusie uit, we noemen mogelijk 7 Bft . Windstoten in het westen en mogelijk ook in Zuid-Limburg in de ordegrootte 25-30 kn. Klein aandachtspunt is een eventuele secundaire kern bij de trog dinsdag met mogelijk wat meer wind aan de westflank. Zat in de Hir18 Uitvoer, is nu weer minder, kans op W-NW 8 Bft in een klein gebiedje. Niet in de Harmonie00- en EC18 Uitvoer.

Bron: Knmi
there can be only one
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
3 december 2012, 09:59 uur | Bericht #377244
het lijkt wat minde rte worden maar in combinatie met de mogelijke neerslag  toch wat rotzooi en overlast geven.
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2012, 12:27 uur | Bericht #377294
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Uitgifte: 03/12/2012 11.21 uur Kt

Een complex lagedrukgebied met verschillende kernen ligt tussen Schotland en Groenland. Dit laag zakt uit richting de noordelijke Noordzee waar dan vanavond een kern tevoorschijn komt met een druk van 994 hPa. Dit laag ligt dan rond middernacht boven de Duitse Bocht. Het bijbehorende frontale systeem trekt vanmiddag over ons land, in de avond gevolgd door een trog. Morgen trekt het eerdergenoemde laag het noorden van Duitsland in. Op de westflank van dit laag trekt overdag een occlusie van noord naar zuid over ons land. Erachter ruimt de stroming dan naar een noordelijke richting en wordt de aangevoerde lucht weer een stuk kouder.

MODELBEOORDELING:
Uitvoer is algemeen consistent. Enige verschillen in de wind op de Noordzee, met name morgen vlak voor de occlusie uit. Hirlam komt net met een kleine 8 Bft op de westkust. Aandachtspunt is de voor vandaag de grenslaag en de neerslagsoort.

Bron: Knmi | Gewijzigd: 3 december 2012, 12:27 uur, door Tatanka
there can be only one
Tatanka
Lid
Woonplaats: Drenthe
Berichten: 5265
Lid sinds: 4 jun. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
3 december 2012, 18:56 uur | Bericht #377363
Morgen Dinsdag 4-12-12 Stormachtig(bft8) voor kop van noord-holland en wadden gebied:
Een gordel van lage drukgebieden bevindt zich van Groenland via Schotland tot boven het midden van de Noordzee. Oost van Schotland (boven de Noordzee) zakt één van de lagedrukkernen naar het zuidoosten en wordt rond middernacht boven de Duitse Bocht verwacht. Het bijbehorende geoccludeerde frontale systeem verlaat vanavond ons land en wordt gevolgd door een trog. Morgen trekt het eerdergenoemde laag het noorden van Duitsland in. Op de westflank van dit laag trekt overdag de occlusie van noord naar zuid over ons land. Erachter draait de stroming dan naar een noordelijke richting en wordt de aangevoerde polaire lucht weer een stuk kouder (Theta-w 850 = -2 C). De occlusie blijft echter slepen boven het zuiden met alle neerslag en wolkenperikelen (lage stratus) tot gevolg.

Laagje morgen om 7uur



Wind 10m voor morgen:  Hirlam wordt aangehouden. Windstoten boven land richting 50 km/h aan de noordwestkust richting 80 km/h. Aandachtspunt is verder de mogelijk 8 Bft voor morgen overdag aan de noordwestkust. Harmonie12 is overtuigender met de 8 Bft.




Bron: Knmi | Gewijzigd: 3 december 2012, 19:27 uur, door Tatanka
there can be only one
Terug naar boven
1 2 3
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.316 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 75 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 75, lezen 1 mensen het topic "Overstromingen in Venetië".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden