Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 22:10:29

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor San Diego, CA.

18 Mar 2024 21:02:48

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

18 Mar 2024 10:59:58

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Victoria, TX.

17 Mar 2024 22:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 21:05:02

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 21:05:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Live Oak, TX; McMullen, TX.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA; St. Bernard, LA.

17 Mar 2024 15:58:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:40:53

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jefferson, LA; Plaquemines, LA.

17 Mar 2024 15:09:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Iberia, LA; St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 15:09:12

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Vermilion, LA.

17 Mar 2024 14:36:27

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cameron, LA; Jefferson Davis, LA.

17 Mar 2024 13:56:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor St. Martin, LA; St. Mary, LA.

17 Mar 2024 12:39:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chambers, TX; Galveston, TX.

17 Mar 2024 10:41:55
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2 3 4
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
29 augustus 2014, 15:12 uur | Bericht #438691
Beste forummers,

Ons idee is om op (korte) termijn enige orde in het forum te brengen. De actieve forummers zijn wellicht gewend aan de huidige indeling van het forum, naar ons idee kan e.e.a. echter veel overzichtelijker opgezet worden zodat voor iedereen direct duidelijk is waar te kijken voor de gewenste nieuwsberichten en/of discussies.

Ook het toevoegen van een aantal nieuwe onderwerpen zien wij als waardevolle toevoeging. Zo heb ik gemerkt dat de winter ook een zeer geliefd item is onder jullie. Een apart forumdeel over alles wat met de winter te maken heeft staat daarom in de planning. Te denken aan, uiteraard, de winter in Nederland, maar ook in de Alpen (voor de wintersportliefhebbers) en elders in de wereld. Een ruim onderwerp waarmee vele kanten opgegaan kan worden en veel over te discussieren valt!

Jullie zijn uiteindelijk Onweer-Online, dus jullie mening is van groot belang. Al jullie commentaar zullen we meenemen bij het herordenen van het forum. Deel uw mening/adviezen/commentaar over het hergroeperen van subfora/topics en/of nieuwe wenselijke topics (meer winter, wellicht natuurfotografie?).

Dank!
Woonplaats: Leersum (utrecht)
Berichten: 1352
Lid sinds: 10 mei. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2014, 15:20 uur | Bericht #438692
Hoi complimenten voor de nieuwe start en komende ideeen/veranderingen!

Het liefst zou ik de wekelijkste/maandelijkse fotowedstrijden weer terugzien die we voorheen ook hadden 

m.v.g.
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded


Waarom deze advertentie?
Mogenar
Lid
Woonplaats: Antwerpen
Berichten: 177
Lid sinds: 11 jun. 2012
29 augustus 2014, 15:51 uur | Bericht #438694
Ik vind de zoekfunctie nogal omslachtig, het is vaak moeilijk om oudere posts/topics terug te vinden. 

Ook is het vaak niet echt duidelijk waar een nieuwe post thuishoort, als ik een nieuw topic wil beginnen weet ik niet onder welke categorie ik hem moet zetten.
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2014, 16:07 uur | Bericht #438695
ja, het kan idd wel wat overzichtelijker en een nieuwe start horen nieuwe ideeën.
#KeepOnSmiling
Woonplaats: Oude Pekela
Berichten: 286
Lid sinds: 11 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
29 augustus 2014, 18:35 uur | Bericht #438700
Citaat van onweerwoudenberg, vrijdag 29 augustus 2014, 15:20 uur Hoi complimenten voor de nieuwe start en komende ideeen/veranderingen!

Het liefst zou ik de wekelijkste/maandelijkse fotowedstrijden weer terugzien die we voorheen ook hadden 

m.v.g.

Dat zou top zijn! Wellicht een maandelijkse fotowedstrijd met maximaal 1 inzending per lid (weet niet hoe dit 'vroeger' geregeld werd).


Prachtige ontlading (06-08-13') op film vastgelegd: http://youtu.be/1KIWtsZxQ7g?t=2m45s
knetter
Lid
Woonplaats: doetinchem
Berichten: 63
Lid sinds: 28 jul. 2013
30 augustus 2014, 14:19 uur | Bericht #438736
Ik vind het forum goed zoals die is wel zou ik hem graag ook beter zien voor de mobiele apparaten Dit wil wel eens niet helemaal goed openen. Zowel op ios als android
knetter
Lid
Woonplaats: doetinchem
Berichten: 63
Lid sinds: 28 jul. 2013
30 augustus 2014, 14:21 uur | Bericht #438737
Owja en misschien ook iets makkelijker maken om foto's te kunnen uploaden
Lako
Moderator
Woonplaats: Stiens
Berichten: 3425
Lid sinds: 19 mei. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 augustus 2014, 17:31 uur | Bericht #438743

Ik heb een windows Surface 1 en ik kan geen tekst plakken, geen foto toevoegen uit het fotoalbum. Ik vind toch wel wat vervelend dat daarvoor altijd een andere pc/laptop moet gebruiken. Volgens mij komt dit doordat het internet explor is en  geen google chrome, want ook op die laptop werkt het niet op internet explore en niet op google chrome. Helaas kan ik niet goolgle chrome op mijn surface zetten.

#KeepOnSmiling
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 1731
Lid sinds: 7 jul. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 augustus 2014, 18:16 uur | Bericht #438744
De fotowedstrijd graag terug inderdaad:)
Woonplaats:
Berichten: 6
Lid sinds: 26 aug. 2014
30 augustus 2014, 21:49 uur | Bericht #438754
Misschien een idee om een winter, zomer, lente en winter topic te maken ?
Ik begrijp dat het dan niet alleen meer over onweer gaat maar ik denk dat het wel een leuke aanvulling kan zijn.
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie ...
MarkB
Lid
Woonplaats: Nijkerk
Berichten: 1786
Lid sinds: 6 mei. 2011
30 augustus 2014, 22:20 uur | Bericht #438755
Citaat van Buienradars, zaterdag 30 augustus 2014, 21:49 uur Misschien een idee om een winter, zomer, lente en winter topic te maken ?
Ik begrijp dat het dan niet alleen meer over onweer gaat maar ik denk dat het wel een leuke aanvulling kan zijn.

Die is er al hoor: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/40607/zomerdiscussie-2014/438699/
Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
31 augustus 2014, 09:37 uur | Bericht #438760
Zoals de meesten (?) van jullie wel weten hou ik mij voornamelijk bezig met het wintertopic. Hoe dit topic aangekleed gaat worden laat ik aan het team over maar ik denk dat Ben47 al een goede suggestie heeft gegeven in het zomertopic. ( zomer/herfst topic)

In de eerste plaats is het denk ik goed om consquent het moment van de opening van een seizoens topic te bepalen en daar ook niet vanaf te wijken. ( in het verleden gaf dit namelijk elke keer weer reden tot discussie hoe duidelijk het team ook was)
  • Meteorologisch gezien is het a.s. Maandag herfst dus dan zou per 1 sept het zomertopic gesloten kunnen worden en het herfsttopic geopend.
  • Astronomisch gezien begint de herfst dit jaar op de 21ste september ( deze datum wordt bepaald door het moment dat de zon op de evenaar staat en is altijd rond de 21ste) (winter en zomer worden bepaald door het moment dat de zon op kreeftskeerkring staat))

Om dit duidelijk te houden zou de datum van opening en sluiting  meegenomen kunnen worden in het subject .

Teveel onderwerpen over de winter is misschien wel iets om goed te overwegen. In de jaren dat dat gebeurde resulteerde dat vaak in onduidelijkheid waar welk artikel nou moest staan waardoor lezers nogal eens het spoor bijster waren.(inclusief ondergetekende)
Iets wat echter nogal eens met het herfsttopic gebeurde was dat het op een gegeven moment meer over winter-items ging dan over de herfst.

Dit had er mee te maken dat zo ergens in oktober/november de eerste winterverwachtigen uit komen en die geven vaak veel stof tot discussie dus mogelijk zou je dat in een ander topic kunnen stoppen todat het wintertopic geopend wordt..
Natuurlijk speelt het weer ook parten dus als het in november als het onwijs sneeuwt dan heeft niemand meer het woord "herfst  in gedachte en met hoge temps oktober is het een "lange" nazomer...

Misschien is het een idee om per 1 september een zomer/herfst topic te openen en per 21 september een Winter/Herfst topic te openen vervolgens per 21 december het subject alleen nog Winter topic te noemen en dan per 1 maart het topic Winter/lente, 21 maart Zomer/lente, 21 juni zomer en dan per 1 september weer zomer/herfst.  (misschien hou je dan alle kampen tevreden )

Wat wel belangrijk is, is denk ik dat klimaatdiscussies niet gehouden worden in een seizoenstopic.Dit is een global discussion en dat kan perfect in een appart topic. ( Dat gebeurde in het verleden ook al dus dat zal gok ik wel op de radar staan van het team.

Voor de rest suc6! Het zal allemaal wel gaan lopen in de winter, eens kijken hoe snel we weer op 100.000 hits zitten ( als de winter meewerkt is dat appeltje eitje ) | Gewijzigd: 31 augustus 2014, 10:00 uur, door Callie-P
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
31 augustus 2014, 12:24 uur | Bericht #438786
Citaat van Callie-P, zondag 31 augustus 2014, 9:37 uur [lapje tekst]Mooi zo  Callie-P. Uit je zomerslaap gehaald? Nou om jou hier alle seizoenen te zien moeten we het hele jaar gewoon 'winterdiscussie' noemen....:D

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Callie-P
Moderator
Woonplaats: Den Haag
Berichten: 2152
Lid sinds: 16 jan. 2010
31 augustus 2014, 20:04 uur | Bericht #438815
Citaat van Ben47, zondag 31 augustus 2014, 12:24 uur Citaat van Callie-P, zondag 31 augustus 2014, 9:37 uur [lapje tekst]Mooi zo  Callie-P. Uit je zomerslaap gehaald? Nou om jou hier alle seizoenen te zien moeten we het hele jaar gewoon 'winterdiscussie' noemen....:D
Gaaaaaaap, ja dit gerommel in de lucht heeft mij wel wakker doen schudden Bovendien ben ik stiekum mij al erg aan het verheugen op de donkere dagen met pakken sneeuw en -20..


| Gewijzigd: 31 augustus 2014, 20:05 uur, door Callie-P
Stefanv
Moderator
Woonplaats: Hulst
Berichten: 3519
Lid sinds: 8 dec. 2011
31 augustus 2014, 20:52 uur | Bericht #438816
Ik zou gewoon 1 September, December, Maart en Juni aanhouden.. Lente, zomer, herfst en wintertopic. Voor iedereen duidelijk
maxi1000
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 81
Lid sinds: 21 mei. 2012
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2014, 01:11 uur | Bericht #438819
De verschillende topics met betrekking tot de seizoenen inderdaad gewoon op de meteorologische datums starten en idem afsluiten.
maxi1000
Woonplaats: ijmuiden
Berichten: 13
Lid sinds: 28 jul. 2014
1 september 2014, 07:20 uur | Bericht #438820
Mischien een waarschuwingsysteem In het leven roepen. Dat na 1 keer waarschuwen een bericht via pb word gestuurd met de mogelijke gevolgen bij een volgend waarschuwing. En dan denken aan een ban voor 1 dag word er nog niet geluisterd een ban voor een week, mocht dat niet baten dan voor een langere tijd. Zo hou je de sfeer gewoon weer zoals het voorheen was want er is voor de klagers een klachtentopic, voor de slowchatters een chatbox, en voor de vragers van krijgen wij ook onweer vandaag is het gewoon nowcasten geblazen en vooral het forum in de gaten blijven houden. Groet dennis
Woonplaats:
Berichten: 244
Lid sinds: 27 okt. 2012
1 september 2014, 09:26 uur | Bericht #438822
Ik zou wel graag willen zien dat er een mobiele versie van deze site komt. Dat er een app is waar je alleen alle topics in kan zien en kan regeageren. Ook vind ik het idee van het winterforum goed, verheug me nu al op de winter!
Woonplaats: Rotterdam
Berichten: 227
Lid sinds: 26 aug. 2011
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
1 september 2014, 11:33 uur | Bericht #438824
Misschien een idee om ook via iPad of iPhone Android foto's kunnen plaatsen. Vind het zo jammer dat het niet kan. Aangezien ik geen pc heb.
Born to be wild!
jcroon
Lid
Woonplaats: breda
Berichten: 4155
Lid sinds: 26 aug. 2011
1 september 2014, 12:15 uur | Bericht #438826
Evene kijken, wat heb ik aan punten:
-de chat,  doet die het al? ik kom er niet op...
-vaste startdatum  seizoenstopics, graag.  Vast punt van irritarie bij mij was dat voorjaars, zomer, en herfsttopics  startten op of rond de datum van de meteorologische winter (ik stel voor die datum te handhaven, het is per slot van rekening een weerforum en hoewel hier ook ruimte is voor astronomische zaken is dat niet de hoofdzaak) maar  al in oktober werden er wintertopics gestart.
-klaagtopic wat  prominenter. In de draadjes is geen ruimte voor al te veel geklaag (da's toch subjectief) . Terecht, al moet je wel een bescheiden mening kunnen geven natuurlijk, zeker als die  onderbouwd is maar niet onderbouwd gezeur mag in een klaagtopic.Echter, je moet klaagtopic invoeren in de zoekfunctie om  hem te vinden en  het klaagtopic verschijnt niet bij "de laatste reacties"op de startpagina. Das jammer want juist de onvindbaarheid van het klaagtopic zorgt voor  het verschijnen van veel klachten in  daartoe niet bestemde draadjes. Maak het maar een "sticky". Misschien zelfs onderverdelen in "klachten over gebrek aan onweer" en "andere klachten."..
-verbeteren zoekfunctie
-mogeljkheid tot makkelijk terugzoeken van eigen bijdragen om daarnaar te kunnen verwijzen.

Terug naar boven
1 2 3 4
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.840 topics, welke bij elkaar 448.316 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.573 leden.
Het nieuwste lid is paterbon.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 85 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 85, lezen 2 mensen het topic "Klimaatverandering topic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden