Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 09:25:19

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Coleman, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 04:06:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Jones, TX; Shackelford, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Callahan, TX; Nolan, TX; Runnels, TX; Taylor, TX.

24 Apr 2024 03:18:47

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Scurry, TX.

24 Apr 2024 01:16:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fisher, TX.

24 Apr 2024 00:56:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

24 Apr 2024 00:45:51

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Kent, TX.

23 Apr 2024 23:56:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:19:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Dickens, TX; Garza, TX; Kent, TX.

23 Apr 2024 23:03:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Alger, MI; Marquette, MI.

23 Apr 2024 19:07:37

De kaart KNMI klassieke pluim is bijgewerkt.

23 Apr 2024 17:00:01

De temperatuur bij Dourbes is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:04

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Apr 2024 08:58:03
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Justin
Beheerder
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 1281
Lid sinds: 2 feb. 2012
15 oktober 2015, 20:54 uur | Bericht #463989
Philippe Verdier. De vaste weerman van France2. Bracht dagelijks het nieuws aan 5 miljoen Franse TV-kijkers. Publiceerde echter een boek met ernstige kritiek op de klimaatwetenschap.

Vervolgens had Verdier nog vakantie tot afgelopen weekeinde. Terwijl hij zich alweer voorbereidde op zijn eerste televisieavond afgelopen maandag ontving hij een brief van zijn werkgever (de Franse staat) dat hij voorlopig niet meer hoefde te verschijnen. Onthutst stelt Verdier nu vast dat alles wat hij in zijn boek ook benoemd heeft ook echt waar blijkt te zijn: als je kritiek hebt op gangbare klimaatwetenschap krijg je de hele oorlogsmachinerie van die wereld over je heen.

Lees het hele artikel op wintersportweerman.nl

----------------------------------------
 

Franse weerman, Philippe Verdier, gooit knuppel in hoenderhok


In Frankrijk draait de klimaatpropagandamachine op volle toeren. De minister van buitenlandse zalen, Laurent Fabius, die van de komend klimaatconferentie in december in Parijs een diplomatiek succes wil maken, heeft zich zelfs persoonlijk in de strijd geworpen en de weermannen en –vrouwen opgeroepen om aandacht te schenken aan de ernst van het klimaat’probleem’ in hun uitzendingen. Tja, zo gaat dat met Franse politici – die hebben overal verstand van.

Maar eerlijk is eerlijk, ook Nederlands politici bezondigen zich wel eens aan uitspraken op terreinen, waarvan zij wat minder kaas hebben gegeten. Zo ook Frans Timmermans, toentertijd staatssecretaris van buitenlandse zaken, over klimaat. Zie deze voortreffelijke oude, maar nog steeds actuele video van Theo Richel.

Lees het hele artikel op climategate.nl | Gewijzigd: 15 oktober 2015, 20:54 uur, door Justin
pkd19
Lid
Woonplaats: Burdaard
Berichten: 631
Lid sinds: 9 feb. 2013
17 oktober 2015, 18:00 uur | Bericht #464002
Tsja,zelfs in Nederland komt het voor,denk alleen maar aan Enschede aantal jaren terug...dat was beslist geen vuurwerk wat toen ontplofte. | Gewijzigd: 17 oktober 2015, 18:00 uur, door pkd19
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
17 oktober 2015, 19:46 uur | Bericht #464005
Het geloof  in "Opwarming door toedoen van de mens" is de nieuwe religie. Ga je tegen religie in dan volgt er een  heksenjacht want dan ben je ketter en kom je op de "brandstapel". De inquisitie is er niets bij.

Philippe Verdier:
‘We zijn gijzelaars van een planetair schandaal van politieke opwarming, een oorlogsmachine die ons in de greep van de angst houdt.’ En die tevens is gericht op de wetenschappers ‘die worden gemanipuleerd en gepolitiseerd’, op de politiek ‘die slechts haar eigenbelang dient’, op de media ‘die op hol slaan en censureren’, en ook op de ‘commercie van de NGO’s’, die geld verdienen aan de opwarming. … | Gewijzigd: 17 oktober 2015, 19:49 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Rots53
Lid
Woonplaats: Wageningen
Berichten: 250
Lid sinds: 26 dec. 2014
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
18 oktober 2015, 12:57 uur | Bericht #464011
Ach ja, de toekomst zal het uitwijzen voor wat betreft wel/geen klimaatverandering. Maar om iemand daarvoor te ontslaan.....
Gelukkig leef ik in het nu en wacht vol spanning op de komende winter 
Woonplaats: Deventer
Berichten: 108
Lid sinds: 8 jun. 2010
18 oktober 2015, 22:38 uur | Bericht #464016
Ik zou graag van de kant van de ontkenners een verklaring willen hebben van het smelten van de gletsjers sinds het begin van de industriele revolutie. Ik ben niet voor of tegen de huidige opinie maar alleen klimaatwisseling is mij te eenvoudig/eenzijdig.
Sunshine is delicious, rain is refreshing, wind braces us up, snow is exhilarating; there is really no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.
Sneeuwfit
Lid
Woonplaats: Groningen
Berichten: 238
Lid sinds: 25 mrt. 2013
18 oktober 2015, 23:22 uur | Bericht #464017
Global warming is inderdaad een hoax en behoort tot de agenda van de elite/illuminati, het is een angstscenario om het volk in angst te laten leven.
Bedankt voor deze onderwerp, ik heb wel interesse in zijn boek. Weermannen die zelf kritisch denken en zich niet.aan laten praten zoals de machthebbers het willen, verdienen van mij zeker weten veel respect!
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
19 oktober 2015, 11:57 uur | Bericht #464022
Citaat van Stormjager, zondag 18 oktober 2015, 22:38 uur Ik zou graag van de kant van de ontkenners een verklaring willen hebben van het smelten van de gletsjers sinds het begin van de industriele revolutie. Ik ben niet voor of tegen de huidige opinie maar alleen klimaatwisseling is mij te eenvoudig/eenzijdig. Haha "ontkenners". Ontkenners waarvan? Nou gelukkig ligt het genuanceerder. Het zijn ook geen twee kampen met voor de opwarming en tegen de opwarming. Klimaat valt niet te ontkennen. We leven er in. We komen uit een ijstijd en warmen dus op, klaar! 

Nou nee, want men heeft bedacht dat er rampen van komen en dat het wel eens heel snel kan gaan, bla bla bla.

Waar het mij om gaat is de buitensporige propaganda en leugens om ons angst aan te jagen. Ik vind dat misdadig. Vooral de media heeft hier de hand in. Maar ja wat kan je van media verwachten. Ze zijn uit op lezersaantallen om hun adverteerders een dienst te bewijzen en dan moet je grote koppen op de voorpagina plaatsen en het zoveel mogelijk aandikken. Het waarheidsgehalte doet er daarbij niet toe.

Waar ik me bij zogenaamde wetenschappers (meteobureaus) aan stoor is het maken van tig scenario's voor ergens ver in de toekomst, waarbij uitgegaan wordt van gegevens die men in computers stopt die men zelf geprogrammeerd heeft en 'hé, kijk eens wat er uit komt' roepen, terwijl de praktijk anders blijkt te lopen. Het is dan niet het is zo, maar als A gaat dan wordt de zeespiegel X hoog, En dat nog tig keer met verschillende invoeren (C t/m K bijv.) met uiteindelijk een ramp in de verre toekomst. We laten het aan de media en geldwolven over om de meest extreme uitkomst nog eens extra aan te dikken en dan krijgen we de mensen wel zo angstig dat ze grote extra belastingmaatregelen klakkeloos aanvaarden...

Dan komen de geldwolven in beeld als Al Gore die vrijwel geheel Nederland onder water laat verdwijnen. Een parlement van één 'van de Oceaaneilanden die in daarvoor speciaal gemaakt onderwatervergaderzaal de wereld roepen om hulp scoort natuurlijk ook in de media. Want "die eilanden verdwijnen onder de zeespiegel is het dan". Tja je moet wat doen om geld los te peuteren om je peperdure hotels te bouwen op het ....onder de zeespiegel verdwijnend eiland??? En het werkt! Het devies "het maakt niet uit hoe we over het eiland praten, als we er maar over praten" lijkt ook hier te werken want die peperdure hotels worden er neergezet, waarmee geïnvesteerd wordt in... in de zee wegzakkende hotels?? Kom nou toch!

En dan de IJsberen, ook een geliefd onderwerp voor de rampscenario's. Je plaats met je fotobewerkingsprogramma een IJsbeer op een klein ijschotsje en je hebt weer een grote afzet van je krant. Of zoals een paar dagen geleden door de BBC, een artikel over dat IJsberen steeds vaker de bewoonde wereld opzoeken bla bla bla. Waarop dan weer wel gereageerd wordt wat de krant niet haalt. http://polarbearscience.com/2015/10/16/bbc-perspective-on-arviat-polar-bears-those-not-included-in-the-last-mark-recapture-study/

Maar goed, de gletsjers. Die smelten! Maar niet voor het eerst. De boomgrens heeft al eerder veel hoger gelegen.
De Engelse climatologist (lange tijd werkzaam geweest bij de Engelse Met-office) HH Lamb publiceerde een interesante grafiek in zijn boek “Climate History and the Modern World" over de hoogte van de bomengrens in Californië en de Alpen. Aangezien de bomengrens veel hoger heeft gelegen is het zowel in de Alpen als in de bergen van Californië veel warmer geweest dan nu.


En de zeespiegel stijgt door het smelten. Uit uitgebreid onderzoek langs de Nederlandse kust blijkt dat met 18 cm per 100 jaar en is in de afgelopen 150 jaar onveranderd. Smelten de smeltende gletsjers steeds sneller? Kan best, maar niet in volume, want er is geen versnelling in de zeespiegelstijging gevonden langs de Nederlandse kust m.b.v. geijkte meetpalen.

De Noordzee stijgt dus lineair 1,8mm per jaar. (invloed bodemdaling die per kuststrook in Nederland verschild is reeds gecorigeerd)
(anders dan de niet met de meetpalen gemeten satelliet-uitkomsten wereldwijd die stijgingen en dalingen te zien geeft en o.a. de al dan niet stijging van o.a. de Noordzee niet kan bepalen zie onder)

Bron kaart zeespiegelstijging: KNMI14, klimaatscenarios

Overigens gooit de media zeespiegelstijging en bodemdaling op één hoop. Speculerend op dat de lezer toch alleen de kop leest. Voor flink wat landen en eilanden geldt dat de bodemdaling een zeer ernstig probleem is, waar de bodemdaling een zeer grote veelvoud van de zeespiegelstijging is. Heeft natuurlijk niets met het smeltwater van gletsjers te maken, noch met opwarming. (er zijn ook bodemstijgingen op de wereld). Al eerder hier in het topic uitgebreid behandeld. http://www.onweer-online.nl/forum/topic/42903/zeespiegelstijging-valt-in-het-niet-bij-bodemdalin/

Uitgaan van een scenario waarbij de zeespiegel met meters zal stijgen in de toekomst (binnen 85 jaar) is natuurlijk pure angstaanjagerij. Het zijn slechts uitkomsten van klimaatmodellen zoals men ze geprogrammeerd heeft. Daar zitten foute en bewust afwijkende aannames in de programma's in en foute en bewust afwijkende aannames in de gegevensinvoer. (vergelijkbaar met een 15 daagse pluim gemaakt door 52 keer een andere invoer mee te geven. Het resultaat kennen we :D!)  Dat maakt ongeloofwaardige uitkomsten. Waar de media van smult en misbruik maakt.

Voorlopig laten de temperatuurwaarnemingen van de afgelopen 15 jaar niet de stijging zien waar men eerder mee kwam als uitkomst van klimaatmodellen. Integendeel! IPCC moest al eerder modellen aanpassen. Natuurlijk worden we via de media geconfronteerd met "weer een record jaar hoogste temperatuur". Maar dat blijkt dan een uitkomst te zijn van slecht één van de temperatuurmetingen/methodes voor het vaststellen van de wereldtemperatuur te zijn. Anderen gaven totaal geen recordjaar aan.

Veel extremen (aantal en mate) die breed uitgemeten worden in de media en toegekend worden aan opwarming zijn veelal stuk voor stuk duimzuigerij met het oog op het lezersaantal. Maar het tegenovergestelde heeft geen nieuwswaarde, dus lees je die niet, tenzij je op zoek gaat. Zo is het aantal tornado's in de VS niet toegenomen, ook het aantal orkanen niet. Helaas doe ook meteobureaus er aan mee. Het Engelse Metoffice had het telkens over de toename van neerslag in Engeland, BBQ-zomers, maar het werden koele zomers en de neerslag bleek helemaal niet te zijn toegenomen. Maar de foute berichten werden natuurlijk wel breed uitgemeten in de media als waarheid. Na onderzoek blijkt de "zwaarste storm ooit", de heetste hittegolf ooit" enz enz niet op waarheid te berusten. Zelfs niet binnen een tijdvak van 100 jaar.

Kortom, ik ben geen "ontkenner", (tenzij je bedoelt dat iemand die betwijfelt of opwarming door CO2 komt wat niet bewezen is, behalve in laboratoriummodellen, een "ontkenner" is.), maar kijk wel kritisch, signaleer onjuistheden en bestrijd media- (soms ook meteobureau)fantasie/excessen. | Gewijzigd: 19 oktober 2015, 19:00 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
licen
Lid
Woonplaats: Lochristi (Gent)
Berichten: 22
Lid sinds: 29 nov. 2010
19 oktober 2015, 13:06 uur | Bericht #464024
Citaat van Stormjager, zondag 18 oktober 2015, 22:38 uur Ik zou graag van de kant van de ontkenners een verklaring willen hebben van het smelten van de gletsjers sinds het begin van de industriele revolutie. Ik ben niet voor of tegen de huidige opinie maar alleen klimaatwisseling is mij te eenvoudig/eenzijdig.
De gletsjers smelten al sinds de laatste ijstijd.
De wereld beleefd namelijk koude en warme periodes.

Dat de mens denkt dat ze hier iets aan kunnen veranderen is grootheidswaanzin.
Al zeker met co2, een vulkaanuitbartsting geeft meer uitstoot...

Wat wel juist is dat de mens moet stoppen met allemaal vergif in de natuur te dumpen.
 
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
19 oktober 2015, 18:58 uur | Bericht #464026
(bericht van mij hierboven afgemaakt)
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 oktober 2015, 12:50 uur | Bericht #464049
Zo kan je het ook laten opwarmen!
Temperatuurverloop in de VS.
De metingen waren zoals de blauwe lijn aangeeft. De rode na 'correctie'.
https://stevengoddard.files.wordpress.com/2014/08/ushcn1920-2013.gif?w=640
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
21 oktober 2015, 14:25 uur | Bericht #464052
Tekenend hoe de wetenschap het over de jaren heen het met elkaar eens is!

Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Ben47
Lid
Woonplaats: Heenvliet, Eiland Voorne-Putten (Zuid-Holland)
Berichten: 4219
Lid sinds: 16 jan. 2011
31 oktober 2015, 12:50 uur | Bericht #464296
Teken a.u.b. allemaal de petitie tegen het ontslag van weerman van de Franse TV Philippe Verdier omdat hij in zijn boek over het klimaat niet meegaat in de opwarmingshype!

https://www.change.org/p/delphine-ernotte-pr%C3%A9sident-de-france-t%C3%A9l%C3%A9visions-pour-que-philippe-verdier-soit-confirm%C3%A9-dans-son-emploi-%C3%A0-france-t%C3%A9l%C3%A9visions?recruiter=417231986&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink | Gewijzigd: 31 oktober 2015, 12:55 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
31 oktober 2015, 15:49 uur | Bericht #464302
Citaat van licen, maandag 19 oktober 2015, 13:06 uur Citaat van Stormjager, zondag 18 oktober 2015, 22:38 uur Ik zou graag van de kant van de ontkenners een verklaring willen hebben van het smelten van de gletsjers sinds het begin van de industriele revolutie. Ik ben niet voor of tegen de huidige opinie maar alleen klimaatwisseling is mij te eenvoudig/eenzijdig.
De gletsjers smelten al sinds de laatste ijstijd.
De wereld beleefd namelijk koude en warme periodes.

Dat de mens denkt dat ze hier iets aan kunnen veranderen is grootheidswaanzin.
Al zeker met co2, een vulkaanuitbartsting geeft meer uitstoot...

Wat wel juist is dat de mens moet stoppen met allemaal vergif in de natuur te dumpen.
 

In Tsjernobyl is meer kwetsbare natuur ontwikkeld in de afgelopen 30 jaar, dan waar de mens haar beschermd. Los van het feit, dat het een ongelofelijk ramp is en blijft.  

Het getrap van mensen in de natuur is een ramp zichzelf. Bij de A.S.K. In 't Harde, is in de verboden zone, meer kwetsbare natuur te vinden, dan op de rest van de Veluwe in haar geheel. | Gewijzigd: 31 oktober 2015, 15:52 uur, door Rens@weer
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
Rens@weer
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 263
Lid sinds: 28 jun. 2015
31 oktober 2015, 16:08 uur | Bericht #464303
De man verdient respect, i.p.v. te worden gedemoniseerd. Daar komen ongelukken van!
Als de dagen lengen, zullen de winters strengen. Winter in November, is Januari water in de emmer......
Imrich
Lid
Woonplaats: Deventer Overijssel
Berichten: 904
Lid sinds: 1 feb. 2008
1 november 2015, 12:38 uur | Bericht #464318
bang makerij iets anders is het niet. Deze man is en held die de waarheid wil vertellen en daar voor gestraft wordt. Alleen hersenloze mensen geloven nog in agw.
Terug naar boven
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.853 topics, welke bij elkaar 448.363 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.579 leden.
Het nieuwste lid is philip.beuckels@gmail.com.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 261 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 261, lezen 2 mensen het topic "Sneeuw in Dubai".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden