Over het weer van vandaag, vrees dat we in Groningen helemaal niets gaan krijgen, ben benieuwd hoe we er morgen voor staan.
En die Supercells vandaag deden niet onder voor de VS! Best een beetje beangstigend als je bedenkt dat er zomaar een kan touchen, ook bij de nieuwe buien weer (althans, ik ga er zomaar van uit dat de shear er nog is..)
Trouwens, boven de rest van Fr. groeien de wolken ook, nog even en heel FR ontploft:) | Gewijzigd: 21 juli 2009, 23:24 uur, door stratocumulus
En die Supercells vandaag deden niet onder voor de VS! Best een beetje beangstigend als je bedenkt dat er zomaar een kan touchen, ook bij de nieuwe buien weer (althans, ik ga er zomaar van uit dat de shear er nog is..)
Trouwens, boven de rest van Fr. groeien de wolken ook, nog even en heel FR ontploft:)
Denk dat het complex via Luxemburg afbuigt richting Duitsland...... | Gewijzigd: 21 juli 2009, 23:47 uur, door wetboy
Gebraden Berliner whaha LOL
ff nog 2 pics tussendoor van mij van vooravond/middag hier in Maassluis, zeg maar the Hightlights ..;)

| Gewijzigd: 22 juli 2009, 00:05 uur, door wetboy
Omstreeks 20:45 Zwaar noodweer gehad boven Beek en Donk.
Het bliksemde zowat iedere seconde.
Op een gegeven moment bliksemde het vrijwel continu in de naderende wolk.
De lucht leek wel groen van kleur.
Het regende een beetje en op het volgende moment een waas van regen, harde wind en felle bliksem.
Hier in Beek en Donk zijn op diverse plaatsen de bliksem ingeslagen.
Talloze bomen omgewaait, takken en boom toppen van bomen gewaait.
Vele auto's en enkele woningen zijn beschadigd door omgewaaide bomen.
Door een blikseminslag bij een grieks restaurant is het dak afgebrand.
Volgens enkele ooggetuige zou het gaan om een tornado die over beek en donk is getrokken.
Het dorp is letterlijk bezaait met takken.
Daarnaast in omliggende dorpen veel wateroverlast in oa. gemert, lieshout, aarle-rixtel, maarheze, de mortel, eindhoven en veldhoven.
Onweerkansen 21/22/23 en 24 Juli 2009