Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Quay, NM.

12 May 2024 06:35:28

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Curry, NM; Quay, NM.

12 May 2024 05:02:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Washington, MD; Berkeley, WV; Jefferson, WV; Morgan, WV.

12 May 2024 03:48:49

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Baca, NM; Guadalupe, NM; Quay, NM.

12 May 2024 03:48:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Baca, NM; Roosevelt, NM.

12 May 2024 02:45:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chaves, NM.

12 May 2024 02:42:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Falls, TX; McLennan, TX.

12 May 2024 02:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Culberson, TX; Reeves, TX.

12 May 2024 02:31:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX; Falls, TX; McLennan, TX.

12 May 2024 02:20:10

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Eddy, NM.

12 May 2024 02:20:10

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Guadalupe, NM.

12 May 2024 02:20:09

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor De Baca, NM.

12 May 2024 02:01:38

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Guadalupe, NM.

12 May 2024 02:01:37

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Garrett, MD.

12 May 2024 01:49:40

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bell, TX; Coryell, TX; McLennan, TX.

12 May 2024 01:35:15
Actueel
1 / 4

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Woonplaats: Epe
Berichten: 378
Lid sinds: 27 aug. 2006
27 juni 2009, 17:49 uur | Bericht #35624
APELDOORN - Zangeres Ilse de Lange heeft vrijdagavond in Apeldoorn 2500 bezoekers van het Drakenbootfestival naar huis gestuurd.

Op het moment dat de artiest het podium wilde betreden, brak het onweer boven Apeldoorn los. De organisatie vond het niet veilig om het optreden door te laten gaan. Volgens de organisatie viel het nog niet mee mensen te laten vertrekken; de meeste wilden niet weg.

bron: omroep gelderland | Gewijzigd: 28 juni 2009, 15:45 uur, door Bronk
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 18:14 uur | Bericht #35632
Hevig noodweer zorgt voor wateroverlast

Venlo en omgeving is zaterdagmiddag vlak na vijf uur getroffen door een hevig noodweer. De brandweer krijgt talloze meldingen van ondergelopen kelders uit Blerick, Venlo en Tegelen. Volgens buienradar.nl is het noodweer ook op weg naar Noord-Brabant.



Straten staan blank en putdeksels komen omhoog, liet de brandweer weten.De brandweer heeft groot alarm geslagen. Ziekenhuis Vie Curi heeft te lijden onder wateroverlast. Ook een snelweg zou onder water staan.

bron: brabantsdagblad
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Panningen
Berichten: 133
Lid sinds: 2 jun. 2008
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 18:16 uur | Bericht #35633
Hmm, ik was net rond die tijd daar, veel regen weinig bliksem!
Alain.d
Lid
Woonplaats: Koningsbosch
Berichten: 376
Lid sinds: 5 jul. 2007
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 18:18 uur | Bericht #35635
Hevig noodweer in Noord-Limburg, Vie Curi last van water

 

In Venlo, Blerick en Tegelen is sinds half vijf zaterdagmiddag een hevig noodweer aan de gang. Het Venlose Vie Curi ziekenhuis heeft wateroverlast en moet mogelijk ontruimd worden. Bij de brandweer stromen de telefoontjes binnen van mensen met ondergelopen kelders. Ook komen putdeksels omhoog en staan straten blank.

Wolkbreuk Venlo


In Zuid- en Midden Limburg regende het ook hard op diverse plaatsen. Het water zorgde met name voor overlast in Brunssum, Onderbanken en Sittard.

Modderstroom in Sittard 27 juni 2009


Het KNWI had voor zaterdag hevige regenbuien voorspeld met kans op onweer. De regenval zou tot middernacht aanhouden. Ook wordt rekening gehouden met hagelbuien.

De voetbalwedstrijd van VVV Venlo tegen VOS werd na 15 minuten spelen gestaakt. Het veld van sportpark Merelweg in Venlo waar het oefenduel werd gespeeld kwam blank te staan door de hevige regenval.

Bij een Romeins feest in Xanten, net over de grens in Duitsland, raakten door het noodweer minstens dertien mensen gewond, meldde de politie. De bezoekers stonden te schuilen onder een rijtje bomen, waar zij werden getroffen door de bliksem.

Vijf mensen liepen ernstige brandwonden op. Een Nederlands jongetje werd ook opgenomen in een ziekenhuis, maar kon na onderzoek naar huis.


©L1 Radio-TV | Gewijzigd: 10 februari 2017, 11:47 uur, door Joyce.s
Woonplaats: Deventer/Enschede
Berichten: 2512
Lid sinds: 29 mei. 2008
27 juni 2009, 18:49 uur | Bericht #35643
8| Woow, foto 2 is gewoon dikke overstroming!
Franswa
Lid
Woonplaats: Harderwijk
Berichten: 86
Lid sinds: 28 mei. 2009
27 juni 2009, 19:09 uur | Bericht #35660
Hallo,

Ik kom al enige tijd dagelijks meerdere keren op deze site en begin steeds enthousiaster te worden voor het fenomeen "weer". Hierbij is dan ook eindelijk mijn eerste post.

Ik vraag me af of de buien serie die we nu hebben gehad, en die lijkt leeg te regenen, alles is. Of gaan er nog nieuwe buien ontstaan later op de avond?
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
27 juni 2009, 19:16 uur | Bericht #35666
Namen de Onweer-Online crew... van harte welkom hier. Leuk dat je nu ook een post heb gedaan. Als je nog wil weten wat het weer wordt, kijk dan op de hoofdpagina van de website en kijk in de veel bezochten Onweerkansen topic
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 19:32 uur | Bericht #35672
Noodweer treft Noord-Limburg en Gelderland

Venlo en omgeving is zaterdagmiddag vlak na vijf uur getroffen door een hevig noodweer. De brandweer krijgt talloze meldingen van ondergelopen kelders uit Blerick, Venlo en Tegelen. Straten staan blank en putdeksels komen omhoog, liet de brandweer weten.



De brandweer heeft groot alarm geslagen. Ziekenhuis Vie Curi in Venlo is zaterdagmiddag afgesloten voor alle bezoek. Er kan niemand meer in of uit, ook is er geen toevoer van nieuwe patiënten meer. Volgens een woordvoerster van het ziekenhuis is de Maas buiten zijn oevers getreden en in het aan de rivier gelegen ziekenhuis binnengelopen. Volgens de brandweer zijn in het ziekenhuis diverse lekkages. Een ontruiming wordt overwogen.

Hevige regenval zorgt ook in Nijmegen, Arnhem en enkele andere Gelderse plaatsen voor zeer veel wateroverlast. Bij de brandweer in Nijmegen kwamen zeker 150 telefoontjes binnen, aldus de woordvoerster zaterdag. Het water staat in sommige delen van de stad tot boven de enkels. Enkele spoorbomen werken niet meer vanwege problemen in de bedieningskasten. Auto's liepen schade op door het hoge water in de straten. In Arnhem, Elst en Barneveld kwamen putdeksels omhoog door het vele water en liepen ook kelders vol.

bron: pzc | Gewijzigd: 27 juni 2009, 20:36 uur, door talkyr86
Krelisje
Lid
Woonplaats: Puttershoek
Berichten: 166
Lid sinds: 25 mei. 2009
27 juni 2009, 19:35 uur | Bericht #35673
Gezellig. Maak allemaal mooie foto's zodat ik ook kan meegenieten. Zit nu in Noorwegen met temperaturen rond de 27 graden en voorlopig geen vooruitzichten op onweer. Overigens hoor je me niet klagen.

Takk skal du ha!
Bronk
Lid
Woonplaats: Haarlem
Berichten: 4104
Lid sinds: 27 jul. 2006
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
27 juni 2009, 19:56 uur | Bericht #35680
Hevig noodweer trekt over Nederland



Op verschillende plaatsen in het land hebben zware buien voor grote overlast gezorgd. Even na vijf uur werd de streek rond Venlo getroffen door een hevig noodweer.
De brandweer kreeg talloze meldingen van ondergelopen kelders uit Blerick, Venlo en Tegelen. Ook liepen er straten onder water en kwamen er putdeksels omhoog. Van het ziekenhuis Vie Curi liep de kelder onder.
Op diverse plaatsen op de Veluwe is de bliksem ingeslagen. Het buiengebied trekt langzaam over het land naar het Westen.

bron: nos
Woonplaats: Gouda
Berichten: 453
Lid sinds: 22 mei. 2009
27 juni 2009, 20:39 uur | Bericht #35692
Met Do en Rob de Nijs en tante Lien hier in Den Haag heerlijk weer en heb mooie fotos van ze genomen alsmede de kroonprins Prins Willem Alexander
Han
Lid
Woonplaats: Ermelo
Berichten: 816
Lid sinds: 8 feb. 2007
27 juni 2009, 21:06 uur | Bericht #35698
Ook in Ermelo en omstreken was het slecht weer eind van de middag.
Onweer en plaatselijk veel regen.
Ook wateroverlast zoals in op de foto te zien is. De brandweer is bezig kelders leeg te pompen.


DSC_0498.jpg

DSC_0492.jpg | Gewijzigd: 27 juni 2009, 21:22 uur, door Han
Brian
Lid
Woonplaats: Lelystad
Berichten: 1348
Lid sinds: 17 mei. 2008
27 juni 2009, 21:14 uur | Bericht #35699
whahaha hier geen spatje water hoe is het mogelijk
Check out the light show:)
Amanda
Lid
Woonplaats:
Berichten: 5
Lid sinds: 9 jun. 2009
27 juni 2009, 22:13 uur | Bericht #35709
Misschien heeft iemand hier antwoord of een idee.

Ik woon in Echt en om de een of andere reden is het hier vaak droger dan op andere plekken. Net zoals vandaag, geen spatje regen hier...

Ik heb ook eens een overzicht gezien in de krant. Daaruit kon je opmaken dat hier minder neerslag valt dan elders (nu weet ik even niet meer of het een kaartje van Nederland of van Limburg was). Zou dit gewoon toeval zijn of is hier een reden voor?

Dit heb ik me al vaker afgevraagd en dit lijkt me de plek om mijn vraag te stellen.
talkyr86
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 4311
Lid sinds: 7 aug. 2008
27 juni 2009, 22:17 uur | Bericht #35711
Citaat van Amanda, zaterdag 27 juni 2009, 22:13 uur Misschien heeft iemand hier antwoord of een idee.

Ik woon in Echt en om de een of andere reden is het hier vaak droger dan op andere plekken. Net zoals vandaag, geen spatje regen hier...

Ik heb ook eens een overzicht gezien in de krant. Daaruit kon je opmaken dat hier minder neerslag valt dan elders (nu weet ik even niet meer of het een kaartje van Nederland of van Limburg was). Zou dit gewoon toeval zijn of is hier een reden voor?

Dit heb ik me al vaker afgevraagd en dit lijkt me de plek om mijn vraag te stellen.

Er is vast een reden voor dat je minder neerslag krijgt, of het is bepaalde jaren wel zo en dan weer niet. Maar je kunt je vraag het best stellen bij Discussies over het weer, Het weer in het algemeen
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
27 juni 2009, 23:21 uur | Bericht #35730
Inderdaad Brian, het was hier 3x niks. Vertrok om 1615 van huis. was een beetje dreigend, om 1630 bij het centrum en in de verte hoorde je onweer. Na 1700 een paar flitsen 6 druppels en de BBQ ging gewoon zonder slag of stoot door... En dan kom je thuis en heeft half NL onder water gestaan....
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
27 juni 2009, 23:38 uur | Bericht #35734
Hahaha, op de foto met de grijze vectra GTS en het gele Opel busje. Zie ik op de weg bewijzering staan, links af, een plaats alleen te bereiken via een veerpont. Die kon gelijk doorvaren naar de plek van de foto...
Maar mooie foto's en filmpjes, het ging goed te keer!
Woonplaats:
Berichten: 0
Lid sinds: 10 jun. 2007
27 juni 2009, 23:43 uur | Bericht #35737




















©L1
arjens
Lid
Woonplaats:
Berichten: 281
Lid sinds: 24 mei. 2009
28 juni 2009, 00:02 uur | Bericht #35739
Zo Jan, mooie foto's, ging behoorlijk te keer. Alleen de bui, in welk tijdsbestek stond alles blank? Ik zie bij de eerste foto opborrelend water uit de put. Poe, wat een gezicht. Maar als ik die flitskast zie, dan met ik altijd weer denken aan een persbericht. dat de bliksem in de buurt of in de paal was ingeslagen. Alles ontregeld. Iedereen die voorbij kwam met de auto. Werd geflitst.
Khim
Lid
Woonplaats: Hengelo OV
Berichten: 353
Lid sinds: 31 jul. 2008
28 juni 2009, 00:30 uur | Bericht #35748
Indrukwekkende foto's.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.858 topics, welke bij elkaar 448.378 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.584 leden.
Het nieuwste lid is Rooie bert.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 47 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 47, lezen 1 mensen het topic "2014 Atlantic Hurricane Season to Close Below Normal Despite Two Major Hurricanes".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Hoogwater in Frankrijk, Engeland en de Benelux

Wintervoorspellingen 2023/24

Kunnen we al iets zeggen over de winter?

Kou in Noord-Europa

Zelfs -44,3 in Finland

Het Winter Discussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden