"Initiation is quite complex, given numerous, strong short waves, which cross the frontal zone ... Numerous rounds of thunderstorms are probably the most likely scenario, with the most active one occuring during the afternoon and evening hours."
Ik denk dat we nu de eerste short wave zien die de eerste serie buitjes triggered. Ook KNMI gaf gisteravond al de kans op onweer in de ochtend in het zuiden.
Daniel

Hopelijk hebben ze het juist bij het KNMI en zijn de buien na een uur of 18 voorbij Apeldoorn getrokken. Dan kan ik alsnog genieten van het festival vanavond
Kijk, bij Black Identity is de dag al voorbij zie ik.
Temperatuur loopt inmiddels lekker op, ben benieuwd wat er van gaat komen vandaag!
Zeker, volgens de vorige outlook van Estofex zullen meerdere lijnen als trigger het onweersgebied doorkruisen, er zijn dus meerdere series van buien te verwachten, waarbij die in de middag het hevigst zullen zijn.
Daniel
Yep, hier nog èèn
Deze buitjes waren alleen maar van warmte lijntjes,,
Het echte werk is de koude lijn, ze zullen wel anders piepen vanmiddag.
gr richard
Klopt GFS had ook wel wat neerslag berekend en ik moet zeggen dat het nog aardig klopt ook
Temperatuur loopt inmiddels lekker op, ben benieuwd wat er van gaat komen vandaag!
Nee ik wordt doodmoe van al die zogenaamde weeralarmen die nergens op slaan, omdat ze het al Te vaak mis hebben gehad de afgelopen tijd. Allemaal heisa om niets. Het regent her en der al, dus dat de buien arriveren rond 15.00 is ook onzin. Hier in het westen is het normaal weer en niet eens drukkend warm, het waait hier volop. ik vond het gisteren rond deze tijd een stuk warmer.
kben geen weerexpert ofzo, vandaar de vraag
Black Identity ? niet te negatief de dag is pas net begonnen
en het weer heeft het niet mis, zoals je overal kan lezen is en blijft het moeilijk te bepalen waar en waneer de buien zich ontwikkelen.
als je een beetje in de ronte kijkt zie je dat het beetje regen wat er nu valt zo weer weg is en er weer plaat is voor zon tot later op de dag (tijd is moeilijk te bepalen)
dus lekker afwachten wat de dag gaat brengen vandaag er kunnen rake klappen gaan vallen,
vallen ze bij jou niet ? geniet dan van al het moois hier van foto's en verhalen waar het wel gevallen is.
positief blijven
geniet er van vandaag.
Onweerskansen van 20 en 21 augustus