Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

25 Apr 2024 08:00:01

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Antares
Lid
Woonplaats: Heerlen, Zuid-Limburg
Berichten: 426
Lid sinds: 23 jul. 2009
9 juni 2015, 17:25 uur | Bericht #456667
Hallo iedereen,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste korte storm chase gehouden met mijn vriendin. We waren altijd al van plan dat als ik het rijbewijs zou hebben dat we het onweer zouden gaan opzoeken. Helaas nog geen auto, dus alles maar op de scooter gereden!

Voordat de eerste onweder bij Maastricht in de buurt lag, zijn wij naar een open veld gegaan kort bij mij thuis. Helaas was het zicht niet goed, en het onweer begon zich langzamerhand te activeren. We zijn op de scooter weer gesprongen en door gereden een paar kilometer verder op bij de bekende "Kolenberg" in Hoensbroek. Hier hebben wij richting het noorden en westen twee uur lang mogen genieten van een goede licht show! We begonnen snel onze telefoons te pakken, foto's te maken en filmpjes maken.

Dit was tevens mijn eerste bliksem foto!






Eenmaal toen het onweer steeds dichterbij kwam wilde mijn vriendin door gaan met filmen. Na een dikke twee minuten heb ik toch gezegd dat het nu echt tijd was om te vertrekken, aangezien het super gevaarlijk was dat we bijna op 't hoogste punt stonden en boven ons hoofd wolken begonnen te ontstaan. Drie minuten voordat wij thuis kwamen kwam de regen als bakken uit de lucht vallen. Het heeft een minuut geregent, maar daarna hield het op. Toen heb ik deze mooie platen kunnen schieten!

Deze indrukwekkende foto heeft de avond voor mij afgesloten, wat een onweer was dat!


 
Vers in 't geheugen:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Joyce.s
Moderator
Woonplaats: Helmond
Berichten: 3066
Lid sinds: 13 jan. 2015
9 juni 2015, 17:31 uur | Bericht #456668
Richting Klimmen of Ubachsberg heb je ook goed (hoog) zicht. Let wel op met je scooter inderdaad, geen beschutting. Mooie foto's, was wel een aparte chase zo! | Gewijzigd: 9 juni 2015, 17:53 uur, door Joyce.s
Waarom deze advertentie?
Antares
Lid
Woonplaats: Heerlen, Zuid-Limburg
Berichten: 426
Lid sinds: 23 jul. 2009
9 juni 2015, 17:53 uur | Bericht #456672
Citaat van Joyce.s, dinsdag 9 juni 2015, 17:31 uur Richting Klimmen of Ubachsberg heb je ook goed (hoog) zicht (Heb zelf in Voerendaal en in Heerlen gewoond). Let wel op met je scooter inderdaad, geen beschutting. Mooie foto's, was wel een aparte chase zo!
Dankjewel. We hebben zelfs de vliegtuigen zien landen en opstijgen richting het westen waar Maastricht lag. Het zicht was zeer uitstekend afgelopen vrijdag. Met de scooter is het inderdaad oppassen, gelukkig was er ook bijna geen inslag in Heerlen en omstreken gelukkig. Ik was vergeten te vermelden in het bericht dat we zelfs het de verlichting van het onweer konden waarnemen dat in het zuiden dichterbij kwam, deze bui lag toen nog bijna in centraal oost België.

Deze vrijdag ga ik weer op dezelfde plek staan voor het maken van foto's. De filmpjes ga ik nu uploaden op YouTube, ze worden zo geplaatst.
Vers in 't geheugen:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 229 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 229, lezen 2 mensen het topic " Winter discussietopic 2018/2019".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden