Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:40:57

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cherokee, OK; Haskell, OK; McIntosh, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Pittsburg, OK; Wagoner, OK.

26 Apr 2024 13:35:18

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Coal, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:35:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Pittsburg, OK.

26 Apr 2024 13:29:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Creek, OK; Muskogee, OK; Okmulgee, OK; Osage, OK; Pawnee, OK; Rogers, OK; Tulsa, OK; Wagoner, OK; Washington, OK.

26 Apr 2024 13:18:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK.

26 Apr 2024 13:14:00

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:10:26

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Hughes, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

26 Apr 2024 13:09:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Johnston, OK; Marshall, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Creek, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor McIntosh, OK; Okfuskee, OK; Okmulgee, OK.

26 Apr 2024 13:05:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS; Logan, KS; Sheridan, KS; Thomas, KS.

26 Apr 2024 12:54:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Gove, KS.

26 Apr 2024 12:54:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cheyenne, KS; Sherman, KS.

26 Apr 2024 12:54:09
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Jenss
Moderator
Woonplaats: mechelen(belgie)
Berichten: 2921
Lid sinds: 7 jun. 2011
25 februari 2013, 16:13 uur | Bericht #389317
regen hier,maar het neerslaggebied is nog groot en het word avond dus misschien nog natte sneeuw vannacht
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
25 februari 2013, 16:17 uur | Bericht #389319
Citaat van Ossekop, maandag 25 februari 2013, 11:58 uur Toch vreemd dat menig één het gevoel heeft dat de winter maar voortduurt.Komt waarschijnlijk omdat deze keer de kou wel erg verspreid zat over de maanden,verder stond er vaak een harde koude wind waardoor het voor het gevoel veel kouder was,en natuurlijk de talrijke sneeuwsituaties!




wel grappig,bij de hellmannwedstrijd van weerplaza had ik gegokt op een getal van 65,scheelt toch maar 0.6 hellmannpuntjes:D

Berichten samengevoegd door Sanwa
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
25 februari 2013, 18:20 uur | Bericht #389329
GFS komt nu toch op redelijk betrouwbare termijn met 10-11 graden voor het weekend. Later deze week start ook het lentediscussietopic. Ik wacht nog op wat informatie. 

BartS
Jasneker
Lid
Woonplaats: Sneek
Berichten: 191
Lid sinds: 18 jan. 2012
25 februari 2013, 18:46 uur | Bericht #389330
Beter als dit half om half weer, kunnen we weer wat buiten klusjes doen
Groeten, Cor
Woonplaats: Sneek
Berichten: 566
Lid sinds: 15 jan. 2012
25 februari 2013, 19:25 uur | Bericht #389333
ik ben een echte winter liefhebber, en we hebben mooie winter achter de rug. het word nu niet meer winter misschien nog wat kans op wintersebui en nachtvorst tempratuur begint langzaam teklimmen.

Heeft nu wel lang genoeg geduurd en is leuk geweest. en mag van mij nu echt wel lente worden!! Grijze weer is ook niks aan

Vaarwel winter welkom lente!

En wil iedereen bedanken voor de leuke discussie,s en uitleg over de winter.

Ik zal nu wat minder op het forum zijn. Maar kom zeker af en toe nog eens kijken.

Tot de volgende winterdiscussie.
Jasneker
Lid
Woonplaats: Sneek
Berichten: 191
Lid sinds: 18 jan. 2012
25 februari 2013, 19:32 uur | Bericht #389334
Elk seizoen heeft zijn oplevingen dus blijf ik wel komen, zij het niet zo vaak als winters, maar ik geniet van elk seizoen wat er is, zolang er maar niet teveel stormen komen die mijn antennes weer in gevaar brengen boven windkracht 10 en zo

Hopen maar op een mooie lente en zomer, dat hebben we wel nodig na die pruts zomers van de afgelopen jaren, geen half herfst weer in die periode...
Groeten, Cor
Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
25 februari 2013, 20:58 uur | Bericht #389342
Citaat van Bart Standaert, maandag 25 februari 2013, 18:20 uur GFS komt nu toch op redelijk betrouwbare termijn met 10-11 graden voor het weekend. Later deze week start ook het lentediscussietopic. Ik wacht nog op wat informatie. 



Nog los van of er hoge of lage temperaturen komen, lijkt een lentediscussie wel nuttig. Immers, op 1 maart is de meteorologische winter voorbij, ookal kan maart zijn staart flink roeren en aprilletje zoet.......
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
25 februari 2013, 23:57 uur | Bericht #389352
Tja, afgelopen zondag was wel een mooie afsluiter van deze winter. Ik zie dat er al een aantal posters hun tas hebben gepakt en naar de zon gaan staren.
De laatste 2 weken heb ik het nog een beetje aangekeken en zo af en toe nog een kreetje gegeven, maar vrijdag a.s. is het 1 mrt en dus het einde van de meteorologische winter.
Dat zal ook voor mij betekenen dat ik voor deze winter de handdoek in de winter.. o nee ring   gooi en met smart alweer uitkijk naar het nieuwe wintertopic wat in Q4 ergens zal worden gestart.

Lentes en zomers vind ik fantastisch om met name buiten te zijn, wat langs het strand te slenteren, weer-technisch vind ik het een stuk minder leuk tenzij er extremen verwacht worden.. ( onweer,regen wind en hoge temperaturen enz enz)

Voor nu wil ik iedereen bedanken voor alle input die jullie gegeven hebben aan dit topic en de mooie discussies die we gehad hebben waarbij we de ene keer de verwachtingen perfect voor elkaar hadden en de andere keer verrast werden.

Bart en Ben jullie hebben het topic gedreven en het was gewoon een super gezellig seizoen ! Jullie mogen vrijdag het licht uitdoen

Next stop zal het Lente topic zijn waar Bart zeker weer een mooie opening voor zal maken en waar ik zeker mee zal lezen maar mijn inbreng zal daar minimaal zijn of misschien wel niet... tenzij er wat leuks gebeurt

Dus voor nu zegt deze "Winter Callie-P" even gedag en ik zie de die-hard winteraars in Q4 wel weer terug en de anderen zullen mij zo af en toe wel zien fladderen op het forum

SEE U !









| Gewijzigd: 26 februari 2013, 00:02 uur, door Callie-P
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 februari 2013, 00:00 uur | Bericht #389353
Pluim van vanavond. Donderdag lijkt nog even koud te worden. Volgende week kan het alle kanten op.

Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Sven
Moderator
Woonplaats: Everywhere and Nowhere
Berichten: 6159
Lid sinds: 5 jul. 2011
26 februari 2013, 00:24 uur | Bericht #389355
Citaat van Callie-P, maandag 25 februari 2013, 23:57 uur veel tekst

Thx voor alles!
Je had het vaak bij het rechte eind, je was beter dan de pro's bij het KNMI/KMI








Raymond
Lid
Woonplaats: Midden Delfland
Berichten: 516
Lid sinds: 13 aug. 2008
26 februari 2013, 08:24 uur | Bericht #389358
@ Callie_P . Dank voor je bijdragen die ik steeds met veel belangstelling heb gelezen.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
26 februari 2013, 08:40 uur | Bericht #389359
Callie, wederom een mooie tekst.

Vind het wel tijd worden voor een voorjaarstopic. Dat het nog geen 1 maart is mag geen beletsel zijn, wintertopics starten ook al in oktober, soms zelfs in spetember als er mensne in augustus al beginnen over horrowinters, maar ik mag hopen dat dat een eenmalige uitzondering was. (Overigens startte vorg jaar het voorjaarstopic ook al op 22 februari...

Jasneker
Lid
Woonplaats: Sneek
Berichten: 191
Lid sinds: 18 jan. 2012
26 februari 2013, 10:21 uur | Bericht #389367
Bedankt Callie-P en al de anderen die hier de plaatjes, gifjes etc en hun onderbouwde mening plaatsten.
Op naar de lente en ik blijf wel buurten ook lente zomer en herfst hebben hun eigenaardigheden

Groeten, Cor
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 februari 2013, 10:32 uur | Bericht #389368
Citaat van Callie-P, maandag 25 februari 2013, 23:57 uur Voor nu wil ik iedereen bedanken voor alle input die jullie gegeven hebben aan dit topic en de mooie discussies die we gehad hebben waarbij we de ene keer de verwachtingen perfect voor elkaar hadden en de andere keer verrast werden.
Bart en Ben jullie hebben het topic gedreven en het was gewoon een super gezellig seizoen ! Jullie mogen vrijdag het licht uitdoen

Bedankt Callie-P, het was (is) prettig met je te samenwerken en in de chat met je te discussiëren zowel over het weer als over alles en nog wat. Ik sluit me bij je woorden aan om iedereen te bedanken voor hun bijdragen. Tja, nu het 'winter' licht uit doen en behalve vrijdag het weekend binnen te laten ook de lente te verwelkomen, hoewel er behalve de winter voor meteorologen nog de kalenderwinter (t/m 19 maart) en de winter voor de Hellmanngetallen (waardoor Roan en Delta nog tot tot 31 maart stand-by moeten blijven, waarvoor dank) bestaat.

Hoe verliep deze winter? Ik beperk me tot de gemiddelde temperaturen in Nederland ten opzichte van de normaal.
Tot en met 25 februari ligt de gemiddelde temperatuur van deze winter voor De Bilt 0,4 onder normaal.

December verliep warmer dan het langdurig gemiddelde ondanks een koud begin. In de eindspurt steeg in De Bilt het gemiddelde tot 1,3  boven de normaal.
Januari begon warm en eindigde warm, maar was daar tussenin langdurig koud. Het gemddelde in De Bilt bleef 1,1 graad onder normaal.
Februari begon ook aan de warme kant, maar daarna bleef het met kwakkelweer langdurig aan de koele kant. T/m de 25e lgt de gemiddelde temperatuur van februari in De Bilt 1,7 graden onder de normaal, maar heeft nog 3 dagen met hogere temperaturen te gaan.

Hier het temperatuurverloop van de wintermaanden 2013 voor De Bilt


Hieronder voor alle KNMI meetstations het verschil in temperatuur met de 'normaal' die voor die KNMI meetstations gelden. Februari is nog niet afgelopen en derhalve nog geen kaartje. T/m de 25e lgt de gemiddelde temperatuur van februari in De Bilt 1,7 graden onder de normaal. Het  gemiddelde zal met nog drie warmere dagen te gaan iets stijgen. Maar het kaartje zal ongetwijfelt eveneens blauw zijn, d.w.z. kouder dan normaal.  


Kaartje met ligging KNMI meetstations
| Gewijzigd: 26 februari 2013, 11:15 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
negen
Lid
Woonplaats:
Berichten: 43
Lid sinds: 18 jan. 2012
26 februari 2013, 11:18 uur | Bericht #389370
http://www.weerplaza.nl/15daagseverwachting/?type=both_pluim&r=midden&element=tt

Ik krijg het plaatje er even niet op, maar het is LT ik weet het, maar toch wel verassend dat europese model ... toch ?

Wat een verschil met Andere model, wat denken jullie, kan kou nogmaals terugkeren ?
(ik ben een leek hoor, dus gewoon een vraag ;))
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 februari 2013, 12:33 uur | Bericht #389373
Citaat van negen, dinsdag 26 februari 2013, 11:18 uur ...Ik krijg het plaatje er even niet op, maar het is LT ik weet het, maar toch wel verassend dat europese model ... toch ? Wat een verschil met Andere model, wat denken jullie, kan kou nogmaals terugkeren ? (ik ben een leek hoor, dus gewoon een vraag ;)) Hier het plaatje (onder) van vandaag. Ik heb de pluim van eergisteren er bovengezet. Na 5 februari zie je een flinke spreiding. Niet alleen de control (blauwe lijn) weet daar geen raad mee, ook het gemiddelde wijkt in dat deel nogal af. Dus veel verschil in 2 dagen tijd. Het kan morgen dus ook weer anders zijn!

Of de kou kan terugkeren? Jazeker. Maart is nu eenmaal een overgangsmaand en daarvan kan je vanalles verwachten, zeker tot de helft van de maand.
Zie voor verdere achtergrondinfo over de lente (en dus ook maart) hier: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/37490/achtergrondinfo-lenteweer/#message388836



| Gewijzigd: 26 februari 2013, 12:34 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
26 februari 2013, 15:14 uur | Bericht #389379
Zeer stabiele lucht

Uit het KNMI bericht voor de luchtvaart blijkt dat de hoogtetemperaturen van 300 meter tot 1650 meter hoogte 0 graden is. Dat (Isothermie, met op veel hoogten 0 graden) kom je niet vaak tegen.  Dus weinig kans op vertikale ontwikkeling van wolken (Cumulus, Cumulonimbus). Ook rook e.d. kan daardoor niet hoog stijgen.
.
HOOGTEWINDEN EN TEMPERATUREN:
       12 UTC:         
hoogte  graden
  150m +02
  450m   00
  900m   00
1500m  00
3000m -07
| Gewijzigd: 26 februari 2013, 15:28 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Silvato
Lid
Woonplaats: Venray
Berichten: 456
Lid sinds: 29 jan. 2012
26 februari 2013, 15:49 uur | Bericht #389383
Ik als echte winterliefhebber (dat voor iemand van Italiaanse komaf) wil de formuleden bedanken voor voor alle goede informatie deze winter. Hier in Venray hebben we qua sneeuw een top winter gehad voor Nederlandse begrippen. In de lente zal ik veel minder op het forum zitten omdat de lente me nou gewoon véél minder boeit. Ik ben dan weer op de terrasjes te vinden. Het is nu uitkijken voor mij na de zomer na extreme temperaturen of onweersbuien en ik kijk nu al uit na de winter van 2013/2014 haha.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
26 februari 2013, 15:51 uur | Bericht #389384
Citaat van Silvato, dinsdag 26 februari 2013, 15:49 uur Ik als echte winterliefhebber (dat voor iemand van Italiaanse komaf) wil de formuleden bedanken voor voor alle goede informatie deze winter. Hier in Venray hebben we qua sneeuw een top winter gehad voor Nederlandse begrippen. In de lente zal ik veel minder op het forum zitten omdat de lente me nou gewoon véél minder boeit. Ik ben dan weer op de terrasjes te vinden. Zo te lezen  heb je wel meer aan de lente, dan zit je  lekker buiten...

Voorjaarsdagje aan het worden hier,   zonnetje breekt door.  Haast lente achtig

Woonplaats: pijnacker
Berichten: 196
Lid sinds: 27 okt. 2012
26 februari 2013, 16:23 uur | Bericht #389385
je zou zo zeggen dat het lente is alleen er ligt 4,5 cm ijs in de sloten XD
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.364 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 243 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 243, lezen 2 mensen het topic "Stormkansen 3-5 november 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden