Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
17 september 2013, 23:56 uur | Bericht #408506
Nieuwe pluim is niet eens zo slecht, komende dagen nog wat wisselvallig, maar richting het weekend en daarna lijkt het eigenlijk best aangenaam herfstweer te worden. Beter dan dat kachelweer van nu. ;)





Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Delain
Lid
Woonplaats: leeuwarden
Berichten: 529
Lid sinds: 17 dec. 2010
18 september 2013, 08:20 uur | Bericht #408507
Lekker frisjes met 7.9 graden nu. Gisteren in de stad slechts 15 graden geweest. Nu een prachtige strakblauwe lucht met zon | Gewijzigd: 18 september 2013, 08:21 uur, door Delain
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Enschede
Berichten: 1493
Lid sinds: 7 jun. 2011
18 september 2013, 08:26 uur | Bericht #408508
Dichte mist hierzo. Met 8.5 °C is het kil te noemen.
Liefhebber van -30°C, +30°C, 50 cm sneeuw, zeer zware regenval, zeer zwaar onweer, grote hagelstenen, zeer zware storm..... Kortom alles wat extreem is!
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
18 september 2013, 19:57 uur | Bericht #408537
Mooi stukje van de blog van Karim Hamid + nog een temperatuurkaartje voor komende zondag van GFS:

Indian summer op komst

Hoewel de term 'Indian Summer' voorbehouden is voor Noord-Amerika weet iedereen wel wat ik ermee bedoel. het klinkt alvast meer sexy dan 'nazomer'. Na twee weken herfst begint de luchtdruk aan een gestage stijging waarbij de komende dagen een klim te zien zal zijn van ca. 1000 hPa naar zo'n 1030 hPa. Een hogedrukkern zal zich vooral vanaf vrijdag bij ons komen nestelen en daarna voor minstens een week aanwezig blijven. Ook in de hoogte zien we sterke opbouw van hogedruk onder de vorm va een ware Omega-blocking op 500 hPa. Zo'n configuratie houdt bestendig en honkvast weer in met storingen die ons niet kunnen bereiken en dus droge omstandigheden. Door de nabijheid van de hogedrukkern zal het ook erg rustig worden en daar zit net de adder onder het gras. Zo'n situatie eind september houd meteen gevaren in, en wel vooral aangaande de kansen op lage wolken en mist.



De nachten zijn reeds relatief lang en hebben alle tijd om af te koelen. Het zal dus elke dag weer afwachten zijn hoeveel mist en lage bewolking er 's nachts wordt gevormd door dit afkoelingsproces en vooral, hoe snel dat ochtendgrijs zal oplossen. Vooral met een kern veelal over de Noordzee is het gevaar reëel voor een soms moeizaam oplosproces. Eens echter dit lukt, en dat zal regelmatig wel lukken uiteraard, krijgen we veel zon en mooi nazomerweer met maxima die klimmen richting 20 graden of net daarboven.

Bron: http://weerspinsels.blogspot.be/

| Gewijzigd: 18 september 2013, 20:00 uur, door Bart Standaert
BartS
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
19 september 2013, 09:50 uur | Bericht #408545
Uit KNMI Beoordeling lange termijn (Uitgifte: 19/09/2013 02.33 uur) met bijbehorende EC-pluim (gebaseerd op run van gisteren 14 uur Nederlandse zomertijd)
Geldig van zaterdag 21 september tot donderdag 03 oktober

Synoptische ontwikkeling
In het weekeinde bouwt zich boven de Britse Eilanden een hoogterug op. Aan de grond zien we het Azoren-hoog zich naar de zuidelijke Noordzee verplaatsen.
Maandag trekt een diepe depressie van IJsland naar het noorden van Noorwegen, terwijl het centrum van hogedruk verspringt naar het zeegebied ten westen van Ierland. Met een noordwestelijke stroming wordt bij ons dan polaire lucht aangevoerd. Laatst genoemd hoog trekt in de tweede helft van de volgende week over ons land richting Midden-Europa.
Dinsdag wordt de hoogterug enigszins aangetast door een hoogtetrog die van IJsland naar Noorwegen trekt.
Tot 3 oktober verandert de hoogterug niet veel van plaats, maar is minder uitgesproken dan in vorige runs en een echte klassieke omega-blokkade lijkt het niet meer te worden.
 
Onzekerheden
De spreiding in de EPS-pluim is in deze periode wel groter geworden, met name in de temperatuur. De temperaturen gaan in het weekeinde naar waarden die rond het langjarig gemiddelde liggen.
De dip in de middagtemperatuur op dinsdag zat niet in de vorige 12-uur run en ook niet in de 00-uur die daarna kwam. Deze dip wordt veroorzaakt door de passage van een ?glazen-? front behorende bij de bovengenoemde IJsland-Noorwegen depressie en is goed te zien in het theta-W850 patroon.
Echter de meeste leden ondersteunen deze ontwikkeling niet en de operationele run zit onder in de pluim. Blijft onzeker en daarom de lagere temperaturen nog niet in de tekst genoemd (ook omdat het niet in de meerdaagse tabel staat).
Met het tot rust komen van de atmosfeer en een zwakke aanvoer van relatief vochtige maritieme (Noordzee) lucht in de grenslaag zal de kans op mist in de nacht en ochtend toenemen. Dit maakt dan de verwachting van de max. temperatuur weer minder zeker.
Voor de langere termijn (EPS-periode) lijkt het rustige weertype zich aanvankelijk voort te zetten, al zal de positie van het centrum van hogedruk bepalend zijn voor de temperatuur en de mistkansen. In de nieuwe run is de blokkade minder uitgesproken en 30 % van de leden, incl. de controle run geven een omslag aan naar een zuidwestelijke stroming en een overgang naar wisselvalliger weer met een kans op neerslag.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Overwegend droog, perioden met zon, temperaturen die oplopen naar waarden rond normaal en weinig wind. Toenemende kans op mist in de nacht en ochtend.

Samenvatting EPS-periode:
Aanvankelijk een voortzetting van het rustige weertype. De verwachte temperatuur is onzeker maar ligt waarschijnlijk rond het langjarig gemiddelde. Later in de periode 30% kans op een overgang naar een wisselvallig weertype.

| Gewijzigd: 19 september 2013, 10:11 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
ton1959
Lid
Woonplaats: rotterdam
Berichten: 191
Lid sinds: 1 sep. 2013
19 september 2013, 10:08 uur | Bericht #408546
Citaat van ollie1234, maandag 16 september 2013, 10:30 uur het regent lichtjes in naaldwijk

8|en er vielen een paar hagel stenen8|
dag eerst dag ik gek was maar toen ik ging kijken uit me raam zag ik er een liggen.


hier al een hagelbui gehad,alles zag wit.
nog meer water vanmiddag/avond.
en maar praten over neerslag tekort.me hoela, mijn kelder staat reeds onder water??????
niet goed voor mijn gezondheid.maar er is eindelijk beter weer op komst!!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
19 september 2013, 10:44 uur | Bericht #408547
Citaat van ton1959, donderdag 19 september 2013, 10:08 uur ...nog meer water vanmiddag/avond. en maar praten over neerslag tekort.me hoela, mijn kelder staat reeds onder water?????? ... Neerslagoverschot of tekort wordt over een lange periode berekend en niet over de korte periode waarin inderdaad behoorlijk veel neerslag gevallen is. Dat laatste zal niemand ontkennen! ;)

Hieronder ter vergelijking het gemiddeld langjarig overschot/tekort over 30 jaar genomen en dat van dit jaar over hetzelfde tijdvak 1 april tot gisteren.


Bovenstaande kaart toont het doorlopend potentieel neerslagoverschot (in millimeters).
Het doorlopend potentieel neerslagoverschot wordt verkregen door het verschil te berekenen tussen de
hoeveelheid gevallen neerslag en de berekende referentiegewasverdamping.
Dit verschil wordt dagelijks gesommeerd in het tijdvak van 1 april tot en met 30 september.
Een negatief getal geeft een tekort aan, een positief getal een overschot.


Bron: KNMI
| Gewijzigd: 19 september 2013, 10:46 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
siemen
Lid
Woonplaats: wulpen
Berichten: 360
Lid sinds: 23 sep. 2012
19 september 2013, 20:52 uur | Bericht #408565
het past hier meschien niet zo goed maar toch effe dit linkje leggen :|
http://www.onweer-online.be/forum/topic/39212/koudevoorspelling-december/
ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
Berichten: 2744
Lid sinds: 15 jun. 2007
20 september 2013, 06:49 uur | Bericht #408569
Eerste nachtvorst staat op de kaarten!

BartS
marcuz
Lid
Woonplaats: obdam
Berichten: 1360
Lid sinds: 12 dec. 2009
20 september 2013, 11:01 uur | Bericht #408581
Ik vind dat de kaarten toch weer een omzwaai maken naar koel weer vanaf dinsdag. Helaas want de kaarten zagen er eerst zo veelbelovend uit. Al met al is het zeeijs op de Noordpool zich nu weer aan het verdubbelen en glijden we straks langzaam de winter in.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
20 september 2013, 11:13 uur | Bericht #408582
Citaat van marcuz, vrijdag 20 september 2013, 11:01 uur Ik vind dat de kaarten toch weer een omzwaai maken naar koel weer vanaf dinsdag. Helaas want de kaarten zagen er eerst zo veelbelovend uit. Al met al is het zeeijs op de Noordpool zich nu weer aan het verdubbelen en glijden we straks langzaam de winter in. Maar de temperaturen voor dinsdag lijken wle steeds hoger te worden. Opvallen verschil tussen EC en GFS



GFS geeft drei dagen lekkere temps en daarna keldert het, EC alleen zondag zeer lekker en dan zakt het maar minder extreem dan GFS op woensdag en dat blijft nog boven de 15 graden, langzaam opkruipend naar vrijdag.  Week erna is gewoon herfst
.
Dat we langzaamaan afglijden naar de  winter is een gegeven waar we helaas mee moeten leven.  Op naar de zomer van 2014.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
20 september 2013, 11:54 uur | Bericht #408583
Citaat van jcroon, vrijdag 20 september 2013, 11:13 uur Maar de temperaturen voor dinsdag lijken wle steeds hoger te worden. Opvallen verschil tussen EC en GFS
[plaatje van temp-pluimen van vamorgen]
GFS geeft drei dagen lekkere temps en daarna keldert het, EC alleen zondag zeer lekker en dan zakt het maar minder extreem dan GFS op woensdag en dat blijft nog boven de 15 graden, langzaam opkruipend naar vrijdag.  Week erna is gewoon herfst
.
Dat we langzaamaan afglijden naar de  winter is een gegeven waar we helaas mee moeten leven.  Op naar de zomer van 2014.
De ECMWF-pluimen van gisteren (run 12UTC) en die van vandaag (run 0UTC) met gelijke dagen onder elkaar en met dezelfde schaal. De nieuwste onder.

Als we naar de spreiding kijken en ons niet te veel fixeren op de Oper en de Control, dan is er niet veel veranderd. Het zou zomaar t/m 4 oktober lekker weer kunnen blijven voor zomerliefhebbers :P met max- temps rond de 20 graden. De minimumtemperaturen kunnen dalen tot 5 graden in de nacht. Bij helder weer door uitstraling hier en daar lager. Gezien de spreiding kan het alle klanten op!

Gezien de dauwpunttemperaturen en weinig wind ook kans op mist komende dagen. Als die mist zich overdag lang kan handhaven scheelt dat een slok op een borel wat max-temp betreft.



Uit KNMI: uitgifte 01:33u Lange termijn (slaat op de bovenste pluim):  'Voor de langere termijn (EPS-periode) is er een significant verschil met de vorige run. met als gevolg overgang naar zeer nat weer volgend weekeinde. Maar de vraag hoe het model met een dergelijk ?vreemd? systeem als Umberto omgaat. Nog maar 10% van de leden houdt een rug van hogedruk boven ons land in stand, wat ook een duidelijk verschil is met de vorige run, toen het nog 70% was.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Overwegend droog en perioden met zon. Middagtemperaturen rond de 19 graden, maar na dinsdag enkele graden lager. In de nacht en ochtend kans op mist.

Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op een geleidelijke overgang naar een wisselvallig weertype. Temperaturen rond of net onder het langjarig gemiddelde.'

| Gewijzigd: 20 september 2013, 12:02 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
20 september 2013, 12:36 uur | Bericht #408584
Citaat van Ben47, vrijdag 20 september 2013, 11:54 uur
Als we naar de spreiding kijken en ons niet te veel fixeren op de Oper en de Control, dan is er niet veel veranderd. Het zou zomaar t/m 4 oktober lekker weer kunnen blijven voor zomerliefhebbers :P met max- temps rond de 20 graden. De minimumtemperaturen kunnen dalen tot 5 graden in de nacht. Bij helder weer door uitstraling hier en daar lager. Gezien de spreiding kan het alle klanten op!


Laat ons hopen op een lekker zonnetje als we op werelddierendag de eendjes in de vijver gaan voeren....
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 september 2013, 11:41 uur | Bericht #408593
Beiden pluimen (EC en GFS) over elkaar geprojecteerd :D. Let op: de kleuren zijn veranderd! Voor de EC zijn de Oper en de Control resp groen en rood en de leden dun blauw. De controle bij GFS is blauw en de leden dun groen.
Pluimen veranderen niet veel (niet kijkend naar de heen en weer springende Oper en control van beiden). Het kan zomaar mooi 'lenteweer' blijven of kouder worden op langere termijn. Wel vallen de (mogelijk) lagere nachttemperaturen meer op die door meer leden worden gedeeld.
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
siemen
Lid
Woonplaats: wulpen
Berichten: 360
Lid sinds: 23 sep. 2012
22 september 2013, 11:23 uur | Bericht #408617
ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
Marga
Lid
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 17643
Lid sinds: 25 jul. 2006
22 september 2013, 13:37 uur | Bericht #408622
Citaat van siemen, zondag 22 september 2013, 11:23 uur *kaartje*
Gaarne uitleg geven waarom je een kaart plaatst en wat er op is te zien. Er zijn leden, die in kaarten alleen maar mooie kleurtjes zien en graag iets meer uitleg willen.

Tevens is het de run van vrijdag 6z terwijl er meer recentere runs zijn | Gewijzigd: 22 september 2013, 13:45 uur, door Marga
Every cloud has a silver lining
Woonplaats: Sint-jansteen (zeeuwsch-vlaanderen)
Berichten: 248
Lid sinds: 10 okt. 2010
22 september 2013, 14:48 uur | Bericht #408623
Ik zie er als winterliefhebber koude in. Maar heb geen idee of dit geldig is voor nachtvorst of de dagtemp. Bovendien nog veel te ver weg.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
22 september 2013, 21:40 uur | Bericht #408628
Astronomische herfst!
In de astronomie wordt het jaargetijde bepaald door het moment dat de zon op de keerkring of de evenaar komt. Nog ruim een uur (22:44 u Nerderlandse zomertijd) en is het zover dat de zon op de evenaar staat en begint de astronomische herfst. :D Tot 20 maart 2014 blijft de zon onder de evenaar en zodra die weer precies op de evenaar staat begint de astronomische lente om 17:57 u.
De Noordpool schuift vanaf vandaag vanuit het noordelijkste puntje langzaam de nacht in die uiterlijk onafgebroken (zonder daglicht) tot 20 maart duurt, terwijl de Zuidpool vanaf vandaag langzaam vanuit het uiterste zuiden de dag in gaat die onafgebroken (zonder nog een nacht) tot uiterlijk 20 maart duurt.





De zon beschijnt op dit moment beide polen voor precies de helft. 20 maart 2014 komt dit voor het eerst weer voor!
| Gewijzigd: 22 september 2013, 22:44 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
23 september 2013, 09:46 uur | Bericht #408637
Beide pluimen over elkaar geprojecteerd. De Oper en Control van EC resp groen en paars, GFS-Control blauw.

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ries
Lid
Woonplaats: Brouwershaven
Berichten: 4470
Lid sinds: 3 jul. 2010
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
23 september 2013, 12:17 uur | Bericht #408640
Lange termijn guidance

Synoptische ontwikkeling

Boven het noordwesten van Frankrijk ligt op de nulmeridiaan een hoogterug. Er is sprake van een omega blokkade. Ons land ligt op de noordoostflank van dit hoog. Het polaire front ligt vrijwel stationair over Schotland richting Denemarken. In onze omgeving wordt komende dagen vochtige en relatief zachtere lucht aangevoerd waarin ondiepe grenslaag processen bepalend zijn (kans op mist en stratus). Het weer zit beneden de 1000 meter, onder de subsidentie inversie. Dinsdag zakt de hoogterug iets verder zuidwaarts weg, in het grondpatroon komen we geleidelijk in een zadelgebied terecht. Vanaf woensdag zouden er zwakke restanten van het polaire front tot over onze omgeving kunnen doordringen. Vanaf het komend weekeinde komt de neerslagactiviteit van diepere oceaan depressies boven de UK meer richting het Europese continent. Er zijn nog steeds onzekerheden in koers en diepte van deze depressies.

Modelbeoordeling en onzekerheden
Een consistente run tot en met dit weekeinde. Gedurende de EPS periode zijn er meer onzekerheden. In het algemeen geven de meeste oplossingen een licht meanderende zonale stroming aan. Toch zijn er in het ensemble zo'n 20 oplossingen die nog steeds de neiging hebben een hoogterug boven of net iets oost van ons land te positioneren. Opvallend is verder dat de oper qua temperatuur de eerste helft van de volgende week helemaal bovenin de pluim zit, de control gelijktijdig helemaal onderin. Waarschijnlijk allemaal te maken met een diep of minder diep ontwikkelde oceaandepressie die veel of minder warmte vooruit voert en een sterkere of zwakkere zuid bovenstroming in onze omgeving induceert. Sowieso is de temperatuurpluim vanaf a.s. donderdag erg breed, zonder bifurcatie overigens.

Samenvatting meerdaagse-periode:
Tot het weekeinde meest droog met vrij veel bewolking, daarna toenemende regenkansen. Middagtemperatuur ongeveer 18 graden.

Samenvatting EPS-periode:
Waarschijnlijk houdt het enigszins wisselvallige weer aan. De temperatuurverwachting is wat onzeker, maar komt waarschijnlijk toch in de buurt van zo'n 16 of 17 graden. Een normale waarde voor deze tijd.





Bron: KNMI
Freedom is not worth having if it does not include the freedom to make mistakes.
Terug naar boven
4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 688 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 688, lezen 9 mensen het topic "Berichtgeving aardbevingen Noord Nederland ".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden