Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
26 december 2014, 22:13 uur | Bericht #446296
Citaat van daan-ajax60, vrijdag 26 december 2014, 22:07 uur Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 26 december 2014, 22:04 uur Toch lijkt het noorden nog kans te gaan maken op sneeuwval..de kern ligt naar mijn mening wel goed.
<plaatje>
Als je de koers van de kern bedoelt, dan is optie 1  99% uitgesloten. 2 zou nog kunnen bij een verassing, maar 3 is het meest waarschijnlijke.
 

Afhankelijk van de activering op de Noordzee. 

Gelukkig woon ik 't midden. | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:14 uur, door Renssie
Daaanvdb
Lid
Woonplaats: Weesp
Berichten: 202
Lid sinds: 11 sep. 2011
26 december 2014, 22:15 uur | Bericht #446297
Citaat van Renssie, vrijdag 26 december 2014, 22:13 uur Citaat van daan-ajax60, vrijdag 26 december 2014, 22:07 uur Citaat van De Friese Weerman, vrijdag 26 december 2014, 22:04 uur Toch lijkt het noorden nog kans te gaan maken op sneeuwval..de kern ligt naar mijn mening wel goed.
<plaatje>
Als je de koers van de kern bedoelt, dan is optie 1  99% uitgesloten. 2 zou nog kunnen bij een verassing, maar 3 is het meest waarschijnlijke.
 

Afhankelijk van de activering op de Noordzee. 

Gelukkig woon ik 't midden.
Bedoel je dan hoe verder het activeert, hoe meer kansen voor het noorden of juist niet? Zou je jouw visie willen uitleggen?
 
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
26 december 2014, 22:16 uur | Bericht #446298
Citaat van owios, vrijdag 26 december 2014, 22:13 uur De noordelingen zitten normaal altijd in de prijzen kwa sneeu. Nu is het een keer andersom. En er zal helaas ook geen sneeuw van betekenis komen daar.
qua   sneeuw  echt niet hoor, wel qua koude...   verleden jaar geen sneeuw  gehad hier hoor.. het jaar  daarvoor  was het ook voor het zuiden en het zuidwesten....   dat het hier vaak wat kouder is heeft niks met sneeuw  te maken .....
Simon
Lid
Woonplaats: Elburg
Berichten: 145
Lid sinds: 25 aug. 2006
26 december 2014, 22:18 uur | Bericht #446299
Citaat van Renssie, vrijdag 26 december 2014, 20:34 uur Citaat van Siebenvm, vrijdag 26 december 2014, 20:34 uur Goed nieuws, nieuwe EC laat de neerslag meer noordelijk zien! Positie laagje is ongeveer hetzelfde.
Echter is deze positie nog altijd wel een stuk noordelijker dan GFS.

Vermoedelijk een gevolg van activering boven de Noordzee.

Is de relatief warme noordzee nog een trigger voor extra neerslag? Ook lijkt het neerslag gebied te groeien/activeren in noordelijke richting.

Heeft iemand een verklaring??
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
26 december 2014, 22:19 uur | Bericht #446300
Citaat van Cookiebakker, vrijdag 26 december 2014, 22:10 uur Hoe kom je bij deze 3 mogelijke oplossingen?
Weet ik ook niet want er is nog een optie die momenteel op de kaartjes staat, die gaat zuidelijker dan 3. Maargoed uitleg en legende mocht er wel bij vond ik maar snap het ondertussen wat ...
 

Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:12 uur vreemd  maar waar, mijn gevoel heeft steeds bij  2 gelegen nu ik dit zie. hoef de hoofdprijs niet ,meedoen is al leuk , heb mijn toverstokje  gebuikt, helaas werkt  die maar eenmalig....  nu dus de vingers gekruist.. ik hoop  zo p een  goede  afloop voor iedereen ... en  dat iedereen ook tevreden is met  wat je   dan krijgt , ook al is het  dan mss  3  cm  en de ander  20...   sneeuw is  sneeuw.. en je hebt er net  zoveel pret om ... 
Als het noorden sneeuw krijgt dan is het Waarschijnlijk voor heel België regen dus het is redelijk te noemen dat er mensen zijn die het natuurlijk wat Zuidelijker willen laten verlopen

Berichten samengevoegd door Stefanv
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Ternat, 15km W van Brussel (Belgie)
Berichten: 184
Lid sinds: 7 jul. 2009
26 december 2014, 22:22 uur | Bericht #446302
De klok heeft intussen 22u geslagen in onze contreien. Even een vergelijking werkelijkheid en GFS.
Klopt vrij goed. Misschien toch een tikje noordelijker, maar dan spreken we over 20 km max.
De werkelijkheid:


GFS:

 
Renssie
Lid
Woonplaats:
Berichten: 296
Lid sinds: 10 nov. 2011
26 december 2014, 22:23 uur | Bericht #446303
Citaat van daan-ajax60, vrijdag 26 december 2014, 22:15 uur Afhankelijk van de activering op de Noordzee. 

Gelukkig woon ik 't midden.
Bedoel je dan hoe verder het activeert, hoe meer kansen voor het noorden of juist niet? Zou je jouw visie willen uitleggen?
 

Noordzee werkt als een 'kookpan', de verdamping zorgt voor uitdieping van 't ding. En daarmee is een eventuele koersverschuiving mogelijk. 't kanaal op deze wijze passeren, heeft amper invloed op de activering voor Belgie e.o. E.e.a. is afhankelijk van het temperatuurverschil tussen de bodem (lees zeewater) en de lucht op km of 5. 
just0408
Lid
Woonplaats: Heerhugowaard (NH)
Berichten: 1279
Lid sinds: 11 dec. 2009
26 december 2014, 22:23 uur | Bericht #446304
Ik blijf er toch bij dat het heel anders kan lopen en dat bijvoorbeeld noordholland onverwachts veel sneeuw krijgt. | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:28 uur, door just0408
Sneeuwman
Lid
Woonplaats: Nieuwegein
Berichten: 142
Lid sinds: 17 jan. 2013
26 december 2014, 22:25 uur | Bericht #446306
Hoe kunnen ze met temperaturen boven nul zoveel sneeuw verwachten, kan iemand me dat uitleggen?
Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
26 december 2014, 22:25 uur | Bericht #446307
Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 26 december 2014, 22:21 uur Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:12 uur vreemd  maar waar, mijn gevoel heeft steeds bij  2 gelegen nu ik dit zie. hoef de hoofdprijs niet ,meedoen is al leuk , heb mijn toverstokje  gebuikt, helaas werkt  die maar eenmalig....  nu dus de vingers gekruist.. ik hoop  zo p een  goede  afloop voor iedereen ... en  dat iedereen ook tevreden is met  wat je   dan krijgt , ook al is het  dan mss  3  cm  en de ander  20...   sneeuw is  sneeuw.. en je hebt er net  zoveel pret om ... 
Als het noorden sneeuw krijgt dan is het Waarschijnlijk voor heel België regen dus het is redelijk te noemen dat er mensen zijn die het natuurlijk wat Zuidelijker willen laten verlopen

ow  snap ik  hoor  alleen  gaat het hier nog maar om een   60 km hooguit...    en sja  dan hoop je  wel ,  wat is   nu  60 km?   en waarschijnlijk voor iedereen pret ik denk niet  dat  60 km heel belgie in de regen zet  hoop ik dan
Sake
Lid
Woonplaats: Herent/Leuven
Berichten: 40
Lid sinds: 2 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 december 2014, 22:25 uur | Bericht #446308
Citaat van Simon, vrijdag 26 december 2014, 22:18 uur Citaat van Renssie, vrijdag 26 december 2014, 20:34 uur Citaat van Siebenvm, vrijdag 26 december 2014, 20:34 uur 
Is de relatief warme noordzee nog een trigger voor extra neerslag? Ook lijkt het neerslag gebied te groeien/activeren in noordelijke richting.

Heeft iemand een verklaring??
Ik heb daarstraks ook al gevraagd naar een mogelijk lake -effect (of iets gelijkaardig). Maar mijn vraag was een beetje ondergesneeuwd dus ben ik zelf maar gaan googelen. Mijn conclusie is dat de Noordzee wel degelijk als een extra trigger kan beschouwd worden

Zoals ik al gezegd had, ben ik wat gaan googelen en heb de voorwaarden om een lake-effect te hebben vergeleken met de huidige situatie. De voorwaarden komen van http://www.eumetrain.org/data/1/145/navmenu.php?page=4.1.0 en de data van http://earth.nullschool.net.


1) Instability

Dit is veruit de meest belangrijke voorwaarde van een lake effect. De andere voorwaarden zijn niet perse noodzakelijk of maken het verschil tussen een sterk of een zwak lake effect.

For the vertical transport of moisture and heat an aboslute instability is required. As a measure for this instability in the boundary layer the temperature difference between sea surface and 850 hPa is used. The temperature difference needs to exceed 13 °C. Affected indirectly by this is the inversion. If it is found below 1000 meters, the boundary layer is considered to be to shallow for the development of convective showers. If the inversion is below 2500 meters usually (heavy) snowfall may be taken into account (Floor, 2010).

Volgens Earth.nullschool.net was de sea surface temperatuur op 25 december 0:00 UTC 11°C in het Kanaal en rond de 9°C in de Noordzee (wat warmer dichter bij de kust, een beetje kouder meer richting de Atlantische oceaan toe, maar het scheel niet veel).

Om 19 u vandaag was de tempetuur op de 850 Hpa -2°C boven het kanaal en -3à -4 ° C boven de Noordzee.

Verschil
kanaal 11 + 2 = 13
Noordzee 9 +3.5= 12.5

Conclusie: Grensgeval: een graad kouder op 850 Hpa, en het is mogelijk, zeker boven het kanaal.

2) Fetch

Another factor playing a role in the formation of the cloud streets is the wind. Sufficient wind must be available allowing the polar air to flow over sea and affecting enough moisture in the direction of the coastal regions. More wind means a better exchange of moisture between the "warm" seawater and the cold air above. Too much wind however is not ideal as it would mean less exchange of moisture. The winddirection at 850 hPa. helps to determine the areas which are likely to be affected by snow. The direction also helps to determine the fetch. The fetch is the distance the showers move over relatively warm water; the longer the fetch the more active the convection will also will be. For serious convection the fetch needs to be at least 80 km (Floor, 2010).

 2.1) de wind, het is niet duidelijk wat exact sufficient wind is en wanneer er teveel wind. De windsnelheid om 19u was 30 km/u boven het kanaal en 20 km/u boven de Noordzee. De wind gaat vannacht echter nog aantrekken, tot zo'n 50 -60 km/u. Hierbij is wel belangrijk om de kern van het laag in de gaten te houden, aangezien het daar wi50 Hpa wordt ook door het lage drukgebied bepaalt en ndstil is.  Ik vermoed dat windsnelheden tussen de 20-60km/u wel voldoen aan genoeg, maar niet te veel. Dus dit zie als in orde. De windrichting op 850 Hpa wordt ook door het lage drukgebied bepaalt en wijst dus voornamelijk noor België en NoordFrankrijk waar de wind aanlandig, in Nederland is de wind steeds aflandig.

2.2) fetch: De wind trekt best over minstens 80 km over open water: (niet zo belangrijk, 30 km kan al genoeg zijn)
Wanneer het Laag het kanaal oversteekt, komt de wind van Nederland over de Noordzee naar het kanaal om dan in NoordFrankrijk/België terug aan land te komen. 80 km wordt net gehaald.

3) Wind Shear

Directional shear is one of the most important factors governing the development of the cloud streets; environments with weak directional shear typically produce more intense convection than those with higher shear levels. If directional shear between the surface and 700 hPa level is greater than 60 °C, hardly and convection and showers will be experienced. If the directional shear between the surface and 700 hPa level is between 30 and 60 °C, weak lake-effect bands are possible. In environments where the shear is less than 30 °C strong, well organized bands can be expected.
 Afhankelijk van de positie tegenover de kern van het laag is de directional shear tussen de 0 en 30°, ideaal dus.



4) Moisture

If upstream moisture has a higher relative humidity it will allow more condensation and a more quicker and quantitative formation of clouds and precipitation.

Het is hier waar Noord Nederland uit de boot valt. Boven België en Zuid Nederland is er meer  luchtvochtigheid dan boven de Noordzee, boven Noord Nederland niet.

5) Synoptic forcing

From a synoptic point of view a maximum of vorticity advection aloft and a large scale upward motion may help to increase mixing and the convective depth for convection to develop, while a cold air advection maximum may increase the temperature difference and the absolute instability.

Oke hier heb ik hulp nodig. Iemand die meer kennis heeft als mij kan me misschien hierbij helpen?

6) Snow and Ice cover

A negative effect on the formation of Lake-Effect snow is experienced later in winter when the lakes and sea freeze over. Especially on the Great Lakes in the Unites States but also in the nordic countries of Europe (Gulf of Bothnia, Gulf of Finland, Baltic Sea) ice coverage means a significant decrease of fetch but also due to the decreased temperature difference between the surface and the upper layers there is no instability and upward motion of moisture available any longer. Such a situation however does not (yet) affect the warm waters of North Sea.


Cunclusie:

Voor Noord Frankrijk en België (en zelfs Nederlands Limburg/ Noord Brabant) lijkt aan alle voorwaarden voldaan of op de grens. Het enigste probleem is dat al het opgezogen water in de vorm van sneeuw naar beneden moet komen en niet in de vorm van regen om van een sneeuwdump te kunnen spreken. Hier komen ook weer de hoge temperatueren ten Zuiden van de kern van het lagedrukgebied weer roet in het eten gooien. Voor West - en Midden België zal de neerslagafkoeling volgens mij de doorslaggevende rol spelen. Als het 2°C kouder is dan voorspelt, dan is alles mogelijk.  Maar zeker voor Limburg en de Ardennen kan dit zorgen voor een sneeuwdump. | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:27 uur, door Sake
Weerfan
Lid
Woonplaats: Merksplas
Berichten: 55
Lid sinds: 21 jun. 2012
26 december 2014, 22:26 uur | Bericht #446309
Citaat van Sneeuwman, vrijdag 26 december 2014, 22:25 uur Hoe kunnen ze met temperaturen boven nul zoveel sneeuw verwachten, kan iemand me dat uitleggen?
Temperaturen gaan snel dalen, vooral tijdens intense neerslag. Bovendien wordt de lucht steeds kouder en is het vooral de dauwpunttemperatuur die telt!
Onweer, zo veel mogelijk!
BertD
Lid
Woonplaats: Roeselare
Berichten: 702
Lid sinds: 22 jul. 2013
26 december 2014, 22:26 uur | Bericht #446310
Is het mogelijk om bij 5°c al wat natte sneeuw te hebben of is dat nog te warm?  | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:33 uur, door BertD
Onweersdagen 2019: 19
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
26 december 2014, 22:32 uur | Bericht #446311
Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:25 uurow  snap ik  hoor  alleen  gaat het hier nog maar om een   60 km hooguit...    en sja  dan hoop je  wel ,  wat is   nu  60 km?   en waarschijnlijk voor iedereen pret ik denk niet  dat  60 km heel belgie in de regen zet  hoop ik dan
Wel daar gaat het nu net om hier in België Het laagje trekt over ons of net onder ons waardoor we wss 'even' regne/smeltende sneeuw krijgen, hoe zuidelijker hoe meer periodes met sneeuw. Komt hij ook maar ietsje noordelijker dan voorspelt, al is het 20km dan is er bijna tot geen mogelijkheid voor een groot stuk van België voor sneeuw. Enkel erna maar door de regen word dat dan weer een papje zoals eerdere berichten meldde. Ook is al meerdere malen (miss heb je ide ook gelezen) dat er zowieso mensen pech zullen hebben, dit was in eerst instantie voor het noorden van NL , maar ook daarnaast voor grotendeels Vlaanderen  

Citaat van Stormchaser5000 Is het mogelijk om bij 5°c al wat natte sneeuw te hebben of is dat nog te warm?
Kan altijd Bij de juiste omstandigheden en het juiste moment wel, maar natuurlijk niet veel voorstellen dan bij  temps rond 0 natuurlijk

  | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:33 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Sake
Lid
Woonplaats: Herent/Leuven
Berichten: 40
Lid sinds: 2 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
26 december 2014, 22:36 uur | Bericht #446312
Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 26 december 2014, 22:32 uur Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:25 uurow  snap ik  hoor  alleen  gaat het hier nog maar om een   60 km hooguit...    en sja  dan hoop je  wel ,  wat is   nu  60 km?   en waarschijnlijk voor iedereen pret ik denk niet  dat  60 km heel belgie in de regen zet  hoop ik dan
Wel daar gaat het nu net om hier in België Het laagje trekt over ons of net onder ons waardoor we wss 'even' regne/smeltende sneeuw krijgen, hoe zuidelijker hoe meer periodes met sneeuw. Komt hij ook maar ietsje noordelijker dan voorspelt, al is het 20km dan is er bijna tot geen mogelijkheid voor een groot stuk van België voor sneeuw. Enkel erna maar door de regen word dat dan weer een papje zoals eerdere berichten meldde. Ook is al meerdere malen (miss heb je ide ook gelezen) dat er zowieso mensen pech zullen hebben, dit was in eerst instantie voor het noorden van NL , maar ook daarnaast voor grotendeels Vlaanderen  

 

Ja in mijn geval is zelfs al een verschuiving van 1 km al van belang. Afhankelijk van het model passeert de kern boven mijn hoofd, net ten Noorden of net ten Zuiden van mij. Ik hoop dus op een zo zuidelijk mogelijke koers, maar ik begrijp dat iemand die in Midden - en Noord Nederland woont, liefst een meer noordelijke koers wilt.
Woonplaats: winschoten
Berichten: 923
Lid sinds: 20 dec. 2009
26 december 2014, 22:39 uur | Bericht #446313
Citaat van thunderstorms_4ever, vrijdag 26 december 2014, 22:32 uur Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:25 uurow  snap ik  hoor  alleen  gaat het hier nog maar om een   60 km hooguit...    en sja  dan hoop je  wel ,  wat is   nu  60 km?   en waarschijnlijk voor iedereen pret ik denk niet  dat  60 km heel belgie in de regen zet  hoop ik dan
Wel daar gaat het nu net om hier in België Het laagje trekt over ons of net onder ons waardoor we wss 'even' regne/smeltende sneeuw krijgen, hoe zuidelijker hoe meer periodes met sneeuw. Komt hij ook maar ietsje noordelijker dan voorspelt, al is het 20km dan is er bijna tot geen mogelijkheid voor een groot stuk van België voor sneeuw. Enkel erna maar door de regen word dat dan weer een papje zoals eerdere berichten meldde. Ook is al meerdere malen (miss heb je ide ook gelezen) dat er zowieso mensen pech zullen hebben, dit was in eerst instantie voor het noorden van NL , maar ook daarnaast voor grotendeels Vlaanderen  

moeilijk allemaal  ik  snap het heel goed..  ik pleit nog steeds voor iedereen hopelijk  wat..  ook tevreden zijn met   eventueel 3 cm  sneeuw... inpv  30....pret voor iedereen... ik duim voor iedereen...    al is het mss onmogelijk....
  | Gewijzigd: 27 december 2014, 03:05 uur, door Stefanv
Woonplaats: Boom(Antwerpen)
Berichten: 2258
Lid sinds: 8 mei. 2012
26 december 2014, 22:41 uur | Bericht #446314
Citaat van 4 seizoentje, vrijdag 26 december 2014, 22:39 uurmoeilijk allemaal  ik  snap het heel goed..  ik pleit nog steeds voor iedereen hopelijk  wat..  ook tevreden zijn met   eventueel 3 cm  sneeuw... inpv  30....pret voor iedereen... ik duim voor iedereen...    al is het mss onmogelijk....
Hoop ook het beste voor iedereen, maar helaas onmogelijk voor 'iedereen' het beste te hebben ;) Geuk zal het woord zijn voor de risicogebieden
 
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Hoofddorp, Netherlands
Berichten: 276
Lid sinds: 23 dec. 2014
26 december 2014, 22:41 uur | Bericht #446315
Laatste run 18Z



alles lijkt noordelijk op te schuiven...

 
Silvato
Lid
Woonplaats: Venray
Berichten: 456
Lid sinds: 29 jan. 2012
26 december 2014, 22:42 uur | Bericht #446316
Is de neerslag nou aan het is verpieteren of is dit gezichtsbedrog?
Weerfan
Lid
Woonplaats: Merksplas
Berichten: 55
Lid sinds: 21 jun. 2012
26 december 2014, 22:44 uur | Bericht #446317
Citaat van Silvato, vrijdag 26 december 2014, 22:42 uur Is de neerslag nou aan het is verpieteren of is dit gezichtsbedrog?
zie niets?
http://www.meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html | Gewijzigd: 26 december 2014, 22:45 uur, door Justin
Onweer, zo veel mogelijk!
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 507 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 507, lezen 2 mensen het topic "Fruit- en wijntelers beschermen bloesem tegen vorst".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden